Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Toimimattomat DVD:t PS2:lla

  • Viestiketjun aloittaja Duff
  • Aloituspäivämäärä
Pöly

Toi PS2 imee näköjään sisäänsä uskomattomia määriä pölyä, joka huonontaa entisestään DVD:n virheensietokykyä.

Saisi Sony pistää uusiin konepaketteihin vakiona mukaan puhdistuslevyn. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Kaiken kaikkiaan näyttäisi olevan aivan laitekohtaista tuo toimimattomuus. Itselläni on esim. Future Filmin levyt toiminut ihan hyvin paitsi Natural Born Killers, mutta ei sekään ole jostain syystä pätkinyt enää ajuripäivityksen jälkeen. Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme ei päässyt "layerin" vaihdon yli ongelmitta (vanhoilla ajureilla) ja rupinen vuokra-Sixth Sense pätki jatkuvasti.
Olen reilun vuoden aika katsellut PS2:lla ainakin lähemmäs sata leffaa, enkä vielä tunnu tarvitsevan erillistä DVD-soitinta, koska tuo pelikonsolikin tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin (ja on vielä sitä pahamaineista ensimmäistä erää = ostettu ilmestymispäivänä).

Laitekohtaista... Kyllä, koska mulla on toi Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme toiminu ainaki vanhoilla ajureilla mut en oo viel uusilla kokeillu ku sain sen vasta takasin ja ajuritki vasta joululahjaks.

Nii... ja sitte viel siitä mainitsemastani "Spawn: Director's cut" ista,
Se katkas kesken kohtauksen 8 ja tökki ysin alussa. Se oli ajuri 1.20E ja nyt 2.10E mut ei toimi vieläkään. =(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En edes muista ihan kaikkia toimimattomia mutta tässä jotain:

JFK rupesi aina pätkimään tietyssä kohtaa, kunnes koko levy meni jumiin. Se DVD on vieläkin katsomatta :(

Boogie Nights ei lähtenyt alkuvalikoita pitemmälle.

U-96 pätki pahasti ja stoppasi, mutta seuraavalla kerralla toimi ok.

Monia leffoja, jotka pätkäisevät hieman jossain vaiheessa.

Kone on ostettu helmikuussa ja se on vanhin versio. Maanantaina vien koneen Anttilaa, ja toivon saavani uudenmallisen PS2:n tilalle. Hiuka kyrpii, että me konkarit maksoimme huonosta PS2:sta 3000mk ja newbiet saavat uuden version 1800mk:lla, ei oo reilua peliä ;)

Soitin maahantuojallekkin, ja siellä käskettiin käyttää puhdistuslevyä! Puhdistuslevy my ass, koska DVD:t temppuilivat alusta alkaen.
 
Tässä minun pätkintä lista:

Tuoreimmat: 2.1 ajureilla
Godzilla pätkähti mutta levyn puhdistus auttoi (naarmuinen vuokralevy)
Patriot, nytkäyttää 1-5s pätkiä + unable to read disk, puhdistus ei auttanut. Levyssä näkyvissä "valu jälkeä"
SandreMetronome..

Vanhemmat v1.2 ajurit:
U-571 2. kerros pätki rajusti, SandreMetronome..
Postman 2. kerros pätki
Ronin 2. kerros pätki
Gladiaattori 2. kerros pätki

Levyjä katseltu joitakin kymmeniä..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jogi
Tässä minun pätkintä lista:


Vanhemmat v1.2 ajurit:
U-571 2. kerros pätki rajusti, SandreMetronome..
Gladiaattori 2. kerros pätki


Minulla nuo kummatkin ovat toimineet ilman mitään ongelmia.:confused:
 
Kuudes aisti, mutta siinä levyssä oli sellasia outoja juovia ja siinä sellanen pieni naarmu siinä keskellä cd:tä siinä cd:n holen vieressä. Se oli kaverin leffa ja sillä on dvd-asema sen pc:ssä ja siinä se toimi moitteettomasti,siis sen pc:ssä...outoa:confused:
 
Itselläkin DVD toimi aivan hyvin 11 kuukautta kunnes nyt sitten eilen ei enää suostunut pyörittämään aina toiminutta Underworldin DVDtä.
No, kone huoltoon viety tänään ja mukaan laitoin sen Underworldin eli ei ainakaan pitäis tulla viestiä että "toimii".

Saapa kattoa mitä sille saadaan siellä huollossa aikaiseksi, mutta ei se nyt ihan normaalia voi olla jos leffat toimivat vain n. vuoden jonka jälkeen eivät enää ole käyttökelpoisia.

Kauankohan noissa huolloissa yleensä kestää?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jurmula
Itselläkin DVD toimi aivan hyvin 11 kuukautta kunnes nyt sitten eilen ei enää suostunut pyörittämään aina toiminutta Underworldin DVDtä.
No, kone huoltoon viety tänään ja mukaan laitoin sen Underworldin eli ei ainakaan pitäis tulla viestiä että "toimii".
Mulla toi Underworld on (ainakin toistaiseksi) toiminut ihan ok. Pitääkin testata heti kun pääsen himaan.

Kauankohan noissa huolloissa yleensä kestää?
Käsittääkseni parisen viikkoa.
 
DVD:t PS2:lla

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vedge
The Cube - Kuutio ei toimi lainkaan, ei edes kaukosäätimen mukana tulleilla ajureilla.

Toi Cuben dvd on koodattu ihan päin v****a. Se ei toimi läheskään kaikissa dvd- soittimissa. Itselläni se on ainoa noin 200 leffasta mikä ei oo toiminu.
DVD RULES!!
 
