Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dahol
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ensimmäisen kerran kun näin tästä pelistä trailereita ja käsinkirjoitettua moninpeli kuvaa ja myös käsikirjoittamatonta niin olin aivan mehuissani, että nyt tulee kerrankin pelkästään taktisuuteen perustuva fps. Hetken jälkeen tajusin kuinka hirveää tämä peli tulee todennäköisesti olemaan jos menet täysin randomien kanssa nettiin pelaamaan. Pelaan siis konsolilla ja tiedän etteivät kaikki käytä vielläkään headsettiä tai edes mikkiä pelatessaan joten koitappa täysin mykän ja todennäköisesti ehkä juuri ja juuri edes englantia ymmärtävän tiimikaverin kanssa pelata. Ja jos toisessa joukkueessa on edes jonkin näköinen tiimi/party on ottelu todennäköisesti hävitty. Itselllä kun nyt on onneks paljon kavereita jotka pelaavat, mutta tiedän kuitenkin tämän olevan liian taktinen räiskintä peli heidän makuunsa eivätkä he tätä tule koskaan todennäköisesti hankkimaan niin aika surkuhupaisaa tulee tuo moninpeli olemaan. Sen huomaa jo esimerkiksi tällä hetkellä Battlefield Hardlinen Rescue muodossa jossa on sama idea 5v5 toiset suojelevat panttivankeja ja toiset koittavat aikarajan puitteissa pelastaa. Kartat ovat vähän isompia kuin tässä pelissä todennäköisesti tulee olemaan, mutta pointti oli se, että random pelaajat vaan sooloilevat ja koittavat saada mahdollisimman paljon tappoja. Veikkaan että tämä peli tulee PC pelaajien keskuudessa olemaan jopa hauskaa koska sillä sektorilla melko varmasti pelaaja omistaa headsetin ja mikin jos tämän pelin aikoo edes hankkia. Itsellä ikävä kyllä jää hankkimatta tällä hetkellä, täytyy sitten vähän enemmän katsoa noita pelivideoita ja muiden kertomuksia miten porukkaa riittää konsolipuolella ja onko se tosiaan sitä, että toinen puoli on kaveri porukka ja toinen kourallinen yksilöpelaajia joka rikkoo tämän pelin kokonaan. :/
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Innolla tästä oon odottanu Socomin seuraajaa, mutta aika pahasti näyttää, että mennään virran mukana eli laimennetaan kunnon tacticool meininki annoksella CoDia. Taitaa olla niin, ettei kunnon hc taktiikkaräiskinnät myy halutulla tavalla, joten täytyy löytää massaa houkutteleva kompromissi. Samalla missataan kummankin kohderyhmän tarpeet. CoDi-jonnet jatkaa CoDin parissa ja taktiikkajäbät itkee kulmassa ilman leluja. Oishan tuolla jotain Armaa tai Ceeässää koneella, mutta konsolilla kivempaa. Ei siitä H-Houristakaan taida mitään tulla. Mistä löytyisi peli vapauttamaan meidät synkkyydestä?
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Innolla tästä oon odottanu Socomin seuraajaa, mutta aika pahasti näyttää, että mennään virran mukana eli laimennetaan kunnon tacticool meininki annoksella CoDia. Taitaa olla niin, ettei kunnon hc taktiikkaräiskinnät myy halutulla tavalla, joten täytyy löytää massaa houkutteleva kompromissi. Samalla missataan kummankin kohderyhmän tarpeet. CoDi-jonnet jatkaa CoDin parissa ja taktiikkajäbät itkee kulmassa ilman leluja. Oishan tuolla jotain Armaa tai Ceeässää koneella, mutta konsolilla kivempaa. Ei siitä H-Houristakaan taida mitään tulla. Mistä löytyisi peli vapauttamaan meidät synkkyydestä?

