Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietoa NDS:stä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tmf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Kluge sanoi:
Juna, bussi tai automatkalla pelaisin paljon mieluummin jotain käsikonsolin omaa, sitä itseään varten tehtyä peliä, jota en tule kotona pelaamaan.
Ehkä sitten samojen pelien pelaamisessa olisi jotain intoa, jos tallennukset saisi siirrettyä koneesta toiseen.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Kluge sanoi:
Wrist strap eli tuo muovinappula tulee koneen mukana. Mielestäni PSP:ltä puuttuu todelliset sitä varten tehdyt vetonaulapelit. Tämä ongelma tulee kyllä varmasti ajan kuluessa poistumaan.

No se on hyvä. SP:n kuuloke adapterista tuli mieleen että käykö DS:än ihan mitkä tahansa kuulokkeet vai vain DS:n viralliset? Kuulokkeet pitää ehdottomasti hommata akun keston ja virtual surroundin takia.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

tuhnu sanoi:
Haluat siis hitaammat latausajat ja laittaa koneen lisäksi 25 euroa muistikorttiin?

Ei. Muistikorttiin laitan kyllä huomattavasti enemmän rahaa, kun tuon vaatimattoman 25e.. Laitehan toimii myös MP3 soittimena.

Siinä, että nykyaikaisen laitteen käynnistyminen vie oman aikansa ei ole mitään uutta, boottaahan Symbian käyttöjärjestelmällä varustettu GSM puhelinkin aikansa.

Latausajat tuskin ovat kovin pitkiä ja Ridge Racersin tapauksessa tänä aikana voi pelata Rally X klassikkoa.

Kaikki on pelintekijöistä kiinni, rauta antaa mahdollisuudet ihan mihin vain.

:)
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Mika73 sanoi:
Siinä, että nykyaikaisen laitteen käynnistyminen vie oman aikansa ei ole mitään uutta, boottaahan Symbian käyttöjärjestelmällä varustettu GSM puhelinkin aikansa.

Eikö tämä ole juuri sellainen ongelma, joka pitäisi saada poistettua? Elämme nykyaikaa, joten laitteiden pitäisi myös vastata ajan vaatimuksia. Hidas lataaminen ei ole millään tapaa edistyksellistä. Toisaalta kyllä Sony on varmasti tehnyt kaikkensa, että latausajat pysyvät minimissään.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Hex sanoi:
Mitä vähemmän rauta rajoittaa, sitä vapaammat kädet pelintekijöillä on toteuttaa itseään.

Tämän lauseen siirtäisin ennemminkin NDS:n suuntaan, kuin PSP:n, hyvänä esimerkkinä juuri tuo GT4, sekä Sonyn antama ukaasi pelintekijöille vähentää
yksityiskohtia peleistä jotta akku kestää kauemmin. ;)
Täällä on keskustelemassa sen verran kokeneita pelaajia,että ihmettelen tuota
grafiikkahoroiksi ryhtymistä.
Jos pelit ovat DS:sä N64:n luokkaa, voi olla aika tyytyväinen kyseisiin tuotoksiin ja jos pelit ovat PSP:ssä PS2:n luokkaa, niin hyvä, mutta taitaa juuri
tulla PSP:ssä nuo raudan rajat vastaan. Minusta Sony laittaa markkinoille puolivalmiin tekeleen, olisi ottanut oppia N:n virheistä Gba:n kanssa(mm.taustavalon puute ym.). Tietysti Nintendo tekee rahaa nyt "päivitetyn" Sp:n kanssa mutta silti...
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Mika73 sanoi:
Jos grafiikka ei ole sinulle niin merkitttävää, niin miksi hankkia uutta laitetta ollenkaan.

Oudolta tuntuu ajatus, ettei PSP:ssä voisi grafiikan lisäksi olla mitään muuta hyvää. Ehkäpä se on ennemminkin Nintendo leirin toiveajattelua.. :rolleyes:

Mitä trollauksia nämä on?

Grafiikka ei ole minulle mikään itseisarvo! Miksi hankkia uusia pelikoneita? Uuden koneen mukana tulee uusia pelejä?

