Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Meni tohon ns. Loppubattleen kaikkine juonenkäänteineen tommonen 8 tuntia yksistään. Nyt läpi enkä todellakaan saanu haluttua loppua :D helvetin tympeä loppu tuli.. noh.. paluu savessa takas ennen peruuttamatonta päätöstä ja skilltreen resetti ja uusiksi loppu läpi nii jospa vähän onnellisempi tulee uusilla valinnoilla ;)

Mut sit asiasta kukkaruukkuun. Mites muilla pitkälle pelanneilla oletteko törmänneet isoon valaaseen merellä?
Tästä valaasta jossain latausruudussa välillä jotain juttua. Mut liittyykö mihinkään?
Purjehdin loppua kohti niin veneen vieressä pulahti valas pintaan jonka jälkeen sukelsi pinnan alle pyrstöevä pinnalta vajoten. Kun hyppäsin perään niin en enää valasta nähnyt mihin meni. Oisko tossa jokin easter egg? :)

Koskee ladies of the wood ja bloody baron tehtävä ketjuja, älä lue jos et ole pelannut loppuun.

Aika julmaa, yksi päätös voi tuhota monta elämää. Päästin sen puun hengen pakoon ja lopputuloksena paronin vaimo kuolee vapauduttuaan julmasta kirouksesta ja tämän seurauksena paroni hirtti itsensä...kaiken sen jälkeen mitä olit tehnyt, veti ihan sanattomaksi.

Koskee ladies of the wood ja bloody baron tehtävä ketjuja, älä lue jos et ole pelannut loppuun.

Aika julmaa, yksi päätös voi tuhota monta elämää. Päästin sen puun hengen pakoon ja lopputuloksena paronin vaimo kuolee vapauduttuaan julmasta kirouksesta ja tämän seurauksena paroni hirtti itsensä...kaiken sen jälkeen mitä olit tehnyt, veti ihan sanattomaksi.

Sama reaktio tuli itselleni. Vähän sellainen mitä v***** tuli tehtyä olo. Jotenkin tuli sellainen olo, että ihan kun katsoisi jotain hyvää tv-sarjaa :) Ja se välivideo siitä mikä johti siihen paronin hirttäymiseen oli pirun hienosti tehty.

jaahas, tapahtuiko nuo heti tehtävien jälkeen vai myöhemmin?.. Mä kans tapoin sen hengen, mutta mun pelissä paroni päätti viedä vaimonsa joillekin parantajille hoitoon. Mä tuin sitä ajatusta ja siihen päättyi se tarinaketju. Tytär taas lähti niiden eternal fire- tyyppien matkaan.

Edit. Luin väsyneenä viestisi väärin ja vastasin puutaheinää. :D No spoilerissa kuitenkin mitä tapahtuu jos valitsee toisin.

Mitäs kun täälläkin muutamat ovat jo pelin ehtineet hakata läpi ? Eikö olekkaan niin pitkä kun annettiin ymmärtää ?

Kyllä sitä itse ainakin odotti jotain +100h peliä, mutta olenko aivan hakoteillä ?

Ei näissä roolipeleissä se itse tarina ole sen pitempi kun missä tahansa muissakaa peleissä. Skyrimissä mulla tarinva vieläki pelaamatta, ei sen takia että se tarina ois julmetun pitkä vaan se kaikki sivutoiminta siinä sivussa jolloin tarina jää varjoon. Samoin tässä, jos juokset vaan tarinan läpi ja käytät fast travelia niin ei siinä varmaan kauan mene, mutta jos haluat tutkia paikkoja, kysymymerkkejä, lootata joka kolon, tehää kaikki sivutehtävät, craftata armoreita ym plus fiilistelyt päälle jos semmosta harrastaa, niin helposti saat upotettua se 100+ tai enemmänki.

Että jos sitä pelkää että pelissä ei ole tarpeeksi tekemistä niin turha huoli, tekemistä riittää niin paljon että todennäköisesti suurin osa kyllästyy jo itse peliin ennenku saa kaiken mahollisen tehtyä.

