Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

En tiedä käyttikö kirjoissa, olen lukenut vain Viimein Toivomus-kirjan. Muistelin, että Geralt olisi laittanut öljyä miekkaan Stryksi taistelussa. Ilmeisesti joi vain sitten vain potionin, jos ei ole kirjoissa käyttänyt. Hyvä tietää.

Itselläni on omassa buildissani vähän alchemy puolellakin skillejä, joten toxicity ei ole ollut ongelma. Nyt varsinkin olen vähentänyt signien käyttöä ja ottanut monipuolistanut hahmoa.

Witcher 3 hahmokehitys on vähän liian heikosti opastettu ja muutenkin tasapaino on liikaa damagen tekoon. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia ja olen tykänyt tuosta vapaudesta sellainen build kuin haluaa. Kun katsoo mitä skillejä muut ottavat niin kaikilla lähes samanlainen hahmo ja monilla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää systeemiä. Toivottavasti nämä uudet valikot helpottavat ihmisiä.

Edit. Vähän huonoa tekstiä, paljon virheitä. Tapatalkin piikkiin :)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

En tiedä käyttikö kirjoissa, olen lukenut vain Viimein Toivomus-kirjan. Muistelin, että Geralt olisi laittanut öljyä miekkaan Stryksi taistelussa. Ilmeisesti joi vain sitten vain potionin, jos ei ole kirjoissa käyttänyt. Hyvä tietää.
En kiellä etteikö Geralt olisi ehkä mahdollisesti käyttänyt jotain öljyä tuossa yhdessä nimenomaisessa taistelussa, mutta ei se kyllä niitä ihan säännöllisesti käytä. Vain ehkä jotain erikoistapauksia vastaan. Sen kyllä muistan, että Geralt käytti siinä stryksi taistelussa cat potionia, mikä auttoi näkemään pimeässä ja muutti silmät mustiksi ja naamankin valkoiseksi. Tästähän tapahtumastahan oli siinä ekassa Witcher pelissä muistaakseni joku välivideo/cinematicci. Tarkistin muuten että oliko siinä ekassa pelissä mahdollisuus käyttää aseöljyjä ja olihan siinä, kuten myös kakkosessa. Joten ehkä pelintekijät ovat voineet vetää inspiraatiota jostain kirjasta (mitä en ole ehkä vielä edes lukenut).

Witcher 3 hahmokehitys on vähän liian heikosti opastettu ja muutenkin tasapaino on liikaa damagen tekoon. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia ja olen tykänyt tuosta vapaudesta sellainen build kuin haluaa. Kun katsoo mitä skillejä muut ottavat niin kaikilla lähes samanlainen hahmo ja monilla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää systeemiä. Toivottavasti nämä uudet valikot helpottavat ihmisiä.
Minusta se skilltree oli aika simppeli, mutta myönnän että ne punaiset ja siniset skillit ja mutagenit olivat selvästi muita houkuttelevampia. Eikös tämän pelin skilltreelle ole myös tullut kritiikkiä (pc puolelta?), että se olisi liian yksinkertaistettu ja "konsolistettu"?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Joo, se kirjan Stryksi taistelu oli Witcher 1 alkuvideossa, ainakin Enhanced Editionissa. En tiedä oliko ihan originaalissa versiossa. Voihan se olla, että pelintekijät ovat vain halunneet lisätä yhden pelielementin lisää pelisarjaan ja ovat omasta päästä keksineet öljyt.

Kyllähän se on PC-puolella saanut kriittikiä yksinkertaisesta kykypuusta, mutta siitä huolimatta on ihmisillä vaikeuksia pelin kaikkien ominaisuuksien sisäistämisessä. Kuten kykypuussa ja mutageneissä sekä ihan signien käytössä. Ja onhan tuossakin paljon enemmän kuin ne 12 avattavaa kykyä, koska siellä on valmiiksi auki ne kaikki viisi signia, combat puolella viisi kykyä ja alchemy puolella myös samat viisi kykyä. Witcher 1:ssä mm. noita peruskykyjä vasta aukesi kesken pelaamisen, osa aika myöhäänkin ja niistä pääsi nauttimaan vain vähän aikaa ennen kuin peli jo päättyi.

