Suunnittelen tammikuussa 2011 alkavaa virallista SD-liigaa. Turnausisäntänä toimii ainakin Ahma. Turnaus on sponsoroitu, ilmoitan myöhemmin miten.
Ohessa alustavaa pohdintaa, tärkeimmät rajaukset kuten perk- ja asebännit on vielä päättämättä.
Pyydän teamleadereilta alustavat ilmoittautumiset tähän ketjuun. Pelaajien PSN-tunnukset mukaan. Tiimin nimi, leaderi, co-leaderi ja pelaajat.
Alustavat säännöt:
Rosterin minimimäärä turnauksessa on viisi pelaajaa. Kaikki rosteriin ilmoitetut pelaajat pelaavat jossain vaiheessa turnausta. Ottelut pelataan minimissään 4v4 muotoisina. Jos vastustaja ei saa matsin alussa väh. neljää (4) pelaajaa mukaan, pelaavat alivoimalla tai luovutus. Odotetaan kohtuullinen aika lisäpelaajaa. Voidaan pelata myös 5v5 tai 6v6 pelejä riippuen rosterien koosta. Tämä on sovittava etukäteen otteluthreadissa ja sen on käytävä kummallekin tiimille. Kaikki ottelut sovitaan otteluthreadissa riitatilanteiden välttämiseksi. Jos tiimi ei saa sovitun kokoista rosteriaan kasaan noin 15 minuutin kuluttua matsin sovitusta alkamiskohdasta pelaavat he alivoimalla tai antavat luovutusvoiton.
Otteluiden kulku:
Pelataan kaksi peliä. Jos tilanne on otteluiden jälkeen tasan pelataan kolmas ottelu. Voitetusta ottelusta tiimi saa pisteen eli mahdollisesti 2-1 tilanne ja toinen tiimi saa kaksi pistettä ja toinen pisteen.
Finaali, pudotuspelit
Liigan 1. ja 2. suoraan jatkoon, 3-6 sijat pudotuspeleihin (3. vs 6. ja 4. vs 5.) joista runkosarjan 1. saa vastaansa alemman tiimin ja 2. ylemmän runkosarjasta. Pelataan kunnes toinen saa kaksi voittoa. Pudotusotteluiden voittajat saavat vastaansa joko sarjan ensimmäisen tai toisen joukkueen. Välieräparit tulevat runkosarjan mukaan, sarjan 1. saa vastaansa pudotusotteluiden alempi tasoisen joukkueen (sarjassa) ja sarjan 2. saa vastaansa välierissä pudotuspelien ylempi tasoisen joukkueen (sarjassa).
Välierien voittajat jatkavat finaaliin ja häviäjät pronssipeliin.
Voitetusta mapista tulee piste. Jos pisteet ovat tasan lopputilanteessa, katsotaan jatkoon menijä(t) tällä perusteella: Pisteet > joukkueiden välinen tulos > kierroksien +- tilasto > kierros tappiot > arpa.
Yhden viikon aikana pelataan 1-2 ottelua, riippuu tiimien määrästä. Jos viikon ensimmäiselle vastustajalle ei pelaaminen onnistu tiettyyn aikaan, voit kokeilla viikon toista vastustajaa. Ottelut pyritään pelaamaan otteluohjelman mukaan.
Osallistuvat joukkueet
Otteluiden sopiminen
Tehdään XXX ketjuun ja ilmoitukset sinne myös mahdollisista siirroista. Pyrkikää olemaan aktiivisia ottelutaulukon mukaisesti. Yleisesti sunnuntai-yöt ovat jokaisen viikon deadlineja matseille. Sunnuntaihin mennessä tulisi pyrkiä pelaamaan viikon ottelu (t).
Ottelutaulukko
Sarjataulukko
Turnauksessa pelataan SD-muotoisena:
jotkut säännöt tähän hirveän väännön jälkeen (S&D)
Servupuolella asetukset ovat seuraavanlaiset:
säännöt ovat seuraavanlaiset:
Ottelun hostaa parhaan yhteyden omaava pelaaja. Muistakaa reilu peli tässä asiassa. Ennen ottelua tulee suorittaa muutaman kymmenen sekunnin lagitesti. Laittakaa serveriasetukset oikein lagitestiin niin ne voidaan tarkistaa samalla.