PSP on hyvä laite, sille tulee varmasti monia hyviä pelejä. Se on kiistaton fakta. Kiistaton fakta on myös se, että akkukesto on yksi handheld koneen tärkeimpiä ominaisuuksia ja sen puutetta on aika vaikea antaa anteeksi. Myöhemmässä vaiheessa tämäkin (toivottavasti) saadaan korjattua.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Kluge sanoi:
Nintendo kyllä kierrättää pelejä, mutta esim. Mario 64 DS versioon on tulossa paljon 30% uutta sisältöä. DS:lle on tulossa 95% sen pelitarjonnasta uusia, sitä varten tehtyjä pelejä. En minä keksimällä keksinyt tuota sinun kutsumaasi "vakiolatteutta" :cool: PSP tarjoaa liian paljon samoja pelejä kuin PS2 ja vaikka Xbox.
Hehkutat 30 prosentin uutta materiaalia ja oletat, että PSP:n pelit ovat identtisiä. Koittaisit edes vähän tarkastella tilannetta objektiivisesti.

En tiedä millä kriteereillä päädyit 95 prosentin kokonaan uuteen sisältöön. Kun tarkastelen Lik-Sangin listaamia pelejä ja jätän pois japsipelit, joita ei länsimaalainen voi pelata, ja jotka tuskin ovat tänne tulossa, ei vaikutelma ole noin selvää omaperäisyyden riemujuhlaa. (ihan hyvältä kyllä näyttää, joskaan ei suoraan julkaisussa) PSP:n omaperäisyyden tarkasteluun sinulla taitaa olla sitten ihan eri kriteerit tai sitten et vain tarjontaan ole tutustunut.


Uuden konsolin tulisi aina tarjota jotain uutta, mitä ei muilla voida nähdä. DS tekee tämän, Xbox teki tämän livellä, GC innovatiivisilla yksinoikeuspeleillään ja PS2 iski aikanaan tehoillaan. Mitä tuohon "jeesusteluun" tulee, pelaatko mielummin GT4 ratin ja polkimien kera suurelta näytöltä sohvalla lojuen, vai näillä näkymin karsittua käsikonsoliversiota?
Uuden konsolin tulisi tarjota jotain uutta..... jos se ei ole Nintendon konsoli! Kun kerran vertailukohtanasi ovat myös pöytäkoneet, taidat pitää GBA:ta paskana laitteena. Mitä uutta se tarjosi?

Vertailukohteina pitää tietysti olla muut käsikonsolit. Käsikonsolille ennenkuulumattoman kovat tehot ja suuri ja tarkka näyttö ovat selvästi uutta. Niin on myös kaksi näyttöä ja kynäohjaus. Oma kantani niiden hyödyllisyydestä tosin on odottava, koska en ole vielä vakuuttunut, että niistä on käytännössä merkittävästi hyötyä.


Juna, bussi tai automatkalla pelaisin paljon mieluummin jotain käsikonsolin omaa, sitä itseään varten tehtyä peliä, jota en tule kotona pelaamaan.
Niin minäkin lähtökohtaisesti, mutta periaatteet eivät paljon paina vaakakupissa, jos peli on riittävän hyvä. Toimii se toisinkin päin. Sitä varta vasten käsikoneelle tehtyä peliä pelaa ihan mielellään omalla sohvallakin, jos se on tarpeeksi hyvä.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

GBA portti on muuten näppärä juttu. Voi olla että sen varsinainen tarkoitus on toimia liittimenä erilaisille lisälaitteille. Massiivinen muistikortti, kamera, muistilaajennus niinkuin N64:ssä tai jotain muuta mukavaa.(tai kolmas näyttö :p )
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Lionman sanoi:
jos pelit ovat PSP:ssä PS2:n luokkaa, niin hyvä, mutta taitaa juuri
tulla PSP:ssä nuo raudan rajat vastaan. Minusta Sony laittaa markkinoille puolivalmiin tekeleen, olisi ottanut oppia N:n virheistä Gba:n kanssa(mm.taustavalon puute ym.). Tietysti Nintendo tekee rahaa nyt "päivitetyn" Sp:n kanssa mutta silti...

Jos pelit ovat PSX ja PS2 luokkaa, niin ne riittävät oikein mainiosti..

