Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokoneongelmia (PC)

Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Knight sanoi:
Kirjaudu sisään?

..no huh.
:D
Olen kyllä "l'amateur" näissä asioissa mutta kyl mie kirjautua osaan..kiitos kuitenkin...
Jos jollain on ollu sama ongelma kertokaas kuinka ratkes..
Auttaisko se uudelleen kirjautuminen sitten ..?No pitää kokeilla..
Edittiä:problem solved.Sallin kaikki cookiesit ja rekisteröidyin uudella nimella niin johan riitti..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tietokoneeni käynnistyy itsestään uudelleen. Suunnilleen aina viiden minuutin välein. Pahimmillaan noin 10 sekunnin välein. Näitä seuraavia keinoja olen kokeillut: "Käynnistä tietkokone viimeisimmällä toimivalla kokoonpanolla" tjsp, vikasietotilaa, uudelleenkäynnistämistä, "poista uudelleenkäynnistäminen järjestelmävirheen sattuessa"- vaihtoehtoa, virustarkistusta, johtojen uudelleen laittamista ja kaikkea muuta mukavaa. Tosin tuossa viirustarkistuksesa oli sellainen ongelma, että kone boottasi, ennen kuin tarkistus oli edes puolesa välissä.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tässä voi olla useita juttuja, mutta mulla on tehny tota kerran ja enpä ihmettele jos sieltä tässä joku kaunis päivä kondis tipahtaa emolta pois... eli liekö niissä näkyviä pullistumia tms? Tullu semmosta kellertävää/ruskehtavaa mönjää pihalle... eli niiden "eristeet" olis kuumenneet liikaa ja muodostunu semmonen ... ööh, "rappaus" mätiköiden päälle...

Toinen vaihtoehto tietty on että virtalähde alkaa olla paskana... mutta tota "kondensaattori"-juttua mie veikkaisin. On nimittäin sattunu pari kertaa ja siihen auttaa emon vaihto ja ehdottomasti sen jälkeen olemassa olevan kotelon ilmanvaihdon parantaminen tahi uuden kotelon hankinta paremmalla ilmanvaihdolla jne jne tms yms
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Haiskahtaa vähän rautapuolen ongelmilta, vai teitkö koneella mitään ennenkuin ongelmat alkoivat?
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

jujze sanoi:
Haiskahtaa vähän rautapuolen ongelmilta, vai teitkö koneella mitään ennenkuin ongelmat alkoivat?

En. Pelailin ihan normaalisti, ja sitten yhtäkkiä alkoi vain boottailemaan.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

olge sanoi:
En. Pelailin ihan normaalisti, ja sitten yhtäkkiä alkoi vain boottailemaan.

Tsekkaappa sinne sisälle ja katto ne kondikset. Elä kuitenkaan koske niihin koneen ollessa päällä tai niin päin pois... ne on aivan saaterin kuumia eli jos haluaa näpertää niitä konkreettisesti ni kannattaa jäähtyä vähä ;) nimim. meirän isukki tietää kö halus selvittää :D

Mut sie oot ni viksu nuarmiäs notta sää tiärät :cool:
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Kas kummaa. On taas pelittänyt varsin mainiosti jo kauemman aikaa. No, toivottavasti selvisin säikähdyksellä.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Mulla on tullut ongelma muistien kanssa.
Ostin Kingstonin 256mb SDRAM kamman ( 100mhz )
Nyt olen koittanut asentaa kampaa, mutta kone vain aina piippaa, kun tökkää muistin kiinni.
Olen laittanut muistin samaan kohtaan, missä alkuperäinen 128mb kampa on.
Nyt laitoin vanhan kamman takaisin, ja toimii taas kunnolla.
Minulla on emolevy, joka tukee SDRAM-muisteja 768 megaan asti, ja tukee enintään 100mhz:iin saakka.
Mitä pitäisi tehdä, että toimisi?
Auttakaa nöpöä tietokone asiantuntevaa.
Ja emoni on joku VIA3- sarjaa..
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Jarmolle sanoisin sellaista, että jos et vielä ole ongelmaa ratkaissut niin..

Itselläni juuri samanlainen ongelma. Pisitin koneen takuukorjaukseen, ja näytönohjaimen + virtalähteen olivat siellä vaihtaneet.. Luulenpa, että juuri tuossa virtalähteessä mahtaa olla tuo vika. Minulla teki jo ennen "lopullista pimahtamista" sellaista, että jos heti koneen käynnistymisen jälkeen (<5min) käynnisti koneen uudelleen niin kävi juuri noin että näyttö herätystilaan ja siihen jämähti. Sitten vaan virtanapista kiinni, ja odotellaan sellaiset 15min ja johan taas pelaa.. Virtalähteessä oli ongelmia siis jo ostohetkestä saakka..
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Jarmo Hänninen sanoi:
Miun ongelmat o ratkennu jo about pari vuotta sitten ;)

Justiinsa.. :D ..miten minä nyt niin väärin katsoin nuo viestien ajankohdat.. :eek: No pääasia että ongelmat ovat ratkenneet.. (vaikka ongelmathan eivät koskaan lopu)
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Kallekama sanoi:
Mulla on tullut ongelma muistien kanssa.
Ostin Kingstonin 256mb SDRAM kamman ( 100mhz )
Nyt olen koittanut asentaa kampaa, mutta kone vain aina piippaa, kun tökkää muistin kiinni.
Olen laittanut muistin samaan kohtaan, missä alkuperäinen 128mb kampa on.
Nyt laitoin vanhan kamman takaisin, ja toimii taas kunnolla.
Minulla on emolevy, joka tukee SDRAM-muisteja 768 megaan asti, ja tukee enintään 100mhz:iin saakka.
Mitä pitäisi tehdä, että toimisi?
Auttakaa nöpöä tietokone asiantuntevaa.
Ja emoni on joku VIA3- sarjaa..

kokeile päivittää emon ajurit. netistä varmaan löytyy uusimmat, kunhan selvität tarkan emon mallin eka...
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Emon malli on Biostar M7VKA, cpu:z selivitin tuon.
Katsotaan jos päivittäminen auttais..
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Ei auttanu päivittäminen, koitetaan kaverilla vielä toimivuus ettei emon sopivuudessa ole vikaa.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Kotona sain testattua toisella koneella eli muisti toimii, joku mättää tässä koneessa.
 
Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)

Tuossa hommasin langattoman tukiaseman ja sovittimen, ja eikö ollutkin cd-asema juuri epäkunnossa, ettei ajureita saa asennettua. Saako ajureita netistä?
Tukiasema on D-link DI-524 ja sovitin D-link DWL-G122

Mikä muuten on ajuri englanniksi?
 
Ylös Bottom