Jos huomaat, että jokin säännöissä on väärin vaikuttaen ottelun kulkuun, ilmoita asiasta pikaviestillä XMB:n kautta tai puhumalla hostille. Ottelu keskeytetään. Host lataa/vaihtaa oikeat asetukset/tarkistaa säännöt ennen kuin ottelua jatketaan. Epäselvien tilanteiden välttämiseksi team leadereilla olisi hyvä olla säännöt tulostettuna jotta oikeat ohjeet voidaan kerrata aina ottelun alussa. Jos host ei suostu vaihtamaan asetuksia oikeaksi (pyydettäessä) häviää hostaava joukkue kyseisen mapin.
HERRASMIESSÄÄNNÖT
Ainakin seuraavien aseiden, lisäosien ja perkkien käyttö on kielletty turnauksessa:
Aseet:
kesken
Time Limit: 2.5 minutes
Plant time: 5 seconds
Defuse time: 7.5 seconds
Bomb Timer: 45 seconds
Score Limit: 8
Switch Sides: Every Round
Attachmenteista kiellettyjä ovat:
Kesken
Equipmenteista kiellettyjä ovat:
Kesken
Perkeistä kielletyt:
Kesken
Turnauksessa huomioitavaa:
- koska peli on K-18 leimalla varustettu alle 18-vuotiaat eivät voi osallistua turnaukseen
- hiiripelaaminen on jatkossa kielletty virallisissa Konsolifin-turnauksissa
- vain konsolifin.net-sivustolle rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua turnaukseen
*UNDER CONSTRUCTION*
Ohessa alustavaa pohdintaa, tärkeimmät rajaukset kuten perk- ja asebännit on vielä päättämättä.
Pyydän teamleadereilta alustavat ilmoittautumiset tähän ketjuun. Pelaajien PSN-tunnukset mukaan. Tiimin nimi, leaderi, co-leaderi ja pelaajat.
Alustavat säännöt:
Rosterin minimimäärä turnauksessa on viisi pelaajaa. Kaikki rosteriin ilmoitetut pelaajat pelaavat jossain vaiheessa turnausta. Ottelut pelataan minimissään 4v4 muotoisina. Jos vastustaja ei saa matsin alussa väh. neljää (4) pelaajaa mukaan, pelaavat alivoimalla tai luovutus. Odotetaan kohtuullinen aika lisäpelaajaa. Voidaan pelata myös 5v5 tai 6v6 pelejä riippuen rosterien koosta. Tämä on sovittava etukäteen otteluthreadissa ja sen on käytävä kummallekin tiimille. Kaikki ottelut sovitaan otteluthreadissa riitatilanteiden välttämiseksi. Jos tiimi ei saa sovitun kokoista rosteriaan kasaan noin 15 minuutin kuluttua matsin sovitusta alkamiskohdasta pelaavat he alivoimalla tai antavat luovutusvoiton.
Otteluiden kulku:
Pelataan kaksi peliä. Jos tilanne on otteluiden jälkeen tasan pelataan kolmas ottelu. Voitetusta ottelusta tiimi saa pisteen eli mahdollisesti 2-1 tilanne ja toinen tiimi saa kaksi pistettä ja toinen pisteen.
Finaali, pudotuspelit
Liigan 1. ja 2. suoraan jatkoon, 3-6 sijat pudotuspeleihin (3. vs 6. ja 4. vs 5.) joista runkosarjan 1. saa vastaansa alemman tiimin ja 2. ylemmän runkosarjasta. Pelataan kunnes toinen saa kaksi voittoa. Pudotusotteluiden voittajat saavat vastaansa joko sarjan ensimmäisen tai toisen joukkueen. Välieräparit tulevat runkosarjan mukaan, sarjan 1. saa vastaansa pudotusotteluiden alempi tasoisen joukkueen (sarjassa) ja sarjan 2. saa vastaansa välierissä pudotuspelien ylempi tasoisen joukkueen (sarjassa).
Välierien voittajat jatkavat finaaliin ja häviäjät pronssipeliin.
Voitetusta mapista tulee piste. Jos pisteet ovat tasan lopputilanteessa, katsotaan jatkoon menijä(t) tällä perusteella: Pisteet > joukkueiden välinen tulos > kierroksien +- tilasto > kierros tappiot > arpa.
