Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Titanfall

Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

VGX:n aikana esiteltiin kaksi Titan-luokkaa videokuvan kera:

Ogre

[video=youtube;51NlJ9Tl7DM]http://www.youtube.com/watch?v=51NlJ9Tl7DM[/video]

Stryder

[video=youtube;yB0ngippS7s]http://www.youtube.com/watch?v=yB0ngippS7s[/video]
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Oikeastaan ensimmäinen isompi pettymys Titanfallin kohdalla: pelaajamäärä max. 6 vs. 6. Tästä kun vielä vähennetään hetkellisesti jalkamiehestä mechan puikkoihin hypänneet, alkaa kentältä löytyä tilaa akrobatialle.

20140107-213837.jpg


Lähde: http://titanfallblog.com/2014/01/08/6v6-will-be-the-maximum-player-count-for-titanfall/
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Olipas huono uutinen. Luulin tosiaan, että tämä olisi ollut isolla porukalla mäiskettä.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

With AI viittaisi että sielä on pelaajien lisäksi myös vielä npc hahmoja mukana
NPC-hahmot taitaa olla pelkkää tykinruokaa. Ainakin jos pelitoimittajien sanoihin on uskomista, sillä jokainen on hehkuttanut, kuinka erän jälkeen K/D-ratio on ollut luokkaa 30/5.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Olipas huono uutinen. Luulin tosiaan, että tämä olisi ollut isolla porukalla mäiskettä.

Pelaajien määrällä ei ole itselle merkitystä. Kaikki riippuu kuirenkin siitä mitä seikkoja pelisuunnittelussa on haluttu painottaa. Ei ole Halon 4 vs 4 mättöjä voittanutta.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Melko iso pettymys tosiaan näin ensireaktiona ainakin, vaikka Titanfallista en erityisen innoissani missään vaiheessa ole ollutkaan. Mahdollisena hankintana se kuitenkin on ollut mielessä johtuen uusille konsoleilla vielä olevasta pienehköstä tarjonnasta. Toinen asia, josta en ole koskaan pitänyt, ovat AI-hahmot nettipelissä. Tuo tosin oli toki tiedossa Titanfallin osalta jo ennen tätä uutista. Se menettelisi, jos AI-joukkoja voisi jotenkin komentaa tai varustaa.

Ei vielä menetetty tapaus, mutta odotukset ovat taas vähän matalammalla.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Pelaajien määrällä ei ole itselle merkitystä. Kaikki riippuu kuirenkin siitä mitä seikkoja pelisuunnittelussa on haluttu painottaa. Ei ole Halon 4 vs 4 mättöjä voittanutta.



Itse tykkään, että on porukkaa vähän enemmän. Olen kyllä pc:llä bf3/4 pelaillit 5 vs 5 matseja ja ovat kyllä olleet mahtavia. Monesti kyllä kun on liikaa väkee se menee ihan häröilyksi. Voishan tota kyllä koittaa jos vaikka demo tulis.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Melko pienet tiimit ja botit kentällä viuhtomassa. Ei oikein nappaa... Tuli semmoinen fiilis, että ne mechitkään tuskin ovat mitään kovin ihmeellisiä vekottimia, jos kerran joukkueetkin ovat noin pieniä. Menee muuten tosi nopsaan epäbalanssiin se pelaaminen.
Hämmentävä ratkaisu nykypäivän ampumapeliin, joka on kuitenkin selkeästi alusta alkaen suunnitelu moninpeli mielessä.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Melkoinen titaanin kokoinen faili todellakin tuo 6vs6 pelaajamäärä boteilla boostaamaan pelaajien statseja...Jostain olin saanut sellaisen käsityksen, että tämä piti olla "se" yksinoikeusräiskintä, joka vie boxin kunnolla uudelle sukupolvelle. Toisaalta tuleehan tämä kai kuitenkin vielä X360llekin, joka varmasti rajoittaa aika montaa asiaa uudellakin sukupolvella, kun eri laitteiden versioita ei varmasti ole tehty erikseen. Melkoinen pannukakku tosiaan...
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Melkoinen titaanin kokoinen faili todellakin tuo 6vs6 pelaajamäärä boteilla boostaamaan pelaajien statseja...Jostain olin saanut sellaisen käsityksen, että tämä piti olla "se" yksinoikeusräiskintä, joka vie boxin kunnolla uudelle sukupolvelle. Toisaalta tuleehan tämä kai kuitenkin vielä X360llekin, joka varmasti rajoittaa aika montaa asiaa uudellakin sukupolvella, kun eri laitteiden versioita ei varmasti ole tehty erikseen. Melkoinen pannukakku tosiaan...

Pelaamatta paska 2/5
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Pelaamatta paska 2/5

No ainakin hävisi se vähäkin mielenkiinto peliä kohtaan tuon edellä mainitsemani tiedon luettuani...Pelihän voi olla vaikka kuinkakin hyvä lopulta, mutta minä kyllä odotan nettiräiskinnöiltäni uudella sukupolvella VÄHINTÄÄN sitä 12vs12 skaalaa.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Pienessä pelaajamäärässä korostuu jokaisen yksilön suoritukset. Siellä ei enään sallita samaan tapaan väärään suuntaan juoksijoita kuin Call of Dutyssä tai Battlefieldissä. Tässä onnistunut pelikierros vaatisi jokaiselta osaamista ihan toiseen malliin. Miten se onnistuu, kun osalla on aikaa vain viikonloppuisin ja toiset vetää myös arki-illat läpeensä? Miten helposti aktiiviväki sallii nyyppien osallistumisen samoihin kemuihin? Tässä katsoisin piilevän pienen serverin akilleen kantapään.

