Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokoneongelmia (PC)

Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

sunnpeople sanoi:
Artecin dvd-asemia ei voi suositella. Ei kannata sortua verkkokaupan tarjouksiin. 1x polttonopeus ei oikein vastaa luvattuja arvoja :( (Jees. on uusin firmware).

Muistan lukeneeni bitistä sivustosta, jossa voi arvioida koneen soveltuvuuden eri peleille. Siis sieltä sai ihan pelikohtaisen arvion, miten hyvin pyörii. Ehkä joku muistaa URL:n.
Muistan, ja linkitän, kunhan löydän. Se tosin näytti ainakin itselläni vihreää valoa kaikilla kokeilemillani, vaikka näyttis onkin... krhm... niin.
E: Game advisor . Toimii tosin ainoastaan IE:llä. Ovat prkl. menneet muuttamaan sen.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

ärrh.. kuka sygaten (palomuurin siis) käyttäjistä osaisi neuvoa, kun minulle tulee aina vähän väliä ilmoitus että jotakin Nt ydinjärjestelmää on estetty pääsemästä nettiin, vaikka sovelluksista sille on pistetty täydet oikeudet tjms.
mikä tässä tökkii?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

jujze sanoi:
ärrh.. kuka sygaten (palomuurin siis) käyttäjistä osaisi neuvoa, kun minulle tulee aina vähän väliä ilmoitus että jotakin Nt ydinjärjestelmää on estetty pääsemästä nettiin, vaikka sovelluksista sille on pistetty täydet oikeudet tjms.
mikä tässä tökkii?
Kytke sygaten asetuksista nuo ilmoitukset vaan pois.Näin olen tehnyt omalla koneellani, ja kaikilla muilla koneilla joihin olen Sygaten asentanut.
Kyselyt siitä, päästetäänkö joku ohjelma nettiin ja hälytykset tulevat silti ruudulle, ja nuo muut varoitukset vaan häiritsevät.

Sitä kerneliä (tuo NT ydinjärjestelmä) ei sitten tarvitse nettiin päästää, kuten ei mitään muutakaan windowsin osaa. Ne voit blokata huoletta ja silti kaikki toimii. Omassa koneessani win-puolella Sygate päästää nettiin vain ja ainoastaan itsensä, Avastin päivitysohjelman ja Firefoxin..
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Sain asemani toimimaan. Menin asetukset -> tallentaminen -> ota tallentaminen käyttöön tässä asemassa. Eikä mennytkään kun parisen kuukautta.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

mcduck sanoi:
Kytke sygaten asetuksista nuo ilmoitukset vaan pois.Näin olen tehnyt omalla koneellani, ja kaikilla muilla koneilla joihin olen Sygaten asentanut.
Kyselyt siitä, päästetäänkö joku ohjelma nettiin ja hälytykset tulevat silti ruudulle, ja nuo muut varoitukset vaan häiritsevät.

Sitä kerneliä (tuo NT ydinjärjestelmä) ei sitten tarvitse nettiin päästää, kuten ei mitään muutakaan windowsin osaa. Ne voit blokata huoletta ja silti kaikki toimii. Omassa koneessani win-puolella Sygate päästää nettiin vain ja ainoastaan itsensä, Avastin päivitysohjelman ja Firefoxin..

Joo niinhän se menee, kiitoksia.
meinasin että onkohan tuo jollain tapaa tärkeä tuo ntoskernel.exe, että se pitäisi nettiin päästää, mutta pysyköön vaan sitte sisällä kiltisti ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

