Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Titanfall

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Muuttuisiko ihmisten asenne jos peli tulisi myös PS4:selle?


Enemmistöltä(itseni mukaan lukien) taitaa kuitenkin löytyä myös ihan pelikelpoinen PC(jolle tämä peli tipahtaa omana aikanaan), joten tuskin kovinkaan montaa harmittaa PS4 -version uupuminen. Ihmiset nyt vain tykkää eri asioista. Jahka PC Betaan pääsee käsiksi, ajattelin itsekin vähän testata, miltä titaanimättö tuntuu.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Ihmettelen nyt hieman joidenkin ihmisten kommenteja. Monet jotka ovat täällä haukkuneet peliä, ovat pääsäämtöisesti Playstation pelaajia. Toki onhan moni Xboxinkin pelaaja tyytymätön tiettyihin/moneen osa-alueeseen pelissä, mutta huomattavat paljon negatiivista palautetta pelaajilta jotka eivät peliä ole kokeneet, tai edes voi kokea :o Muuttuisiko ihmisten asenne jos peli tulisi myös PS4:selle? (tietenkin paremmalla resoluutiolla ja vähintään 60fps!)

Ihme homma sanon vain!

Vähän erikoinen kommentti, ei täällä kannata konsolisotaa lietsoa. Itse pelaan PC:llä ja olen betan perusteella pettynyt, vaikka tiesin jo videoiden perusteella mitä odottaa. Uutuusarvo on olematon, peli ei esittele oikeastaan mitään pelillistä asiaa mitä muissa peleissä ei olisi jo nähty, vain yhdistelee (joskin osittain hyvin) ja laimentaa niitä. Teknisesti se on jälkeenjäänyt, varsinkin animaatiot ovat kuin suoraan cod4:stä. PC:ltä puuttuvat modituki (source-pelissä!), privaattiserverit ja esim. riittävä fovsäätö. Myös optimointi on ontuvaa. Ei tarvitse mennä edes makuasioihin, kuten pelattavuuteen, typeriin brittiaksentteihin tai tylsiin asemalleihin.

edit: odotetusti Xbonen ruudunpäivitys on lähes tasainen 60 fps, resoluution ollessa 1408x792. Paikoitellen on kuitenkin näkyvissä selkeitä pudotuksia. Linkki Neogafin arvioon.

[video=youtube;3_yRdB5plvg]http://www.youtube.com/watch?v=3_yRdB5plvg[/video]
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Ihmettelen nyt hieman joidenkin ihmisten kommenteja. Monet jotka ovat täällä haukkuneet peliä, ovat pääsääntöisesti Playstation pelaajia. Toki onhan moni Xboxinkin pelaaja tyytymätön tiettyihin/moneen osa-alueeseen pelissä, mutta huomattavat paljon negatiivista palautetta pelaajilta jotka eivät peliä ole kokeneet, tai edes voi kokea :o Muuttuisiko ihmisten asenne jos peli tulisi myös PS4:selle? (tietenkin paremmalla resoluutiolla ja vähintään 60fps!)

Ihme homma sanon vain!

Muuttuisiko sinun asenne peliä kohtaan jos se tulisi puolestaan ainoastaan PS4:lle? Peli on muuten myös PC:lle (tietenkin paremmalla resoluutiolla ja vähintään 60fps!). ;)

Kyllä tämä negatiivinen suhtautuminen peliin on ihan ansaittua ja kaikkea muuta kuin kateellisten ulinaa. Sitä en sano etteikö tällekkin oma yhteisönsä löydy joka pelistä varmana tulee pitämään.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Muuttuisiko sinun asenne peliä kohtaan jos se tulisi puolestaan ainoastaan PS4:lle? Peli on muuten myös PC:lle (tietenkin paremmalla resoluutiolla ja vähintään 60fps!). ;)

Kyllä tämä negatiivinen suhtautuminen peliin on ihan ansaittua ja kaikkea muuta kuin kateellisten ulinaa. Sitä en sano etteikö tällekkin oma yhteisönsä löydy joka pelistä varmana tulee pitämään.

Jos tulisi PS4:lle niin oma asenteeni muuttuisi luultavasi vieläkin myönteisempään suuntaan - Sony kun voisi mahdollistaa yhtenäiset serverit PC pelaajien kanssa ja Vita tuen; voit pelata vessassa/samalla kun parempi puolisko haluaa katsoa naisten sarjoja + luonnollisesti korkeampi resoluutio ja vähintään 60fps!

