Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

FZ50 sanoi:
Eipä tällä scifipelleilypaukuttelulla hirveästi näytä olevan yhtäläisyyksiä alkuperäisen Ghost Reconin kanssa (ensimmäisen osan PC-version kanssa siis), muuta kuin nimi siis...

No mitäpä muuta Ubi Softilta olisi voinut odottakaan kuin tämmöistä paskaa, ehtihän ne jo raiskaamaan Rainbow Six -sarjankin.

Olisikohan taas aika mennä imemään äitisi nänniä, jos vaikka menisi tuo paha olo pois?
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Dr Evil sanoi:
Olisikohan taas aika mennä imemään äitisi nänniä, jos vaikka menisi tuo paha olo pois?

Itse asiassa FZ50 on aivan oikeassa, ainakin Rainbow Sixin suhteen. Perus putkiräimeeksi mennyt koko sarja sitten kolmannen osan. Minä kuitenkin odotan tätä uutta Ghost Reconia innolla, vaikka ei olekaan ykkösen kaltainen realistisuudeltaan ym.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Se nyt vaan on jotenkin aika typerää tulla julistamaan jokin peli täydelliseksi paskaksi ennen kuin on päässyt peliä pelaamaan tai edes lukemaan siitä ensimmäistäkään arvostelua.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Wile sanoi:
Se nyt vaan on jotenkin aika typerää tulla julistamaan jokin peli täydelliseksi paskaksi ennen kuin on päässyt peliä pelaamaan tai edes lukemaan siitä ensimmäistäkään arvostelua.
Videot kertoo enemmän kuin kaksi tuhatta sanaa. Ja tämä muodonmuutos kullasta paskaksi on nähty ennenkin, esim. juuri Rainbow Sixin kohdalla. Ghost Recon 2:sta voi sentään vielä kutsua ykkösosalle kunniaa tekeväksi jatko-osaksi, vaikka siinäkin jo mentiin vähän toiseen suuntaan.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

FZ50 sanoi:
Videot kertoo enemmän kuin kaksi tuhatta sanaa. Ja tämä muodonmuutos kullasta paskaksi on nähty ennenkin, esim. juuri Rainbow Sixin kohdalla. Ghost Recon 2:sta voi sentään vielä kutsua ykkösosalle kunniaa tekeväksi jatko-osaksi, vaikka siinäkin jo mentiin vähän toiseen suuntaan.

Toisin sanoen kulta muuttuu paskaksi aina, kun sarjaa mennään jollain tavalla muuttamaan? Kaikki uudistukset ovat perseestä koska ne eivät "kunnioita" sarjan perinteitä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Wile sanoi:
Toisin sanoen kulta muuttuu paskaksi aina, kun sarjaa mennään jollain tavalla muuttamaan? Kaikki uudistukset ovat perseestä koska ne eivät "kunnioita" sarjan perinteitä?
Periaatteessa kyllä, ainakin GR:n tapauksessa kun realismihenkisyys on korvattu scifillä ja arcadella. Olisivat vaan muistaneet muuttaa pelin nimenkin siinä samalla.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

FZ50 sanoi:
Periaatteessa kyllä, ainakin GR:n tapauksessa kun realismihenkisyys on korvattu scifillä ja arcadella. Olisivat vaan muistaneet muuttaa pelin nimenkin siinä samalla.

Tuntuu absurdilta ajatella, että päällimmäisenä haittana muutoksessa on kun nimeä ei muutettu. Yritän vain sanoa että älä niin kärkkäänä ole tuomitsemassa muutoksia kun varma et niiden huonoudesta kuitenkaan voi olla. Ehkä uudistukset ovatkin aivan loistavia kun pääset peliä pelaamaan.

EDIT: Ja ei se minusta kyllä olisi ollenkaan hyvä asia jos kaikki pelisarjat aina jauhaisivat sitä samaa kaavaa uudistumatta millään tavalla.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Wile sanoi:
Tuntuu absurdilta ajatella, että päällimmäisenä haittana muutoksessa on kun nimeä ei muutettu. Yritän vain sanoa että älä niin kärkkäänä ole tuomitsemassa muutoksia kun varma et niiden huonoudesta kuitenkaan voi olla. Ehkä uudistukset ovatkin aivan loistavia kun pääset peliä pelaamaan.

EDIT: Ja ei se minusta kyllä olisi ollenkaan hyvä asia jos kaikki pelisarjat aina jauhaisivat sitä samaa kaavaa uudistumatta millään tavalla.
Ei ole siitä kyse etteikö se saisi uudistua, mutta kun se tässä tapauksessa uudistetaan aivan päinvastaiseen suuntaan.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

FZ50 sanoi:
Ei ole siitä kyse etteikö se saisi uudistua, mutta kun se tässä tapauksessa uudistetaan aivan päinvastaiseen suuntaan.