Ei näissä roolipeleissä se itse tarina ole sen pitempi kun missä tahansa muissakaa peleissä.
Noh noh, ei nyt sentään liioitella. Toki sataan tuntiin pääsemiseksi vaaditaan aina myös sivutehtävien tekemistä ja muuta seikkailua, mutta kyllä itse tarinakin vie suuressa osassa roolipelejä kymmeniä tunteja, mikä on paljon kuaemmin kuin muiden genrejen tuotteissa.

Peli läpi mutta näköjään Races: Grow's Perch bugittaa. Side questi ei näy listoilla, eikä failed listalla. Ei löydy kutsua Notice Boardilta, eikä Radkolle voi puhua Grow's Perchin ulkopuolella..

Yritäppä sitten tehdä kaikki trophyt kun ensimmäinen hevoskisa bugittaa, kaikki muut olen pelannut läpi. :(

Pitää koittaa vielä tuota Island of Mist tallennusta.. :o

Mitäs kun täälläkin muutamat ovat jo pelin ehtineet hakata läpi ? Eikö olekkaan niin pitkä kun annettiin ymmärtää ?

Kyllä sitä itse ainakin odotti jotain +100h peliä, mutta olenko aivan hakoteillä ?
80h takana enkä tiedä olenko juonessa edes puolessa välissä vielä.

Nyt vituttaa suunnattomasti, mutta yritän saada tähän jotain järkevää tekstiä.

Eilen oli tähän mennessä kaikkein intensiivisin pelipäivä, tuli pelattua useita tunteja ja hahmon sain muistaakseni tasolle 12. Minulla on plus-jäsenyys, joten järjestelmä lähettää tallennukset päivittäin verkkotallennustilaan, mutta en tiennyt sen olevan automaattinen - olen aina ollut siinä uskossa, että sinne kannattaa tallettaa aina silloin tällöin, juuri mahdollisen hajoamisen vuoksi.

Lähetin siis tallennukset manuaalisesti ja tänään, kun päätin jatkaa peliä, ihmettelin uudestaan vastaan tulevaa tehtävää, josta kirjoitinkin aikaisemmin ketjuun - Wandering in the Dark. Lyhyesti sanottuna - kaikki eiliset tallennukset ovat kadonneet! Muistan pleikkarin piipanneen kolmesti, kun sammutin sen, joten jotain erroria siinä tapahtui.

Kaikki eilen kerätyt tavarat hukkaan ja takaisin tasolle kuusi, toistakymmentä tehtävää hukkaan. En tiedä, onko tämä pelin bugi vai järjestelmän vika, mutta laitan sen kuitenkin tänne.

Perkele!!!

Joo no tossa vaiheessa varmasti kyrsii, meinaa mennä hermo jo siinä kun kerää jotain kamaa ja jos sattuu kuolee niin joskus se edellinen save on hieman kauempaa niin menetät kamat. Tossa nyt on jo valtava menetys tapahtunut, ite otan oli sit mikä peli kyseessä tahansa mutta varsinkin tämmöses pelis jossa se levelöinti ym on suuren työn takana, savetan manuaalisesti melko usein. Sekä aina kun lopetan pelin niin teen saven ja käyn vielä varmuuden vuoks siirtää juuri sen uusimman tallennuksen sinne pilveen. Ihan vaan jos jotain sattuis niin on ainaki se save siel pilves.

Menin jo vannomaan että pelataan noituri sitten lepakkomiehen jälkeen, mutta niin vain menin ja sorruin pelin hakemaan, mutta hyvä, että hain.
Täähän on paljon viihdyttävämpi kuin mitä uskalsin odottaa. Tehtävät ovat tosiaan hauskoja ja mukaansatempaavia eikä sellaisia turhalta tuntuvia täytequesteja ole vielä vastaan tullut.
Täytyy kyllä sanoa, että ei voi kuin ihmetellä niitä joiden mielestä peli ei graafisesti ps4:lla ole vaikuttava, jumalauta että metsässä myllääminen näyttää miellyttävältä päivällä auringonpaisteessa tuulessa heiluvine puineen ja puskineen. Toinen haukuttu asia on tuo taistelusysteemi, joka ainakin omasta mielestä on pitkäänaikaan hauskin ja tyydyttävin combatti mitä on aikoihin ollut.
Tässä on nyt kymmenisen tuntia pelailtu ja blood and broken bones- tasolla myllätään, griffin laitettiin justii kylmäks ja ekalla kaatu vaikka moni sanoi sen olevan vaikea.

