Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Thief

Vastaus: Thief

Koitin nopeasti kahlata aiemmat sivut läpi, mutta jos missasin keskustelun tästä aiheesta niin pahoitteluni:

Jökkiikö kellään muulla tämä peli todella paljon PS3:lla? Välivideot, tekstitykset ja tietysti ihan pelaaminen on ikävän tökkivää. Johtuuko pelkästään omasta pleikasta/pelistä vai onko yleinen ongelma?
 
Vastaus: Thief

Kauankos läpipeluussa suunnilleen kesti?

Vaikea sanoa, kun pelasin aika pitkiä pätkiä välissä noita sivutehtäviä. Olisiko joku 15-20 tuntia? Kaikenkaikkiaan peliaikaa meni noin 25-30 tuntia Thief-vaikeustasolla. Tuolla oli kahlattu läpi siis juoni ja kaikki sivutehtävät, joita sai asiakkailta, sekä Nordic Limited Editionin mukana tullut The Bank Heist DLC. Pelaamatta jäi sitten tehtävät, jotka avautuu kun kaivelee kaupungista vihjeitä eri paikkoihin ja muutenkin etsii sieltä kaiken.
 
Vastaus: Thief

Piti tällekin antaa tilaisuus ja kävin poimimassa Nordic editionin Xbonelle. Ihan mukavaa hippailua vaikuttaisi olevan muutaman tehtävän kokemuksella. Olen jo ennakolta asennoitunut, että juoni on perseestä ja nautitaan sen sijaan hiippailusta ja vartiomiesten jymäyttämisestä.
 
Vastaus: Thief

Thief läpi ja olipa kyllä paska peli. Kaikki mikä ei liity juoneen vielä toimii ja on kivaa, mutta noi juonelliset tehtävät on keskivaiheen jälkeen yhtä helvettiä ja mitä pitemälle juonessa mennään niin sitä huonommaksi ne käy.
Ihan kaikki haukkunsa ansainnut. Alussa homma toimii ja tehtävät on hyviä, mutta jossain keskivaiheella tehtävien ja juonen laatu laskee kuin lehmän häntä. En ymmärrä mitä siinä on kehitykessä tapahtunut. Ei tommosta mörköä voi tulla 5 vuoden kehityksen jälkeen.

Positiivista pelissä on se, että toi varastelu kyllä tehty hyväksi, mielekkääksi ja toimivaksi. Siltä osin peli toimiin. Varmaan pitää vielä pelata noi muutama sivutehtävä läpi nyt kun nuo karmeat juonta kuljettavat tehtävät on pelattu läpi. Kummalista kyllä, mutta sivutehtävät on pelin paras anti. Rehellisesti sanottuna en voi suositella peliä täysihintaisena kellekkään. En edes hiippailun ystäville. Vaikka ennakkoon tsemppasin, että ei tämä nyt niin huono voi olla. Ei se alussa ollutkaan ja esim. bank heist oli hemmetin hyvä tehtävä. Mieli kyllä muuttui mitä enemmän peliä pelasi.
 
Vastaus: Thief

Mitä nyt pari kolme chapteria pelannut, niin täytyy ikävä kyllä myöntää, tämä tekele ei sitten oikeen millään pääse samalle tasolle, mitä kyseisen lafkan aikasempi ehkä paras, loistava hiippailu peli Deus Ex: Human Revolution oli.

Ainoa mikä on nättiä katseltavaa on keskiaikaiset talot ja grafiikat, siihen se sitten jääkin. Kadut tyhjiä ja hölmöjä repliikkejä puhuvat muutamat vartijat häröilee kaduilla, jotka ei muutenkaan vaikuta kauheen viisailta (uh?? :eek: Olen ihan varma että näin metrin päässä äskö jonkun :/ höh, no ehkä ei ois pitäny syödä sitä kalaa..lalalalalala). Hiippailu tuntuu höttölömölöltä eikä missään vaiheessa ole vielä tullut mitään ui ui ku jännää fiilistä kun kukaan ei näe minua ja onpa nyt ninja fiilikset. Tarina tuntuu kans ihan höttölömölölle ja muutenkin koko peli vaikuttaa joltain 90 luvun peliltä, silloin varmasti kyseessä olisikin kova peli!

Mutta näin vuonna 2014 tämä ei menettele! Muutenkin kun kyseessä on Thief peli, niin varastaminen tuntuu jotenkin täysin sivuseikalta, teet jotain tehtävää ja matkan varrella sitten keräät jotain lusikoita ja kulhoja... WAU! Ostin tämän heti julkasussa kun en millään jaksanut uskoa kriitikoita koska esim: suuret ristiriitaiset arvostelut saanut lafkan aikasempi peli: Hitman: Absolution, josta kyllä tykkäsin paljon, vaikka siinä olikin muutoksia aikasempiin osiin verrattuna. Kuitenkin siinä se hiiviskely toimii yhtä hyvin.

Harmi sinänsä, olisin todella halunnut tykätä tästä. Nyt tämä tuntuu lähinnä pakkopullalta kun kerta maksoin, muutenkin PS4 pelihyllyt on niin tyhjiä niin ajattelin jotain pelattavaa hommata ennen kovia julkaisuja.