Noo, aika näyttää mihin suuntaan noi uudistukset menevät. En ole juuri edellisiin Ghost Reconeihin koskenut, mutta tätä uusinta odotellaan kyllä innolla.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Meinasin etten viitsi vastata tähän, mutta pakko on. Tämä scifi on jo osittain käytössä Jenkeillä, järjestelmät ovat olleet jo tuolta kasariluvulta asti kehitteillä ja nyt muutaman vuoden sisään tulossa erikoisjoukoille käyttöön. Se siitä scifistä. Oikeastaan olisi hyvä että TALON SWORDeja ei olisi pelissä mukana. Varmaan olisi jees jos pääsisit ohjastamaan raskaalla KKlla tai raketin- tai kranunheittimillä varustettua robottia ympäri kaupunkia. Tämäkään ei ole skifiä, vaan nykypäivää. Lähinnä TALONeja kuitenkin käytetään miinanraivaukseen.

Onko realistinen? Sen tiedän vasta kun saan omat tumpelot sormeni peliin, ja pääsen kokeilemaan.

Hittien otosta: nykyäänhän 5.56 nato ammukset katsotaan tehottomiksi, ja tämän vuoksi asejärjestelmät ovat olleet jo pitkään muuttumassa, ja myös tämän vuoksi H&K on suunnitellut M4n uudelleen käyttämään 6.2mm pateja, Barrett Riflesilta on vielä isompaa kutia käyttävä M4/M16 tullut... Joten olemme taistelukentillä näkemässä paluun vanhoihin kaliibereihin, koska nykyiset luotiliivit, jos niitä käytetään oikein, ovat riittävän tehokkaita suojaamaan sotilaat kuolettavilta vammoilta.

Tuo Scorpion pukuhan (osa Landwarrior järjestelmää) on suunniteltu niin, että puku tyrehdyttää ja lastoittaa osuman saaneen kohdan, ja myös mahdollisesti antaa sotilaalle särkylääkkeen sekä antibiootit, ja näin sotilas voi jatkaa taistelua, tai perääntyä pois etulinjalta.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Knight sanoi:
Luetaan sen oman viestin otsikko.
Eh? Luepa itse mun viesti uusiksi kun et ilmeisesti osannut lukea rivien välistä. Mitä tämän ketjun aihe liittyy siihen, että tässä ei saisi puhua GR-sarjan muuttumisestä täysin väärään suuntaan?

Janus sanoi:
Varmaan olisi jees jos pääsisit ohjastamaan raskaalla KKlla tai raketin- tai kranunheittimillä varustettua robottia ympäri kaupunkia
Jep, olis tosi siistiä ja sillee... Tässähän ei enää sitten oltaisikaan kovin kaukana Mechwarriorista.

Empä nyt muista mihin vuosiluvulle tämä uusin GR sijoittuu, taisi olla vuosi 201x. Silti aivan sama minkälaista scifivempainta USA:lla on tällä hetkellä kehitteillä, kun se on silti aika varmaa ettei niitä tulla näkemään oikeasti edes erikoisjoukkojen käytössä ihan heti. Montakohan vuotta OICW on ollut kehitteillä? Montakohan ko. aseita on tällä hetkellä Irakissa? Jostain syystä veikkaisin nollaa.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Aina kuuluu valitusta kun tapahtuu muutosta. Katsotaan nyt se peli ensiksi ja annetaan tuomio vasta sitten. Tuskin pelisarja olisi edes jaksanut näin pitkälle, jos olisi pitäydytty siinä alkuperäisessä ensimmäisen persoonan kuvakulmassa. Ghost Recon 2 oli/on onnistunut ja videoiden perusteella ei nyt edes oteta niin suurta harppausta kuin ykkösestä kakkososaan.

Siirtyminen lähitulevaisuuteen säikäytti aluksi, mutta nyt se tuntuu oikealta ratkaisulta. Käytössä olevat järjestelmät ovat siis totta jo ainakin paperilla ja ehkä joskus kuuluvat erikoisjoukkojen varustuksiin. Joku hakee näistä peleistä realistisuutta, itse en. Riittää kun on lähellä sitä, mutta silti oikoen sen hauskaksi pelaamiseksi ilman turhia otsaryppyjä.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

OICW, eli paremmin tunnettuna XM-29 ei tullut koskaan käyttöön. Kyseisestä testauksesta kyllä syntyi 40mm airburst kranaatit, jotka ovat käytössä. Samoin FN F2000 modulaarinen asejärjestelmä, OICW, on käytössä esim Ranskan erikoisjoukoilla. XM29n rynnäkkökivääriosa, eli M8, on myös hylätty. M4 karbiini on vaihtunut SCAR kiväärin, joita on USAlla jo käytössä.