Itse olen kyvyt välillä resetoinut sen potionin avulla ja kokeillut eri buildia, kyllähän se peliä muuttaa. Varsinkin, jos ei taistelussa käytä kaikkia mahdollisia singeja ja laittaa kykypisteitä vaikka esim. vain kahteen tai kolmeen eri signiin niin Geralt ei ole ihan niin monipuolinen ja ylivoimainen. HoS:n mukana tullut rune, taisteluun automaattinen quen on ollut aika kiva. Ei tarvitse aina laittaa quenia ja olen muutenkin nyt testaillut axii, yrden hahmoa.

Se on myös mainittava, että HoS:in runella Whirl Windin etäisyyksien nostamien on aika OP. Periaattessa tuo tepsii kaikkia vihollisia vastaan aivan liian hyvin.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Kyllähän se on PC-puolella saanut kriittikiä yksinkertaisesta kykypuusta, mutta siitä huolimatta on ihmisillä vaikeuksia pelin kaikkien ominaisuuksien sisäistämisessä. Kuten kykypuussa ja mutageneissä sekä ihan signien käytössä.
Eivätkö jotkut sitten osaa tehdä muuta, kuin hakata ukkoja miekalla paria nappia naputtelemalla? Kai ihmiset tajuavat, että tämä aikuisille tehty rpg eikä mikään super mario...


Itse olen kyvyt välillä resetoinut sen potionin avulla ja kokeillut eri buildia, kyllähän se peliä muuttaa. Varsinkin, jos ei taistelussa käytä kaikkia mahdollisia singeja ja laittaa kykypisteitä vaikka esim. vain kahteen tai kolmeen eri signiin niin Geralt ei ole ihan niin monipuolinen ja ylivoimainen. HoS:n mukana tullut rune, taisteluun automaattinen quen on ollut aika kiva. Ei tarvitse aina laittaa quenia ja olen muutenkin nyt testaillut axii, yrden hahmoa.
Itse en ole kertaakaan vielä resetoinut kykyjä, mutta koska sen yhden trophyn saaminen muistaakseni vaati, että on kaikki kyvyt yhdestä niistä neljästä (vai oliko niitä vain kolme?) osastoista, joten joudun ehkä vielä resetoimaan pariinkin kertaan.

En ole siis HoS:a vielä edes aloittanut, joten enpä niistä runeista vielä tiedä.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Helverin helvetti. Aloitin justiinsa BaW lisärin ja peli jäätyy joka kerta lataustuutuun siinä kohtaan kun pitäisi ratsastaa sen Henriettan ( tai mikä nyt olikaan, se herttua?) kanssa sinne ylös palatsiin kiireellä. Kohtaus siis melko alussa. Ei suostu päästämään enään pelaamaan tuosta latausruudusta ja ainut keino on sammuttaa peli. Olen kokeillut aiempien savejen pelaamista, mutta sama ongelma tulee eteen. Onko kenelläkään muulla ollut samaa ongelmaa? Ja onko tiedossa milloin seuraava päivitys tulee?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Itsellänikin jäätyi siinä kohtaa latausruutuun, kun se ratsastus oli ohi ja yritin keskustella Henriettan kanssa. Lopulta siinä ei tarvinutkaan keskustella vaan vain seurata Henriettaa myös jalkaisin.

Sulla ilmeisesti kaatuu jo ennen ratsastusta? Joten tuo ei taida auttaa.

PC:lle on julkaistu uusi päivitys muutama tunti sitten ja se on tulossa konsoleille varmaan lähipäivinä. Toivottavasti pystyy samaan taas lukituksen viholliseen, kun viimisimmän päivityksen jälkeen se ei ole enää toiminut R3:sta. Patchlogissa ei ainakaan mitään mainintaa siitä ollut.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Itsellänikin jäätyi siinä kohtaa latausruutuun, kun se ratsastus oli ohi ja yritin keskustella Henriettan kanssa. Lopulta siinä ei tarvinutkaan keskustella vaan vain seurata Henriettaa myös jalkaisin.

Sulla ilmeisesti kaatuu jo ennen ratsastusta? Joten tuo ei taida auttaa.

