Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint - Auroan haaksirikkoutuneet

Tuli tämä nyt ostettua, kun löytyi huuto.netistä 27€

Oli pakko ostaa, kun eivät ole vielä tuoneet niitä tekoälyn ohjaamia kavereita tähän, niin saa pelata yksinään ilman niitä :)
 
Joo-o, 17 minuuttia sain pelattua ja sitten pamahtaa ruutuun teksti, että "Ubisoftin palvelimiin ei saada yhteyttä" uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii taas, mutta perseestä nämä "Always Online" systeemit on kuitenkin :mad:

Olikos tämän pelin kohdalla annettu mitään tiettyä syytä, että miksi pitää olla aina nettiyhteys päällä?
 
Joo-o, 17 minuuttia sain pelattua ja sitten pamahtaa ruutuun teksti, että "Ubisoftin palvelimiin ei saada yhteyttä" uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii taas, mutta perseestä nämä "Always Online" systeemit on kuitenkin :mad:

Olikos tämän pelin kohdalla annettu mitään tiettyä syytä, että miksi pitää olla aina nettiyhteys päällä?

Mikromaksut.
 
Toimiikos muilla tuo "Skin Override" nappula?

Mulla ei toimi jostakin kumman syystä (betassa kyllä toimi) :confused:
 
Tulipa ilta pelattua ghost warin nettipeliä suomitiimissä ensimmäistä kertaa sitten betan. Betasta jäi mieleen huonot kentät ja suuri pettymys wildlandsin nettipeliin verrattuna. No, kentäthän ei ole muuttuneet mihinkään liian avoimia omasta mielestä ei ollenkaan samaa fiilistä kuin noissa bolivian hökkeleissä. Peli on kuitenkin edelleen erittäin taktista ja hyvässä tiimissä peli maistui erittäin hyvältä loppujen lopulta ja positiivinen maku jäi illan peleistä. Tulee tätä varmasti pelattua lisää. Ja niitä miinoja on kyllä ikävä...
 
Nyt alkaa olemaan hinta jo kohdillaan. Alle kahdessa kuukaudessa hinta romahtanut alta kolmen kympin (tosin Black Friday -tarjouksessa):

 
Ihmeen köpö peli verrattuna Wildlandsiin, en tiedä onko sitten sama porukka tekemässä.
Monta gigaa tullu päivityksiä, jos se siitä paranisi ajan kanssa.
Ei paljoa innosta pelaamaan, pc:lle ostin ennakkoon ja yksinpelinä menee.
Wildlandsissa oli soolona pelaavana kätevä sync shot joka tässä uudessa on rajoitettu.
 
Ollut näköjään kysely, että mitä pelaajat haluaisivat nähdä pelissä, niin tässä tulokset.

_GRB__survey_1.jpg


_GRB_survey_2.jpg


 
Miksi mä en saa enää haulikkoa käyttöön? En siis pysty scrollaamaan asevalikkoa.
Onko tähän jotain ratkaisua?

siis kun yritän vaihtaa asetta,siinä näkyy ne viimeisimmät noin 7 asetta, mutta sitä valikkoa ei voi rullata alas mitenkään.
 
Onko tähän jotain ratkaisua?

siis kun yritän vaihtaa asetta,siinä näkyy ne viimeisimmät noin 7 asetta, mutta sitä valikkoa ei voi rullata alas mitenkään.

itse asiassa mitään noita scrollausvalikkoja (esim ajoneuvoja ostettaessa) en saa scrollattua alaspäin. Mistä nappulasta toimii? Se oikeassa reunassa oleva palkki kyllä korostuu, kun kursorin vie siihen päälle, mutta ei mee alas mitenkään.
 
itse asiassa mitään noita scrollausvalikkoja (esim ajoneuvoja ostettaessa) en saa scrollattua alaspäin. Mistä nappulasta toimii? Se oikeassa reunassa oleva palkki kyllä korostuu, kun kursorin vie siihen päälle, mutta ei mee alas mitenkään.
Oikealla tatilla scrollataan alaspäin ja kursori pitää olla siinä valikossa mitä scrollataan. Jos ei tuo toimi niin onkohan joku bugi. Pika googletuksella joillakin ollut ongelmaa myös. Kannattaa googletella
 
Joo-o, 17 minuuttia sain pelattua ja sitten pamahtaa ruutuun teksti, että "Ubisoftin palvelimiin ei saada yhteyttä" uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii taas, mutta perseestä nämä "Always Online" systeemit on kuitenkin :mad:

Olikos tämän pelin kohdalla annettu mitään tiettyä syytä, että miksi pitää olla aina nettiyhteys päällä?
Eipä tartte taas edes harkita ks pelin ostamista.
 
