Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Alun kapakan jälkeen en ole pääjuoneen koskenutkaan,
ruumis on vieläkin tarkastamatta.

Sen sijaan juoksentelen ympäriinsä ja yritän saada rahaa, koska on aivan pakko saada
Grandmaster Griffin Gear.

Koukussa taas.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

On se vaan niin hyvä. Oliko muilla ongelmia gwentti pelissä voittaa se eka innkeeperi? Blood and wine lisurissa siis.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Puolasta pesee ja linkoaa (taas). Aivan maagisen hyvä DLC. Oikeastaan on härskiä edes kutsua Blood & Wineä DLC:ksi, koska sen voisi siten rinnastaa kaikenlaiseen ryönään mitä muut studiot suoltaa ulos. Wanhan ajan lisälevy tämä on, jos mikä. Tästä kahdelle isolle B:lle mallia miten roolipelien lisäsisältö kuuluu tehdä. Kaikesta, siis ihan kaikesta, huokuu uskomaton paneutuminen laatuun ja yksityiskohtiin. Eikä määrässäkään ole todellakaan moittimista, sivutehtävää ja kysymysmerkkejä kartalla on sen verran että en ole edes pääjuonta saanut kuin vähän alulle. Luvattu 20h kesto tulee kyllä paukkumaan kirkkaasti, nyt jo 11h pelattuna.

Tuli kyllä naurettua samalle kohtaukselle kuin Jani-P. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Päivitys ja lisäri ladattu ja peli käynnistetty ekaa kertaa 4 kuukauteen. Valikot, fontit, kartan ulkoasu ja käyttö yms. ovat vihdoin sillä tasolla millä olisi pitänyt olla alun alkaenkin!

Pikku aprikointi nyt päällänsä, miten NG+:n läpäisseet ovat tehneet? Mulla olisi save jossa on Geralt lvl 39, jolla olen läpäissyt main storyn ja tehnyt suurinpiirtein kaikki side questit. Sitten on New Game + save, Geralt tasolla 59 mutta olen vain "juossut" pelin läpi, kaikki sivutehtävät siis tekemättä ja expat tulleet vain päätarinan tehtävistä. Liekkö tuolla merkitystä kummalla hahmolla/savella sitten aloittaa lisäriä? Aluehan on kuitenkin uusi, eli tekemättömät kysymysmerkit yms. ei sinänsä haittaa.

Mutta miten muut ootte tehneet jos on samaa tilannetta? Itse taidan silti aloittaa tuolla "oikealla" savellani eli matalampitasoisella hahmolla jolla olen maailmaa kolunnut ja Heart of Stonenkin läpäissyt. Eikö vaikeustaso kuitenkin skaalaudu, eli Blood & Wine tuskin on 59lvl hahmolla merkittävästi helpompi kuin 39, ehkä jopa päinvastoin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

New Game+ suositus Blood and Winelle on 64lvl. Joten suosittelisin pelamaan tuolla oikealla sen. Ja voihan sen sitten pelata uusiksi siinä NG+:ssa.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Tuli aloitettua peli uudestaan New Game+ ja tuolla Death March vaikeudella. Mutta taidan suosiolla tiputtaa vaikeustasoa alemmas, kun ei meinaa peli oikeen edetä jatkuvien kuolemien takia. Ja, kun ei muista savettaa niin saa tehdä samoja juttuja uudestaan jatkuvasti. Ihme, kun tähän ei ole vieläkään saatu mitään auto save nappia. Vois olla vaikka L3+R3 niin savettais automaattisesti. Niin ei tarttisi aina valikosta savettaa.

Rupesin tuossa miettimään, että olisiko pitänyt aloittaa kokonaan puhtaalla pelillä. Vai onko hyötyä jatkaa tuolla NG+ peliä? Tosin hyvä, että varusteet on kaikki tallella. Mutta mitä muuta hyvää siinä on?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Tuli aloitettua peli uudestaan New Game+ ja tuolla Death March vaikeudella. Mutta taidan suosiolla tiputtaa vaikeustasoa alemmas, kun ei meinaa peli oikeen edetä jatkuvien kuolemien takia. Ja, kun ei muista savettaa niin saa tehdä samoja juttuja uudestaan jatkuvasti. Ihme, kun tähän ei ole vieläkään saatu mitään auto save nappia. Vois olla vaikka L3+R3 niin savettais automaattisesti. Niin ei tarttisi aina valikosta savettaa.

Rupesin tuossa miettimään, että olisiko pitänyt aloittaa kokonaan puhtaalla pelillä. Vai onko hyötyä jatkaa tuolla NG+ peliä? Tosin hyvä, että varusteet on kaikki tallella. Mutta mitä muuta hyvää siinä on?
Ihan loppu oli niin jäätävän vaikea Death Marchilla (NG+), että viime metreillä oli itellä pakko pudottaa vaikeustasoa ja loppubossissa vielä siitäkin yksi pykälä. Mielenterveys olisi muuten noissa mennyt.

