Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Vastaus: Rainbow Six: Siege

Eilinen Ubisoftin striimi-lähetys tallenteena: http://www.twitch.tv/ubisoft/b/643606849

Tässä puolestaan IGN:n toimittajien tuntemuksia. Grafiikka on vielä Alpha-vaiheessa kaukana siitä mitä vuosi sitten E3:ssa esiteltiin. Toivottavasti siinä saadaan kohennusta aikaiseksi.

 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Onko tää pelkkä moninpeli? Vai onko tässä ihan kunnon yksinpelijuoni myös?
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ensimmäinen pettymys tuo miten oman tiimin jäsenet näytetään ääriviivoina seinien läpi. Sijaintitieto tulisi selvitä näköyhteyden ja puheen kautta. Toinen pettymys kill cam, joka esittää mistä sinut hoideltiin. Kolmas pettymys pelin tempo, joka on aivan liian nopea. Neljäs tulee teknologiasta, joka lähentelee scifiä - vai mitä mieltä olette Heartbeat Sensorista, joka paljastaa vihut seinien läpi? Vitoseen oli varattu aseiden määrälle (4 kpl, joista yksi pääase ja toinen tukiase), mutta kyseessä kun on Alpha, jätetään tähän vielä kysymysmerkki, elleivät aihetta jo kommentoineet?

Killcam on syvältä mutta oman tiimin ääriviivat on ihan ok ainakin opetteluvaiheessa.

Varmaankin tähän on tulossa myös HC-moodi josta nuo apupyörät puuttuvat? Harmillista vain että näissä marginaalijulkaisuissa sitä muotoa ei parin kuukauden jälkeen pelaa kuin kourallinen veteraaneja. Privapeleissä varmasti kuitenkin erittäin tervetullut vaihtoehto.

Kyllä tämä kiinnostaa kovasti juuri taktisuuden takia. Jos vielä cooppi toimii niin on ilman muuta ostoslistalla.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Neljäs tulee teknologiasta, joka lähentelee scifiä - vai mitä mieltä olette Heartbeat Sensorista, joka paljastaa vihut seinien läpi?

En katsonut videota, mutta tuon kaltainen laite esiteltiin Tom Clancyn kirjoittamassa Rainbow Six (1998) -kirjassa. Kirjassa laite ilmaisi vain vihollisen suunnan, mutta virittivät laitteen siten, että näkivät myös vihollisen sijainnin. Toivon todella, että peliin tulisi ns. HC-mode, jossa mennään vaiston ja kommunikoinnin varassa.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ensimulgaisujen pohjalta näyttää kovasti Rainbow Six meets CoD and CS-tyyliseltä paketilta. Sinällään ei välttämättä mikään täysin huono ratkaisu, mutta kuten muutkin tässä jo ovat ehtineet sanoa, mieluummin näkisin vähemmän teknologiaroipetta helpottamassa peliä ja enemmän sitä taktisuutta ja ryhmäpeliin panostamista. Nykyaikana se vaan ei taida myydä näissä räiskinnöissä kovin hyvin, kun jokaisen peruspertin pitää kuitenkin saada niitä onnistumisen tunteita...

Kaukana takana ovat ne ajat, kun aikanaan jäätiin koululle lanittelemaan ATK-luokkaan Counter-Strikeä...Eihän sitä silloin juuri osannut pelata, mutta porukassa oli kivaa...Ja olihan se tunne mahtava, kun aikanaan sitten oppi kentät ja nousi sieltä tulostaulun pohjalta kärkikahinoihin. Tässä olisi potentiaalia samaan, mutta jää nähtäväksi, kuinka käy...
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ensimulgaisujen pohjalta näyttää kovasti Rainbow Six meets CoD and CS-tyyliseltä paketilta. Sinällään ei välttämättä mikään täysin huono ratkaisu, mutta kuten muutkin tässä jo ovat ehtineet sanoa, mieluummin näkisin vähemmän teknologiaroipetta helpottamassa peliä ja enemmän sitä taktisuutta ja ryhmäpeliin panostamista. Nykyaikana se vaan ei taida myydä näissä räiskinnöissä kovin hyvin, kun jokaisen peruspertin pitää kuitenkin saada niitä onnistumisen tunteita...
Toisaalta, gadgetit ovat ne juttu, jolla yritetään erottua räiskintäpelien sankasta joukosta.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Nykyaikana se vaan ei taida myydä näissä räiskinnöissä kovin hyvin, kun jokaisen peruspertin pitää kuitenkin saada niitä onnistumisen tunteita...