Juu täytyy toivoa että tuo H-Hour näkisi joskus päivänvalon, mutta siitä nyt ei ole varmuutta tuleeko peliä edes koskaan. Tällä hetkellä juurikin tuo mainitsemani Battlefield Hardlinen Rescue ja Croshair pelimuodot toimivat konsolilla edes jollain tasolla taktisenapelimuotona ja onhan sitten muissakin tuota search and destroy meininkiä, mutta codeissa se ei vaan oikein toimi pelien nopea tempoisuuden takia ja bäfässä taas tunnelman muuttuu täysin josset sitten pelaa neljän kaverisi kanssa squadina joka on itselle melko harvinaista herkkua.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Juu täytyy toivoa että tuo H-Hour näkisi joskus päivänvalon, mutta siitä nyt ei ole varmuutta tuleeko peliä edes koskaan. Tällä hetkellä juurikin tuo mainitsemani Battlefield Hardlinen Rescue ja Croshair pelimuodot toimivat konsolilla edes jollain tasolla taktisenapelimuotona ja onhan sitten muissakin tuota search and destroy meininkiä, mutta codeissa se ei vaan oikein toimi pelien nopea tempoisuuden takia ja bäfässä taas tunnelman muuttuu täysin josset sitten pelaa neljän kaverisi kanssa squadina joka on itselle melko harvinaista herkkua.
H-Hour ei ole saanut vieläkään rahoittajaa ja tietääkseni Socomin isänä tunnettu David Sears jätti SOF studiosin, joten en pidättele suuria toiveita.

Hadrlinen Rescue ja Crosshair ovat melko hyviä pelimuotoja, mutta kilpailullisuus niistä uupuu täysin. Ollaan pelattu porukalla noita joku 100 rundia ja hävitty vain 2. Ei ole randomeista minkään laista vastusta. Ja huom, ei pelata edes viiden porukalla, vaan yleensä kahdestaan. Tietääkseni premiumilaisille on tähän tulossa jonkunlainen vastustajan haku-systeemi, mutta too little, too late omasta mielestä. Tuo olisi vaadittu alusta alkaen ja kaikille pelaajille. Nyt nuo muodot tekevät kuolemaa, koska yksin ei kukaan jaksa pelata ja huonot ei pääse oppimaan, koska turpaan tulee tauotta. Socomeissa sun muissa pääsi aika rennosti oppimaan ja tiimitkin vedettiin yleensä tasaisiksi, jotta kaikilla on mukavaa. Tässä ei ole mahdollista, eikä halua tehdä samaa. BF:än yhteisö on kovin kylmää yolo swag porukkaa. Kaikki ittensä puolesta jne. Hauki on kala servut (Socomissa suomiyhteisö) perseiltäisiin heti pelaamattomaan kuntoon, koska haistakaa ***** xd.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Hauki on kala servut (Socomissa suomiyhteisö) perseiltäisiin heti pelaamattomaan kuntoon, koska haistakaa ***** xd.
Ehkei nyt sentään, tai pitää ainakin toivoa. Kunhan nyt ensin tulisi joku peli jossa omien servujen/lobbyjen luominen olisi taas mahdollista...

Ja jottei mennä ihan aiheen ulkopuolelle, niin omaan silmääni tämä Siege näyttää yhä enemmän ja enemmän liian pieneltä tai rajoitetulta meiningiltä kun noita videoita on nyt katsellut. Taktisen ei tarvitse tarkoittaa kömpelöä pelattavuutta ja suppeaa sisältöä, ei tämä missään nimessä korvaa Socomia. Taitaa olla jopa niin päin että paljon pitää muuttua jotta EI jäisi omalta osaltani kaupan hyllyyn.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Pelkoa on, mutta kyllä yhä myös uskoa etteivät onnistu kaikkea sössimään. Pelimekaniikassa nuo hitec-lelut voi olla omiaan, vaikka muuten wallhack ei kuulosta parhaimmalta ratkaisulta taktiseen vääntöön.

Erinomaista ovat todelliset erikoisjoukot. Tässä esittelyssä brittien SAS.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ovat tehneet oikeansuuntaisia korjauksia Aplha-testin palautteen pohjalta. Hieman tempoa hidastettu ja wallhackin tehoa vähennetty. Samalla hit markerit korjattu.

