Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Toimimattomat DVD:t PS2:lla

  • Viestiketjun aloittaja Duff
  • Aloituspäivämäärä
Tarvis pikaista vastausta.
Olen katsonut koneellani toistakymmentä dvd:tä. Nyt kahdella viimeisellä elokuvalla on ilmennyt ongelmia. "Man on the moon" alkoi tökkimään kerroksen vaihtumisen jälkeen, ja jatkui n.5min välein. Myös U-571, heitti täysin jumiin kerroksen vaihtumisen jälkeen. Aiemmista elokuvista ainoastaan Gladiaattori pätki hieman. Ajurit ovat ne vanhimmat.

Ongelma on se, että takuu päättyy vajaan viikon päästä. Elikkä korjaantuuko vika ohjaimen mukana tulevien ajurien kanssa, vai lähetänkö koneen huoltoon, vielä kun kerkiän.
 
Lisätäänpä listaan uunituore Pitch Black (Pimeän uhka)
Pätki puolestavälistä jokusen 10min.
 
Eikö Talvisota dvd tosiaankaan toimi ps2:lla ? Ehdittiin nimittäin jo lähettää se dvd vaihtoon, kun luultiin että vika on levyssä..

Mistä muuten johtuu, jos ei esim. talvisota sitten pyörikkään pleikkarilla, vaikka on uudet ajurit ?

--- Muut elokuvat kyllä toimineet ilman suurempia ongelmia, noin 20 eokuvaa katsottu.

Huonompi homma jos ei talvisota toimi, ostettiin se isälle isäinpäivälahjaksi....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hannu
Tarvis pikaista vastausta.
Ongelma on se, että takuu päättyy vajaan viikon päästä. Elikkä korjaantuuko vika ohjaimen mukana tulevien ajurien kanssa, vai lähetänkö koneen huoltoon, vielä kun kerkiän.

Itselläni viidestä kokeilemastani leffasta ainoastaan yhden pystyi katsomaan loppuun asti, eikä mikään levyistä ollut naarmuuntunut tai täynnä sormenjälkiä. Ajurit ovat versiota 1.20. Eli tosiaan itseänikin kiinnostaisi tietää, auttaako esim. kaukosäätimen mukana tulevien ajureiden asennus. Jos niistäkään ei ole apua, niin eipä ainakaan tällä yksilöllä voi leffoja katsella (ei nimittäin aina jaksaisi maksaa vuokrahintaa levyistä joka alkaa leffan puolenvälin jälkeen tökkimään ja sekoittaa koko koneen)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KJ


Itselläni viidestä kokeilemastani leffasta ainoastaan yhden pystyi katsomaan loppuun asti, eikä mikään levyistä ollut naarmuuntunut tai täynnä sormenjälkiä. Ajurit ovat versiota 1.20.

Outoa, koska mä oon kattonu jonku kymmenen leffaa ja kaikki on toiminu ihan moitteettomasti. Mul on samat ajuritki.
 
Re: Dogma, Me 2 ja Irene, Trafic

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paul_a
* DOGMAMe kaksi ja Irene
* Trafic
--
herää vaan kysymys et onko mulla "viallinen" ps2, tykkää aina tökkiä keskellä elokuvaa pari minuuttia :(

Eli vein sitten ko. konsolin "korjuuksille" viime lauantaina kun the cell oli hyppiny kesken elokuvaa - jo paikallinen liike totesi välittömästi että tuuletin on rikki, eli kone ylikuumenee ja tästä johtunee tämä tökkiminen kesken elokuvaa. Tämä nyt ei tosin selitä miksei dogma lähtenyt pyörimään, mutta kuulema uusi ps2-tulossa tilalle joten testaillaan sitten uudestaan noita elokuva.

ps. jollekin muulle vaihdettu ps2? Maanantaina lupasivat uuden "heti" tilalle, eikä ole vielä näkyny - toisaalta ko. liike on tilannu lisää ps2:sia puolitoista kuukautta sitten eikä ole vielä saannut niitä.
 
DVD-Elokuvien toimimattomuus !!?

