Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Thief

Vastaus: Thief [Hype]

Metacritic tarjoaa jo nyt kielitaitoisille ilmeisesti italiaksi ja ranskaksi korkeapisteisiäkin arvosteluja tästä. Yksi kappale 90 pisteen arvostelua ja 82 pisteen arvostelua pamahtanut sinne. Näyttäisi siltä, että tämä peli muodostuu sellaiseksi mielipiteiden jakajaksi suuntaan ja toiseen. Hiippailupelit ovat olleet aina omaan mieleen, joten eiköhän ennakkovaraus tule perjantaina poimittua. Viedään takaisin sitten InFamouksen julkkarissa, jos ei miellytä.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Metacritic tarjoaa jo nyt kielitaitoisille ilmeisesti italiaksi ja ranskaksi korkeapisteisiäkin arvosteluja tästä. Yksi kappale 90 pisteen arvostelua ja 82 pisteen arvostelua pamahtanut sinne.

Aliens: Colonial Marines sai EGM:ltä 90/100. Näitä yksittäisiä kiitettäviä arvosanoja löytyy jokaiselle roskapelille. Thief rebootin arvostelumenestystä osasi odottaa, kun otti huomioon kuinka nuivia olivat pelin preview ennakkot. Kuinkakohan paljon Squire Enix ottaa tästäkin takkiin, kun menestystä niitannut Lara Croft ei edes päässyt plussan puolelle julkaisuvuotena?
 
Vastaus: Thief [Hype]

Aliens: Colonial Marines sai EGM:ltä 90/100. Näitä yksittäisiä kiitettäviä arvosanoja löytyy jokaiselle roskapelille. Thief rebootin arvostelumenestystä osasi odottaa, kun otti huomioon kuinka nuivia olivat pelin preview ennakkot. Kuinkakohan paljon Squire Enix ottaa tästäkin takkiin, kun menestystä niitannut Lara Croft ei edes päässyt plussan puolelle julkaisuvuotena?
Uusille konsoleillehan tätä varmasti menee (paremman puutteessa) ja monet vanhat Thiefin fanit ostaa pc:llekin, revikoista huolimatta. Minunkin on pakko kokeilla, ennen kuin totaalisen surkeaksi tuomitsen. Eniten jännään tuota hyppäämisen puutetta, kuinka paljon se sitten ahdistaakaan...
 
Vastaus: Thief [Hype]

http://canadianonlinegamers.com/review/thief-ps4-review-not-quite-ps4s-first-triple-a-game-but-good-nonetheless/

Vielä yksi suhteellisen havainnollistava(ainakin itselleni) 8/10 arvostelu Thiefin PS4-versiosta. Kiinnostuneiden kannattanee lukaista.
Jaa tässä menee sittenkin nuo vaikeustasot niin, että on easy, normal ja hard, sekä sitten erikseen tuo custom, jonka pohjaksi valitaan sitten joku vaikeustaso. Minulle ainakin hyvä uutinen, koska en välttämättä halua jokaisen asetuksen merkityksellisyyttä miettiä erikseen. Peli päälle ja pelaamaan.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Jaa tässä menee sittenkin nuo vaikeustasot niin, että on easy, normal ja hard, sekä sitten erikseen tuo custom, jonka pohjaksi valitaan sitten joku vaikeustaso. Minulle ainakin hyvä uutinen, koska en välttämättä halua jokaisen asetuksen merkityksellisyyttä miettiä erikseen. Peli päälle ja pelaamaan.

Pikainen vilkaisu trophylistaukseen osoitti, että löytyy myös "master". En halua spoilata itseäni yhtään enempää, joten viitsiikö joku tarkistaa alla olevasta listauksesta, että löytyykö jokaiselle vaikeustasolle oma trophy. Ärsyttää jos tämä on taas niitä pelejä, jossa vaikein taso avautuu vasta kun peli on läpäisty ensin hardilla. Turhaa pelin elinkaaren pitkittämistä.

http://www.truetrophies.com/THIEF-PS4/trophies.htm
 
Vastaus: Thief [Hype]

Pikainen vilkaisu trophylistaukseen osoitti, että löytyy myös "master". En halua spoilata itseäni yhtään enempää, joten viitsiikö joku tarkistaa alla olevasta listauksesta, että löytyykö jokaiselle vaikeustasolle oma trophy. Ärsyttää jos tämä on taas niitä pelejä, jossa vaikein taso avautuu vasta kun peli on läpäisty ensin hardilla. Turhaa pelin elinkaaren pitkittämistä.

