Vastaus: Tietomurrot, identiteettivarkaudet ja yksityisyydensuojan loukkaukset
The Guardian -lehti paljastaa NSA:n ja GCHQ:n vakoilleen Xbox Live -käyttäjiä. Myös World Of Warcraftin ja Second Lifen käyttäjiä on seurattu. Tiedot käyvät ilmi - kuinkas muutenkaan - Edward Snowdenin vuotamista dokumenteista.
Microsoftin ja Second Lifen suunnalta kieltäydyttiin kommentoimaan väitettä. Blizzardilta sen sijaan vastattiin, että heillä ei ole tietoa moisesta WOW-vakoilusta, ja jos jotain on tehty, se on tehty heidän tietämättämään ja lupaa kysymättä.
Lähde: The Guardian
The Guardian -lehti paljastaa NSA:n ja GCHQ:n vakoilleen Xbox Live -käyttäjiä. Myös World Of Warcraftin ja Second Lifen käyttäjiä on seurattu. Tiedot käyvät ilmi - kuinkas muutenkaan - Edward Snowdenin vuotamista dokumenteista.
The agencies, the documents show, have built mass-collection capabilities against the Xbox Live console network, which boasts more than 48 million players. Real-life agents have been deployed into virtual realms, from those Orc hordes in World of Warcraft to the human avatars of Second Life. There were attempts, too, to recruit potential informants from the games' tech-friendly users.
&
The NSA document, written in 2008 and titled Exploiting Terrorist Use of Games & Virtual Environments, stressed the risk of leaving games communities under-monitored, describing them as a "target-rich communications network" where intelligence targets could "hide in plain sight".
Microsoftin ja Second Lifen suunnalta kieltäydyttiin kommentoimaan väitettä. Blizzardilta sen sijaan vastattiin, että heillä ei ole tietoa moisesta WOW-vakoilusta, ja jos jotain on tehty, se on tehty heidän tietämättämään ja lupaa kysymättä.
The California-based producer of World of Warcraft said neither the NSA nor GCHQ had sought its permission to gather intelligence inside the game. "We are unaware of any surveillance taking place," said a spokesman for Blizzard Entertainment. "If it was, it would have been done without our knowledge or permission."
Microsoft declined to comment on the latest revelations, as did Philip Rosedale, the founder of Second Life and former CEO of Linden Lab, the game's operator. The company's executives did not respond to requests for comment.
Lähde: The Guardian