Vai puolivalmiin.. Ainoa asia, mistä jotkut ovat kitisseet on akunkesto.. Ihan kuin teho saataisiin nyhdettyä tyhjästä.. Uusi tekniikka vaatii veronsa. Tietysti laite oltaisiin voitu julkaista vasta myöhemmin, mutta itse pelaan PSP:llä mielummin nyt vuodenvaihteessa, kun monen vuoden kuluttua..

4-5 tunnin toiminta-aika on ainakin itselle riittävän pitkä.

Kyllä nyt on Nintendon fanipojilla kamala hätä ja hammastenkiristys.. :D
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Lionman sanoi:
Tämän lauseen siirtäisin ennemminkin NDS:n suuntaan, kuin PSP:n, hyvänä esimerkkinä juuri tuo GT4, sekä Sonyn antama ukaasi pelintekijöille vähentää
yksityiskohtia peleistä jotta akku kestää kauemmin. ;)
Täällä on keskustelemassa sen verran kokeneita pelaajia,että ihmettelen tuota
grafiikkahoroiksi ryhtymistä.
Jos pelit ovat DS:sä N64:n luokkaa, voi olla aika tyytyväinen kyseisiin tuotoksiin ja jos pelit ovat PSP:ssä PS2:n luokkaa, niin hyvä, mutta taitaa juuri
tulla PSP:ssä nuo raudan rajat vastaan. Minusta Sony laittaa markkinoille puolivalmiin tekeleen, olisi ottanut oppia N:n virheistä Gba:n kanssa(mm.taustavalon puute ym.). Tietysti Nintendo tekee rahaa nyt "päivitetyn" Sp:n kanssa mutta silti...
Puhut PSP:n raudan rajoituksista, mutta unohdat, että vaikka akkukestokin asettaa omat vaatimuksensa, ne rajat ovat silti paljon korkeammalla kuin mihin DS millään pystyisi.

Toiseksi, ei grafiikka ole merkityksetön asia, jos erot ovat suuria. Ja kysehän ei ollut pelkästä grafiikasta.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Mika73 sanoi:
Jos pelit ovat PSX ja PS2 luokkaa, niin ne riittävät oikein mainiosti..

Vai puolivalmiin.. Ainoa asia, mistä jotkut ovat kitisseet on akunkesto.. Ihan kuin teho saataisiin nyhdettyä tyhjästä.. Uusi tekniikka vaatii veronsa. Tietysti laite oltaisiin voitu julkaista vasta myöhemmin, mutta itse pelaan PSP:llä mielummin nyt vuodenvaihteessa, kun monen vuoden kuluttua..

4-5 tunnin toiminta-aika on ainakin itselle riittävän pitkä.

Kyllä nyt on Nintendon fanipojilla kamala hätä ja hammastenkiristys.. :D

Hmm.. vai pojilla. :)
Enpä ole pitkään aikaan näillä sivuilla trollausta nähnytkään, no kaikki aikanaan. ;)
Mikäs hätä ja hammastenkiristys täällä on? Yritetään keskustella objektiivisesti
uusista käsikonsoleista,tosin objektiivisuus on aika vaikeaa, kun kumpaakaan konsolia ei ole vielä markkinoillakaan.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Hex sanoi:
Mihin perustat valitsemasi adjektiivin lauseessa "pelejä joudutaan säätämään tolkuttomasti"? Peleissä tosiaan joudutaan ottamaan huomioon akkukesto, mutta levyltä luvun lisäksi grafiikka on se, jossa joudutaan tinkimään. Sinä taas annat ymmärtää, että jostain grafiikkaa tärkeämmästä joudutaan tinkimään.

Mitä ne Ridge Racersin ruudulla näkyvät kartat, sijoitus, nopeus, jne. mihinkään liittyvät? Katso ne videot. Minusta tilpehööri ei ole toiminnan tiellä, vaikka vähemmälläkin olisi pärjännyt.