Hit markers

Removed except for friendly fire and kill confirmation


Game pacing

  • Base operator movement speed reduced by 20%
  • Implementing armor system (light, medium, heavy) with mobility vs. armor tradeoff
  • Implementing equipment and weapon weight costs to movement
  • Currently experimenting with increased round times to slow down play



Firearmsj

-Recoil

Recoil improved for PC, with stronger initial shot kick and diamond recoil patterns doubled in size

-Additional changes

  • Greater vertical recoil on all assault rifles
  • Greater increase in spread per shot of all submachine guns, especially the P90
  • Increased vertical recoil on all submachine guns
  • Increased time to ADS for assault rifles
  • Increased time to ADS for all weapons after sprint
  • Iterated on the equip and unequip timers on all weapon families. Heavier weapons will feel heavier
  • Increased camera shake/intensity per shot, per weapon family
  • Reduced the damage of the P90 and iterating on another damage pass for all weapons
  • Shotgun damage over distance curves are being tweaked
  • Reload times are being tweaked during animation polish
  • Bullet penetration penalty on bullets is still being evaluated and iterated on



Audio

Audio in Closed Alpha was placeholder. Will be improved across the board


Ammo count

Ammo count reduced across the board. Will be equivalent to Raven Shield values


DBNO (down but not out)

Now limited to 2 potential occurrences per operator before dying outright. Continuing to investigate


Party system and push to talk

  • Party system will be implemented
  • Push-to-Talk will be implemented
  • In-game text chat was already available, but wasn’t clear



Lethality

No changes yet to damage or armor values. Other items need to be implemented/investigated before we consider changes in this area


Lean & ADS

  • Will include a toggle option on PC for lean, aim, sprint, crouch and prone
  • Currently investigating new designs for leaning while not in ADS



Heartbeat sensor

Range reduced from 15m to 10m detection radius


Lähde: http://www.vg247.com/2015/05/14/rainbow-six-siege-developers-respond-to-alpha-feedback/

Julkaisupäivä Euroopassa 13.10.2015
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Pelin erikoisversio tuli tänään ennakkovarattua Gamestopista Ps4:lle. Edellistä Rainbow pelistä ja uusimmasta Ghost Reconista tykkäsin, niin odotan tästä myös hyvää peliä :). Yksinpelin kiinnostaa eniten, jos tässä semmoinen on mukana?
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Esittelyssä Liittovaltion poliisin SWAT-ryhmä. Erikoisaseet ja taktiikat.

 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Kutsu on käynyt, kampanja odottaa.




Traileri viiden pelaajan yhteistyömuodosta konetta vastaan.

 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Traileri viiden pelaajan yhteistyömuodosta konetta vastaan.
Jahas, ostoon menee tämän ansiosta. Vegaseissa tuli sen verran tahkottua jo pelkästään Terrorist Hunttia kavereiden kanssa, että eiköhän tämäkin samanlailla pelitä.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Pelistä löytyy jo Socomissa reilut kymmenen vuotta sitten nähty Spectator-katselumuoto. Tulee arvatenkin palvelemaan eSportsia mahdollistaen selostajalle ja sitä kautta striimien katsojille kiinnostavan tulokulman otteluun. Toivottavasti tämä katselumuoto tullaan näkemään myös konsoleilla.




Muuten pelistä. Pääsin tätä viikolla kahteen eri otteeseen pelaamaan Gamescomin yhteydessä. Henki on höllässä ja yksin ei kannata lähteä urheilemaan. Yksi etenee ja toinen suojaa on se armeijalta saatu perusopetus, joka nousi tässäkin omaan arvoonsa. Toinen on jatkuvan kommunikoinnin tarve tiimin jäsenten välillä. Kuoleman korjatessa pääsee haudan takaa vielä tarkkailemaan valvontakameroita ja kavaltamaan vihun liikkeet.