Oikealla tatilla scrollataan alaspäin ja kursori pitää olla siinä valikossa mitä scrollataan. Jos ei tuo toimi niin onkohan joku bugi. Pika googletuksella joillakin ollut ongelmaa myös. Kannattaa googletella
Ai saakeli. Ai saakeli mikä pässi mä olen.
Varmaan kaikkea muuta maailman konstia kokeilin ja painelin kaikki napit mikroaaltouunia myöten, enkä älynnyt.

kiitos.
 
Raid-pelimuotoa tullut tahkottua innolla. Se on aivan toisen luokan haaste kuin päätarina. Alueelle ei pääse ennen kuin gear score on vähintään 150 ja tiimissä pitää olla neljä pelaajaa, sillä alueen ovien aukeamiseen tarvitaan koko tiimin yhtäaikainen toiminto pääportilla.

Nämä oli todennäköisesti jo sanottu. Alla fiiliksiä tähänastisista bosseista, joita on päässyt haastamaan. Mukana myös taktiikoita.

Alkuun Baal oli hankala, ei meinannut millään löytyä sopivaa rytmiä. Tavallisesti liian monet samanaikaiset uhkat sekoittivat pakan niin pahasti, että joku jäi hyökkäysten uhriksi ja seuranneen ketjureaktion vuoksi noutaja tuli. Tuuletukset olivat melkoisia, kun tämä kaadettiin ensimmäisen kerran ja nykyään se menee jo lähes rutiinilla.

Tavallisesti yksi houkuttelee Baalin "mukaansa" ja muut kiertävät taakse ampumaan. Laserin prosentit ilmoitetaan 50 % kohdalla ja silloin joku huutaa ottavansa sen haltuunsa. Tarkka-ampuja ammutaan yläpuolelta ja laseri on fiksua vaihtaa juuri ennen haulikkomiesten tuloa, jolloin keskittyminen on sataprosenttisesti niissä. Kahden laserin aikana kaksi kiertää myötäpäivään, toiset vastapäivään. Pitää vain muistaa, kumman laserin otti viimeksi. Miinoja on tullut joskus käytettyä, mutta perinteinen lyijytervehdys mieluiten ison lippaan omaavalla nopealla ja pienen rekyylin aseella toimii parhaiten. Oman maun mukaan Soldier/Medic ollut paras vaihtoehto. Perkkeihin esim. tarkkuutta, nopeampaa latausta, damage resistancea tai enemmän ammuksia.

Pahimmat ongelmat syntyvät silloin, kun Baal jyrää jonkun alleen, mikäli keskittyminen herpaantuu. Maissa olevaa tiimitoveria kun ei niin vain nostetakaan sen alta ylös. Snaipperin unohtaminen muodostuu myös nopeasti ongelmaksi. Bossin vaikeustasoksi sanoisin 3/5.

Tyypilliset ongelmat:

- Haulikkomiehiä ei havaita riittävät nopeasti (olet liian tottunut minikarttaan)
- Bossi jyrää yli, mikäli syöksyä ei havaita ajoissa (kuuntele, Baal päästää pahankuuloisen äänen ennen syöksyään)
- Kukaan ei muistanut ampua snipua
- Joku kuolee ja laseri siirtyy takaisin edelliselle "omistajalle", jolloin prosentit jatkuvat siitä mihin ne jäivät
- Otat saman laserin uudestaan, prosentit rullaavat
- Laseri menee 100 % tasolle ja juokset tiimitoveriesi suuntaan, jolloin muutkin räjähdykseen joutuvat ottavat kuolettavan osuman
- Lipas tyhjenee ja haulikkomies on päässyt liian lähelle
- Ammukset loppuvat
- Kiertosuunta ja rytmi pettää kahden laserin kanssa
- Keskitytään liikaa muihin uhkiin ja kukaan ei ehdi ampua Baalia
- Tulee injury ja et pysty juoksemaan nopeasti (syringeä aina varalla!)

