Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

-mic- sanoi:
Varsin kattava ja asiallinen vastaus. Eikä tuossa mun mielestä
ollut mitää scifiä. FZ50:ltä on tainnut mennä ohi, että tää on
advanced warfighter ja sijoittuu vuoteen -13 (?), ei mikään
perus suomi jäksteri warfaitteri vuodelta -05 :rolleyes:
Ei ole mennyt ohi. Ensimmäinenkin GR sijoittui tulevaisuuteen (muistaakseni 2005 tjsp) ja niin taisivat tehdä Rainbow Sixitkin ainakin Rogue Spearista lähtien. Silti rajansa kaikella kuten jo sanoin. Ainoa syy minkä takia noita scifivehkeitä on laitettu tähän on se, että ne niin "cool" ja se että se on myyvää ainakin konsolipelaajille.

Nisupulla sanoi:
Onneksi nämä säveltäjänerot ovat aivan yleisesti tajunneet netin arvon ja laittaneet niitä biisejään sinne laillisesti imuroitaviksi. Eivätkä pelkästään musiikkia peleistä, vaan myös elokuvista ja mainoksista. Sen verran huonosti näitä kuitenkin tuntee, ettei sävelmän perusteella pysty tunnistamaan tekijää. Milloin näemme uuden Rob Hubbardin, jonka kappaleet muistetaan paremmin kuin pelit johon ne oli sävelletty? :)

Tom Salta, Inon Zur, James Dooley

Jotta pysytään aiheessa niin täytyy kehua Tom Saltaan onnistuneesta GRAW-teemasta!
Bill Brown: http://billbrownmusic.com (ainakin GR1 ja kaikki R6-pelit ainakin Raven Shieldiin asti, myös tehnyt leffoihin soundtrackeja)
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

-mic- sanoi:
Ehkä jos ei ymmärrä tai seuraa juurikaan tekniikkaa ja sen
kehittymistä, saattaa helposti leimata scifiksi jotain juttuja,
mitkä voi olla kymmenen vuoden päästä arkipäivää.

Mutta asetekniikka ei todellakaan kehity sillä tavalla kuin esim. tietokoneet. Siinä ei tapahdu myöskään niin nopeasti muutoksia jo pelkästään sen takia, että kaikki pienetkin muutokset maksavat aika helkutin paljon rahaa. Esimerkiksi M1 Abrams on ollut USA:n armeijan käytössä jo vuodesta 1980, ja se on yhä yksi maailman teknologisesti kehittyneimpiä tankkeja. USA:lla ei ole myöskään aikomusta korvata sitä palveluksessa ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

FZ50 sanoi:
Ei ole mennyt ohi. Ensimmäinenkin GR sijoittui tulevaisuuteen (muistaakseni 2005 tjsp) ja niin taisivat tehdä Rainbow Sixitkin ainakin Rogue Spearista lähtien. Silti rajansa kaikella kuten jo sanoin. Ainoa syy minkä takia noita scifivehkeitä on laitettu tähän on se, että ne niin "cool" ja se että se on myyvää ainakin konsolipelaajille.
Tai sitten tarkoitus olisi vähän kehittää sarjaa?
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Teppo_Holmqvist sanoi:
Mutta asetekniikka ei todellakaan kehity sillä tavalla kuin esim. tietokoneet. Siinä ei tapahdu myöskään niin nopeasti muutoksia jo pelkästään sen takia, että kaikki pienetkin muutokset maksavat aika helkutin paljon rahaa. Esimerkiksi M1 Abrams on ollut USA:n armeijan käytössä jo vuodesta 1980, ja se on yhä yksi maailman teknologisesti kehittyneimpiä tankkeja. USA:lla ei ole myöskään aikomusta korvata sitä palveluksessa ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen.

Toisaalta myös aseet kehittyvätkin. Nuo Vietnamissa olleet AR/CAR-15/M-16 aseet ovat ihan erilaisia eläimiä kuin tämän päivän M4A1/M16A4, vaikka nämä polveutuvatkin samasta aseesta. Myöskin tuo 1980+ M1 Abrams on ihan erilainen kuin tämän päivän M1A2 Abrams. Esmes M1sen tykillä ei enää tänä päivänä tee mitään, kun taas M1A1 MLU/M1A2n aseistuksella tekee jotain. Toisaalta onhan tuokin tankki jo scifeilyä koska tankilla voidaan etsiä seuraavaa kohdetta kun edellistä vasta tulitetaan. :)

Nyt on pitkästä aikaa tulossa USAssa aseteknologian murros jota voitaisiin verrata samanlaiseen harppaukseen kuin joka nähtiin Toisen Maailmansodan jälkeen. Tuo M1A2 ei ole todellakaan menossa minnekkään, mutta jalkaväen vermeet ovat todella pahasti aikaansa jäljessä. Esimerkiksi kiväärit joita Saksa käyttää ovat valovuosia AR perhettä edellä.