Valitettavasti oma PC:ni ei pyöritä sulavasti enää tykeimpiä pelejä joten päädyn aina ostamaan kaikki konsolit (tai no, en sentään Wii U:ta), niiden kun voi "luottaa" pyörittävän pelejä kohtuudella vielä viidenkin vuoden päästä.

Edit: Niin tuosta ulinasta kun mainitsit. Tuolla on kritiikkia ihan syystäkin - mutta nyt juurikin täällä foorumilla on paljon kritiikkiä joka perustuu puhtaaseen negatiiviseen spekulointiin ja selkeästikin jonkin sortin lapselliseen konsoli"uskollisuuteen".
Millään muulla ei voi selittää miksi pelistä tietämätön/kokematon on niinkin kiinnostunut että tulee tänne väittelemään asiasta mistä ei tiedä.
Jos jotakuta ei peli/asia kiinnosta, niin aivan varmasti häntä ei myöskään kiinnosta siitä lähteä vaahtoamaan vastaan niin innokkaasti. Kukaan kun ei heille ole peliä tyrkyttänytkään.
Jokin tässä pelissä siis hiertää ihmisiä, niin paljon että se kynnys avautua täyttyy; yleensä se on se konsoli"uskollisuus".
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Turha yrittää tehdä tästä mitään luokkasotaa. Peliä on päässyt pelaamaan tietokoneella siinä missä konsolillakin. Ihan oikeutetusti tätä ison rahan hanketta voi kritisoida kuka tahansa. Täyteen hintaan ollaan myymässä puhdasta verkkopeliä, jonka ansioista ei vielä tiedä kukaan. Tekijöillä on meriittinsä ja sillä tätä osin jo markkinoidaankin. Mikäli on ollut aikaisemmin puhetta codin yhteydessä adhd-hipasta, on tämä sitä potenssiin sata. Hyvässä ja pahassa.

Eniten häiritsee täysin turhat AI botit ja pelaajamäärän rajoittaminen 6 vs. 6 matseihin. Tämä tarkoittaa järjestäytyneiden porukoiden ylivaltaa kentällä ja pentti peruspelaajan jäämistä jalkoihin. Matchmakingin pitäisi osata koota penat omaan sarjaan ja jättää proot tappelemaan keskenään.

Pelin intensiivisyys on se joka kiehtoo. Äärimmäinen toiminta. Grafiikat ovat toissijaista, mikäli tässä vain onnistutaan. Pelaaja hakee uudenlaisia, entistä väkevämpiä elämyksiä ja sitä tämä tuntuu nyt tarjoavan.

Peli rajaa kuitenkin heti kättelyssä ison joukon pelaajia kentän ulkopuolelle. Siihen nähden kerännyt ihan liikaa huomiota.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Sen verran on pakko kommentoida, että videoiden perusteella ei kannata lopullista tuomiota antaa. Tämä on ehdottomasti niitä pelejä, jotka täytyy päästä testaamaan ihan itse. En ole siis betaa testannut, vaan Gamecomin aikaista versiota. Sulava ja nopeatempoinen verrkoräiskintä muutamalla mukavalla tvistillä.

Nisulta täytyy kysyä, että miltä beta tuntuu verrattuna Gamescom-versioon?

Harmi ettei meikäläiselle ole pc kutsua tippunut.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Konsoli"uskollisuuteen".. Itse haluan ainakin kritisoida CoDin tuomaa vaikutusta pelialaan joka käänteessä, kun mahdollista. En sinänsä kritisoi CoDia, koska se on erittäin laadukkaasti tehty teos tietynlaiseen makuun (ja CoD4 on mielestäni edelleen yksi parhaita räiskintäpelejä, katsotaan kampanjaa tai moninpeliä) Minua kuitenkin suoraan sanottuna vituttaa se, kuinka vahvasti CoDin menestys on muokannut räiskintäpelimarkkinoita ja jopa koko pelialaa. Tämän vuoksi haluan kritisoida sitä ja sen vaikutteita aina, kun jaksan ja kun mahdollista. Haluaisin markkinoille lisää vaihtelua, en CoDia kaikkeen.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Nisulta täytyy kysyä, että miltä beta tuntuu verrattuna Gamescom-versioon?