Re: DVD:t PS2:lla

Itse olen käyttänyt PS2:sta DVD-elokuvien katseluun samasta päivästä lähtien kun ekat koneet tulivat myyntiin. Katsottuja filmejä on +100. AINOA elokuva joka ei ole toiminut virheettömästi oli eilen Notting Hill jossa layerin vaihdon jälkeen kuva pätki ja tekstitykset eivät näkyneet kunnolla. Ongelmaan auttoi koneen resetointi ja chapterhyppy seuraavaan ja siitä kuvakelauksella taaksepäin kelaus siihen missä kuva rupes edellisellä kerralla hyppimään. Ja softa on se joka tulee kaukosäätimen mukana.
 
Re: Re: DVD:t PS2:lla

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olbe
Itse olen käyttänyt PS2:sta DVD-elokuvien katseluun samasta päivästä lähtien kun ekat koneet tulivat myyntiin. Katsottuja filmejä on +100. AINOA elokuva joka ei ole toiminut virheettömästi oli eilen Notting Hill jossa layerin vaihdon jälkeen kuva pätki ja tekstitykset eivät näkyneet kunnolla. Ongelmaan auttoi koneen resetointi ja chapterhyppy seuraavaan ja siitä kuvakelauksella taaksepäin kelaus siihen missä kuva rupes edellisellä kerralla hyppimään. Ja softa on se joka tulee kaukosäätimen mukana.

Mulla toi levy on toiminu alusta asti ilman ongelmia! :)

Mut vieläki potuttaa se Spawn! :(
 
Pimeän uhka

Layerin vaihdon jälkeen pätkimistä ja unable to read disk. Koneen kyljessä on DVD-logo, joten maanantaina soitto Egmontille ja kysyn mitä tehdään...

V.5.:mad:
 
Ostin ton unelmien sielunmessun tänään enkä oon kattonut sitä vielä.Sehän on future filmsin julkaisema ja yllätys yllätys kaikkia bonus kamoja ei lue .esim poistettuja kohtauksia ja muutamaa muuta dokumenttia.Leffa näytti kuitenkin toimivan ja saa nähdä että toimiiko kokonaan kun huomenna katson sen.Myös making of dokumentti näyttäisi toimivan.Lisäksi diskistä kuuluu hurina kun se käynnistyy.Onko kukaan muu ostanut kyseistä leffaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kibe
Ostin ton unelmien sielunmessun tänään enkä oon kattonut sitä vielä.Sehän on future filmsin julkaisema ja yllätys yllätys kaikkia bonus kamoja ei lue .esim poistettuja kohtauksia ja muutamaa muuta dokumenttia.Leffa näytti kuitenkin toimivan ja saa nähdä että toimiiko kokonaan kun huomenna katson sen.Myös making of dokumentti näyttäisi toimivan.Lisäksi diskistä kuuluu hurina kun se käynnistyy.Onko kukaan muu ostanut kyseistä leffaa?

Leffa oli kyllä hankintalistalla, mutta juuri tuo Future Film pisti vähän epäilemään. Taidanpa tilata omani Playsta, onhan siinä englanninkielinen tekstitys, jos ei puheesta saa aina selvää.
Sitä paitsi, diggailin ennen kaikkea Clint Mansellin säveltämästä musasta.
 
Teille, joilla pätkii layer 2!:

1. Ota selville monesko kohtaus on menossa.

2. Kokeile onko tuuletin lämmin.

3. Jos ei, en osaa auttaa.

4. Jos on, laita kone kiinni.

5. Kun kone on rauhottunu käynnistä.

6. Jatka siitä mihin jäit.

7. Pätkiikö enää?

Kokeilin tota ite sillä Spawnilla, mutsin ostamalla Lumikilla (Lumikki sano koko ajan: "Cannot Read Disc" tai jotain...) ja nyt ostetulla End Of Daysillä. Mut ton kikan jälkeen vaan toi Spawn edelleen temppuili. Kaks muuta suostu meneen leffan loppuun asti ilman temppuja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Snaker
Teille, joilla pätkii layer 2!:

1. Ota selville monesko kohtaus on menossa.

2. Kokeile onko tuuletin lämmin.

3. Jos ei, en osaa auttaa.

4. Jos on, laita kone kiinni.

5. Kun kone on rauhottunu käynnistä.

6. Jatka siitä mihin jäit.

7. Pätkiikö enää?

Kokeilin tota ite sillä Spawnilla, mutsin ostamalla Lumikilla (Lumikki sano koko ajan: "Cannot Read Disc" tai jotain...) ja nyt ostetulla End Of Daysillä. Mut ton kikan jälkeen vaan toi Spawn edelleen temppuili. Kaks muuta suostu meneen leffan loppuun asti ilman temppuja.

No tuopas auttaa paljonkin, on kiva aina kesken leffan kun rupee pätkiin mennä kokeilemaan onkos tuuletin lämmin ja pistää kone pois päältä ja odotella, että se viilenis. Häiriintyy omasta mielestäni tuo elokuvan katsomis nautinto hieman. Mutta ihan miten vaan.
 
Siitä unelmien sielunmessusta vielä.Leffa toimi loppuun asti moitteettomasti ja Helv***in hyvä leffa olikin.Huono asia on se että making of näyttää pätkivän myös vähän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jopo


No tuopas auttaa paljonkin, on kiva aina kesken leffan kun rupee pätkiin mennä kokeilemaan onkos tuuletin lämmin ja pistää kone pois päältä ja odotella, että se viilenis. Häiriintyy omasta mielestäni tuo elokuvan katsomis nautinto hieman. Mutta ihan miten vaan.

Ei tarvi sammuttaa, hyppää seuraavaan chapteriin ja kuvakelauksella taaksepäin nykimiskohtaan. Häiritsee, mutta häiritsee vähemmän kuin koneen sammutus.
 
Ylös Bottom