PC:lle on julkaistu uusi päivitys muutama tunti sitten ja se on tulossa konsoleille varmaan lähipäivinä. Toivottavasti pystyy samaan taas lukituksen viholliseen, kun viimisimmän päivityksen jälkeen se ei ole enää toiminut R3:sta. Patchlogissa ei ainakaan mitään mainintaa siitä ollut.
Ahaa, kyllä mä painoin sitä Henriettaa ja tuli latausruutu eli sitä ei sitten vissiin pitäisiköän painaa:D Kiitos paljon, pitääkin heti mennä kokeilemaan josko auttaisi:) Kiitos!
edit. Kokeilin ja oikeassa olit! Nyt toimi. Kiitos vielä kerran!
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Hienoa jos vielä on korjaavaa päivitystä tulossa. Pelasin innoissani ja huomasin äkkiä, ettei peli anna tallentaa. Aikani kikkailin valikoissa ja koko peli jäätyi. Buuttauksen jälkeen homma jatkui tilanteesta, jossa olin vajaa tunti aikaisemmin. Ei siis kovin pitkälle tehnyt takapakkia, mutta silti harmitti.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Hienoa jos vielä on korjaavaa päivitystä tulossa. Pelasin innoissani ja huomasin äkkiä, ettei peli anna tallentaa. Aikani kikkailin valikoissa ja koko peli jäätyi. Buuttauksen jälkeen homma jatkui tilanteesta, jossa olin vajaa tunti aikaisemmin. Ei siis kovin pitkälle tehnyt takapakkia, mutta silti harmitti.
Varmaa tietoa siis ei ole että onko päivitystä tuloss, mutta olettaisi nyt että laittaisivat päivitystä tulemaan. Eikös CD Project Red aika tiuhaan yleensä päivittele. Ainakin Witcher 3 sai monta korjaavaa.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Twitterissä CD Projekt Red ilmoitti, että päivitys on PC:lle jo julkaistu ja konsoleille tulossa pian. Joten kyllä se sieltä tulee, aika usein Witcher 3 päivitykset on tullut PS4:lle perjantai iltapäivällä tai iltana.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Gwentistä ollaan tekemässä stand alone peliä. Pohjimmiltaan siis sama korttipeli mikä nähtiin jo Witcher 3:ssa, mutta kortteja on esim. lisätty ja vanhojen korttien designit näyttävät hieman muuttuneen. Peliin tulee myös sisältymään episodeissa avautuva single player kamppanja, jossa on jonkinlainen "choice and consequence mechanic" (mitenkähän tuon nyt suomentas?), elikkä tehdään valintoja ja kärsitään niiden seuraamuksista.

Peli tulee aluksi vain Xbonelle ja pc:lle ja suljettuun syyskuussa pidettävään betaan rekisteröityminen on jo alkanut: https://www.playgwent.com/en

Julkistustraileri
[video=youtube;pEcso7yIIoM]https://www.youtube.com/watch?v=pEcso7yIIoM[/video]

Sekä vähän maistiaisia IGN:n tarjoamana
[video=youtube;zabgNv6f2ZY]https://www.youtube.com/watch?v=zabgNv6f2ZY[/video]

Ps. Eihän tälle pelille vissiin omaa lankaa tarvi tehä?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Kikkailin ja grindailin itselleni lopulta Grandmaster Wolven armorin miekkoineen. Irtosi muuten achievement siitä. Pitänee jossain vaiheessa tehdä spoileristriimi, jossa vedän Blood and Winen viimeisen tehtävän läpi lopultakin. Tämä kuitenkin vasta sitten, kun ei ole enää mitään muuta saavutettavaa ennen New Game+ aloittamista. 202h takana nyt ja oletan, että jonnekin 210h tienoille pääsen.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Meni Blood And Wine läpi hetki sitten, ihan hyvä päätös Witcher 3:lle kaiken kaikkiaan.
Arvosanaksi lisärille 9/10. Ehkä hipoo jopa täyttä 10/10 scorea, jos ottaa huomioon lisärin hinnan. Päälle 20-40 tuntia pelattavaa vain 20 eurolla, hinta-laatusuhde on kohdillaan.

Spoilereita lisärin lopusta jotka koin:
Sain parhaan onnellisen lopun. Molemmat siskokset selvisi hengissä ja sopivat riitansa. Hyvä näin.
Sen jälkeen Geraltin kotona odotti Ciri, joka kertoi miten noiturina olo maistui. En oikeasti odottanu että pääpelin hahmot ilmaantuisi lisärissä, kiva yllätys.