Yritän kyllä pelata tän läpi, mutta ei tämä kyllä mitään kiksejä mulle anna. Olen erittäin suuri hiippailupelien fani, mutta tämä ei todellakaan yllä siihen mitä minä hiippailupeleiltä havittelen. Jopa Assassins Creed IV: Black Flagissa on mielestäni paremmat hiippailu tehtävät.

Täyttä hintaa en suosittelee minäkään tästä kenenkään maksavan, alelaari tai odottakaa kunnes tulee plussalle.
 
Vastaus: Thief

En ole pelannut tätä enkä muitakaan Thiefejä, mutta linkataan kuitenkin usein osuva Zero Punctuation ja Thief - Stealing a Classic. Ainakin kaikkien näiden "henkisten jatko-osien" ja julkaisijoiden motiivien osalta olen videon kanssa samaa mieltä. Redditissä joku hyvin kommentoikin, että tätäkään tuskin kukaan ostaisi, jos nimi olisi Thiefin sijaan "Optional Stealth Gameplay 4: Batman Returns".
 
Vastaus: Thief

Pelisarjan maailmaan ja meininkiin tykästyneenä hankin tämän uuden tuotoksen PS3:lle - kuitenkin ilman odotuksia tai ennakkoluuloja. Varaa uusiin pelikojeisiin ei juuri ole, ja olen ylipäätään jonkin verran pettynyt pelaamiseen tätänykyä. Fanipojan silmät eivät tämän julkaisun myötä kiiluneet, vaan peli tuli hankittua tyyliin "jos joku peli vielä, niin olkoon se menneiden kunniaksi (?) tämä."

+ tunnelma musiikkeineen ja sisällöllisine viittauksineen herätti riittävän usein positiivisia muistoja/mielleyhtymiä
+ Garrettin raajojen näkyminen toimi immersiota lisäävänä tekijänä
+ vaikeusasteiden kustomointi lisäsi uudelleenpelattavuutta kohdallani
+/- työkalut olivat hyvä idea, mutta olisin ennen kaikkea suonut niille monipuolisempaa käyttöä
+/- kaupungin tutkiskelu tuntui edelleen (Deadly Shadows) tervetulleelta, mutta toteutui ramppamisena ja latailemisena
+/- perfektionistille töitä kaiken pöllittävän suhteen - aina kun ei pääse takaisin päin sen viimeisen kolikon takia...
- vastustajien kirjo oli niukkuudessaan tylsistyttävä
- tarina oli lyhyt ja juoni ennalta-arvattava
- saisiko välillä viihdeteollisuuden saralla jotain muuta, kuin viktoriaanista Englantia?
 
Vastaus: Thief

Tulipa ostettua Storen -50% tarjouksesta. Noh, eipä ois kannattanut.

Ennen ilmestymistä odotin tätä, julkaisun jälkeen kuunnellut ja hieman katsellut niin ei houkuttanutkaan kauheasti, mutta alle 35e niin ajattelin, että jokainen uusi peli on sen arvoinen.

Muutama pieni asia mua häiritsee pahasti:
- varastettava tavara lojuu ihan ihmeellisissä paikoissa, jopa kaduilla.
- sisätiloissa laatikoissa ei ole mitään, kuin yksi koru. Missä vaatteet jne. Tuo vain ärsyttää. Oikeastihan korurasia olisi jossain, jossa on sitten enemmän tavaraa tms.
- heti alkuun hiippaillaan näennäisesti pimeässä vartijan takaa pienen "joen" yli. Kauheaa veden loiskintaa jne ja ne ei muka kuule mitään.
- vartijalta varastaa jotain niin se vain riuhtasee sen tavaran..ei juu huomaa.
- dialogi ei kuulosta yhtään siltä, että se keskustelis sen muijan kanssa. Pikemminkin kuin äänet tulisi päänsisältä tai studiosta. Ei sovi yhtään ympäristöön.
- jostain syystä mulla äänisynkkaus on ihan pielessä. Pelissä puhe jatkuu 2-3sek sen jälkeen vielä kun itse dialogi on loppu.
- Todella vähän reittejä joista mennä.
- grafiikka oli jopa pettymys ps4:lla.

Kontrollit itsessään toimii mielestäni hyvin, mutta Metal gearin hiippailun jälkeen ei tämä kyllä vakuuta. Saa aika pahasti paremman puutteessa olla, jotta tätä suosittelisin ostamaan tuohon alennushintaankaan. MGS on kaikessa lyhykäisyydessään parempi valinta hiippailuun, vaikka muutoin ihan eri tyypin peli onkin.
 
Vastaus: Thief

Peli ollut minulla jo yli kuukauden kesken, vaikkei se minusta ole ollenkaan niin huono mitä arvostelut väittävät. Pelistä vain jotenkin puuttuu se punainen lanka, joka saisi pelaajan koukuttumaan ja halun palata pelaamaan, kun joutuu lopettaa. Sitä kun ei ole niin uidaan aika syvissä vesissä. Jospa tätä tänään yrittäisi jatkaa.
 
Vastaus: Thief

trophy-tietojen rekisteröintiä ei voitu suorittaa (80022D03)
pystyykö tämän jotenkin korjaamaan?
 
Ylös Bottom