B&W aloiteltu ja kyllä vaikuttaa aivan yhtä laadukkaalta ja upealta kuin emopeli ja aiemmat DLC:t!
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ihan loppu oli niin jäätävän vaikea Death Marchilla (NG+), että viime metreillä oli itellä pakko pudottaa vaikeustasoa ja loppubossissa vielä siitäkin yksi pykälä. Mielenterveys olisi muuten noissa mennyt.

B&W aloiteltu ja kyllä vaikuttaa aivan yhtä laadukkaalta ja upealta kuin emopeli ja aiemmat DLC:t!

Vaikka itse olenkin aika alussa vielä niin tuntuu välillä, että jossain metsässä pääsee joku 100 metriä kävellen niin tulee heti joku susilauma kimppuun ja se on menoa sitten.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

siis eikö blood and winee voi oikeesti alottaa jos on new game + kesken??
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

KonsoliFINin FelisLeo fiilistelee Witcher 3:n viimeistä laajennusta Blood and Wine tiistaina 7.6.2016 klo 18:00 alkaen. Luvassa sekalaisia sivutehtäviä ja maisemien ihailua, joten spoilereita päätarinasta ei tarvitse pelätä.

https://www.twitch.tv/konsolifin
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Lisäreitten myötä voin julistaa kyllä rehellisesti, että paras peli ikinä, mitä olen pelannut. Saa varsinkin muut saman genren pelit itkemään verikyyneleitä. Draamaa osataan rakentaa aikuiseenkin fantasiamakuun uskottavasti ja yksityiskohdat on mietitty huolella. Immersio pystytään luomaan niin hyvin kuin se teknisesti on nykyisellään mahdollista. Toivon, että Biowarella on peliä pelattu huolella ja opiksi otettu. Pahoin kyllä pelkään, että näin ei ole.

Suurin harmistus ja seuraus Witcher3sta onkin ollut se, että aikaisemmin niin hyvin mukaansa temmanneet pelisarjat eivät nykyisin enää jaksa innostaa, sillä väkisinkin tulee niitä vertailtua tähän peliin. Näin kävi mm. fallout 4lle, joka jäi lopulta hyllyyn pölyttymään vajaan parinkymmenen pelitunnin jälkeen.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Lisäreitten myötä voin julistaa kyllä rehellisesti, että paras peli ikinä, mitä olen pelannut. Saa varsinkin muut saman genren pelit itkemään verikyyneleitä. Draamaa osataan rakentaa aikuiseenkin fantasiamakuun uskottavasti ja yksityiskohdat on mietitty huolella. Immersio pystytään luomaan niin hyvin kuin se teknisesti on nykyisellään mahdollista. Toivon, että Biowarella on peliä pelattu huolella ja opiksi otettu. Pahoin kyllä pelkään, että näin ei ole.

Suurin harmistus ja seuraus Witcher3sta onkin ollut se, että aikaisemmin niin hyvin mukaansa temmanneet pelisarjat eivät nykyisin enää jaksa innostaa, sillä väkisinkin tulee niitä vertailtua tähän peliin. Näin kävi mm. fallout 4lle, joka jäi lopulta hyllyyn pölyttymään vajaan parinkymmenen pelitunnin jälkeen.
Tätä voin kyllä kompata täysin. TämänKIN lisärin kohdalla jo aluessa questit on niin rakennettu niin hyvin ja mukaansatempaaviksi, että oikein kädet syyhyää päästä tutkimaan mitä asian takaa paljastuu. Lisäksi jumituin taas vartiksi lukemaan noita juttuja ja kuvauksia eri hirviöistä ja henkilöhahmoista, niin hyvin nekin on tehty. Kuten aiemminkin moneen kertaan todettu, niin pelin eteen nähty vaiva ja panostus todellakin paistaa ohjaimen tälle puolen jatkuvasti. Fallout 4 ei tuntunut juuri miltään kun puoli vuotta aikaisemmin oli Witcherin pelannut.

