Hulikopteri
Well-Known Member
Oliko Fallout 4:kin todella mielestäsi soopaa? Itselleni se on selvästi paras Fallout-peli. Myös New Vegas oli hyvä peli, mutta Fallout 3 oli sitten aivan onnettoman buginen viritelmä, jota en pystynyt koskaan pelaamaan edes loppuun erään bugin takia, vaikka olin pelannut sen aivan loppumetreille tarinan puitteissa. Ja alkuperäiset Falloutit taas ovat auttamattoman vanhentuneita pelejä, joita en ainakaan itse jaksa pelata niiden huonon pelattavuuden takia. Toki asiaan vaikuttaa myös se, että ne ovat PC:llä, jolla pelaamisen olen käytännössä lopettanut lähes kokonaan.
Joka tapauksessa kuulostaa oudolta, jos jonkun mielestä Fallout 4:kin on soopaa. Sen ehkä jotenkin ymmärrän, jos Fallout 76:n sellaiseksi kokee bugeineen ja muine Bethesdan kämmeineen, vaikkakin myös tuon pelin koen itse vähintäänkin kohtuulliseksi Fallout-peliksi. Nimittäin co-op on aina kuningas peleissä.
Se on sinänsä todettava tästä Outer Worldsista, että ei ole itseänikään oikein innostanut. Jotenkin valju peli. Grafiikat tökkivät pahasti silmääni. Siis tyylisuuntaus, ei niinkään tekninen puoli, vaikkei sekään mitään kovin hyvää tasoa ole. Ja itse juoni on täyttä huttua, eikä ole kiinnostanut pätkääkään. Lisäksi pelissä minua on häirinnyt aidon avoimen maailman puute. Avoimen maailman pitäisi olla ihan ehdoton juttu tämän tyyppisissä peleissä, joten tämäkin asia tökki tämän pelin osalta itselläni aika lujaa.
No mielipiteitä on monia, mutta on Fallout 4 myös mielestäni enemmän tai vähemmän soopaa. Itse kun pidän ropeissa sitä tarinaa, dialogia ja valintoja aika tärkeinä asiana. Toki Fallout 4 itse pelattavuus oli hyvää ja se näytti ihan kivalta, mutta kyllä se vaan paha pettymys oli.
Vielä pahempi pettymys oli 76. Peli oli erittäin ongelmallinen ja itselle ei Fallouttiin kuulu mikään moninpeli. Mutta ymmärrän että monet ihmiset ovat toista mieltä ja voi se peli olla nykyään parempi kun on kaikkea päivitystä tullut. Mutta niin sanotusti ei sitä paskan makua saa enään pois suusta sen pelin tapauksessa.
Fallout 3 ja varsinkin New Vegas oli taas itselle aivan mahtavia pelikokemuksia ja modeilla ne parani entisestään.
Tässä Outer Worldissa oli taas luonnollisesti itsellä kovat odotukset mutta vähän samanlainen kokemus jäi itsellä käteen kuin sinulla. Harmi homma tosiaan.
Viimeksi muokattu: