Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Titanfall

Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Tulipa nyt katseltua noita gameplay-videoita betasta, joita tänne oli muutama sankari linkitellyt ja...Noh lyhyesti sanottuna todella mitäänsanomattoman oloista "CoD-huttua"! Odotukset tätä tuotosta kohti laski todella alas, kun se 6vs6 boteilla-uutinen tuli ilmi ja nyt kun tuota katsoo niin...Noh hyvä, jos joitain ihmisiä miellyttää ja viihdyttää, mutta itse en voisi kuvitella tuhlaavani rahaa tai aikaa tuollaiseen!

Aseet näyttäisivät olevan kuin CoDista, rekyylittömiä, joilla riittää, kun "vähän sinne päin" tähtää, niin osuu. Kentällä olevat botit näyttävät olevan enemmänkin tykin ruokana ja pelaajien statsien nostajina, kuin minään muuna. Pelaaminen titaanien ratissa muistutti hyvin paljon näitä CoDien kill streak-bonuksia, joissa pääsee kopterin kyytiin: räiski raketteja ja kranaatteja ympäriinsä ja pisteitä kertyy. Ei jatkoon...

Tietysti otanta on pieni, vain pari beta gameplay-videota ja todellakin vasta beta vaiheesta, mutta siitä huolimatta arvostelen jo omalta osaltani tuotoksen. Geneerinen CoD-klooni muutamalla mecha-ominaisuudella. Graafisesti aika mitäänsanomaton ja muutenkin ihan liian CoD. Väritön ja mauton. Loppupisteet 6,5-7/10. Ei jatkoon, ei edes alelaarista. Kiitos ja näkemiin.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Peli ei kyllä millään tasolla tunnu tai pelaa kuten CoDit, sen huomaa kun itse kokeilee. Aseiden rekyylittömyys on kyllä ehkä yksi mikä hieman häiritsee, muttei paljon. Porukka vaan vieläkin pelaa tätä kuin CoDia.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Onko mitään käryä milloin tuo BETA aukeea PC pelaajille? Jotain juttua luin että vaihtuis open betaksi xbonella ja pc:lla?
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Minulle tämä tuo enemmän mieleen Unreal Tournamentit ja Tribesit kuin CoDit. Parkour (+jetpack) ja Titaanit / futuristiset (epärealistiset) aseet erottaa pelin tyystin kyllä CoD/BF:sta.

Edit: Niin vielä piti mainita että jos tämän tuomitsee muutaman pelivideon ja muka CoD-kloonina, on kyllä jo asennevammainen. Jos ei pidä Unreal Tournamentin tyylisestä pelkkään moninpeliin keskittyneesta mätöstä, niin se on ihan ok - mutta ei nyt tuomita jos ei peliä ole koskaan pelannut saati lukenut arvosteluja.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Minulle tämä tuo enemmän mieleen Unreal Tournamentit ja Tribesit kuin CoDit. Parkour (+jetpack) ja Titaanit / futuristiset (epärealistiset) aseet erottaa pelin tyystin kyllä CoD/BF:sta.

Edit: Niin vielä piti mainita että jos tämän tuomitsee muutaman pelivideon ja muka CoD-kloonina, on kyllä jo asennevammainen. Jos ei pidä Unreal Tournamentin tyylisestä pelkkään moninpeliin keskittyneesta mätöstä, niin se on ihan ok - mutta ei nyt tuomita jos ei peliä ole koskaan pelannut saati lukenut arvosteluja.

Nuo muutamat pelivideot kuitenkin riittivät kertomaan minulle sen, että ihan liikaa on CoD-mainen peli minun makuuni. Ja kun lisäksi kenttä on vielä "täynnä" tykinruokana olevaa bottia, niin ei kiitos. Ehkä olen sitten asennevammainen, mutta nuo videot riittivät minulle kertomaan sen, ettei tämä peli kiinnosta, ei vaikka ilmaiseksi saisin.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Nuo muutamat pelivideot kuitenkin riittivät kertomaan minulle sen, että ihan liikaa on CoD-mainen peli minun makuuni. Ja kun lisäksi kenttä on vielä "täynnä" tykinruokana olevaa bottia, niin ei kiitos. Ehkä olen sitten asennevammainen, mutta nuo videot riittivät minulle kertomaan sen, ettei tämä peli kiinnosta, ei vaikka ilmaiseksi saisin.

Mulla oli ihan samat tunnelmat videoiden perusteella.
No, latasin betan, ja peli iski kuin miljoona volttia. Loistavaa settiä.
Eikä se grafiikka todellakaan ole niin huonoa kuin täälläkin moni peliä pelaamaton on antanut ymmärtää videoiden perusteella.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Mulla oli ihan samat tunnelmat videoiden perusteella.
No, latasin betan, ja peli iski kuin miljoona volttia. Loistavaa settiä.
Eikä se grafiikka todellakaan ole niin huonoa kuin täälläkin moni peliä pelaamaton on antanut ymmärtää videoiden perusteella.

Hyvä, jos sulle maistuu :) Itsellä ei ole nyt kyse grafiikasta tai mistään yksittäisestä asiasta, tai ehkä suurimpana yksittäisenä asiana tuo botit tykin ruokana on sellainen luotaantyöntävä asia. Koko paketti noiden videoiden perusteella näyttää siltä, ettei kiinnosta yhtään. Onhan nuo mechat sellainen ihan kiva lisä, joka varmaan pitää otteessaan vähän aikaa, mutta muuten on tosiaan omaan silmään niin selvä "CoD-klooni rakettirepuilla ja mechoilla", ettei kiinnosta tosiaan edes sitä vertaa, että vaivautuisin aikaani kuluttamaan, vaikka ilmaiseksi pelin saisinkin. Itselle tuli CoD-kyllästyminen joskus vuoden vaihteessa 2011-2012, enkä sen jälkeen ole niihin tai edes lähelle samanlaisiin peleihin kuluttanut senttiäkään enkä sekuntiakaan. Tämä on liian paljon samanlainen, jotta viitsisin vaivautua, mutta tosiaan vain oma mielipiteeni. Hyvä, jos muita miellyttää, mutta itse aion alkukevääni kuluttaa Thiefin ja InFamouksen kanssa.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Jos tätä tosissaan vertaa Unrealiin räiskintämekaniikoiltaan, niin se kertoo vain pelaajan ymmärtämättömyydestä. Kaukana ollaan Unrealin toiminnasta, eikä todellakaan tarvitse pelata itse nähdäkseen sen. CoDia lähellä ollaan, mutta vieläkin helpompana. Siis räiskinnän osalta. Siihen päälle kaikki sama perk/xp höpötys ja idioottibotit ja ollaan kaukana siitä, mitä itse haluaisin räiskinnältä ja lähellä sitä, mitä CoD-yleisö haluaa.

Jos räiskintä olisikin kuin Unrealissa, niin tämähän olisikin mahtava peli monipuolisen liikkumisen ansiosta. Toki siihen pitäisi lisätä vielä tasamaalle vähän lisää liikkumisoptioita sivuttainliikkumiseen jne.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Omaan makuun peli on sekoitus arena shoottereita(hauska vauhdikas mähinä), CoDia(tiukka ohjaustuntuma, "rekyyli") ja Halo firefightia(botit). Eikä tästä tosiaankaan tarvitse pitää, mutta netin lähes vihamielinen asenne tätä peliä kohtaan kummeksuttaa. Mutta "codi-kloonia mechoilla" tästä ei saa vaikka kuinka vääntäisi.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Omaan makuun peli on sekoitus arena shoottereita(hauska vauhdikas mähinä), CoDia(tiukka ohjaustuntuma, "rekyyli") ja Halo firefightia(botit). Eikä tästä tosiaankaan tarvitse pitää, mutta netin lähes vihamielinen asenne tätä peliä kohtaan kummeksuttaa. Mutta "codi-kloonia mechoilla" tästä ei saa vaikka kuinka vääntäisi.

Kylllähän Cyrus1 ihan asiaa puhuu, vähissä ovat konsoleilla nykyään nettiräiskinnät jotka eivät olisi ottaneet vaikutteita codista ja hyvin paistaa myös Titanfallista läpi pelaamisen helppous. Ei tämä ehkä codilta näytä, mutta tuntuu kyllä.

Nopeatempoisista reflexi shoottereista ollaan hyvin kaukan tämän pelin kohdalla.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Jos tätä tosissaan vertaa Unrealiin räiskintämekaniikoiltaan, niin se kertoo vain pelaajan ymmärtämättömyydestä. Kaukana ollaan Unrealin toiminnasta, eikä todellakaan tarvitse pelata itse nähdäkseen sen. CoDia lähellä ollaan, mutta vieläkin helpompana. Siis räiskinnän osalta. Siihen päälle kaikki sama perk/xp höpötys ja idioottibotit ja ollaan kaukana siitä, mitä itse haluaisin räiskinnältä ja lähellä sitä, mitä CoD-yleisö haluaa.

Jos räiskintä olisikin kuin Unrealissa, niin tämähän olisikin mahtava peli monipuolisen liikkumisen ansiosta. Toki siihen pitäisi lisätä vielä tasamaalle vähän lisää liikkumisoptioita sivuttainliikkumiseen jne.

Et ymmärtänyt pointtiani! Vertasin enemminkin (esim: UT2004 tai UT3:sen) laajempiin matseihin ajoneuvoineen - en suoranaisesti pieniin areena pohjaisiin mittelöihin joita alkupään UT:t olivat. En myöskään tarkoittanut sanatarkasti räiskintämekaniikkaa vaan lähinnä kokonaisvaltaisesti moninpelinä - kuten edellinen UT3 - Titanfall tarkoitettu vain verkkopeliksi ja siinä on kampanja joka pelataan moninpelikartalloilla käytävinä matseina. Näissä peleissä ei ole kunnollista "yksinpeliä".
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Et ymmärtänyt pointtiani! Vertasin enemminkin (esim: UT2004 tai UT3:sen) laajempiin matseihin ajoneuvoineen - en suoranaisesti pieniin areena pohjaisiin mittelöihin joita alkupään UT:t olivat. En myöskään tarkoittanut sanatarkasti räiskintämekaniikkaa vaan lähinnä kokonaisvaltaisesti moninpelinä - kuten edellinen UT3 - Titanfall tarkoitettu vain verkkopeliksi ja siinä on kampanja joka pelataan moninpelikartalloilla käytävinä matseina. Näissä peleissä ei ole kunnollista "yksinpeliä".

Tämä on totta. Titanfall on kuitenkin hyvin lähellä codia pelimekaniikaltaan. Ampuminen tai liikkuminen ei juurikaan vaadi taitoa, ja voittaminen perustuu erilaisten perkien ja aseiden ominaisuuksien ja karttojen ulkoa opetteluun, kuten codissa. Titanit ovat käytännössä hidastettuja jalkamiehiä, koska niiden pelattavuus on samanlaista. Ne vain tarjoavat enemmän healthia ja mahdollisuuden isompaan kill streakiin. Tiimipeliin ei kannusteta, eikä siitä palkita. Saa nähdä onko julkaisuversiossa ctf:n tyylistä pelimuotoa, jossa voittaminen riippuisi tiimityöstä. Yksinpelikampanjan puuttuminen on suuri puute kun pelistä kehdataan pyytää täysi hinta.

Toivoin tämän olevan enemmän Tribesin kaltainen tiimipeliä ja erilaisia pelitapoja ja -rooleja tukevaa peliä. Nyt ainoa uutuusarvo on parkour.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Omaan makuun peli on sekoitus arena shoottereita(hauska vauhdikas mähinä), CoDia(tiukka ohjaustuntuma, "rekyyli") ja Halo firefightia(botit). Eikä tästä tosiaankaan tarvitse pitää, mutta netin lähes vihamielinen asenne tätä peliä kohtaan kummeksuttaa. Mutta "codi-kloonia mechoilla" tästä ei saa vaikka kuinka vääntäisi.

Onhan tämä next genin alkuvaiheen ylivoimaisesti kiinnostavin nimike. Harmittavasti omaa betakutsua ei ole vielä näkynyt.