Eikä siinä mitään. Onnistumisen tunteita päähän potkitun työpäivän jälkeen ollaankin hakemassa. Joku HC-muoto olisi kuitenkin toivottavaa tähän saada.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

CoDit ja aim assist Battlefieldit ovat sitä varten, että kaikki saavat pisteitä ja tappoja. Rainbow Six on aina ollut taktisempi, realistisempi ja hardcorempi pelisarja. Aikanaan Ghost Reconin tapaan sellainen, että henki saattoi lähteä oikeasti yhdestä osumasta. Ihan niin realistiseen suuntaan Siegen ei välttämättä tarvitse lähteä, mutta kuitenkin vähän siihen suuntaan. Olisi piristävää vaihtelua.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

CoDit ja aim assist Battlefieldit ovat sitä varten, että kaikki saavat pisteitä ja tappoja. Rainbow Six on aina ollut taktisempi, realistisempi ja hardcorempi pelisarja. Aikanaan Ghost Reconin tapaan sellainen, että henki saattoi lähteä oikeasti yhdestä osumasta. Ihan niin realistiseen suuntaan Siegen ei välttämättä tarvitse lähteä, mutta kuitenkin vähän siihen suuntaan. Olisi piristävää vaihtelua.

Eiköhän se ole tullut jo selväksi että Ubisoft viilaa pelinsä kaikki samaan muottiin, vaikea kuvitella että tekisivät tässä poikkeusta. Olishan se kiva että eri pelisarjat olisivat vähän erityyppisiä ja eri tasoisia jne. mutta pahoin pelkään että tutuilla preseteillä mennään taas.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Toisaalta, gadgetit ovat ne juttu, jolla yritetään erottua räiskintäpelien sankasta joukosta.
Gadgetit on hienoja trailereissa ja sisältölistoissa, mutta itse pelissä usein joko turhia tai liian hyviä. Battlefield 4:ssä esim mortarit ja SUV ihan turhia ja UCAV liian hyvä. Niitä ei voi tasapainottaa oikein mitenkään, joten ne joko on turhia tai ylivoimaisia. Muitakin ylimääräisiä kilkkeitä ks. pelistä löytyy, joita ilman peli olisi parempi.

RS: Siegessä näyttäisi olevan ainakin yksi tämmöinen ylimääräinen gadgetti, sydänmonitori. Tuohan vie koko pelistä kaiken idean. Ei muutakuin seinien läpi poraamaan heti kieroksen alussa. Ei tommosia tarvita. Ite otan kyllä hyvin varauksella tämän pelin vastaan. Juuri tämmöistä peliä on kaivattu, mutta tuntuu pahasti, että tämä on jotenkin kustu. Ainiin huh, unohdin jo, että tämän tekee Ubisoft. Ehkei se pelko olekaan niin irrationaalinen...
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Onkos täällä muita kenelle tuli viime viikolla kutsu Alpha? Tänään tuo alkaa joten jos peliseura kiinostaa niin saa lisätä Uplayssa Tozeri
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Erään alpha-vaiheen testaajan huomioita. Vaikea vielä tuomita ihan kaikkea mistä ehkä sanomista voisi löytyä. Kahtellaan.

 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ei tuosta kyllä R6 tule yhtään mieleen. Vähän hitaampi CoD ehkä?
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ei tuosta kyllä R6 tule yhtään mieleen. Vähän hitaampi CoD ehkä?

Pelkoa on. Siitä kielii toi kolmen minuutin aikaraja ja wallhack. Ei tässä ole tarkoituskaan edetä "kuten on opetettu". Kysymys on nopeasta rymistelystä ja siitä kuka keksii ensimäisenä suoraviivaisimman tavan edetä syvälle ampiaispesään.

 
Ylös Bottom