Menin jo vannomaan että pelataan noituri sitten lepakkomiehen jälkeen, mutta niin vain menin ja sorruin pelin hakemaan, mutta hyvä, että hain.
Täähän on paljon viihdyttävämpi kuin mitä uskalsin odottaa. Tehtävät ovat tosiaan hauskoja ja mukaansatempaavia eikä sellaisia turhalta tuntuvia täytequesteja ole vielä vastaan tullut.
Täytyy kyllä sanoa, että ei voi kuin ihmetellä niitä joiden mielestä peli ei graafisesti ps4:lla ole vaikuttava, jumalauta että metsässä myllääminen näyttää miellyttävältä päivällä auringonpaisteessa tuulessa heiluvine puineen ja puskineen. Toinen haukuttu asia on tuo taistelusysteemi, joka ainakin omasta mielestä on pitkäänaikaan hauskin ja tyydyttävin combatti mitä on aikoihin ollut.
Tässä on nyt kymmenisen tuntia pelailtu ja blood and broken bones- tasolla myllätään, griffin laitettiin justii kylmäks ja ekalla kaatu vaikka moni sanoi sen olevan vaikea.

Taistelusysteemi oli ainakin mulle ja varmaan monille muille aluksi kömpelön tuntusta. Mutta siihen tottui hyvin nopeasti ja nykyään pieksee isoja ja pieniä laumoja ilman mitää turhautumisia. Osaa torjua lyönnit ja väistää ja lyödä takas ja samaa aikaa käyttää viel Signejä. Mitä grafiikoihin tulee, ovat ehkä parhaimman näköisiä mitä olen PS4:lla pelissä nähnyt, metsät todella tiheitä ja varisinkin se valaistus pelissä on on jotain niin kaunista että sitä on vaa vaikeeta olla ihastelematta, samoin se äänimaailma!

Tänään vierailin myös ekan kerran Skellige Islandissa, kun halusin hakea sieltä ne Bear School Gear kamat, meinas leuka tippua maahan miten kaunista sielä on. Ei kyllä oikeestaa mikään pelin alue tunnu olevan tehty puolivillaisena. Eikä grafiikoista oikeestaa ole varmaa kukaa valittanut, vaan sitä että joillakin peli nykii ja fps tippuu niin alas että ei kestä katella semmosta. Sitä onkin havaittavissa, varsinkin jos on enemmän jotain efektiä ruudussa ja varsinkin tuli aiheuttaa ainakin mulla eniten sitä. Sekä se suuri kaupunki tuntuu olevan se pahin paikka, metsässä ja pikkukylissä sitä pahemmin tai lainkaan esiintyy.

Tarinat ja hahmot ovat myös mielenkiintosia, niitä oppii rakastamaan ja vihamaan. On muodostunut lempihahmoja ja inhokki hahmoja. Geralt, vaikka onkin päähahmo jää monesti toisten hahmojen varjoon. Johtuu varmaan siitä kun se örisee ja mörisee monotonisesti matalalla äänellä näyttämättä sen suurempia tunteita.

Pelissä toki on niitä miinuksiakin, kuten heppa jää jumiin mitä olemattomiin puskiin ja kiviin, eikä suostu kävelee jonkun onnettoman lammen yli jne. Samoin Geraltin ohjaus on välillä kun känniläistä ohjais. Nämä ovat kuitenkin pieniä asioita kun pelissä on miljoonaa hyvää asiaa. Harmi sinänsä, että nämä pienet ärsykkeet tuntuu häiritsevän monia niin paljon että eivät ole sen kummemmin antanut pelille tilaisuutta.