Kieltämättä grafiikka saa paljon huomiota PSP:llä. Toisaalta NDS:llä huomiota vie tuplanäyttö ja kynäohjaus ilman että mietitään kuinka paljon niistä on käytännön hyötyä. Kuitenkin kovat tehot mahdollistavat myös muuta. Nyt ensimmäistä kertaa voidaan tehdä esim. kunnollisia autopelejä mobiilikoneelle. Voi voi, jos jotkut pelintekijät haluavat käyttää liikaa tehoja grafiikkaan muiden juttujen kustannuksella. Silti ne muut jutut sellaisenaankin ovat asioita, joihin heikompi kone ei pystyisi.

Tottakai DS:lle tulee antaa mahdollisuus. Se ei kai kuitenkaan tarkoita PSP:n ennakkoluuloista haukkumista ja älyttömiä väitteitä DS:n tehoista?

Pelin tekemisessä joudutaan keskittymään liian paljon akkukeston optimointiin. Kyllä minun mielestä handheldissä hyvä akkukesto on vähintään yhtä tärkeä asia kuin grafiikantaso. Ja nyt kaikki lapsukaiset sitten kuorossa huutavat, että C64 grafiikalla saadaan kymmeniä tunteja lisää akkukestoa. Jee.

Se oli vaan pieni kommentti kys. pelistä, ei sen vakavampaa. Arvostan sitä, että pelialue ei pienene missään pelissä kohtuuttomasti näiden tilastojen ym.. alle.

Toivon itsekin, että pelintekijät miettivät myös vaihtoehtoisia pelitapoja styluksen lisäksi. Mielelläni pelaan myös ristiohjaimella ja nappeja painelemalla. Tuplanäyttö on hyvä idea. Pelkkänä karttanakin se on jo oiva apu.

Se vaan on perseestä, että pelintekijä päättää miten pitkään sinun PSP:n akku kestää. Suosin poikkeuksetta pelikortteja (cartridge). Nopeassa handheld pelaamisessa latausaikojen puute ja pitkä akunkesto ovat ihan kivoja ominaisuuksia.

Jos sinä yksin riehut DS-pelialueella ja ylistät PSP:tä minkä ehdit, se on ihan ok. Jos heitetään ilmoille PSP:n heikkoja kohtia, se on haukkumista ja toisen koneen hehkuttamista. Ihan miten vaan.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Smirre sanoi:
Pelin tekemisessä joudutaan keskittymään liian paljon akkukeston optimointiin. Kyllä minun mielestä handheldissä hyvä akkukesto on vähintään yhtä tärkeä asia kuin grafiikantaso. Ja nyt kaikki lapsukaiset sitten kuorossa huutavat, että C64 grafiikalla saadaan kymmeniä tunteja lisää akkukestoa. Jee.
Eihän akkukeston optimointi mikään erikoinen juttu ole verrattuna muuhun optimointiin. Peliohjelmointi on jo muutenkin optimointia! Millä perusteilla väität, että joudutaan _liikaa_ keskittymään akkukeston optimointiin? Se millä on resurssien kannalta oikeasti merkitystä, on laitteen ohjelmoinnin helppous kokonaisuudessaan.


Se vaan on perseestä, että pelintekijä päättää miten pitkään sinun PSP:n akku kestää.
Pelintekijät eivät vapaasti päätä peliensä virrankulutusta. Sony asettaa vaatimukset. Jottei nyt jäisi epäselväksi, niin kyllä minustakin PSP:n akku saisi pidempään kestää. Näkee nyt sitten koneen ilmestyessä, onko akun kesto selvästi pelaamista haittaavan lyhyt.


Jos sinä yksin riehut DS-pelialueella ja ylistät PSP:tä minkä ehdit, se on ihan ok. Jos heitetään ilmoille PSP:n heikkoja kohtia, se on haukkumista ja toisen koneen hehkuttamista. Ihan miten vaan.
Oli tämä DS-alue tai ei, ei täälläkään parane puhua puuta heinää. Siksi tänne vastailen. Oli alue mikä tahansa, on asioita syytä tarkastella tasapuolisesti. Jos se sinusta on riehumista niin voi voi.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Hex sanoi:
PSP:n omaperäisyyden tarkasteluun sinulla taitaa olla sitten ihan eri kriteerit tai sitten et vain tarjontaan ole tutustunut.
Olen tutustunut, koska aikoinaan harkitsin senkin hankkimista. Voi hyvin olla, että ostan sen kuitenkin vähän myöhemmin.