Onkohan Sony ja Ps2:sen mahantuoja kusettanu ny vähän meitä kaikkia ? Onko kukaan nähnyt semmosta mainosta ps2:sta jossa kerrotaan että sillä ei voi katsella kaikkia dvd-elokuvia? Mulla oli kone huollossa elokuvien pätkimisen takia ja sieltä ilmoitettiin että kone kunnossa ja että ps2:sella EI näy kaikki dvd-elokuvat. Eiköhön tämmönen asia pitäisi olla jo tiedossa kun konetta ostaa vai mitä olette mieltä? Pitäsköhän vähän jutella jonkun kuluttajasuoja hepun kanssa, onko tässä asiassa kaikilla puhtaat jauhot pussissa.
 
Re: DVD-Elokuvien toimimattomuus !!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kipa
Onkohan Sony ja Ps2:sen mahantuoja kusettanu ny vähän meitä kaikkia ? Onko kukaan nähnyt semmosta mainosta ps2:sta jossa kerrotaan että sillä ei voi katsella kaikkia dvd-elokuvia? Mulla oli kone huollossa elokuvien pätkimisen takia ja sieltä ilmoitettiin että kone kunnossa ja että ps2:sella EI näy kaikki dvd-elokuvat. Eiköhön tämmönen asia pitäisi olla jo tiedossa kun konetta ostaa vai mitä olette mieltä? Pitäsköhän vähän jutella jonkun kuluttajasuoja hepun kanssa, onko tässä asiassa kaikilla puhtaat jauhot pussissa.

Kuten tuossa "PS2-toimimattomat DVD" ketjusta voi päätellä niin joillakin melkein kaikki DVDt toimii, jollakin oli 150 elokuvasta 3 pätkinyt. Itselläni on kans ps2 huollossa tuon saman syyn takia (toki jo paikallinen myyjä totesi ettei sen tuuletin toimi) ja jos mulle tulee samanlainen vastaus takaisin Sonylla on vähän selittämistä - kaverilla nimittäin on ps2 ja sillä muutama minulla pätkivä elokuva näkyy...

Kun koneessa kerran on virallinen DVD-yhteensopivuus-logo/merkki tmv niin tottakai niitten elokuvien pitäisi toimia - muutenhan siinä pitäisi lukea "saattaa näyttää joitakin DVD-elokuvia, muttei ole DVD-yhteensopiva" ja olen melko varma ettei siinä saa olla DVD-logoa. Imo kuluttaja-asiamiehelle on vähän juttua tässä tapauksessa, itse ainakin ostin ps2:sen jotta voisin katella elokuvia ja tulen vaihtamaan DVD-soittimeen jossei rupea toimimaan. Herää kysymys kuka korvaa ostetut ps2-pelit, enhän minä tee niillä mitään jossei ole ps2-konetta.
 
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paul_a
* DOGMAMe kaksi ja Irene
* Trafic
--
herää vaan kysymys et onko mulla "viallinen" ps2, tykkää aina tökkiä keskellä elokuvaa pari minuuttia
--------------------------------------------------------------------------------

Ei mulla ollut ainakaan mitään ongelmia tuon Trafficin kanssa... Ihan hyvin pyöri ekstrat ja kaikki.
 
Täältä olen ainakin itse seurannut mitkä DVD elokuvat toimivat
ja mitkä eivät..

http://members.bellatlantic.net/~vze24rje/
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Täältä olen ainakin itse seurannut mitkä DVD elokuvat toimivat
ja mitkä eivät..

http://members.bellatlantic.net/~vze24rje/

Ei kannata luottaa tuollaisiin jenkkilistoihin. Nopealla katselulla löysin mm. seuraavat toimimattomiksi ilmoitetut leffat, jotka ainakin minulla toimivat mainiosti (ja eikö muka mikään 007-filmi toimi PS2:lla, joopa joo):

World Is Not Enough, The 1999, MGM Doesn't work (as with all 007 films). The menu works, though.

Scary Movie 2000, Buena Vista Doesn't work

Kumpa jostain löytyisi Region 2-toimimattomuuslista...
 
Eikös tänne voisi joku ahkera henkilö tehdä samanlaisen listan, kuin esim. ign:llä on? Siinä vois olla ajuriversiot ja leffan nimi, niin näkyis ainakin onko ajuriversiolla jotain merkitystä. Ja ehkä myös ps2:sen versionumero...
 