Kun mukana on Codin tekijöitä ja peli ilmestyy vain toiselle isolle nettiviha on taattu, ansaittua tai ei. Säälittävistä pelaamatta paskaa miehistä en viitsi edes sanoa mitään.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Eikä se grafiikka todellakaan ole niin huonoa kuin täälläkin moni peliä pelaamaton on antanut ymmärtää videoiden perusteella.

Pelasin tossa justiinsa pari matsia Xbonella ja ihmettelin, että miksi grafiikoita haukutaan paskoiksi. Näyttää tarpeeksi hyvältä ja kuka tässä ehtii grafiikoita tuijotella, kun tulee kutia joka suunnasta :D

Tykkäsin tosta, että ukon saa juoksemaan automaattisesti, niin ei tarvitse klikkailla sitä tattia jatkuvasti.

Onkos tietoa, että koska tämä beta loppuu?
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Pelasin tossa justiinsa pari matsia Xbonella ja ihmettelin, että miksi grafiikoita haukutaan paskoiksi. Näyttää tarpeeksi hyvältä ja kuka tässä ehtii grafiikoita tuijotella, kun tulee kutia joka suunnasta :D

Tykkäsin tosta, että ukon saa juoksemaan automaattisesti, niin ei tarvitse klikkailla sitä tattia jatkuvasti.

Onkos tietoa, että koska tämä beta loppuu?

Sama, itsekkään ymmärrä tuota rumaksi haukkumista.

Beta loppuu kaiketi 18.2.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Onhan tämä next genin alkuvaiheen ylivoimaisesti kiinnostavin nimike. Harmittavasti omaa betakutsua ei ole vielä näkynyt.
.





No jos pelaat Xonella, niin menet vaan storeen ja lataat betan.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Kun mukana on Codin tekijöitä ja peli ilmestyy vain toiselle isolle nettiviha on taattu, ansaittua tai ei. Säälittävistä pelaamatta paskaa miehistä en viitsi edes sanoa mitään.

Ei kai kukaan paskasta mitään ole puhunut? Totesinpa vain, että tylsän näköinen, liian paljon "CoD rakettirepuilla ja mechoilla", jotta itseä kiinnostaisi edes pientä tippaa. Varmaan ihan hyvä ja viihdyttävä peli sellaisille, jotka tuollaisesta "aivot narikkaan ja ramboillaan"-räimeestä tykkäävät. Itse olen kuitenkin pelaamista harrastanut jo pari vuosikymmentä ja osaan muutaman lyhyenkin gameplay-videon perusteella sanoa, kiinnostaako nimike itseäni vaiko ei.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Ihmettelen nyt hieman joidenkin ihmisten kommenteja. Monet jotka ovat täällä haukkuneet peliä, ovat pääsääntöisesti Playstation pelaajia. Toki onhan moni Xboxinkin pelaaja tyytymätön tiettyihin/moneen osa-alueeseen pelissä, mutta huomattavat paljon negatiivista palautetta pelaajilta jotka eivät peliä ole kokeneet, tai edes voi kokea :eek: Muuttuisiko ihmisten asenne jos peli tulisi myös PS4:selle? (tietenkin paremmalla resoluutiolla ja vähintään 60fps!)

Ihme homma sanon vain!

Edit: Itse asiassa grafiikoista puhuttaessa, minua jotenkin häiritsi välillä resoluution alhaisuus. Sahalaitaa näkyy silloin tällöin. Myös tekstuurit ovat paikoin hieman suttuisia, tosin se johtunee juurikin Betan alhaisista tekstuureista. Kumpaakaan ei huomaa kuitenkaan kesken toiminnan!
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Onhan tämä next genin alkuvaiheen ylivoimaisesti kiinnostavin nimike. Harmittavasti omaa betakutsua ei ole vielä näkynyt.

Kun mukana on Codin tekijöitä ja peli ilmestyy vain toiselle isolle nettiviha on taattu, ansaittua tai ei. Säälittävistä pelaamatta paskaa miehistä en viitsi edes sanoa mitään.

Eikös se ole jo kaikille open?
 
Ylös Bottom