Näytit olevan onlinessä pleikalla, niin saitkos tilisi takaisin vai pelailiko kaappaaja sun tilillä?
Pelottavaa kyllä, että näitä pleikan tilejä kaappaillaan näin paljon ja toivottavasti tuohon saataisiin jotakin lisäsuojaa joskus.
Juu sain tilini takaisin perjantaina. Mitään vahinkoa ei ehtinyt sattumaan, kaappaaja ei ehtinyt edes ostamaan mitään storesta kun aika pian tapahtuneen jälkeen sain pankkikortin kuoletettua. Ilmeisesti konsolini on jopa vielä primäärilaite tililläni tai sitten olen niin käsi etten osaa sitä kunnolla tarkistaa.
Sony oli aika nopea liikkeissään kuitenkin kun olin lukenut, että tuossa olisi voinut mennä helposti useita viikkojakin. Toi tapahtu lauantaina ja heti maanantaina supportin aukeamisen jälkeen tuli viesti että tili on nyt kokonaan jäädytetty tutkinnan ajaksi. Pyysivät konsolin sarjanumeroa ja sitten kuvaa henkilöllisyystodistuksesta, muuta ei tarvittu. Perjantaina sitten tuli viestiä että tili on palautettu ja passu nollattu.
Toivoisin nyt, että Sony olis vaikka laittanut mun tietoihin heidän päähän, että tiliä on kerran yritetty kaapata ja olen tosiaan oikea käyttäjä, jatkossa olisivat valppaampia. Mutta tiedä noista sitten, seuraavaa kertaa odotellessa.
Se on täysin selvää, että tili kaapattiin Sonyn supportiin soittamalla, sillä tunnus, passu, kaksvaiheinen varmenne jne vaihtu lähestulkoon kerralla. Sony ei tietty mitään myönnä koska se saa heidät näyttämään huonolta.