Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dahol
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Jäät jalkoihin, mikäli tulet kuukauden päästä julkaisusta. Toki luotiin ne prootkin kaatuu, joten mahkuja on saada tilastomerkintöjä uudenkin.

Eli tälle pelille ei kannata ennustaa mitään kovin pitkää elinaikaa... Osa ostaa julkaisussa ja loppuja ei kiinnosta kun jää jalkoihin. Taidanpa passata.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Eli tälle pelille ei kannata ennustaa mitään kovin pitkää elinaikaa... Osa ostaa julkaisussa ja loppuja ei kiinnosta kun jää jalkoihin. Taidanpa passata.

Peliä tuetaan vuoden verran erilaisilla kartta-ja hahmopäivityksillä. Uskoisin, että tuo pitää jonkin verran pelaajia mukana pelissä.

Lisäsisältö kartta:
sixsiege_yearone_dlc.jpg


Lähde: http://www.pelaajalehti.com/uutiset...sisaltoa-ilmaisia-karttoja-ja-hahmoja-luvassa
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Peliä tuetaan vuoden verran erilaisilla kartta-ja hahmopäivityksillä. Uskoisin, että tuo pitää jonkin verran pelaajia mukana pelissä.

Pointti olikin siinä ettei uusia pelaajia saada mukaan enää myöhemmässä vaiheessa kun selviää, että ettei ole mitään jakoa kun muilla on kaikki kilkkeet auki.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Itsellä nyt takana pari peli iltaa ja leveleitä 18.
ja hyvin on toiminnut ei mitää ongelmaa. Huomasin samalla että ei oo niit urpoi ketkä ampuu omia alussa tullu yhtää vastaa
Jos vähäkään kiinnostaa ni kannattaa hankkia on tosi koukuttava peli
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

ei tossa niin paljon ostettavaa ole etteikö uusi pelaaja pääsisi ihan samoilla välineillä mukaan. Itsekkää en oo avannu ku 3 hyökkäjää ja 2 suojaajaa ja niillä menty 18 levelille Aseisiin saa parin pelin jälkee tähtäimet ostettua.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

ei tossa niin paljon ostettavaa ole etteikö uusi pelaaja pääsisi ihan samoilla välineillä mukaan. Itsekkää en oo avannu ku 3 hyökkäjää ja 2 suojaajaa ja niillä menty 18 levelille Aseisiin saa parin pelin jälkee tähtäimet ostettua.

Häh, mistä niihin tähtäimiä saa?

On tää kyllä huippu, vielä kun sais servut toimimaan kunnolla.

Itellä nyt Fuze ja Castle auki, ottaa kyl pannuun kun jää Renownit saamatta servereiden takia, ihan kuin erös EA:n futispeli...

Oli kyl komia fiilis killua pää alaspäin ikkunassa ja niitata terroistot siitä asennosta
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Eli tälle pelille ei kannata ennustaa mitään kovin pitkää elinaikaa... Osa ostaa julkaisussa ja loppuja ei kiinnosta kun jää jalkoihin. Taidanpa passata.

Tälle pelille voisi povata hyvinkin pitkän elinajan odotteen. Sen takaavat tulevan vuoden ilmaiset sisältöpäivitykset (kenttiä, operaattoreita jne,). Kaiken perustana on ainutkertainen pelimekaniikka, jolle ei löydy vastaavaa uusilta konsoleilta. Tässä on iso annos niitä piirteitä, joita oldskool-papat ovat kaiholla muistelleet pelihistoriansa helmistä. Ei respoja, varovaisesti edeten, vahvaa tiimityöskentelyä, roolitukset, realismia ym. Bonuksena vielä ympäristön sopiva hajoaminen, joka takaa (ainakin toistaiseksi) jokaisesta matsista erillaisen kokemuksen. Kahta identtistä tarinaa ei tästä löydy. Tärkeää on myös nähdä jo julkaisupäivänä pelin toimivan teknisesti hyvin. Kaikki tärkeimmät mittarit osoittavat vihreää valoa. Ilme muuttuu lisää kun jengi saavuttaa tuon tason 20, jolloin rankkimatsit alkavat. Privapeleihin pääsee jo aikaisessa vaiheessa tasoilta viisi, joten siitä löytyy heti potenttiaalia klaaniyhteisöjen nopeaan syntyyn. Tärkeää on saada vahva yhteisön tuki pelin taakse, takaa peliseuran vielä vuoden päähän.