En muista paljonko meitä oli kentällä Gamescomissa. Koska kaikki oli uutta ja ihmeellistä, jäi pelaajamäärä tarkistamatta. Kuitenkin ehdottomasti messujen paras pelikokemus kuten mainittua.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Kyllä itsekin olen pettynyt. Fabren kanssa samoissa ajatuksissa tuosta AI:n roolista pelissä. Pelkkää tykin ruokaa ja statistiikkojen parantelua jotta huonommillekkin pelaajille tulisi Pro-olo. Varsinkin kun tekoälyn paremmuutta pystyisi vaihtaa kesken lennon pelaajaa vastaan mutta tätä on aika vaikea vahvistaa. Ensiksi tarkistetaan ketä ammutaan ja statistiikkojen perusteella tehdään päätös siitä että vedetäänkö jumalmaisella tarkkuudella vai mennäänkö uusavuttoman tasolle ja kaikki menee ohi. Pelaajiakin voisi johdattaa botteja vastaan objektien avulla ja botit voisi taas ohjata parantelua kaipaavia pelaajia kohtaan.
Pelistä voisi tulla helposti peli jossa pelaajaa pelataan, ei pelaaja itse peliä.

Ja onhan CoD:ssakin ollut tuo 6vs6 jo pitkään. Ja silti pelissä näkee/näki tappojen perässä juoksevia pelaajia vaikka pelimuotona HQ. Ja ei pieni pelaajamäärä meinaa sitä että ÄO kasvaisi jostakin kumman syystä. Jos kerta pelaajamäärää pitää kompensoda boteilla niin onko se "tiukat taistelut pelaajien taitojen välillä"-väite sitten enää pitävä?
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Melkoinen titaanin kokoinen faili todellakin tuo 6vs6 pelaajamäärä boteilla boostaamaan pelaajien statseja...Jostain olin saanut sellaisen käsityksen, että tämä piti olla "se" yksinoikeusräiskintä, joka vie boxin kunnolla uudelle sukupolvelle. Toisaalta tuleehan tämä kai kuitenkin vielä X360llekin, joka varmasti rajoittaa aika montaa asiaa uudellakin sukupolvella, kun eri laitteiden versioita ei varmasti ole tehty erikseen. Melkoinen pannukakku tosiaan...

No ei se nyt ainakaan ole tehoista kiinni, että peli on 6vs6, kun AI:ta kuitenkin viilettää kymmenittäin kentällä, järki käteen. Tietoinen valinta kehittäjätiimiltä, itseänikin kummastuttaa, mutta toisaalta peli muutenkaan ei hirveän paljon kiinnosta minua. Mieluummin pelaan Mechwarrior Onlineä tai jotain silloin kun haluan rymistellä mechoilla.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Vaikea päästä näiden valittajien pään sisälle. SonyGAFillakin itkettiin kuinka peli ei ole "next-geniä" kun noin vähän pelaajia. En vaan ymmärrä mikä itseisarvo se iso pelaajamäärä on. MAGissa oli 256 pelaajaa PS3:ella, BF4 aivan onneton siis, "so last gen". Peli selvästi suunniteltu pienemmän mittakaavan mäiskeelle. Ovatko botit pelkkää tykinruokaa, se jää nähtäväksi. Ihmetyttää tämä "kokeilematta paskaa" mentaliteetti.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

[video=youtube;_8BLIuqtcdc]http://www.youtube.com/watch?v=_8BLIuqtcdc&feature=c4-overview&list=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ[/video]

Hyvä mielipide TB:ltä.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Vaikea päästä näiden valittajien pään sisälle. SonyGAFillakin itkettiin kuinka peli ei ole "next-geniä" kun noin vähän pelaajia. En vaan ymmärrä mikä itseisarvo se iso pelaajamäärä on. MAGissa oli 256 pelaajaa PS3:ella, BF4 aivan onneton siis, "so last gen". Peli selvästi suunniteltu pienemmän mittakaavan mäiskeelle. Ovatko botit pelkkää tykinruokaa, se jää nähtäväksi. Ihmetyttää tämä "kokeilematta paskaa" mentaliteetti.

No jos pelien grafiikat vaikuttavat pelin paremmuuteen joidenkin mielestä niin miksi ei pelaajamäärätkin? No mikä ihmeen ristiriitaisuus siinä on että 6 vs 6 on ok ja peli tarkoitettu pienemmälle pelaajamäärälle mutta sitten tuodaan AI mikä nostaa pelaajamäärää reilusti mutta keinotekoisesti. Enemmän tämä antaa ymmärtää että pienen pelaajamäärän vuoksi pelissä ei tapahdu toimintaa tarpeeksi ja botit toimivat täytteenä ihmispelaajien puutteesta. Sitten tietysti palataan takaisin siihen että koitetaan tehdä kaikista pelaajista hyviä statisiikkojen perusteella bottien avulla mitä tuossa aikaisemmin mainitsin.

Nostaisi vaikka pelaajamäärän siihen 24-32 ja antaisi vain 12 Titaania kerralla maksimissaan. Ei tarvitsisi botteja ja pelaajat sitten voisivat tapella niitä Titaaneja vastaan ryhmissä ja Titaaneista vähän kestävämpiä.
 
Ylös Bottom