Astetta pahempi tapaus, mutta rutiinit ne ovat tässäkin. Alkuun ammutaan pomon luukku alta ja esim. 30 kudin lippaalla noin 15 kutia maalia kohti, odotetaan bossin siirtymistä, uusi tähtäys ja lisää vahinkoa. Kun seinään ilmestyy laseri, niin porukallamme on ollut tapana huutaa 1, 2 tai 3. 1 on lattiataso, 2 keskitaso ja 3 korkein taso. Lattialla tason 2 laserin voi väistää olemalla kyykyssä (voi liikkua) ja olemalla korkeudessa 3 2-laseri ei osu. Äänimerkin jälkeen on viisi sekuntia aikaa päästä turvalliseen kohtaan.

Tarkan rynnäkkökiväärin kakkosaseena on hyvä olla esim. nopea submachinegun, oma suositus P90 tai MP5. Niillä saa siivottua ilmestyvät droonit pois. Toki esim. LMG voi toimia hyvin osaavissa käsissä. Ammusten kerääminen pudonneista drooneista on tärkeää, sillä niitä kuluu paljon.

"Sähkökentät" muodostuvat yleensä pahimmaksi ongelmaksi, koska ne rajoittavat liikkumista melkoisesti. Tavallisesti on tehty "panoskierros" alueen keskelle, sillä siinä sähköammukset eivät ole tiellä. Tämä on tärkeää myös sen vuoksi, että pomon "superhyökkäys" teilaa kaikki jos sitä ei saa pysäytettyä. Nelikon tulee olla "noppaneliössä", eli jokaisella on oma "base" kulmassa. Kulmista näkee pomon avautuvat valkoiset luukut, jotka ampumalla kaiken päättävä hyökkäys pysähtyy. Koodisana superhyökkäykselle: noutaja!

Lyhyesti:

- Ammutaan bossia
- Laseri: 1! Noustaan pois lattiatasolta, ammutaan bossia
- Ammutaan droonit/bossia "vapaa-ajalla" ennen muita hyökkäyksiä
- Sähkökenttähyökkäys, koodisana "keskelle!", juostaan keskustaan ja väistetään, kerätään ammuksia ja takaisin omaan kulmaan
- Bossiin vahinkoa
- Noutaja! Omat paikat kulmissa, ammutaan valkoiset luukut kiinni (näkyy myös hieman kaverin puolen luukkua)

Kun pomon kunto on laskenut 50 % niin hyökkäykset pahenevat. Lasereita tulee kaksi ja kaikille tulee sähkökenttä hyökkäyksen aikana. Bossin ammuttavat "luukut" lisääntyvät.

- Laserit: 1 ja 2 - kiipeä korkeimman tason päälle. 2 ja 3 - kyykky lattiatasolla. 1 ja 3 - matallimalle tasolle ja kyykkyyn

Lopussa bossi koettaa tehdä noutajan kolme kertaa peräkkäin ja luukkuja on neljä. Lataukselle ei ole välttämättä aikaa, joten nopea aseenvaihto tai aseen iso lipas on kullanarvoinen.

Tyypillisimmät ongelmat:

- Ammut niin innokkaasti, ettet huomaa sähkökenttää, joka kosketettaessa tappaa nopeasti (energiaa lähtee yksi pala per sekunti). Huom. sähkökentästä ei tule äänivaroitusta, se pitää huomata
- Drooneja ei tuhota riittävän nopeasti
- Ammukset loppuvat
- Sähkökenttä jää kulmaasi ja et pääse asemiisi ampumaan bossin superhyökkäyksen luukkua
- Joku on maissa ja koetat paikata kaverin puolesta bossin luukun - bossi on väärässä kulmassa ja ampuminen ei onnistu
- Et ehdi suojaan laserilta, kun varoitus/havainnointi tuli liian myöhään.
- Et reagoi ääniin tarpeeksi nopeasti. Ääni varoittaa bossin superhyökkäyksestä, lasereista ja drooneista
- Nostat pääsi liian nopeasti, kun ensimmäinen laser menee ohi ja toiselta puolelta kenttää tuleva teilaa sotilaasi
- Droonit eivät ole kiusanneet kuin kavereitasi, joten ammukset ovat kaverin puolella. Käy kylässä hakemassa