Vanhat tekevät tavallaan tilaa siirtymällä rankkipeleihin ja jättämällä casualin uusille pelaajille.

Häh, mistä niihin tähtäimiä saa?

Siis sähän pääset muokkaamaan jokaisen operaattorin varusteita. Vaihtamaan pääasetta, sivuasetta, räjähteitä, asettamaan skinejä aseille, tähtäimiä, piipunpäätä jne.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Pilke silmäkulmassa kysymys: kannattaako tätä ostaa enää kuukauden päästä, koska kaikki muut ovat jo huomattavasti paremmilla kamoilla ja tuntevat mapit? Olikos tässä ranked ja toimiiko siten että valitsee vain lähellä omaa leveliä olevat pelaajat vai kuin?

Aika moni ostaa tän pelin vasta myöhemmin että bugit on korjailtu. Et tule jäämään jalkoihin sillä nykyiset pelaajat tulevat lähtemään pois johtuen bugesita ja ehkä kuukauden päästä on kokonaan uudet pelaajat.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Aika moni ostaa tän pelin vasta myöhemmin että bugit on korjailtu. Et tule jäämään jalkoihin sillä nykyiset pelaajat tulevat lähtemään pois johtuen bugesita ja ehkä kuukauden päästä on kokonaan uudet pelaajat.
Kertoisitko tarkemmin näistä bugeista? Mitä itse ketjua seuraillut niin yhteyden kanssa toisinaan ongelmia, mutta en muusta ole tietoinen.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Aika moni ostaa tän pelin vasta myöhemmin että bugit on korjailtu. Et tule jäämään jalkoihin sillä nykyiset pelaajat tulevat lähtemään pois johtuen bugesita ja ehkä kuukauden päästä on kokonaan uudet pelaajat.

Täällä kiinnostaisi myös kuulla lisää näistä bugeista? Sen verran tulee itsevarmasti tekstiä, jotta toki olet peliä ehtinyt jo pelaamaan?
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Reipas pari tuntia tuli illalla myllytettyä, eikä ainakaan täällä esiintynyt mitään ongelmia. Äärimmäisen hauskaa ja tunnelmallista menoa, ja seuraa löytyi nopeasti. Terrorist Hunt toimi oivana alkulämmittelynä kenttiin ja taktiikoihin ennen kuin lähdettiin ottamaan kuokkaan kilpailullisen moninpelin puolella. Näköjään erilaista kustomoitavaakin avautuu kiitettävät määrät, kunhan eksyy oikeaan valikkoon herkkuja ihmettelemään. Hyvänä ratkaisuna kosmeettiseen krääsään ja oikeisiin kykyihin käytetään eri valuuttaa, joten täytyihän sitä ostaa jo 'murican tähtilipun värit Ashin jatimatikin kylkeen.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Nyt kyllä pitää ääni väristen sanoa, että tällaista monarifiilistä ei ole aikoihin ollu!
Porukalla pelattuna ihan timangia. Ennustan pitkää ikää tälle.

Bugeja ei kyllä näkynyt. Yhdesti Rook ei päässyt spawnista liikkeelle ennen ku kävi makuulla :D

Peleihin liittyminen kestää välillä aika kauan, täydellä tiimillä ainakin. Yhdesti pudotti pelaajan pois erien välissä.
Todella kypsä tuote kyseessä!
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Aika moni ostaa tän pelin vasta myöhemmin että bugit on korjailtu. Et tule jäämään jalkoihin sillä nykyiset pelaajat tulevat lähtemään pois johtuen bugesita ja ehkä kuukauden päästä on kokonaan uudet pelaajat.