http://www.truetrophies.com/THIEF-PS4/trophies.htm

Ei ollut erikseen muille vaikeusasteille omia trophyja. Elleivät ole noita salaisia pyttyjä.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Pikainen vilkaisu trophylistaukseen osoitti, että löytyy myös "master". En halua spoilata itseäni yhtään enempää, joten viitsiikö joku tarkistaa alla olevasta listauksesta, että löytyykö jokaiselle vaikeustasolle oma trophy. Ärsyttää jos tämä on taas niitä pelejä, jossa vaikein taso avautuu vasta kun peli on läpäisty ensin hardilla. Turhaa pelin elinkaaren pitkittämistä.

http://www.truetrophies.com/THIEF-PS4/trophies.htm
Siis vaikeustasot on rogue, thief, master ja custom, minä vain kirjoitin ne "perinteiseen" tyyliin. Tuossa masterissahan taitaa kuitenkin olla vielä jotain apuja päällä, jotka customilla on pois kytkettävissä, eli periaatteessa tuo custom on se vaikein taso. Saako customilla sitten auottua myös tuon master-pystin? Paha mennä sanomaan...
 
Vastaus: Thief [Hype]

Siis vaikeustasot on rogue, thief, master ja custom, minä vain kirjoitin ne "perinteiseen" tyyliin. Tuossa masterissahan taitaa kuitenkin olla vielä jotain apuja päällä, jotka customilla on pois kytkettävissä, eli periaatteessa tuo custom on se vaikein taso. Saako customilla sitten auottua myös tuon master-pystin? Paha mennä sanomaan...

Peli todennäköisesti vaatii sitä master-pystiä varten tietyt avut pois päältä ennen kuin sen saa. Muutenhan sä voisit laittaa kaikki päälle, ja poistaa jonkun turhan avun, mikä tekee vaikeusasteesta customin.

Live from Playstation -toiminnosta löytyy jo Thief-livefeediä, kattelin jonkin aikaa, ei herättänyt oikein mitään sellasta "must have" fiilistä. Varmaan joskus tän hankin, mut en julkaisussa.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Lisää arvioita pelistä kootusti yhdessä paikassa:

http://community.eidosmontreal.com/blogs/Thief-Reviews?theme=thief

Kyllähän tämä hankintaan menee...

Tuo on vähän puolueellinen paikka koota arvosteluja. Siellä kun ei ole kuin yksi kutosella alkava arvostelu. Missä on listauksesta isot saitit kuten IGN tai Gamespot? Mikä vika Metacriticin koonnissa on: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/thief? Se ei anna yhtä positiivista kuvaa, mutta tuskin peli surkea kuitenkaan on.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Tuo on vähän puolueellinen paikka koota arvosteluja. Siellä kun ei ole kuin yksi kutosella alkava arvostelu. Missä on listauksesta isot saitit kuten IGN tai Gamespot? Mikä vika Metacriticin koonnissa on: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/thief? Se ei anna yhtä positiivista kuvaa, mutta tuskin peli surkea kuitenkaan on.

Jep samaa mietin jo postatessa. Toisaalta, löytyyhän tuoltakin merkittäviä ja tunnettuja saitteja.

MUTTA jos pelin saamat pisteet askarruttavat, niin kannattaa syventyä arvosteluihin vähän tarkemmin kuin vain tuomita peliä pelkkien pisteiden valossa. Kannattaa myös katsella pelivideoita, josta näkee nopeasti kolahtaako itselle ollenkaan. Muutaman kerran on itselläni meinannut mennä todellinen helmi-peli ohi ihan vaan sen takia, että olen tuijottanut liiaksi arvosanaa.

Mikä vika Metacriticin koonnissa on:

No muun muassa se, että peliin pettyneet vannoutuneet Thief-fanipojat heittävät arvosteluun nollia ja sillä laskevat kokonaisarvosanaa.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Kannattaa myös katsella pelivideoita, josta näkee nopeasti kolahtaako itselle ollenkaan. Muutaman kerran on itselläni meinannut mennä todellinen helmi-peli ohi ihan vaan sen takia, että olen tuijottanut liiaksi arvosanaa.

Tätä videoiden katselu suosittelen itsekin ja toki KonsoliFINin virallista arvostelua kunhan se saadaan julkaistua. ;)

Viime sukupolvessa kävi useampaan otteeseen niin, että se kutosen peli oli lähes täysi kymppi omalla mittapuulla, ja joku arvostelumenestys olikin täysi floppi *köh köh* Red Dead Redemption *köh köh*

Bandicoot sanoi:
No muun muassa se, että peliin pettyneet vannoutuneet Thief-fanipojat heittävät arvosteluun nollia ja sillä laskevat kokonaisarvosanaa.