Yhden viikon aikana pelataan 1-2 ottelua, riippuu tiimien määrästä. Jos viikon ensimmäiselle vastustajalle ei pelaaminen onnistu tiettyyn aikaan, voit kokeilla viikon toista vastustajaa. Ottelut pyritään pelaamaan otteluohjelman mukaan.
Osallistuvat joukkueet
kai se dRun tähän osallistuu jos tästä jotain tulee
deathRun [dRun]
Leader: "mediapiällikkö" KoRni
Co-leader: "5LAy3R" Wilhower
Captain: "tweakshot" Soadi
"Se Keminmaalainen": Suola
"Comebäk": Esmoker
"Napapiirin Sankari": dRun-Ahma
"En se mää ollu!" JouCo
"Velipoika" MarCConi
"Mariners!" Quassimo
Maybe jos niitä kiinnostaa tai jos me niitä huolitaan enää GT5-karkuruuden jälkeen:
"Se savolainen" Inkkari
"Taxi-driver" damn85
deathRun [dRun]
Leader: "mediapiällikkö" KoRni
Co-leader: "5LAy3R" Wilhower
Captain: "tweakshot" Soadi
"Se Keminmaalainen": Suola
"Comebäk": Esmoker
"Napapiirin Sankari": dRun-Ahma
"En se mää ollu!" JouCo
"Velipoika" MarCConi
"Mariners!" Quassimo
Maybe jos niitä kiinnostaa tai jos me niitä huolitaan enää GT5-karkuruuden jälkeen:
"Se savolainen" Inkkari
"Taxi-driver" damn85
Otteluiden sopiminen
Tehdään XXX ketjuun ja ilmoitukset sinne myös mahdollisista siirroista. Pyrkikää olemaan aktiivisia ottelutaulukon mukaisesti. Yleisesti sunnuntai-yöt ovat jokaisen viikon deadlineja matseille. Sunnuntaihin mennessä tulisi pyrkiä pelaamaan viikon ottelu (t).
Ottelutaulukko
3-6 sijat pudotuspelit (3. vs 6. ja 4. vs 5.). Pudotuspelien voittajat kohtaavat välierissä runkosarjan 1. ja 2. tiimit. Runkosarjan 1. saa vastaansa alemman tiimin ja 2. ylemmän runkosarjasta.
Välierien voittajat finaaliin, häviäjät pronssiotteluun.
Välierien voittajat finaaliin, häviäjät pronssiotteluun.
Sarjataulukko
teen kun/jos tulee ajankohtaiseksi
Turnauksessa pelataan SD-muotoisena:
jotkut säännöt tähän hirveän väännön jälkeen (S&D)
Servupuolella asetukset ovat seuraavanlaiset:
Kesken
säännöt ovat seuraavanlaiset:
KESKEN
S&D:
Time Limit: 2.5 minutes
Plant time: 5 seconds
Defuse time: 7.5 seconds
Bomb Timer: 45 seconds
Score Limit: 8
Switch Sides: Every Round
Pelataan kaksi ottelua, 1-1 tilanteessa kolmas.
S&D:
Time Limit: 2.5 minutes
Plant time: 5 seconds
Defuse time: 7.5 seconds
Bomb Timer: 45 seconds
Score Limit: 8
Switch Sides: Every Round
Pelataan kaksi ottelua, 1-1 tilanteessa kolmas.
Ottelun hostaa parhaan yhteyden omaava pelaaja. Muistakaa reilu peli tässä asiassa. Ennen ottelua tulee suorittaa muutaman kymmenen sekunnin lagitesti. Laittakaa serveriasetukset oikein lagitestiin niin ne voidaan tarkistaa samalla.
Jos huomaat, että jokin säännöissä on väärin vaikuttaen ottelun kulkuun, ilmoita asiasta pikaviestillä XMB:n kautta tai puhumalla hostille. Ottelu keskeytetään. Host lataa/vaihtaa oikeat asetukset/tarkistaa säännöt ennen kuin ottelua jatketaan. Epäselvien tilanteiden välttämiseksi team leadereilla olisi hyvä olla säännöt tulostettuna jotta oikeat ohjeet voidaan kerrata aina ottelun alussa. Jos host ei suostu vaihtamaan asetuksia oikeaksi (pyydettäessä) häviää hostaava joukkue kyseisen mapin.