Alkaa kyllä ärsyttämään tämmöinen valittelu tien toiselta puolelta. Jos ei omia kokemuksia/näyttöä löydy niin turha tulla huutelemaan että pelissä on ostopäätökseen vaikuttavia bugeja.
Itse pelannut online matseja jo 10+ tuntia eikä yhtäkään gamebreaking bugia ole tullut vastaan.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Todella hyvä peli. Tälläistä olen odotellu pitkään. Tarinamoodin karsiutuminen oli omalla kohdalla todella harmittavaa, mutta eilen pelaillessa tuli sellainen fiilis, että eipä sitä olisi edes välttämättä tarvittu. Eilen hain hieman pohjaa yksinpelistä ja botteja vastaan taistelusta kaverien tukemana. Myöhemmin siirryttiin multiplayeriin ja alkuun otettiin kunnolla käkättimeen, mutta jokaisella erällä saatiin kasattua itseämme ja parannettua omaa peliämme. Grafiikka on hyvää ja äänimaailma on todella loistava. Nämä kaksi asiaa yhdistämällä on saatu todella hyvää jälkeä ja matseissa on tunnelmaa. Kartat vaikuttavat pääosin hyvin suunnitelluilta ja vastaan ei ole vielä tullut huonoa karttasuunnittelua.

Äänisuunnittelusta sen verran, että harvemmin säikähdän peleissä. Viimeksi muistaakseeni Last Of Usissa, kun Naksuttelija hiippaili taakseni tai Battlefieldissa, kun olin keskittyneenä ja vihollinen käytti combat knifea. Tässä pelissä säikähdin, kun ensimmäisessä Situationissa vihollinen ampui minua kohti haulikolla. Oli kyllä todella aidon oloinen ääni ja säikähdin kunnolla.

Toimintaosuudet on herkkua. Battlefieldista tutusta tähtäys ja R2-pohjaan tyylistä siirrytään nopeisiin ja lyhyisiin sarjoihin ja etenemisen tahti putoaa roimasti. Periaatteessa peliä voi pelata ilman kommunikaatiovälineitä, mutta silloin tapahtuu paljon sellaista, mitä ei halua. Omat tiimikaverit ryhtyvät yksinäisiksi susiksi ja yksinkertaisesti pelaaminen ei ole niin hauskaa. Esimerkiksi tiimikavereita voi kävellä tulilinjalle yms. Eilenkin kommunikointia tuli ahkerasti ja suunnitelmia heitettiin lennosta. Pelikaverit olivat minulle lähes tuntemattomia, yksi kaveri oli Konsolifinista ja loput olivat tuntemattomia. Hyvin kuitenkin asiat luistivat.

Ubisoftille täytyy nostaa hattua. Peli on hyvin testattu ja viimeaikoina minua on huolestuttanut nykyaikainen trendi julkaista pelit bugisina tai sitten yhteysongelmien kera. Rainbow Six: Siegen kanssa väänsin eilen, ostaako vai eikö ostaa, mutta pohdittuani sitä, että peliä on testattu useaan otteeseen ja pelaajien palaute on ollut pääasiassa hyvää, uskalsin ostaa pelin. Bugeja on ollut vain muutaman: botti juuttunut seinään ja botti jäänyt paikoilleen. Yhteysongelmia on ollut muutamia ja eilen yhdessä vaiheessa ei päästy squadin kanssa ollenkaan peleihin, mutta uudelleen käynnistämällä peli, päästiin eroon tuosta. Muuten toiminut mainiosti. Nämä ovat pieniä ongelmia verrattua siihen, mitä olen ehtinyt tänä vuonna kokemaan.

Käytän herkkyyksinä 9 ja 9. Syystä, että minulla on tateissa pidennykset, joiden tarkoitus on lisätä ohjauksen tarkkuutta. Kuva ja video.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Peliin ei ole mitään vaikeuksia hypätä jälkijunassa. Karttatuntemus ja vekottimien tuntemus tietenkin on alusta asti pelanneella etuna niin kuin aina joka pelissä.

Hahmojen ja aseiden avaamisesta.

