Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tomb Raider

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tomb Raider

Nyt on peli läpi. Hyvä peli kyseessä mutta itseäni häiritsi quick time eventit. Muutamaan kohtaan ne sopivat ihan hyvin mutta niitä oli liikaa. Peli sisälsi jonkin verran mieleenpainuvia kohtauksia mikä on todella hyvä asia. Sitten lopusta:
Hiukan ristiriitaiseksi jäi osittain pettymykseksi koska siinä ei ollut kunnon lopputaistua itse päävihollisen kanssa vaan kyseessä oli perus quick time event. Toisaalta olisiko tuo ollut liian stereotyyppinen jos olisi ollut pomotaistelu?

Nyt on peli läpi. Hyvä peli kyseessä mutta itseäni häiritsi quick time eventit. Muutamaan kohtaan ne sopivat ihan hyvin mutta niitä oli liikaa. Peli sisälsi jonkin verran mieleenpainuvia kohtauksia mikä on todella hyvä asia. Sitten lopusta:
Hiukan ristiriitaiseksi jäi osittain pettymykseksi koska siinä ei ollut kunnon lopputaistua itse päävihollisen kanssa vaan kyseessä oli perus quick time event. Toisaalta olisiko tuo ollut liian stereotyyppinen jos olisi ollut pomotaistelu?

Olen miettinyt tuota itsekin monissa yhteyksissä. Toisaalta tarinan ratkaiseminen QTE:llä on kyseenalaista, sillä samalla pelaajalta viedään ohjakset kliimaksin hetkellä. Samalla kuitenkin vanhojen pelien superkestävät vihut, joihin joutuu upottamaan lyijyä vartin verran putkeen, on sekin tavallaan niin tylsä ratkaisu. Onko tähän nyt sitten jotain kivaa välimallia, mene ja tiedä.

Mahdollistaahan QTE:t toisaalta tyylikkäitä, elokuvamaisia huipennuksia, joten sikäli etenkin Tomb Raideriin se sopi ihan kivasti.

Kuun vaihteessa tämä tuli ostettua PS Storesta munakampanjatarjoushintaan alta kolmen kympin ja nyt täällä kanssa paukahti läpitte. Koska minkäänlaisia odotuksia ei peliä kohtaan ollut, sen loistokkuus pääsi yllättämään. Pidin niin paljon, että jaksoin kerätä kaikki mahdolliset kilkkeet ja suorittaa haasteet. Ainoastaan Cliffside Bunkerin viimeinen poltettava lippu oli periaatteideni vastaisesti luntattava SinäPutkesta. Typerässä paikassa se sitten olikin, enkä olisi ikinä sitä sieltä löytänyt. Grafiikkakin on ihan sukupolven terävintä kärkeä. Välillä piti oikein hieraista silmiään ja tarkistaa, tuleeko kuvasignaali todella ikälopusta Pleikkaristani. Vain parissa kohdassa huomasin ruudunpäivityksen hieman kyykkäävän.

Yksinpeli siis todellakin on aivan timanttinen. Jos joku siellä kaipaa kunnon seikkailua, testaapa Tomb Raideria. Toimintaakaan ei ole loppua lukuunottamatta lainkaan liikaa.

Sitten kun ehtii, täytyy vielä ottaa pienet tyypit moninpelistä. Jos se on yhtä lagista jöötiä kuin olen kuullut, jätän session todella lyhyeksi. Edes MP:n trophyt eivät ole riittävä peruste rääkätä itseään.

Sitten kun ehtii, täytyy vielä ottaa pienet tyypit moninpelistä. Jos se on yhtä lagista jöötiä kuin olen kuullut, jätän session todella lyhyeksi. Edes MP:n trophyt eivät ole riittävä peruste rääkätä itseään.

Mielestäni nuo multiplayer trophyt ampuvat tälläisessä pelissä itseään jalkaan. Niiden tarkoitus varmasti on, että pelaaja viettäisi mahdollisimman paljon aikaa pelin parissa, mutta itselleni jo tieto v-mäisten multiplayer-trophyjen olemassa olosta jätti yksinpeli-trophytkin keräämättä. Tämän kaltaisissa peleissä pitäisin multiplayer trophyt todella helppona, jos niitä ollenkaan edes tekisin. Satsaisin kaiken puolestaan yksinpelin puolelle. Kyllä multiplayer-painotteisia pelejä riittää vallan mainiosti nykyään, jossa multiplayer-trophyt ovat sitten oikeutettuja.

No niin, moninpelikoodi on nyt nähty eikä se juuri vakuuttanut. Pahinta peli-ilon tappajaa eli verkkoviivettä ei sentään ollut, mutta tietynlainen sulavuus jäi uupumaan. Päätin silti antaa MP:lle puolitoista tuntia aikaa tehdä vaikutuksen. Rakkaus ei sinä aikana syttynyt, joten mitäpä tuota sen enempää tahkoamaan, tarkoitus on kuitenkin viihtyä.