ärh. Mikähän nyt mahtaisi olla ongelmana , kun äänet rupesivat vaan pätkimään tietokoneessa (luonnollisesti). äänet kuuluvat oikein jos kuulokkeiden kautta kuuntelee.
minulla menee pc:n spdif- liitännästä vahvistimen koaksisaaliseen. yritin tuota puihaa väännellä ergonomisempiin muotoihin vaan ei ollut vaikutusta, ääniajurit olen vetänyt sileäksi ja asentanut uudestaan, mutta sekään ei auttanut.
voisiko piuha mennä jaskaksi ihan muuten vaan? en ainakaan muista että olisin isommin potkinut sitä.
päivällä kuului vielä ihan hyvin.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

jujze sanoi:
voisiko piuha mennä jaskaksi ihan muuten vaan? en ainakaan muista että olisin isommin potkinut sitä.
päivällä kuului vielä ihan hyvin.
Koita toisella piuhalla tai toisella laitteistolla, kokeilemallahan se selviää.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

toki, toki, toista laitteistoa ei ole saatavilla ja uuden piuhan käväsen huomenna ostamassa.
vahvarissa muuten kuuluu esimerkiksi television äänet kiltisti, joten siinä tuskin on vika.
äänihommeli on siis nforce2:n soundstorm.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

jujze sanoi:
toki, toki, toista laitteistoa ei ole saatavilla ja uuden piuhan käväsen huomenna ostamassa.
vahvarissa muuten kuuluu esimerkiksi television äänet kiltisti, joten siinä tuskin on vika.
äänihommeli on siis nforce2:n soundstorm.
Minulla on sama äänipiiri emossa integroituna ja täytyy sanoa että se on ihan perseestä. Alkuaikoina aiheutti juuri tuota mainitsemaasi rätinää silloin tällöin. Joka kerta kyllä auttoi kun pisti ohjelman, josta äänet tulivat, kiinni ja takaisin päälle. Myöhemmin sama romu aiheutti ongelmia source-pohjaisten pelien kanssa. Tämä asia parani kyllä huomattavasti kun päivitin äänikortin ajurit, enää ei jumita läheskään yhtä paljoa kuin ennen.

Suosittelen kokeilemaan (jos mahdollisuus on) vaikka toisella äänikortilla tai samalla äänikortilla esim. nappikuulokkeiden kanssa ilmeneekö samaa.

EDIT: Olethan koittanut myös pelkän uudelleenasentamisen lisäksi hakea myös uusimmat versiot tuon äänipiirin ajureista?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

joo minulla oli tuon vanhan ohjelmistoversion kanssa pitkäkestoinen ongelma tuon äänen rätisemisen kanssa, keksin että jos laittaa aalto- asetuksen puoleen niin rätinä lakkaa. (tai sitten jos päivttää uudempaan) asensin siis uusimman tänään.
On tosin suunnitelmissa laittaa creativen X- FI platinum koneeseen lähiaikoina. :cool:

omasta mielestäni tuo soundstorm- paneeli oli parempi kuin nvmixer, inhottaa kun analogista lähtöä ei voi katkaista silloin kun kuuntelee optisen kautta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Jostain syystä koneeni ei näytä suurinta osaa GIF-animaatioista. Vika ilmeni muistaakseni, kun... Päivitin palomuurini (ZoneAlarm). Voisiko blokkaus johtua ZoneAlarmista? Entämiksiköhän muutamat GIF-animaatiot näkyvät. Ne jotka eivät toimi, ovat pysähtyneet yhteen kuvaan.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

makedin sanoi:
Jostain syystä koneeni ei näytä suurinta osaa GIF-animaatioista. Vika ilmeni muistaakseni, kun... Päivitin palomuurini (ZoneAlarm). Voisiko blokkaus johtua ZoneAlarmista? Entämiksiköhän muutamat GIF-animaatiot näkyvät. Ne jotka eivät toimi, ovat pysähtyneet yhteen kuvaan.

Minä en paljoa palomuureista tiedä, mutta saattaa olla että ZoneAlarm estää oletusmääräisesti nopeasti peräkanaan samasta lähteestä tapahtuvat lähetykset. HTTP-protokolahan yleensä hakee animoidun GIF-kuvan raami raamilta (tämän huomaa erityisesti hitaammilla yhteyksillä varustetuilla koneilla).
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

ZoneAlarmin kokeiluaika olisi loppunut huomenna, joten siirryin Kerioon. GIF-animaatiot toimivat nyt.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Dodiii, hain kaupasta tuollaisen kolmenkympin hi-end piuhan ja johan loppui pätkiminen.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Hassunhauskasti ilmeni jälleen uusi ongelma. 11 päivän mittaisen nettiyhteydettömyyden (motu krhm... epäkunnossa) jälkeen pääsin eilen nettiin, ja ilmeni seuraavanlainen ongelma: Netissä monien kuvien tilalla näkyy kummallinen laatikko, joka koostuu neljästä erivärisestä laatikosta. Otin skriinshotin , joka ei omalla koneella toimi ollenkaan, vaan Firefox väittää, että kyseessä on 2*2 px kokoinen GIF-kuva. Sama ongelma IEllä.