Pelissä ei tarvitse sillä perus nyyppä recruit-hahmolla pelata ollenkaan. Klikkaamalla opetusvideot auki saa 600. Pelaamalla ja suorittamalla tehtävät singleplayer situationeista saa kymmenestä mapista lisää fyrkkaa sen 600.
Tällön on jo avaukseen valuuttaa 6600 eikä ole pelannut vielä ensimmäistäkään mp-matsia ja tämä tapahtuu ihan muutamassa tunnissa samalla peliin tutustuen. Tehtävät ei ollut vaikeita joista fyrkkaa saa.

Mitä tolla 6600 saa? no sillä saa helposti esim 6-8 hahmoa auki ja jokaiselle yhteen aseeseen mieleisensä lelut... Mä en ensinkään ymmärrä minkä takia noissa peleissä näkyy niitä recruit hahmoja niin paljon oman joukkueen kiusana.

Itse pelistä.

Täyttä timanttia. Tälläistä peliä on odotettu kuin kuuta nousevaa kaiken paremmin myyvän arcade-roskan sekaan. Toivottavasti tämä pärjää kaupallisesti niin hyvin että studiot uskaltaa jatkossa useammin tuottaa hiukan haastavampia pelejä.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Itse pelistä.

Täyttä timanttia. Tälläistä peliä on odotettu kuin kuuta nousevaa kaiken paremmin myyvän arcade-roskan sekaan. Toivottavasti tämä pärjää kaupallisesti niin hyvin että studiot uskaltaa jatkossa useammin tuottaa hiukan haastavampia pelejä.

"Jamppi recommend!", näen jo joukon veteraaneja juoksemassa kilvan kauppaan. :D

Tässä on ollut monenlaista shootteria syksyn mittaan ja kaikille löytyy kyllä täältä paikkansa. Tarkastelevat lajia vähän eri suunnista.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Kyllähän rekulla joutuu pelaan, kun nopeemmat ottaa aina ne mun ostamat ukot. Mut ei se haittaa. Recruit on ihan kelvollinen, paitsi et se saa vaan yhden seinävahvikkeen defussa.

Ja rekulle saa myös ballistisen kilven(oliks betassa?), sillä oon pelannu aika paljon.

Äsken oli Chalet, tms. kenttä pommin purku. Tiedettiin vaan toisen pommin paikka. 3 vihua hengissä. Pommihuoneen vieressä oli pikkuhuone, jonka oven edessä oli piikkilankaa, seinät ilman vahvikkeita. Heitin Fuzen, pomppupommin toiselle puolelle ovee, ja toiselle puolelle breachin, Peruutin, laukaisin ensin pomput, "tsup", "tsup", "tsup", ja tsuppien jälkeen jysäytin seinän(räjähti samaan aikaan kun "tsupit". Round WON! 2 vihua kuoli pommeihin ja kolmas kyttäs just siinä seinän vieressä ku räjäytin sen

Tää toimii nätisti randomeidenkin kans, varsinkin jos vaikka parilla niistä on mikki

Bugeja kyllä on hieman ollut, serveriongelmia jonkin verran. Ja äsken vaihtu peli Battlefrontiin kun ohjain jotenkin jämähti Siegessä. Ei ottanut muuta ku ison napin painalluksia vastaan, sama juttu ku sammutin ton ohjaimen ja otin toisen käyttöön
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Pakko kyllä itsekin hehkuttaa kun tuli pitkälle yöhön asti tätä hakattua. En olisi uskonut että betan yhteysongelmat saadaan näin lyhyessä ajassa näin hyvin korjattua. Yhteys taisi pätkäistä tasa kerran koko illan/yön aikana. Kerran jäi matsi löytymättä. Muutamia aivan minimaalisia bugeja tuli vastaan, kuten betasta tuttu jumittuminen ja makuuasennossa jalkojen törröttäminen seinän toisella puolelle. Muuten peli rullaa helkkarin hyvin ja kun ihmiset vähän oppivat pelaamaan, tulee tästä varmasti monen mielessä vahva kilpailija ns triple-A shootereille.
Kenttäsuunnittelu on aivan top notch. Mapit ovat valtavan kokoisia, jolla ei tietenkään yksittäisen matsin kannalta ole mitään väliä, mutta takaa sen että pommi/hostage-huoneita on todella iso määrä valittavana per mappi. Toki varmasti ajan kanssa selviää ne parhaat huoneet joihin ranked matsit tulevat keskittymään, mutta eipä counter strikessakaan taideta muuta pelata kuin de_dust kakkosta.