Imaisee ihan samalla tenholla vielä mukaansa kuin silloin teki vartin kokemuksella Gamescomissa. Pelaan dualshockilla PC-versiota ja namiskuukkelit on pelin asettamalla oletustasolla. Jonkin verran on uutuusarvoa kuitenkin jo menetetty puolessa vuodessa. Onhan tässä välissä ilmestynmyt muitakin nextgen-verkkopelejä, joihin peilata tätä kokemusta. Syketaso pelatessa on tutun korkealla, ja sitähän tässä oltiin hakemassakin.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Konsoli"uskollisuuteen".. Itse haluan ainakin kritisoida CoDin tuomaa vaikutusta pelialaan joka käänteessä, kun mahdollista. En sinänsä kritisoi CoDia, koska se on erittäin laadukkaasti tehty teos tietynlaiseen makuun (ja CoD4 on mielestäni edelleen yksi parhaita räiskintäpelejä, katsotaan kampanjaa tai moninpeliä) Minua kuitenkin suoraan sanottuna vituttaa se, kuinka vahvasti CoDin menestys on muokannut räiskintäpelimarkkinoita ja jopa koko pelialaa. Tämän vuoksi haluan kritisoida sitä ja sen vaikutteita aina, kun jaksan ja kun mahdollista. Haluaisin markkinoille lisää vaihtelua, en CoDia kaikkeen.

Amen to this! En osaisi itsekään tuon paremmin omia tuntemuksiani kuvailla. CoD on ihan okei CoDina, mutta sitten, kun "kaikesta" pitää tehdä CoDia, niin aletaan mennä metsään. TitanFallin tekijöiltä olisi kuitenkin toivonut ja odottanut jotain "uutta", kun kuitenkin täysin uusi nimikekin kyseessä, mutta kuten jo sanoin, nyt ollaan vähän liikaa siinä "CoD-kloonissa", joka ei ainakaan itselle uppoa yhtään.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Konsoli"uskollisuuteen".. Itse haluan ainakin kritisoida CoDin tuomaa vaikutusta pelialaan joka käänteessä, kun mahdollista. En sinänsä kritisoi CoDia, koska se on erittäin laadukkaasti tehty teos tietynlaiseen makuun (ja CoD4 on mielestäni edelleen yksi parhaita räiskintäpelejä, katsotaan kampanjaa tai moninpeliä) Minua kuitenkin suoraan sanottuna vituttaa se, kuinka vahvasti CoDin menestys on muokannut räiskintäpelimarkkinoita ja jopa koko pelialaa. Tämän vuoksi haluan kritisoida sitä ja sen vaikutteita aina, kun jaksan ja kun mahdollista. Haluaisin markkinoille lisää vaihtelua, en CoDia kaikkeen.

Vaikka vähän offiksi meneekin, niin pakko kompata Cyrusta. Pelasiko täällä kuinka moni PS3:lla/XO:lla Unreal Tournamentin moninpeliä? Hektisyys huipussaan, ei auto-aimia muistaakseni oikeastaan ollenkaan ja hyvät pelaajat dominoivat esim. deathmatchissa pelejä aivan armottomasti. Itse näkisin mielelläni sellaisen kehityssuunnan myös näissä räiskintäpeleissä, että pelaajien olisi mahdollista valita pelinsä joko autoaimilla tai ilman.

Titanfall tulee kuitenkin olemaan tämän sukupolven yksi parhaista nettiräimeistä Destinyn ja muutaman muun ohella.Sitä en epäile yhtään.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Tunnin väänsin yhtä pelimuotoa ja aivan älyttömän hauskaa oli! Battlefieldin pohjilla kontrollit oli tutut heti alusta lähtien ja mukaan pääsi vaivatta. Seinillä hyppiminen vaatii vielä hiomista, mutta vapauttaa liikkumista mukavasti.

Jo tältä pohjalta pakko-ostos. Alustana Xone.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Amen to this! En osaisi itsekään tuon paremmin omia tuntemuksiani kuvailla. CoD on ihan okei CoDina, mutta sitten, kun "kaikesta" pitää tehdä CoDia, niin aletaan mennä metsään. TitanFallin tekijöiltä olisi kuitenkin toivonut ja odottanut jotain "uutta", kun kuitenkin täysin uusi nimikekin kyseessä, mutta kuten jo sanoin, nyt ollaan vähän liikaa siinä "CoD-kloonissa", joka ei ainakaan itselle uppoa yhtään.