Huomenna lisää!

Näytä liitetiedosto 14316

Nyt on vahinko jo lähes korjattu, kun asetin vaikeustasoa pykälän verran alemmaksi ja lähestulkoon juoksin pari pitkää tarinatehtävää läpi + sivutehtäviä sen jälkeen. Se on kuitenkin hyvä huomata, että samat lootit sieltä tipahtelevat vaikeustasosta riippumatta. Family matters se vain tuntuu jatkuvan, ei loppunut vieläkään ja käänteitä riittää.

Mielenkiintoisia valintoja tullut toisinaan eteen, kun etsittiin kadonnutta Hanna-nimistä naista eräästä metsästä, jonka jälkeen sai tapella

sen ihmissuden kanssa, kun kieltäytyi jättämästä tehtävää kesken. Tämä kannatti, sillä ihmissudelta sai hyvän mutageenin, jolla saa lisää hyökkäysvoimaa. Tässäkin tosin oli vaihtoehto, mitähän olisi saanut jättämällä ihmissuden henkiin? Tiedä sitten olisiko voinut valita tuon suhteen.

Mielessä kävi, että olisinkohan voinut sammuttaa pleikan liian aikaisin, kun tallennukset olivat vielä siirtymässä verkkotallennustilaan? Tiedostot ovat yhteensä n. 250mb ja vaikka yhteyteni onkin nopea, niin saatoin hätiköidä koneen sammuttamisen suhteen. Tosin "lepotila" on päällä, joten PS4 ei sammu kokonaan. Eiliseen asti olen myös aina poistunut pelistä valitsemalla "Quit to main menu" (ja sulkenut pelin), nyt tein manuaalisen tallennuksen ja PS-napin kautta "sulje sovellus".

Mainitsen nämä jutut sen varalta, ettei kukaan toinen kokisi samaa menetystä, tekniikkaan ei voi aina luottaa.

Eliminaattori: Mikään PS4-peli ei tallenna Online Storageen suoraan, eikä sieltä mikään peli myöskään voi ladata tallennuksia omin päin. Online Storagessa on vain varmuuskopioita tallennuksista.

Kuulostaa kertomasi perusteella siltä, että pelin oma tallennussysteemi on bugannut pahemman kerran tai olet itse käynyt kopioimassa Online Storagesta vanhemman tallennuksen uudemman päälle. Tuota ei ihan vahingossa kyllä tee, vaan se vaatii pientä seikkailua PS4:n valikoissa.

Eli sillä että varmuuskopiointi Online Storageen ehkä on (tai ehkä ei ole) keskeytynyt/epäonnistunut, ei pitäisi olla asian kanssa mitään tekemistä. Uusin tallennus on aina konsolissa itsessään, ellei käyttäjä itse tietoisesti kopioi Online Storagesta (tai USB-medialta) jotain vanhempaa tallennusta nykyisen päälle.

Hm, kiitoksia selvennyksestä. Katsoin PS4:n ilmoitukset-valikosta kohtaa "lähetykset" ja siellä viimeisimmät merkinnät ovat "26.5 klo 23.16 ja 26.5 klo 23.30". Jostain syystä siellä ei ole pilvitallennusta 27.5. Aiemmilta päiviltä löytyy useita merkintöjä päivittäin.

Eilen menin Asetukset-valikon kautta Sovelluksen tallennettujen tietojen hallinta -valikkoon ja valitsin "Järjestelmän tallennystilan tallennetut tiedot" ja sen alta "Lataa online-tallennustilaan".

Tiedä sitten, mikä on poistanut eiliset tallennukset, mutta onneksi kovin isoa vahinkoa ei päässyt tapahtumaan. Aiheesta käydyt viestit voi minun puolestani siirtää myös toiseen ketjuun (PSN-verkkoasiat?), jos tuntuu siltä, että tästä voisi olla hyötyä muille - mikäli törmäävät vastaavanlaiseen ongelmaan. Se tästä aiheesta tässä ketjussa.

Ylös Bottom