Uutta tietoa: Sekä kuvat, että nuo "2*2px GIF-kuvat" näkyvät, kun valitsee "Näytä kuva". Tämä on kuitenkin aika epäkäytännöllistä. Ikävä kyllä myös muutamat videot esitetään noina GIF-kuvina, ja niitä ei saa näkymään (tai siis ladattua) millään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Eilen illalla huomasin, että Sk8 kansiosta oli kadonnut n.20 isoa videotiedostoa (n.250-750MB). Buuttasin koneen ja aattelin, että olis tilapäinen häiriö, mutta ei. Olivat kadonneet. Kelailin, että taas on kovo mennyt sekaisin. Koitin Getdataback ohjelmaa ja sillä ne löytyivät, jostain koneen uumenista. Osan sain takaisin, mutta suurin osa oli korruptoitunutta ja heivasin ne roskiin. Kysyisin vaan, että mistä tälläinen voisi johtua? Alkaako kovo vedellä viimeisiään? 80gb Maxtor osioitu c,d, ja e.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tuli tässä mieleen, että onnistuuko ghostilla windows -aseman kopiointi tuollaiselle uudelle sata- asemalle? (siis toimiiko windows kopioimisen jälkeen siinä)
kun siis se on nyt asennettuna tuollaiselle "vanhanaikaiselle" kiintolelvylle.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

jujze sanoi:
Tuli tässä mieleen, että onnistuuko ghostilla windows -aseman kopiointi tuollaiselle uudelle sata- asemalle? (siis toimiiko windows kopioimisen jälkeen siinä)
kun siis se on nyt asennettuna tuollaiselle "vanhanaikaiselle" kiintolelvylle.
Kyllä kai tuo teoriassa toimii, jos vain kaikki rekisterit tulevat mukana, eikä mitään yllättävää tapahdu.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Ei nyt varsinainen tietokoneongelma mutta häiritseepä silti, nojaa tässä on tullut pelattua Call of Dutyä jo melekein kaksi vuotta ja nyt tänään ostin sitten Call of Duty kakkosen. Enivei, ongelma on se että tämä minun 2048/512 Elisan netti toimii muuten moitteetta mutta kun nettiin menen pelaamaan on kotimaisillakin servereilläkin aina pingi 90-100.
Ainoa järkevä selitys jonka voin järkeillä on tämä minun ADSL kaapeli joka on siis 15m pitkä ja aika sotkussa, onko tässä järkeä? Vai mikä on ongelma?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Morred sanoi:
Ei nyt varsinainen tietokoneongelma mutta häiritseepä silti, nojaa tässä on tullut pelattua Call of Dutyä jo melekein kaksi vuotta ja nyt tänään ostin sitten Call of Duty kakkosen. Enivei, ongelma on se että tämä minun 2048/512 Elisan netti toimii muuten moitteetta mutta kun nettiin menen pelaamaan on kotimaisillakin servereilläkin aina pingi 90-100.
Ainoa järkevä selitys jonka voin järkeillä on tämä minun ADSL kaapeli joka on siis 15m pitkä ja aika sotkussa, onko tässä järkeä? Vai mikä on ongelma?
Yleensä sääntönä pidetään, että rj45 -piuhoissa vasta >100m aiheuttaa ongelmia.Voihan se toki tuostakin olla. Miten netin nopeus muuten, oletko esim. pingannut palveluntarjoajaa? Ja jos muu ei auta, niin soita palveluntarjoajalle, kyllä sielä yleensä vika keksitään.
 
Ylös Bottom