Meitä oli 5 vastaan 5. Puollustajat ovat panttivangin kanssa sisällä ja hyökkäävä osapuoli tulossa tätä noutamaan. Tämän ison omakotitalon sisäisen piilopaikan pystyimme äänestämään ennen matsin alkua. Jostain syystä ihastuimme makuuhuoneeseen ja erät mentiin kerta toisensa jälkeen tällä. Alun linnoitustöiden ohessa, jossa tukin potenttiaaliset tuloaukot ja levitin natolankaa käytäville (pitävät meteliä jonkun astuessa niihin), huomasin vihun tiedostelulaitteen pyörimässä jaloissamme. Napakat osumat ja siihen loppui vasikointi. Peruutin huoneen nurkkaan ja rakensin vielä suojan jonka taase jäin kyykkimään. Matsin alkaessa olo oli odottava, kun jäätiin katselemaan ja kuulostelemaan missä alkaa kuulua meteliä. Kun mitään ei tapahtunut toviin, lähdin tiedustelemaan varovaisesti etenemällä. Tässä kohtaa alkoi jännitys käymään korkeilla kierroksilla. Kellarin kautta tulivat ja ensimmäisenä tietysti meikäläinen laulukuoroon. Kameroita seuraamalla pyrin ohjeistamaan muita pelaajia rallienglannin antamalla yksinkertaisuudella. Hyökätessä puolestaan oli tärkeää suojata omia heidän edetessä sisään taloon. Tähtäsin avoinaiseksi jätettyyn ikkunaan ja sieltähän se tero kurkisti. Tähän malliin mentiin, kun vielä ohjauksen pienet yksityiskohdat olivat hakusessa. Käytössä oli räjähteitä luomaan omia tuloaukkoja yllättämään vihulaiset, en kuitenkaan osannut tätä käyttää vaan tyydyin käsiaseisiin. Mikäli on saanut kaupunkisodankäynnin koulutuksen armeijan harmaissa, voi siitä kenties olla tässä alkuun jotain hyötyä. Sen verran lähellä mennään niitä kuvioita. Jatkossa pelaajat kyllä keksivät järjestelmän omat koiruudet.

attachment.php
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Tässä viime viikolla Gamescomissa pelatusta ottelusta näkee hyvin miten tuota spectator-katselumuotoa voidaan käyttää luontevasti e-urheilun piirissä. Tuohon vielä chatti kulkemaan ruudun oikeaan laitaan ja saadaan tunnelmat kohdalleen.

 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Myöhästyminen joulukuulle ei haittaa, jos se todella tarkoittaa testaajien mielipiteiden mukaisia korjailua ja yleistä viilaamista sieltä täältä. Se vähä mitä Gamescomissa pääsi pelaamaan kyllä vakuutti ja ennakkotilaus pysyy sisällä.

Tässä tulee codit ja battlefrontit välissä tarjoamaan respapeliä riittävästi. Aidolle hiippailulle löytyy kummasti tilausta sen jälkeen.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

RSS näyttää kerrassaan upealta. Ykkösosa villitsi aikoinaan pelaamaan lähes yhtä paljon kuin legendaariset Socomit ja siinä oli todella helppo muodostaa peliporukoita kavereiden kesken.

Tähän asti olen pysytellyt pimennossa, vaikka pelin tulo onkin ollut tiedossa pitemmän aikaa, nyt en vain malttanut enää odottaa ja oli pakko katsoa pelivideota muutaman erän verran. Pelissä on edelleen ne parhaat herkut, joita kelpaa maistella kylminä talvi-iltoina kaveriporukan kanssa pelaillessa: sopiva pelitempo, monipuoliset kentät, vanhaa kunnon sotilas vs sotilas -meininkiä ilman kulkuneuvoja, taktisuutta, tiimipeliä ja se tunnelma, joka parhaimmillaan syntyy läheltä piti -tilanteissa ajan käydessä vähiin ollessasi viimeisenä elossa tiimistäsi ratkaisevien viimeisten kierrosten aikana, muutamia tärkeimpiä juttuja luetellakseni.

Perhosia on vatsanpohjalla nyt entistä enemmän, odotukset ovat erittäin korkealla. Liian monta vuotta on kulunut ensimmäisestä RS:stä ja on ollut kiva huomata, miten moni itselle tuttu pelikaveri on osoittanut kiinnostusta tätä peliä kohtaan. Yhteisö on siis jo muodostumassa.

Kiitokset Nisulle linkitetystä videosta!
 
Ylös Bottom