Alkaa mennä jo aikas off-topiciksi, mutta kyllä tosiaan konsoleillekkin mahtuisi hyvin korkean oppimiskynnyksen fps. Sitä ei tietysti uskalleta tehdä kun raha, mutta kyllä sellainen itsellenikin maistuisi, sellaisesta tulee hyvä fiilis aivan eri syistä kuin näistä kevyistä ja hauskoista räimeistä.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Onella testasin betaa minäkin kaikissa pelimuodoissa ja kaikilla valmiilla loadouteilla. Ihan kohtalaista menoahan se oli, ei kylläkään mitään erityisen erityistä. Perusasiat olivat kunnossa, eli liikkuminen oli sulavaa ja kontrollit toimivat niin kuin pitääkin. Titan-taistelut kyllä parhaimmillaan olivat hauskoja, mutta kentällä pyörivät botit latistivat tunnelmaa pahemman kerran. Lisäpisteet kuitenkin Titanin selässä matkustamisesta ja sieltä sitten taisteluun hyppäämisestä. Siinä oli jonkinlaista ennenkokematonta tunnelmaa.

Eipä kuitenkaan ainakaan suoralta kädeltä onnistunut beta nostamaan Titanfallia hankintalistalleni.

edit: Sanottakoon vielä ulkoasusta, että melko karuhkohan se oli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Itse omistan PS4:n ja ei enää kovin pelikelpoista PC:tä ole joten olen miettinyt kovasti Xbox Onen ja Titanfallin hommaamista. Jospa tässä kokisi äkkirikastumisen niin laittaisin tilaukseen.

Ja mitä tuohon Titanfallin grafiikkaan tulee niin ei tuo niin pahalta näytä ja ainahan se on niin että pelattavuus ennen grafiikoita ja videoiden perusteella todella nopeatempoista räimettä joten eihän tuossa minkään seinän tekstuureita jaksa ruveta katselemaan.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Itse kokeilin tätä ehkä jotain pari tuntia. Liikkuminen on hauskaa, sotiminen aika meh. Eniten jäi harmittamaan kampanjan puute, koska siinä olisi varmaan ollut kohtauksia, joissa liikkeellä olisi ollut tarinaa eteenpäin vievää vaikutusta. Nyt se on vain sivuosaan jäävä hassu jippo.

Titanit eivät väräyttäneet viisaria lainkaan. Onhan niiden ohjaamisessa eri fiilis kuin jalkaväkenä juoksennellessa, mutta ei mulle missään vaiheessa tullut sellaista oloa että OMFGkohtamäsaantitaninjasittenruletan. Parasta titaneissa on se "Stand by for titanfall" ja taivaalle katsominen. Taistelurobotin jysähtäminen maahan on joka kerta aika vaikuttava näky.

Täytyy katsoa, miten tämän hinta putoaa Originissa lähitulevaisuudessa. Viime aikoina on tullut jo jonkin verran harrastettua PC-pelaamista, ja kun nyt saa Dualshockin kytkettyä koneeseen, niin teknisesti mitään esteitä ei ole. Henkisesti tietysti enemmän, kun kaverilista on pleikkarin puolella ja Killzone vie edelleen käytännössä kaiken peliajan. Täytyy lueskella arvosteluja. En kuitenkaan usko, että tästä täyttä hintaa viitsisi maksaa. EA:lla kun on viime aikoina ollut tuo DLC-politiikkakin kiltisti sanottuna perseestä.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Tunnin väänsin yhtä pelimuotoa ja aivan älyttömän hauskaa oli! Battlefieldin pohjilla kontrollit oli tutut heti alusta lähtien ja mukaan pääsi vaivatta. Seinillä hyppiminen vaatii vielä hiomista, mutta vapauttaa liikkumista mukavasti.

Jo tältä pohjalta pakko-ostos. Alustana Xone.