XM29n kranaatinheitinkin on köytössä, Australian asevoimilla. Kulkee nimellä metal storm. On käytössä Irakissa. Olen BBCltä tuon jopa bongannut.

Muita Landwarrior järjestelmän systeemeitä ovat erilaiset optiikat, kivääreihin laitettavat kamerat, asejärjestelmien modulaarisuus, tietokoneohjaus kranaatinheittimissä, laser matkamittaus, sotilaalla päässä käytettävä HUD osana kypärää, holografiset tähtäimet, PDAt, mahdollisuus paikantaa kohteita koneille käyttäen aseisiin kiinnitettäviä modeja, mahdollisuus tarkistella taistelukenttää ilmasta käsin käyttäen PADia joka on linkissä tiedustelu droneen, lämpöetsimet, digitaaliset kuvan parannukset, ns pattern recognition, eli maastosta etsitään muotoja, ja näin mahdollisesti paikallistetaan vihollinen.. Käytössä Irakissa ja Afganistanissa.

Nykyajan taistelukenttä on erittäin digitaalinen.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Sniper3002 sanoi:

Kaverilla oli vähän köyhät selitykset sille miksei pelaajamäärää peliserverillä ole enemmän kuin se max. 16. Tästä rasitteesta olisi pitänyt päästä jo eroon ja pelaajamäärät sinne päälle kahdenkymmenen. Tähän päästäisiin helposti dedicoiduilla servereillä ilman että lagi kasvaisi. Harvoin sitä kuitenkaan näkee yleisillä servereillä mitään upeita taktisia porukalla tehtäviä vääntöjä, mutta silloin kun sitä tapahtuu on se aina yhtä upeaa.

Moninpelin kustomointimahdollisuudetkin olivat sitä luokkaa, että myös FZ50 uskaltaa peliä kokeilla. Sieltä napsii vaan dronen taivaalta off-asennolle, ensimmäisen persoonan jokaiselle, ID Friendly/Foe ja Show Enemies on Intel Map pois päältä kummatkin. Hyvä ettei jää jäljelle enään vain kepit ja kivet ;) Silti näin laajat kustomoinnit ovat selvä plussa ja faneja on kuunneltu. Nopeasti sieltä löytyy se yksi ja ainoa oikea setti asetuksia joita sitten käytetään publiceilla oletuksena.

Jonkin verran näkyy olevan rakennusten sisätilojakin hyödynnetty tässä versiossa. Parhaiten maistuisivat tiheät havumetsäkentät. Ne taitavat tästä nyt kuitenkin puuttua ja tilalla on asutuskeskusta ja hiekkarantaa palmun alla. Kyllä sekin toki sopii ;)
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Hyvältähän tuo näytti ja omat lempi mapit varmaan olisivat kaupunki ja aavikko kenttä. :cool:
Näytti myös olevan ihan vauhdikasta menoa ja tais siinä myös pystyä tuhoamaan autonkin, jos niitä haluaa huvikseen ampua tuusanmuuskaks. Toivottavasti tossa on hyvä team peli, mutta kylhän sen tietää, että sekin menee yleensä ranboiluksi, joidenkin osalta, mutta kyl varmaan tulee tehtäviä, missä joutuu yhes tehdä jotain myös.

Pommin vienti tehtävä ois hyvä joukkue tehtävä tai, että pitää suojella jotain paikkaa, kun sen on saanut omallepuolelle vallattua. Mainittiinko tossa videossa mitään tälläsistä tehtävistä, kun en pitänyt ääniä päällä?
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Ubi vahvisti ilmestymispäivät

UK release date: 10th March 2006
US release date: 9th March 2006

Nyt vain kuukausi tuskallista odottamista.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Ubisofti on ilmoittanut, että GRAW ilmestyy Euroopassa 10.3. Xbox 360:lle.
EDIT: Oho olin vähän hidas
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Samainen peli ilmestyy maaliskuun lopulla myös PC:lle ja pleikkarille. Saa taas arvailla missä kaikessa hävitään pc-versiolle. Tähän asti on tiedossa ainakin edessä heiluvan aseen puuttuminen ensimmäisen persoonan kuvakulmasta.
 
Ylös Bottom