Ainaskin toimimattomia ovat seuraavat:

U571 (standalonella katsottaessa ei mitään ongelmia)
Taxi 2 (tämä versio oli sellainen joka toimi standalone laitteessa)

testattu: modattu pleikka, ensimmäisten joukossa ostettu , joten ajuri varmaan sieltä alku päästä.

Pätkimistä jossain muissakin leffoissa nähnyt, mutta ne on pienellä potkimisella menneet ohi, mutta uusimpia leffoja en ole ps2:lla kattonut kun dvd asema siitä hajosi kesällä ja nyt vasta sain uuden laitteen.

Mitä noihin bondeihin tulee Niin esim. noista R2 bondeistakin on pari eri versiota myynnissä, joten joku jenkkilistan mukaan toimimaton saattaa olla joku UK versio tms.
 
Tuli mieleen että saiskohan joku kasattua vaikka noita toimimattomia leffoja johonkin listaan tms, josta näkyisi DVD:n nimi, mikä siinä ei toimi (leffa/extrat), Region koodi ja levyn viivakoodin numero. (helpoin tapa erotella eri julkaisu versiot jos sama region). Tällöin voi tsekata nopeesti jos on ostamassa jotain tiettyä leffaa että toimiiko se kun sama leffa voi toimia jos se on eri versio...
 
Löytyy vasta 4-5 DVD:tä mutta...

Hommasin Free Record Shopista DVD:n nimeltä Spawn: Director's cut mutta pettymyksekseni se sanoo 8:nnen kohtauksen jälkeen "Cannot Read Disc" ja kun oikaisen 9:een kohtaukseen, alkaa leffa jumia.
 
Elikkä tuo DVD puoli on pikkusen herkempi kuin normaali DVD laitteistossa joten se ei toimi ihan kaiken osalta niinkun pitää, eli jos levyssä on jotain pientä naarmua tai muuten vikaa se saattaa pätkiä.

Itellä alkuun toimi ihan kaikki mitä nyt tullu kateltua n. parisenkymmentä leffaa mutta sitten rupes dvd puoli pätkimään ja ei enää lukenut viikon päästä mitään, laite huoltoon. Tässä oottelen uutta konetta / tehdaskorjattua konetta takas, jos vaikka paremmalla onnella sitten.
 
Tällä hetkellä omistan noin 60 leffaa ja yksikään näista leffoista ei ikinä ole pätkinyt tai herjannut mitään virhettä.

ainoastaan yksi entinen leffa (thomas crown affair uusi versio) jumitti kerran puolessavälissä elokuvaa ja lopetti toimimisen, kokeilin tämän jälkeen kyseistä leffaa pc:n dvd asemassa ja ihka oikeassa kaverin DVD-soittimessa (merkkiä en muista). Joissa kummassakaan leffa ei toiminut, pc:n asema ei löytänyt edes koko levyä. Leffa oli toiminut ennen kyseisissä laitteissa.:mad:

Tapauksessa on kummaa se että olin katsonut kyseisen elokuvan edellisellä viikolla ps2:sessa ja se toimi mainiosti, levyn pinnalla ei ollut naarmuja eikä likaa myös etiketti oli vioittumaton. Vanhenevatko elokuvat jollakin tapaa vai mikä ihme voi tuhota dvd elokuvan aivan itsestään.:confused:

-=Ishtar=-
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomduud
Tuli mieleen että saiskohan joku kasattua vaikka noita toimimattomia leffoja johonkin listaan tms, josta näkyisi DVD:n nimi, mikä siinä ei toimi (leffa/extrat), Region koodi ja levyn viivakoodin numero. (helpoin tapa erotella eri julkaisu versiot jos sama region). Tällöin voi tsekata nopeesti jos on ostamassa jotain tiettyä leffaa että toimiiko se kun sama leffa voi toimia jos se on eri versio...

Tässähän sitä listaa kerätään. Ette kai oleta, että me ylläpidossa pystyttäisiin keräämään moinen, täydellinen lista ajuriversioineen päivineen :D

Omana näppituntumana voin sanoa, että ajuripäivitys ei vaikuta lukuongelmiin.
 
Mikä tohon toimimattomuuteen sitten on syynä? Oletteko kokeillut noita dvdtä regionx:llä?
 
Ylös Bottom