Enpä osaa sen tarkemmin eritellä, mikä Tumpun verkkopuolessa mättää. Se kuuluisa "jokin" vaan puuttuu, heti ensimmäisessä matsissa tulikin vahva "jaa, taas tämmöinen" -fiilis. Samat pelimuodot on nähty lähes kaikissa multiplayereissa, eikä niitä tässä(kään) ole erityisen hyvin tehty. Tomb Raider olisi toiminut valtavan hyvin ihan pelkän singlen voimalla, mutta pakko oli taas kerran pultata kylkeen väsynyt nettihöttö. No, Lara Croftin rebootti on nyt osaltani koluttu, seuraavaksi jotain ihan muuta.

EDIT. Haaso, noista verkkopytyistä aika pitkälti täysin samaa mieltä.

Peli läpi,kaikki mahdolliset kerätty ja aseet päivitetty. Silti näyttää 99% läpäisyasteeksi.

Peli läpi,kaikki mahdolliset kerätty ja aseet päivitetty. Silti näyttää 99% läpäisyasteeksi.
Kaverilla on sama ongelma boxin puolella :o

Tommonen video löyty youtuubista. Meeppä tsekkaa tonne paikkaan onko kaikki tehty siellä, monet sanoo et johtuu juuri tuosta paikasta.

[video=youtube;OILRNpgFvyA]http://www.youtube.com/watch?v=OILRNpgFvyA[/video]

Kaverilla on sama ongelma boxin puolella :o

Tommonen video löyty youtuubista. Meeppä tsekkaa tonne paikkaan onko kaikki tehty siellä, monet sanoo et johtuu juuri tuosta paikasta.

No nyt löytyi. Kiitti.

Ei olis tullu edes mieleen etsiä tuolta kun ei kerta tuossa pääkartassa näy tuo alue.

Nonni, läpi meni prosentein 81. Oli kyllä tosi kiva ja viihdyttävä peli. Lyhyt kuulemma oli, mutta mulle riitti pitkaksi aikaa pelattavaa. Pelaan ehkä päivän viikossa, joten menihän siihen monta viikkoa (: Ei mua kyllä uudestaan tätä saa pelaamaan, niinkun ei tän kaltaisia pelejä muutenkaan. Läpi mikä läpi, en ala keräilemään mitään. Mut ihan kiva (:

Osaisko joku jelppiä, eli oon täysin jumahtanut yhteen kohtaan.

Ko. kohta näkyy tässä videossa kohassa 2,15 Tomb Raider - Walkthrough Part 11 [1080p HD] w/ Commentary - Tomb Raider Reboot 2013 - YouTube

Eli mulla Lara ei jostain syystä ammu köyttä tuohon palkkiin. Ammuskelee vaan tulinuolia tai sitten tavallisia nuolia. Taito tuon köyden ampumiseen on kyllä olemassa kun tuohonkin asti olen päässyt, mutta nyt ei Lara jostain syystä tajua mitä pitäisi tehdä.

Peli on saatu läpi ja ekalla 87%. Lopussa ei oikein jaksanu keskittyä noitten tavaroiden keräämiseen. Nyt sitten ne on kyllä melkein kaikki kerätty.

Henkilökohtasesti peli oli liian helppo vaikka vaikeimmalla mentiin heti. Sitten tässä ei ollu semmoisia brain teasereita niinkuin pleikka ykösen ja gagosen aikana. Loppu bossi taistelu oli myös pettymys ja itse loppu kans.

Loppu tulos.

+Kaunis peli, hyvät kotrollit.

-liian lyhyt ja helppo, surkea loppu ja loppu bossi.

Ei tätä kyllä jaksaa toistakertaa läpi pelaa millään.

Nyt on peli läpäisty ja suoritusprosentti oli lopussa 94.

Peli alkoi mielestäni hyvin, mutta meni loppua kohti aivan liikaa räiskimiseksi. Motivaatiota piti hankkia loppua kohti etsimällä kerättäviä esineitä ja dokumentteja. Ainoastaan GPS-paikantimia en jaksanut metsästää, mutta kaikki muu tuli noukittua talteen. Tämä tavaroiden etsiminen oli mielestäni hauskinta koko pelissä.

Ei tämä uusi Tomb Raider nouse millään vanhempien osien tasolle. HD Collectionin Anniversary ja Legend ovat mielestäni huomattavasti parempia pelejä kuin tämä. Niissä saa sentään seikkailla.

PS. Häiritsikö ketään muuta pelin yletön väkivaltaisuus? Välillä hurmeella mässäiltiin aivan liikaa ja etenkin kuolinanimaatiot olivat aika karuja. Toki pelissä korostettiin selviytymistä, mutta mielestäni tällainen väkivalta ei tähän pelisarjaan kuulu.

