Tomb Raider: AOD testattu
Tulihan se Angel Of Darkness viimeinkin,
ja muutaman tunnin pelaamisen jälkeen on aika
kertoa ensivaikutelmia.
Paljoa pitkittelemättä Lara "heitetään" sateisille
pariisin kaduille, alussa opetetaan peruskontrollit,
ja tässä vaiheessa tuli ikävä Laran valtavaa
kartanoa ja sääliksi kävi, heittää nyt Lara-neito
suoraan pimeään ja sateeseen. Onneksi ei
sentään ole mikrosortsia ja toppia, vaan
lämpimämpää vaatetusta, sininen farkkutakki ja
tiukat farkut, oikein somaa katseltavaa
kun Lara kiipeilee ylös tikkaita
Pelikontrolleissa sekä kamerassa on kyllä pientä
sanomista, paljoa hakematta tulee mieleen
Resident Evil, samankaltaista kangertelua esiintyy
välillä, kun kamera eksyy ja tekee tattiohjaimella
(ristikko-ohjain terminoitu) pari väärää liikettä.
Tallettaa siis kannattaa usein, mikä tapahtuu
onneksi nopeasti, talletus-slotteja on 8kpl.
Mutta koska suomalainen on tosipelaaja, niin
kyllä siihen tottuu, ja kontrollien kanssa tulee toimeen,
hyvänä lisänä kävelymoodin voi kytkeä päälle/pois
L1-näppäimestä.
Vaihtoehtoisia reittejäkin löytyy, hätäisimmät menevätkin
kaikkien maukkaimpien kätköjen ohitse. Joka nurkka
ja kaappi kannattaa koluta tarkasti, samaten käyttää
katselumoodia jos jossain kaukaisuudessa näkyy
jotain kivaa.
Vaikeustaso ei vielä ole päässyt potkimaan päähän,
yhtään kunnon puzzlea ei ole vielä tullut vastaan.
Vihulaisten tekoäly ei paljoa esteitä luo, Stealthmoodi
on ihan mukava tapa säästää panoksia ja hälyä,
senkun vaan hipsii vihun taaksee ja Lara antaa
X-namiskalla tehokkaan niskahieronnan. Ja onhan
Lara muutenkin fyysisempi, nyrkeilläkin voi tainnuttaa
vihut, samaten potkimalla.
Kyllä tätä ihan mielikseen pelaa, ja aika vierähti
kuin siivillä. Kyllä tätä tullaan varmasti myymään
paljon ja kapitalismi jyrää, PS2-painoksesta
löytyy vieläpä uuden Tomb Raider leffan traileri.
0-10 asteikolla annan AOD:lle kahdeksikon.