Ja tämäkin lisäri maksoi 17,90. Sisältöä ja laadukasta sellaista on silti keskimääräistä "kokopeliä" enemmän.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Minkä takia New Game+ ei siellä Vizima, kysellä ollenkaan niistä edellisen pelin tapahtumista. Eli missä se joku tyyppi kyseli Geraltilta mitä tapahtui esim Letholle ja sitte sai valita mitä sille tapahtui. Siinä oli muistaakseni monta niitä henkilöä.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Näytä liitetiedosto 15816

En tiedä minkä hyppykupan Geralt saanut, mutta vähän häirittee pelaamista. Kun kaikki pelin hahmot näyttää tuollaisilta.
Justiin meinasinkin tulla kyselemään, onko muilla tullut vastaan. Koko porukka punastui omassa pelissä kuin salamaniskusta, jonka jälkeen välivideoiden katselu oli melko tuskaista. Ongelma korjautui kun tajusin kuolla ja latasin tallennuksen uudestaan. Lisäksi osa vihollisista (siis todellakin vain tietyt osat ruumiista) jäävät leijumaan ilmaan tai tärisemään kuin riivattuina. Kummallinen on tuo Witcherin maailma. Mutta eipä tuo ole sen enempää häirinnyt, oikeastaan ainoat asiat, jotka ovat aiheuttaneet pienimuotoisen meltdownin, ovat melko heikosti toimiva kiipeily/esteiden ylittäminen ja nuo h*ton ihmissudet, jotka eivät sovi Geraltini taistelutyyliin sitten alkuunkaan. Voiteluaineitakaan ei ole, kun vasta äsken ymmärsin niiden valmistuksen, enkä ole tajunnut poimia niitä rehuja tuolta maastosta ympäri maakuntaa ravatessa...
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Voiteluaineitakaan ei ole, kun vasta äsken ymmärsin niiden valmistuksen, enkä ole tajunnut poimia niitä rehuja tuolta maastosta ympäri maakuntaa ravatessa...
Itsellä myös tämä. Tuntuu, että olisin tajunnut pelin idean vasta tuntien ja tuntien jälkeen, vasta kun saavutin tason 18.

Pelissä tuntuu olevan toooodella paljon kaikkea, Gwent-peliä en ole edes uskaltanut kuin kokeilla, sillä alkemiat, öljyt, mutageenit yms. ovat kasuaalisti pelattuna aivan kaamean laajaa, puhumattakaan tosiaan siitä tosiasiasta, että jokainen hirviö vaatii oman taistelutaktiikan päihittääkseen (onneksi on bestiary). Mutta hattua pitää nostaa pelin laajuudelle kaikesta tästä. Hiljaa hyvä tulee. Tajusin vasta liian myöhään myös pelin questien "minimi-levelin", ja eräskin katurähinä tuli voitettua pysyttelemällä niin kaukana vihollisesta, että varsijouseni 1 hitpointsin tekemä vaurioi kaatoi 20 minuutin kykkimisen jälkeen noin kymmenen henkilön rikollisjoukkion, vaikka jokaisella vihollistyypillä oli levelit "punaisella".
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Itse koin ainakin ensimmäisellä läpipeluukerralla, etteivät ne aseöljyt ainakaan mitään välttämättömyyksiä olleet. Ilmankin niitä pärjäsi, jos vain käytti signejä taitavasti. Minulla tosin oli kaikki skillit ja mutageenit painotettu punaiselle ja siniselle (miekkailu ja signit), joten senkään puolesta aseöljyistä ja potionestakin olisi ollut vähemmän hyötyä.

Alkemian harrastamisen olisin siis ainakin tuolla minun pelityylillä voinut jättää vähemmällekkin, mutta silti olin pelin lopussa saanut valmistettua varmaan lähestulkoon kaikki esim. niistä hirviöcocktaileista, joita ei sitten kuitenkaan tullut käytettyä juuri ollenkaan.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Itse olen käyttänyt aika paljonkin öljyjä ja potioneita. En ole omassa buildissani maxannut damagen antokykyä, vaikka sielläkin jotain on. Lisäksi varmaan oma roolipelaaminen vähän pakottaa käyttämään noita, koska ne kuuluvat niin vahvasti noiturin elämään sekä oli vahvasti aikaisemmissa peleissä käytössä.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Itse olen käyttänyt aika paljonkin öljyjä ja potioneita. En ole omassa buildissani maxannut damagen antokykyä, vaikka sielläkin jotain on. Lisäksi varmaan oma roolipelaaminen vähän pakottaa käyttämään noita, koska ne kuuluvat niin vahvasti noiturin elämään sekä oli vahvasti aikaisemmissa peleissä käytössä.
Käyttikö Geralt kirjoissa mitään aseöljyjä? En itse ainakaan muista että olisi käyttänyt, vaikka olenkin lukenut jokaisen tähän mennessä suomennetun Noituri kirjan.

Tottahan minä niitä peruspotioneita käytin jotka antavat healttia, kasvattavat miekkojen damagea, lisäävät signien tehoa jne., mutta erityisesti ne hirviöcocktailit olivat vähän sellaisia niche juttuja, jotka eivät oikeuttaneet niiden nostattamaa toxicityä, joka rajoittaa muiden potionien käyttöä.

Witcher kakkosessa potionien käyttö oli muistaakseni hankalampaa, koska niitä ei voinut käyttää kesken taistelun, vaan ne piti huitaista meditoidessa ennen tappelua.
 
Ylös Bottom