Tuntu tosiaan että Geraltin tarina on nyt käytä, mutta olisi kiinnostavaa nähdä Witcher peli jossa Ciri on tähtenä ja jossa hän antaa kaikille turpaan :rolleyes:

En välttämättä heti aloita uutta peli kertaa. Ehkä Cyperpunkin lähestyessä korkaan Witcher 3:sen uudestaan.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

No nytpä iski mielenkiintoisen bugin. Ajattelin eilen illan päätteeksi hoitaa ne ratsastuskisat paronin linnakkeen vierestä. Menin ilmoittautumaan ja peli lähti lataamaan kisaa änkyttäjää vastaan. Sitten yhtäkkiä olinkin n. 500 askelta itään ko. paikasta, ja ilmeisesti erään kylän alla olevassa "järvessä". Hukuin, peli latasi tuoreimman tallennuksen (joka syntyi kilpailun aloittamisesta), ja olin taas hukkumassa maan alla. Piti ladata edellinen tallennus jotta pääsi loopista pois. Tuosta ei ollut kovin suurta vaivaa, kun jäi vain yksi gwenttipeli ja lyhyt ratsastus tekemättä, mutta onkohan muilla tullut vastaavaa vastaan?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

No nytpä iski mielenkiintoisen bugin. Ajattelin eilen illan päätteeksi hoitaa ne ratsastuskisat paronin linnakkeen vierestä. Menin ilmoittautumaan ja peli lähti lataamaan kisaa änkyttäjää vastaan. Sitten yhtäkkiä olinkin n. 500 askelta itään ko. paikasta, ja ilmeisesti erään kylän alla olevassa "järvessä". Hukuin, peli latasi tuoreimman tallennuksen (joka syntyi kilpailun aloittamisesta), ja olin taas hukkumassa maan alla. Piti ladata edellinen tallennus jotta pääsi loopista pois. Tuosta ei ollut kovin suurta vaivaa, kun jäi vain yksi gwenttipeli ja lyhyt ratsastus tekemättä, mutta onkohan muilla tullut vastaavaa vastaan?

Eilen erään kylän päälle ilmestyi vuori. Näin siis osan vuoren ulkoseinistä, ja kaiken aluskasvillisuuden yläpuolellani. Hetken pyörittyäni vuoren sisällä päätin ratsastaa sen ulkopuolelle, jonka jälkeen vuori hävisi. Noin 30 sekuntia myöhemmin PS4 ilmoitti iloisesti sinisellä ruudulla pelin kaatuneen. Itsellä tosin saattoi vaikuttaa asiaan se, että PS4 oli ollut virransäästötilassa useamman viikon ajan ja olin tänä aikana pelaillut ahkerasti juuri Witcheriä. Voi siis olla, että näin iso peli pitäisi silloin tällöin sammuttaa, jottei tulisi minkäänmoisia muistiylivuotoja.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Molemmat DLC:t läpäisty sivutehtäviä myöten poislukien heppakisat ja korttipelit. Todella tyhjä olo jäi. Mitä mä nyt teen? Aloitan alusta? Voi eih. On kyllä huikea peli kertakaikkiaan. Pitänee hyökätä seuraavaksi kirjahyllyn kimppuun ja lukea kaikki teokset. :)
2c04e897cbf7f03a5b0e6eba43966c2e.jpg
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Nyt kun on aikaa taas niin alottelin tämän uusiks josko sen nyt pelaisi loppuun asti. Mutta jos peli vie mennessään niin että nuo DLCt tulee hommattua niin missähän vaiheessa ne olis paras pelata ? Onko jotain level rajoituksia/suosituksia.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Nyt kun on aikaa taas niin alottelin tämän uusiks josko sen nyt pelaisi loppuun asti. Mutta jos peli vie mennessään niin että nuo DLCt tulee hommattua niin missähän vaiheessa ne olis paras pelata ? Onko jotain level rajoituksia/suosituksia.

Kyllä niissä levelisuositukset oli, mutta en nyt niitä ulkoa muista. Siinä pitäisi tulla ihan alkuun infoa suositellusta tasosta kun sen DLC:n on ladannut ja asentanut, ja ne voi myös aloittaa valmiiksi levelöidyllä hahmolla jos niin haluaa.

Blood & Winessa taisi olla suositustaso jossain 35 tienoilla.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Kyllä niissä levelisuositukset oli, mutta en nyt niitä ulkoa muista. Siinä pitäisi tulla ihan alkuun infoa suositellusta tasosta kun sen DLC:n on ladannut ja asentanut, ja ne voi myös aloittaa valmiiksi levelöidyllä hahmolla jos niin haluaa.

Blood & Winessa taisi olla suositustaso jossain 35 tienoilla.

Mites tarinan puolesta, onko ne ihan yksittäisiä tarinoita ja onko niissä paljon juttuja jotka liittyvät pää tarinaan ? Vai voiko ne pelata missä välissä vaan kuhan hahmo on tapreeksi hyvä.
 
Ylös Bottom