Peli alkoi mielestäni hyvin, mutta meni loppua kohti aivan liikaa räiskimiseksi.

PS. Häiritsikö ketään muuta pelin yletön väkivaltaisuus? Välillä hurmeella mässäiltiin aivan liikaa ja etenkin kuolinanimaatiot olivat aika karuja. Toki pelissä korostettiin selviytymistä, mutta mielestäni tällainen väkivalta ei tähän pelisarjaan kuulu.

Samaa mieltä tuosta räiskimisestä, sitä oli aivan liikaa. Ei tuo peliympäristökään oikein vaikuttanut (vaikka olihan välillä hienoja maisemia), kun verisiä ruumispinoja joka paikka täynnä. Omat odotukset oli myös "muinaisemmissa" raunioissa/luolastoissa ja haastavemmissa puzzleissa.

Hyvä seikkailu se silti oli, vaikka omat korkeat/toisenlaiset odotukset hieman pilasikin.

Osaisko joku jelppiä, eli oon täysin jumahtanut yhteen kohtaan.

Ko. kohta näkyy tässä videossa kohassa 2,15 Tomb Raider - Walkthrough Part 11 [1080p HD] w/ Commentary - Tomb Raider Reboot 2013 - YouTube

Eli mulla Lara ei jostain syystä ammu köyttä tuohon palkkiin. Ammuskelee vaan tulinuolia tai sitten tavallisia nuolia. Taito tuon köyden ampumiseen on kyllä olemassa kun tuohonkin asti olen päässyt, mutta nyt ei Lara jostain syystä tajua mitä pitäisi tehdä.

Tähtää ja ammu oikealla ylänapilla (R1 tai RB).

Itse menin kans eilen pelin läpi, kun steamista sai vielä halvalla. Olin kyllä yllättynyt pelin pituudesta. Harvemmin näin pitkiä seikkailupelejä tulee vastaan. Muutama hikinen yö tuli väännettyä ja kerättyä kaikki mitä kartalle tulee näkyviin ja opeteltua kaikki skillit ja aseiden upgradet. Aivan samaa mieltä kuin muutkin, että liikaa pakotettuja räiskimiskohtauksia. Myös aivan liikaa tulta ja liekkejä ainakin alun lavastetuissa pakokohtauksissa. Pelimekaniikka oli kuitenkin todella huolellisesti tehty. Kiipeily ja loikkiminen toimi, eikä ihan hirveesti tullut turhautumisia liiallisiin putoamisiin pelin takia. Ampuminen oli mukavan vaivatonta pädillä.

Syöminen olisi voinut olla yksi osa peliä. Samaten vammojen hoito. Nythän Lara pystyi ottamaan vaikka 100 panosta ja nuolta itteensä ilman mitään vaikutusta, kunhan vaan odotti vähän aikaan. Puzzlet olisivat voineet olla paljon hankalampia. Muutamassa minuutissa kaikki hautojen puzzlet tuli päästyä. Avoimempi saari henkilöineen, joilta saisi lisätehtäviä olisi myös maistunut. Missä oli muuten kaikki avaimet, joilla ovia tai aarrearkkuja avataan? Sellaisia ei tainnut pelissä olla. Ens Tomb Raideriin sitten eläviä luurankoja ja t-rex pitää aina olla. Muutenkin lisää petoeläimiä.

Mutta olipahan nautinto pelata. Pitkästä aikaa jäi johonkin peliin koukkuun.

[video=youtube_share;vKuYhe1PWr8]http://youtu.be/vKuYhe1PWr8[/video]
Saa nähdä pitääkö tämä PS4:selle myös hommata kun tulee, sen verran kova seikkailupeli oli kyseessä ehkä jopa yksi viime sukupolven Top 3 parhaimmistoa. Mielenkiintoista olisi tietää että kuinka paljon ulkoasu on parantunut, luulisi että huomattavasti kun kerran nextgen versio on tehty.

Vertailua PS3 <> PS4 -versioiden välillä:

[video=youtube_share;7NUX2rG_u8w]http://youtu.be/7NUX2rG_u8w[/video]

Kyllähän noita eroja vain aika hyvin löytyi, hyvä video. Tämä kyllä polttaisi hommata ps4:selle, oli sen verran hyvä peli kyseessä.

Kyllähän noita eroja vain aika hyvin löytyi, hyvä video. Tämä kyllä polttaisi hommata ps4:selle, oli sen verran hyvä peli kyseessä.

Tekisi mieli hommata, mutta ei tiedä että viitsiikö maksaa täyttä hintaa.

Näyttää ihan hyvältä, mulla oli tämä uusin Tomb Raider jääny kokonaan väliin viime sukupolvella joten ihan siistiä että tuunaavat tämän uuteen sukupolveen. Alkaa pikkuhiljaa niitä pelejäkin tippumaan.. prkl... ;)

Ylös Bottom