Kumma muuten miten tässä valitetaan skifeilystä mutta RS sarjan sydäntrakkeri ei ollut skifeilyä. ;)
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Laittakaa tänne heti linkkiä, kun alkaa arvosteluita ilmestymään.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

FZ50 sanoi:
Ainoa syy minkä takia noita scifivehkeitä on laitettu tähän on se, että ne niin "cool" ja se että se on myyvää ainakin konsolipelaajille.

Olisitko oikeasti vielä jaksanut ostaa pelin, joka on Ghost Recon 2 + map-pack? Vaikka liikutaan huomisessa, niin kyllä se silti lyijyyn kaatuu kun kohdalle osuu. Tulee mieleen ehkä eräs legendaarisimmista online-peleistä koskaan, Counter-Strike. Joka kerta kun saimme uuden version, sai kuulla joukon valituksia ja siitä miten tekijät olivat pettäneet faninsa. Silti ei mennyt kuin lyhyen aikaa ja oltiin taas tyytyväisiä eikä menneeseen ollut paluuta. Pitkässä juoksussa on mentävä eteenpäin, jos haluaa pitää yleisönsä. Ubisoftilta tulee perinteisesti bugista tavaraa aluksi, mutta päivityksien jälkeen pitävät pintansa. Ehkä näin käy taas kerran, mutta silti luottavaisin mielin odottamassa ensimmäistä oikeaa nettipeliä tähän suosittuun pelilajiin, pelikoneelle XBOX360.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

FZ50 sanoi:
Bill Brown: http://billbrownmusic.com (ainakin GR1 ja kaikki R6-pelit ainakin Raven Shieldiin asti, myös tehnyt leffoihin soundtrackeja)

Tämä on todellakin syytä myös muistaa kun lähdetään composereja luettelemaan. On niitä toki muitakin mutta ei nyt tule heti mieleen, sattuneesta syystä ;) Eivät ole tarpeeksi persoonallisia ollakseen tunnistettavia.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Janus sanoi:
Myöskin tuo 1980+ M1 Abrams on ihan erilainen kuin tämän päivän M1A2 Abrams.

Sama perusrunko niissä kuitenkin on, ja M1:sia pystyy ihmeenkin paljon päivittämään M1A2:sen kaltaiseksi. Sain sellaisen käsityksen Wikipedian artikkelista, että ainoa asia ei pysty päivittämään on tuo 120mm tykki.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Nisupulla sanoi:
Olisitko oikeasti vielä jaksanut ostaa pelin, joka on Ghost Recon 2 + map-pack?
Ja ainoa mahdollinen kehityssuuntako on tämä scifi-hitech-suuntaus? Esim. enemmän Operation Flashpointin tyylinen lähestymistapa aiheesta ei teille kelpaisi vai?

Pitkässä juoksussa on mentävä eteenpäin, jos haluaa pitää yleisönsä.
Tässä tapauksessa Ubi ei ole pitänyt alkuperäistä yleisöä, vaan vaihtanut R6/GR:n kohderyhmää ja hankkinut uuden mainstream-yleisön.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Teppo_Holmqvist sanoi:
Sama perusrunko niissä kuitenkin on, ja M1:sia pystyy ihmeenkin paljon päivittämään M1A2:sen kaltaiseksi. Sain sellaisen käsityksen Wikipedian artikkelista, että ainoa asia ei pysty päivittämään on tuo 120mm tykki.

Juu, itse asiassa M1sen pystyy päivittämään lähes M1A2seksi. Toisaalta aina ei tuo ole kannattavaa. :) Huomasin että puhuttiin samasta asiasta eri sanoin. :)
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

FZ50 sanoi:
Ja ainoa mahdollinen kehityssuuntako on tämä scifi-hitech-suuntaus? Esim. enemmän Operation Flashpointin tyylinen lähestymistapa aiheesta ei teille kelpaisi vai?
Millainenhan OFP:n lähestymissuunta sitten oli? OFP sijoittuu BTW 1980-luvulle.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Knight sanoi:
Millainenhan OFP:n lähestymissuunta sitten oli? OFP sijoittuu BTW 1980-luvulle.
Doh... meinasin nyt kehitys-sanalla lähinnä pelillistä kehittymistä, enkä sitä pelkkää vuosilukua. Mieluummin ottaisin sellaisen Ghost Recon 3:n, joka lähestyisi OFP:n vapaata maailma ja mittakaavaa jne, kuin tällaisen kuin tämä nyt on jonka uudistukset on lähinnä uusi graffaengine ja kymmenen uutta hitech-lelua, plus tietenkin lukuisat arcademaisempaan suuntaan menevät uudistukset.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Ja pökätäänpä keskustelua taas vähän aiheeseen päin: TeamXbox kertoo, että pelistä on todellakin tulossa demo Marketplacelle, mutta mitään tarkempaa ei asiasta vielä tiedetä.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Paavi sanoi:
Ja pökätäänpä keskustelua taas vähän aiheeseen päin: TeamXbox kertoo, että pelistä on todellakin tulossa demo Marketplacelle, mutta mitään tarkempaa ei asiasta vielä tiedetä.

