Vastaus: Rainbow Six: Siege
Todella hyvä peli. Tälläistä olen odotellu pitkään. Tarinamoodin karsiutuminen oli omalla kohdalla todella harmittavaa, mutta eilen pelaillessa tuli sellainen fiilis, että eipä sitä olisi edes välttämättä tarvittu. Eilen hain hieman pohjaa yksinpelistä ja botteja vastaan taistelusta kaverien tukemana. Myöhemmin siirryttiin multiplayeriin ja alkuun otettiin kunnolla käkättimeen, mutta jokaisella erällä saatiin kasattua itseämme ja parannettua omaa peliämme. Grafiikka on hyvää ja äänimaailma on todella loistava. Nämä kaksi asiaa yhdistämällä on saatu todella hyvää jälkeä ja matseissa on tunnelmaa. Kartat vaikuttavat pääosin hyvin suunnitelluilta ja vastaan ei ole vielä tullut huonoa karttasuunnittelua.
Äänisuunnittelusta sen verran, että harvemmin säikähdän peleissä. Viimeksi muistaakseeni Last Of Usissa, kun Naksuttelija hiippaili taakseni tai Battlefieldissa, kun olin keskittyneenä ja vihollinen käytti combat knifea. Tässä pelissä säikähdin, kun ensimmäisessä Situationissa vihollinen ampui minua kohti haulikolla. Oli kyllä todella aidon oloinen ääni ja säikähdin kunnolla.
Toimintaosuudet on herkkua. Battlefieldista tutusta tähtäys ja R2-pohjaan tyylistä siirrytään nopeisiin ja lyhyisiin sarjoihin ja etenemisen tahti putoaa roimasti. Periaatteessa peliä voi pelata ilman kommunikaatiovälineitä, mutta silloin tapahtuu paljon sellaista, mitä ei halua. Omat tiimikaverit ryhtyvät yksinäisiksi susiksi ja yksinkertaisesti pelaaminen ei ole niin hauskaa. Esimerkiksi tiimikavereita voi kävellä tulilinjalle yms. Eilenkin kommunikointia tuli ahkerasti ja suunnitelmia heitettiin lennosta. Pelikaverit olivat minulle lähes tuntemattomia, yksi kaveri oli Konsolifinista ja loput olivat tuntemattomia. Hyvin kuitenkin asiat luistivat.
Ubisoftille täytyy nostaa hattua. Peli on hyvin testattu ja viimeaikoina minua on huolestuttanut nykyaikainen trendi julkaista pelit bugisina tai sitten yhteysongelmien kera. Rainbow Six: Siegen kanssa väänsin eilen, ostaako vai eikö ostaa, mutta pohdittuani sitä, että peliä on testattu useaan otteeseen ja pelaajien palaute on ollut pääasiassa hyvää, uskalsin ostaa pelin. Bugeja on ollut vain muutaman: botti juuttunut seinään ja botti jäänyt paikoilleen. Yhteysongelmia on ollut muutamia ja eilen yhdessä vaiheessa ei päästy squadin kanssa ollenkaan peleihin, mutta uudelleen käynnistämällä peli, päästiin eroon tuosta. Muuten toiminut mainiosti. Nämä ovat pieniä ongelmia verrattua siihen, mitä olen ehtinyt tänä vuonna kokemaan.
Käytän herkkyyksinä 9 ja 9. Syystä, että minulla on tateissa pidennykset, joiden tarkoitus on lisätä ohjauksen tarkkuutta.
Kuva ja
video.