Koklasin myös ja samoilla linjoilla. Etäisesti tuli Section 8 pelit mieleen, mutta pienemmässä mittakaavassa. (ja hyvä niin) Edellä mainitussa oli ehkä vähän liiaksikin lääniä. Kontrollit huippua ja vapaampi liikkuvuus tarkoittaa ääretön määrä reittejä. Joka taas tarkoittaa, että vihu ei tulekaan aina siitä saman nyppylän takaa johon tähtäät jo valmiiksi -> Vaihtelua peleihin, ei pääse kyllästyttämään ja enemmän pääsee taktikoimaan ja juonimaan vapaammin tiiminsä kanssa kuvioita. Ihan huippupeli tulossa, näin varmaa pakko-ostosta ei ole koskaan ollutkaan. Aluksi tyytyminen 360 versioon, mutta ehkä jossain vaiheessa sitten päivitys isoveliversioon. :cool:
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

No jos pelaat Xonella, niin menet vaan storeen ja lataat betan.

Ja juuri näinhän se kävi, kiitos. Oli mennyt tuo avoin beta ilmoitus jostain syystä täysin ohi.

Itse peli vaikuttaa jopa paremmalta kuin toivoin. Innostuksessa mennään korkeammalla kuin CoD tai Bäfän tapauksissa ikinä. Pelattavuus tuntuu tuoreelta ja toimii muutenkin todella hyvin. Tämä on uuden sukupolven ensimmäinen todella iso peli ja tällä hetkellä näyttää lunastavan odotuksensa. Kuukauden päästä nähdään sitten se lopullinen totuus.

Se että peli rajoittui 6 vs 6 mättöihin, ei häiritse ollenkaan, kuten arvata saattoikin.

E:Heittämällä meni siis ostoslistalle.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

On mahtavaa huomata kuinka taitojen kehittyessä tuosta parkouraamisesta tulee aina vain mukavampaa. Kauhealla vauhdilla pääsee kentän toiseen päähän tai kiertää vihollisen selustaan seiniä pitkin. Tässä pelissä tulevat dominoimaan ne ketkät sen hallitsevat. Lisäksi tuo onnistuu missä vaan, kaikilla pinnoilla.

Sellainen Obliteration henkinen pelimuoto voisi maistua tässä, titaanit suojelee kuljetusta, pilottien sinkoillessa tyhjentämään ympäröivät talot.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Jänniä reaktioita peli kieltämättä aiheuttaa. Jo vuosikaudet nettipainotteisten räiskintöjen yhteydessä on valiteltu: "miksi yksinpeliin tuhlataan resursseja, käyttäisivät senkin ajan nettipuolen hiomiseen!!"
Nyt kun Titanfall näin tekee, haluttaisiin se kampanja välttämättä mukaan täyden hinnan oikeuttamiseksi.

Geneeriseksi COD-klooniksi tuomitseminen myös jonkin verran huvittaa satoja tunteja ko. sarjaan upottanutta. Onhan Titanfallissa paljon yhtymäkohtia, mutta ei mulle ainakaan välittynyt fiilistä, että "taas tätä samaa". Päinvastoin peli vaikuttaa piristävältä vaihtelulta genren jokavuotisiin mammutteihin verrattuna. Lähinnä nopeahko tempo ja konsolikapuloille sujuvasti sovitetut kontrollit huokuvat tuttua tunnetta, mutta onko tämä nyt niin valtaisa ja yht'äkkinen shokki jollekin? Pelistä kun vastaa nimenomaan CODin luonut poppoo...

Eniten häiritsee täysin turhat AI botit ja pelaajamäärän rajoittaminen 6 vs. 6 matseihin. Tämä tarkoittaa järjestäytyneiden porukoiden ylivaltaa kentällä ja pentti peruspelaajan jäämistä jalkoihin. Matchmakingin pitäisi osata koota penat omaan sarjaan ja jättää proot tappelemaan keskenään.

Tähän vielä sellainen kommentti, että missä nettiräimeessä tiiviisti järjestäytynyt porukka ei veisi yksinäisten pentti peruspelaajien ryhmää 100-0? Edelleenkin olen sitä mieltä, että pelin lähestyttävyys muodostuu ihan jostain muusta kuin pelaajamääristä.

Noh, ei kaikkien ole tokikaan pakko tästä tykätä. Vähän vaan haiskahtaa että peli tuomitaan poikkeuksellisen armotta E3:lta alkaneen kovan hypensä vuoksi. Toiset kun näköjään jakavat jo lopulliset arvosanatkin beta-videoiden perusteella.
 
Ylös Bottom