Astetta pahempi tapaus, mutta rutiinit ne ovat tässäkin. Alkuun ammutaan pomon luukku alta ja esim. 30 kudin lippaalla noin 15 kutia maalia kohti, odotetaan bossin siirtymistä, uusi tähtäys ja lisää vahinkoa. Kun seinään ilmestyy laseri, niin porukallamme on ollut tapana huutaa 1, 2 tai 3. 1 on lattiataso, 2 keskitaso ja 3 korkein taso. Lattialla tason 2 laserin voi väistää olemalla kyykyssä (voi liikkua) ja olemalla korkeudessa 3 2-laseri ei osu. Äänimerkin jälkeen on viisi sekuntia aikaa päästä turvalliseen kohtaan.
Tarkan rynnäkkökiväärin kakkosaseena on hyvä olla esim. nopea submachinegun, oma suositus P90 tai MP5. Niillä saa siivottua ilmestyvät droonit pois. Toki esim. LMG voi toimia hyvin osaavissa käsissä. Ammusten kerääminen pudonneista drooneista on tärkeää, sillä niitä kuluu paljon.
"Sähkökentät" muodostuvat yleensä pahimmaksi ongelmaksi, koska ne rajoittavat liikkumista melkoisesti. Tavallisesti on tehty "panoskierros" alueen keskelle, sillä siinä sähköammukset eivät ole tiellä. Tämä on tärkeää myös sen vuoksi, että pomon "superhyökkäys" teilaa kaikki jos sitä ei saa pysäytettyä. Nelikon tulee olla "noppaneliössä", eli jokaisella on oma "base" kulmassa. Kulmista näkee pomon avautuvat valkoiset luukut, jotka ampumalla kaiken päättävä hyökkäys pysähtyy. Koodisana superhyökkäykselle: noutaja!
Lyhyesti:
- Ammutaan bossia
- Laseri: 1! Noustaan pois lattiatasolta, ammutaan bossia
- Ammutaan droonit/bossia "vapaa-ajalla" ennen muita hyökkäyksiä
- Sähkökenttähyökkäys, koodisana "keskelle!", juostaan keskustaan ja väistetään, kerätään ammuksia ja takaisin omaan kulmaan
- Bossiin vahinkoa
- Noutaja! Omat paikat kulmissa, ammutaan valkoiset luukut kiinni (näkyy myös hieman kaverin puolen luukkua)
Kun pomon kunto on laskenut 50 % niin hyökkäykset pahenevat. Lasereita tulee kaksi ja kaikille tulee sähkökenttä hyökkäyksen aikana. Bossin ammuttavat "luukut" lisääntyvät.
- Laserit: 1 ja 2 - kiipeä korkeimman tason päälle. 2 ja 3 - kyykky lattiatasolla. 1 ja 3 - matallimalle tasolle ja kyykkyyn
Lopussa bossi koettaa tehdä noutajan kolme kertaa peräkkäin ja luukkuja on neljä. Lataukselle ei ole välttämättä aikaa, joten nopea aseenvaihto tai aseen iso lipas on kullanarvoinen.
Tyypillisimmät ongelmat:
- Ammut niin innokkaasti, ettet huomaa sähkökenttää, joka kosketettaessa tappaa nopeasti (energiaa lähtee yksi pala per sekunti). Huom. sähkökentästä ei tule äänivaroitusta, se pitää huomata
- Drooneja ei tuhota riittävän nopeasti
- Ammukset loppuvat
- Sähkökenttä jää kulmaasi ja et pääse asemiisi ampumaan bossin superhyökkäyksen luukkua
- Joku on maissa ja koetat paikata kaverin puolesta bossin luukun - bossi on väärässä kulmassa ja ampuminen ei onnistu
- Et ehdi suojaan laserilta, kun varoitus/havainnointi tuli liian myöhään.
- Et reagoi ääniin tarpeeksi nopeasti. Ääni varoittaa bossin superhyökkäyksestä, lasereista ja drooneista
- Nostat pääsi liian nopeasti, kun ensimmäinen laser menee ohi ja toiselta puolelta kenttää tuleva teilaa sotilaasi
- Droonit eivät ole kiusanneet kuin kavereitasi, joten ammukset ovat kaverin puolella. Käy kylässä hakemassa
Perkkeinä on tullut kokeiltua drone stealthia, jolloin ne eivät havaitse niin helposti. Terveyden lisääntyminen drooneja tuhottaessa on myös hyvä valinta, koska energia palautuu kaikille tiimin jäsenille. Isompi ammussatsi ja 15 % enemmän kuteja maasta poimittaessa toimii myös. Soldier ja damage-perkit toimivat tässä paremmin kuin Medic, vaikka lääkintämies voikin pelastaa joskus tilanteen nopeammalla elvytyksellä.