Perkkeinä on tullut kokeiltua drone stealthia, jolloin ne eivät havaitse niin helposti. Terveyden lisääntyminen drooneja tuhottaessa on myös hyvä valinta, koska energia palautuu kaikille tiimin jäsenille. Isompi ammussatsi ja 15 % enemmän kuteja maasta poimittaessa toimii myös. Soldier ja damage-perkit toimivat tässä paremmin kuin Medic, vaikka lääkintämies voikin pelastaa joskus tilanteen nopeammalla elvytyksellä.

Skell supercomputer: Tähän päästiin ensimmäisen kerran eilen. Ei vielä mitään havaintoa, mitä pitäisi tehdä muutaman kokeilun jälkeen.
 
Nyt taisi iskeä pelin pysäyttävä bugi juuri pari tehtävää ennen loppua. Pitäisi päästä pahiksen tukikohtaan sisälle tuhoamalla vartijarobotti, mutta on sellainen "pikku" ongelma, että tuhosin tuon droonin jo kymmenen pelituntia sitten ja itse asiassa olen tappanut jo kyseisen pahiksenkin...

Jos tämä nyt tähän tyssäsi niin ei voi muuta sanoa kuin, että onpas paskaa pelisuunnittelua. Eikö testauksessa tällaista vaihtoehtoa pelaajan etenemisestä todellakaan huomattu?

Ja paskasta puheenollen, Breakpointin pelimoottori ei sovellu laisinkaan maailmaan, jossa voi lentää helikoptereilla. Viholliset pystyvät ampumaan (ja pelaaja voi myös ampua takaisin) piirtoetäisyyden ulkopuolelle. Korkealta katsoessa ajoneuvoista piirtyy ensin varjo ja alusta. Sitten kun menee lähemmäksi, tulee vasta näkyviin loput.

Pelissä on kyllä ihan hyviäkin osa-alueita ja Ubisoftilla on selvästi graafikoita, jotka osaavat suunnitella kauniita rakennuksia, mutta kokonaisuutena Breakpoint on suuri pettymys ja arvosanojensa väärtti. No onneksi ei ollut kallis.
 
Täytyy varmaan pyyhkiä pölyt pelikotelon päältä (tai oikeammin tämän vastine kovalevyllä hämähäkin seittejä keränneestä paketista). Ubisoft vihjaili Live Eventistä (kuka keksii hyvän suomennoksen tuolle?), joka tuo Terminator-robotin Auroan saarelle.


Itsehän en koskaan jaksanut pelata Wildlandsin Predator-eventiä, joten ei mitään hajuakaan, mitä tässä on luvassa, mutta kai sitä täytyy käydä tarkistamassa, miten peli on muuttunut viimeisen parin kuukauden aikana.
 
Täytyy varmaan pyyhkiä pölyt pelikotelon päältä (tai oikeammin tämän vastine kovalevyllä hämähäkin seittejä keränneestä paketista). Ubisoft vihjaili Live Eventistä (kuka keksii hyvän suomennoksen tuolle?), joka tuo Terminator-robotin Auroan saarelle.


Itsehän en koskaan jaksanut pelata Wildlandsin Predator-eventiä, joten ei mitään hajuakaan, mitä tässä on luvassa, mutta kai sitä täytyy käydä tarkistamassa, miten peli on muuttunut viimeisen parin kuukauden aikana.

Predatorin kohtaaminen oli upea lisä Wildlandsin aikana. Alkuun tehtiin pieni tehtäväsarja, joka huipentui pääpahiksen kohtaamiseen. Taustalla soi Predator-leffan musiikkia. Predator oli kova vastus, sitä ei ihan heti kaadettukaan neljän porukalla. Lopulta kuitenkin onnistui.

Terminaattori pitää ehdottomasti kokea.
 

Tänään iso 2.0 päivitys tulossa. Immersive mode missä loottiboxit saa pois jos näin haluaa ja paljon kaikkea muuta mitä pelaajat toivoneet.
Season passin omistajille myös Deep State lisäri missä mukana Sam Fisher (Splinter Cell)
 
Ylös Bottom