Hex sanoi:
Uuden konsolin tulisi tarjota jotain uutta..... jos se ei ole Nintendon konsoli! Kun kerran vertailukohtanasi ovat myös pöytäkoneet, taidat pitää GBA:ta paskana laitteena. Mitä uutta se tarjosi?
Itseasiassa en olekaan koskaan pahemmin GBA:sta ollut innostunut vaikka satunkin omistamaan ko. laitteen sen nykyisen halvan hinnan ja parin pelin vuoksi. Mainittakoon että olen yhteensä omistanut 4 peliä siihen. Useampaa on toki tultu kokeiltua, mutta mielestäni ne eivät tarjonneet mitään mitä en ollut jo kokenut. Tämän luulisi todistavan, että en ole vain sokea Nintendo- fani.

Hex sanoi:
Vertailukohteina pitää tietysti olla muut käsikonsolit. Käsikonsolille ennenkuulumattoman kovat tehot ja suuri ja tarkka näyttö ovat selvästi uutta. Niin on myös kaksi näyttöä ja kynäohjaus. Oma kantani niiden hyödyllisyydestä tosin on odottava, koska en ole vielä vakuuttunut, että niistä on käytännössä merkittävästi hyötyä.
Kysytäänpäs tällä kertaa sinulta, oletko perehtynyt DS:n pelitarjontaan?


Hex sanoi:
Niin minäkin lähtökohtaisesti, mutta periaatteet eivät paljon paina vaakakupissa, jos peli on riittävän hyvä. Toimii se toisinkin päin. Sitä varta vasten käsikoneelle tehtyä peliä pelaa ihan mielellään omalla sohvallakin, jos se on tarpeeksi hyvä.
Aivan. Tottakai itsekin pelailen omalla kotisohvalla tulevaisuudessa DS:llä ja ehkä joskus myös PSP:llä. Pointtini ilmeisesti ymmärsitkin jo.

Edit: Codemasters on ilmoittanut tuovansa Colin McRae Rally - ja TOCA Race Driver -sarjansa myös Sonyn PSP-käsikonsolille. Kummankin pelin sisältö tulee pitkälti vastaamaan kotikonsoleilla nähtyjä versioita...

Yllätys yllätys.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Nyt näyttää pahasti siltä, että mopo on karannut käsistä. Eli jos tehdään niin, että tämä keskustelu palaa aiheeseen. Siispä tänne vaan tietoja Nintendo DS:stä.

Mikäli mieli tekee kinastella DS:n ja PSP:n eroista, toisen paremmuudesta jne., niin "Konsolisota"-alue on oikea paikka sille. Alla vielä linkki sopivaan aiheeseen. http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=245948#post245948
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Kanis sanoi:
Nyt näyttää pahasti siltä, että mopo on karannut käsistä. Eli jos tehdään niin, että tämä keskustelu palaa aiheeseen.[/URL]

Toki toki, pieni sivuraide antoi vaan vähän maustetta ja säpinää tähän viestiketjuun :D

Ja kun viestiketjun aiheeseen nyt päästiin niin katsokaahan läpi tämä pari viikkoa vanha Nintendo DS pressitilaisuus. Siinä valotetaan aika hyvin miten DS:llä ohjataan, miten stylusta käytetään ja näytetään videopätkää mm. Super Mario 64 DS uusista ominaisuuksista ja Metroid Prime Huntersin ohjattavuudesta. Pituutta tilaisuudella on melkein 2 tuntia, imuroitavaa yhteensä 748 megatavua.

edit: URLit poistettu, ei toimi enää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Kanis sanoi:
Nyt näyttää pahasti siltä, että mopo on karannut käsistä. Eli jos tehdään niin, että tämä keskustelu palaa aiheeseen. Siispä tänne vaan tietoja Nintendo DS:stä.

Mikäli mieli tekee kinastella DS:n ja PSP:n eroista, toisen paremmuudesta jne., niin "Konsolisota"-alue on oikea paikka sille. Alla vielä linkki sopivaan aiheeseen. http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=245948#post245948

No tulipahan kanavalle hieman eloa ja itselle piristystä keskelle työpäivää :)
 
Ylös Bottom