Parasta olisi jos pääsisi jo demossa hieman testaamaan nettipeliä. Varmasti monille kuitenkin se tärkein osa peliä.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

IGN:n pojat pääsivät haastattelemaan Ubisoftin Christian Allenia, pelisarjan erästä suunnittelijaa. Hän mainitsee kehittyneen grafiikan tärkeänä osana määritelmää 'uuden sukupolven peli', mutta pääseekö se oikeuksiinsa, jos näyttönä on edelleen mökkimallinen telkänpönttö eikä uber hieno HDTV-taulutelevisio?

Kysymykseen: We know about the hovering drone and the Cross-Com, but do those things alone make this game "next generation?"

Vastasi herra Allen näin: I don't think that any one item can make a game "next gen." The graphics and sound in GRAW, including the HDR lighting, real-time soft shadows, high poly counts, specular and normal mapping, etc, and the 3D occlusion sound allowing you to track enemies are combined with new and established gameplay features to make the game "next gen." The cross-com adds new tactical flexibility in both the campaign missions via the use of support troops such as tanks and Blackhawks. With multiplayer team games, drones and tactics give advantages to teams that work together. In addition, the customizable game mode system, Co-Op campaign, character identity system, 16-player cooperative play, and other features come together for a truly next generation multiplayer experience on the Xbox 360.


IGN: What kinds of cool games can you create with the new multiplayer options in GRAW?

One of my favorites is a variation on the classic Siege game mode. You set up one smaller team as defending a base, and then have the larger team attack. The key difference is that you turn on the helicopter option in Team Territory. This gives the team that controls the most zones (thus the defending team) an AI-controlled attack chopper that patrols the map, hunting enemies. A whole new take on a classic game mode! And if you want a big challenge in Co-Op, set up a five-zone Co-Op Territory mode, with around 10 players. This means you have to split up into teams to each defend the five different zones, as the AI enemies storm and try to capture them. There are a lot more options; you could basically play a different combination every day for the next couple of years.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Nisupulla sanoi:
IGN:n pojat pääsivät haastattelemaan Ubisoftin Christian Allenia, pelisarjan erästä suunnittelijaa. Hän mainitsee kehittyneen grafiikan tärkeänä osana määritelmää 'uuden sukupolven peli', mutta pääseekö se oikeuksiinsa, jos näyttönä on edelleen mökkimallinen telkänpönttö eikä uber hieno HDTV-taulutelevisio?[/I]
Toivottavasti näyttää hyvältä myös SDTV:llä kun ei oikein ole varaa ostaa HDTV:tä
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

yliverkko sanoi:
Toivottavasti näyttää hyvältä myös SDTV:llä kun ei oikein ole varaa ostaa HDTV:tä

30 euron VGA-kaapeliin luulisi olevan varaa. Sillä saat XO:si kiinni tietokoneen näyttöön ja resoluutioksi 1280x1024.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

tiong sanoi:
30 euron VGA-kaapeliin luulisi olevan varaa. Sillä saat XO:si kiinni tietokoneen näyttöön ja resoluutioksi 1280x1024.
Pitäisi varmaan ostaa joku vanha CRT halvalla, kun omaan läppäriini ei saa boksia kiinni. No toivottavasti kuitenkin näyttää hyvältä myös tavis-telkkareilla :)
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

itse taas pelaan mielummin 28" tv:llä kun 17" pc näytöllä,mutta voisihan tuota vga-kaapelia koittaa,onkos siinä muuten iso ero jos ei ole laajakuvanäyttöä vaan ihan tavallinen.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

yliverkko sanoi:
itse taas pelaan mielummin 28" tv:llä kun 17" pc näytöllä,mutta voisihan tuota vga-kaapelia koittaa,onkos siinä muuten iso ero jos ei ole laajakuvanäyttöä vaan ihan tavallinen.

Televisiosta täälläkin pelataan, mutta täytyy tuo kyllä testata myös monitorista noilla hd-tarkkuuksilla. Pääsepähän itse näkemään, mistä jää paitsi kun ei ole viitsinyt vieläkään satsata asialliseen uber hienoon HDTV-taulutelevisioon :)
 
Ylös Bottom