Mutta tämä ei vaikuta kriitikoiden arvosanakeskiarvoon.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Ostin pelin ennakkoon jenkki storesta (ps4) ja eilen sain ladattua. Nyt on joitakin tunteja takana ja olen varsin tyytyväinen, notta ostin ennakkoon. Arvosteluja luettuani olisi nimittäin jäänyt ostamatta.

Omasta mielestä varsin viihdyttävä välipala, kunhan ei ole ladannut peliä kohtan liian muikeita ennakko odotuksia.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Gamefaqsia selailin ja osui silmään, että tässäkin on 6gb päivitys Xbox Onella, niin mitä hittoa ne oikein laittaa noihin päivityksiin kun on noin hemmetin isoja :confused:
 
Vastaus: Thief [Hype]

Ensimmäiseksi tulee mieleen että laittavat sen lopun kolmasosaa pelistä tulemaan patchina, ei nimittäin ole mitään syytä miksi patchin pitäisi olla tuon kokoinen.
 
Vastaus: Thief [Hype]

Näyttäs olevan vähän samaa itkemistä tämän pelin kanssa mitä oli uusimman Hitmanin. "Ei ole samaa mitä ennen, peli on pilattu 0 pistettä!!#"""#! Faktahan nyt on se, että ei Eidos tee ja Square Enix julkaise täysin sutta peliä. Kyllä tuntuu ihmisillä olevan hankalaa nauttia peleistä nykyään jos homma ei ole tehty juuri niin kuin omassa päässä on ennakkoon ajateltu. En odota tältä peliltä mitään muuta kuin toimivaa hiippailua ja varastelua. Varmasti tulen pitämään pelistä.

Ei mua häirinnyt Hitmännissäkään se, että se poikkesi täysin vanhoista Hitmaneista. Miksi ei saisi poiketa? Mitä ihmettä, oikeasti?
 
Vastaus: Thief [Hype]

Näyttäs olevan vähän samaa itkemistä tämän pelin kanssa mitä oli uusimman Hitmanin. "Ei ole samaa mitä ennen, peli on pilattu 0 pistettä!!#"""#!
Ei mua häirinnyt Hitmännissäkään se, että se poikkesi täysin vanhoista Hitmaneista. Miksi ei saisi poiketa? Mitä ihmettä, oikeasti?

Täysin samaa mieltä. Ihmiset ovat lähtökohtaisesti muutosvastarintaisia. Mitään ei saisi muuttaa. Ei edes vuonna -98 hyväksi havaittua konseptia. Kamoon, maailma muuttuu ja tuotteet siinä ohessa. Ja taas toisaalta, jos peli ei muutu juuri yhtään, sitä haukutaan DLC:si tai ainakaan sitä ei haluta nimetä jatko-osaksi. Tosiasiahan on se, että kaikkia ei vaan voi miellyttää.

Myös itse aion tästä nauttia ilman skeptisen vertailevaa ennakkoasennetta :)
 
Vastaus: Thief [Hype]

Näyttäs olevan vähän samaa itkemistä tämän pelin kanssa mitä oli uusimman Hitmanin. "Ei ole samaa mitä ennen, peli on pilattu 0 pistettä!!#"""#! Faktahan nyt on se, että ei Eidos tee ja Square Enix julkaise täysin sutta peliä. Kyllä tuntuu ihmisillä olevan hankalaa nauttia peleistä nykyään jos homma ei ole tehty juuri niin kuin omassa päässä on ennakkoon ajateltu. En odota tältä peliltä mitään muuta kuin toimivaa hiippailua ja varastelua. Varmasti tulen pitämään pelistä.

Ei mua häirinnyt Hitmännissäkään se, että se poikkesi täysin vanhoista Hitmaneista. Miksi ei saisi poiketa? Mitä ihmettä, oikeasti?
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta jos ihan Metacriticsin arvosanaa tuijottaa, ei voi väittää, että peli olisi silti mikään timantti. Splinter Cell: Conviction sai päällensä myös kovan kritiikin (pelaajilta), kun peli vaihtoi tyylilajiaan arkademaisempaan suuntaan, silti peli sai arvosteluissa ihan positiivisen vastaanoton (83/100).

Eli kyllä itsekin uskon kokeilematta, ettei Thief ihan Game-of-the-Year -kamaa ole, vaikka julkaisijoina ja tuottajina toimiikin isot tekijät. Tällä kertaa konsepti ei vain tainut toimia.

Peliä aion silti ainakin testata, kun siihen tilaisuus avautuu.
 
Ylös Bottom