Ehkä tärkein korjausehdotukseni olisi stickien dead zonen poistaminen kokonaan, tai ainakin luulen että se on ongelma josta puhun. Nythän tuon dead zonen pienin mahdollinen asetus on 5 (%). Edelleen tuntuu siltä että tähtäämisestä puuttuu tietynlainen finessi, että ensin pitää ottaa ns. löysät pois tikusta ennen kuin pääsee tähtäämiseen käsiksi ja tämä ärsyttää varsinkin vähänkään pidemmälle ampuessa. Voi olla että omissa säädöissä on jotain viilattavaa, mutta aika monta asetusta olen kokeillut.

Tällä hetkellä sensitivity-asetukset ovat vertical 8, horizontal 7, dead zonet 5, ads sensitivity 43. Millä asetuksilla muut pelaa?
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Pakko kyllä itsekin hehkuttaa kun tuli pitkälle yöhön asti tätä hakattua. En olisi uskonut että betan yhteysongelmat saadaan näin lyhyessä ajassa näin hyvin korjattua. Yhteys taisi pätkäistä tasa kerran koko illan/yön aikana. Kerran jäi matsi löytymättä. Muutamia aivan minimaalisia bugeja tuli vastaan, kuten betasta tuttu jumittuminen ja makuuasennossa jalkojen törröttäminen seinän toisella puolelle. Muuten peli rullaa helkkarin hyvin ja kun ihmiset vähän oppivat pelaamaan, tulee tästä varmasti monen mielessä vahva kilpailija ns triple-A shootereille.
Kenttäsuunnittelu on aivan top notch. Mapit ovat valtavan kokoisia, jolla ei tietenkään yksittäisen matsin kannalta ole mitään väliä, mutta takaa sen että pommi/hostage-huoneita on todella iso määrä valittavana per mappi. Toki varmasti ajan kanssa selviää ne parhaat huoneet joihin ranked matsit tulevat keskittymään, mutta eipä counter strikessakaan taideta muuta pelata kuin de_dust kakkosta.

Ehkä tärkein korjausehdotukseni olisi stickien dead zonen poistaminen kokonaan, tai ainakin luulen että se on ongelma josta puhun. Nythän tuon dead zonen pienin mahdollinen asetus on 5 (%). Edelleen tuntuu siltä että tähtäämisestä puuttuu tietynlainen finessi, että ensin pitää ottaa ns. löysät pois tikusta ennen kuin pääsee tähtäämiseen käsiksi ja tämä ärsyttää varsinkin vähänkään pidemmälle ampuessa. Voi olla että omissa säädöissä on jotain viilattavaa, mutta aika monta asetusta olen kokeillut.

Tällä hetkellä sensitivity-asetukset ovat vertical 8, horizontal 7, dead zonet 5, ads sensitivity 43. Millä asetuksilla muut pelaa?


Perussetillä menty, täytyykin alkaa säätelemään noita. Toikin oli ihan uutta et tutoriaalien kattomisesta saa 600, tuli tarpeeseen. Eilen tuli siinä perhanan pankissa sellanen rundi, et mun tiimi ei löytänyt hostagee koko aikana.... Vaikka mikeillä kommunikoitiin, ni ei vaan.... en tajua
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Perussetillä menty, täytyykin alkaa säätelemään noita. Toikin oli ihan uutta et tutoriaalien kattomisesta saa 600, tuli tarpeeseen. Eilen tuli siinä perhanan pankissa sellanen rundi, et mun tiimi ei löytänyt hostagee koko aikana.... Vaikka mikeillä kommunikoitiin, ni ei vaan.... en tajua
Ootko sä alkanu puhumaan mikkii? Pitääks munki ny poistaa täö kaupasta.
 
Ylös Bottom