HERRASMIESSÄÄNNÖT
Tässä turnauksessa noudatetaan seuraavia Herrasmiessääntöjä.
A) Herrasmiessäännöt:
1) Pelit pelataan reilulla -asenteella ja vastustajaa kunnioitetaan. Vastustajan dissaaminen ja muu sitä vastaava epäasiallinen käytös on kielletty otteluiden aikana kuin niiden jälkeenkin otteluthreadeissa.
2) Jos huomaat säännöissä puutteita niin on epäreilua hyödyntää huomaamiasi puutteita oman edun tavoittelemiseksi. Jos havaitsette säännöissä fair-playtä haittaavia puutteita teidän tulee ilmoittaa siitä järjestäjälle.
3) Kaikkien pelistä löytyvien cheattien, bugien ja reilua peliä vastaan sotivien huijausten käyttö on kielletty, ellei järjestäjä erikseen ilmoita niiden sallimisesta < (Tiedän, että rajanveto tässä on häilyvää. Käyttäkää maalaisjärkeä.) Nettiyhteyttä ei saa manipuloida. Toisen henkilön avulle tehtävät glitshit tai näkymättömien tunneleiden, seinien tms. hyödyntäminen tai sisään meneminen on kielletty. Kaikki paikat joihin pääset normaalisti hyppäämällä omin neuvoin tai useampaa hyppyä käyttäen (ilman näkymättömiä siltoja), on sallittu. Yleisenä ohjeena sanoisin, että pyrkikään välttämään "tuntemattomia" glitshejä sillä se vain aiheuttaa närää vähemmän pelanneiden pelaajien parissa.
Kesken pelin lähtenyt pelaaja/joukkue tuomitaan luovuttaneeksi, ellei kyseessä ole tekninen ongelma tai vastaava. Tiimi selvittää ongelmatilanteen hostin kanssa. Tässä vaiheessa PSN:viestejä tms. meseä voidaan käyttää. Jos pelaaja on "tippunut" niin häntä odotetaan "kohtuullinen" eli max. 5 min. Jos pelaaja tippuu servulta heti ottelun alussa, serveri käynnistetään uudestaan. Jos pelaaja tippuu kesken pelin (vaikka tilanteessa 2-1), peli jatkuu.
5) Kaikkien ulkoisten kommunikointivälineiden käyttö (skype, msn, kännykkä yms.) sekä PSN:n chättitoiminnon käyttäminen on kielletty. Vain pelin sisäisellä kommunikoinnilla saa kommunikoida. Muistakaa herrasmiessäännöt erikoisesti tässä asiassa.”I hear dead people” ei ole hyväksyttävää käytöstä.
6) Liigojen aikarajoituksia on noudatettava. Peleissä viikko eteen tai viikko taaksepäin (kts. säännöt). Ottelut raportoidaan pikaisesti.
7) Pistepörssiä varten ei anneta tahallisesti virheellistä informaatiota.
8) On suositeltavaa käydä tarkistamassa otteluthreadia ja keskustelulokeja sivuilla päivittäin varsinkin ottelun lähestyessä. Pitäkää riittävää kommunikaatiota viikon vastustajiin.
MAHDOLLINEN KIISTATILANNE
Jos ilmenee kiistatilanne, ottelun keskeyttäminen, päättyminen tms. niin teamleaderit ottavat yhteyttä järjestäjään kuvaillen ongelman. Selvittäkää mahdolliset riitatilanteet itse (jos se on mahdollista). Muutoin > turnausisäntä.
A) Herrasmiessäännöt:
1) Pelit pelataan reilulla -asenteella ja vastustajaa kunnioitetaan. Vastustajan dissaaminen ja muu sitä vastaava epäasiallinen käytös on kielletty otteluiden aikana kuin niiden jälkeenkin otteluthreadeissa.
2) Jos huomaat säännöissä puutteita niin on epäreilua hyödyntää huomaamiasi puutteita oman edun tavoittelemiseksi. Jos havaitsette säännöissä fair-playtä haittaavia puutteita teidän tulee ilmoittaa siitä järjestäjälle.
3) Kaikkien pelistä löytyvien cheattien, bugien ja reilua peliä vastaan sotivien huijausten käyttö on kielletty, ellei järjestäjä erikseen ilmoita niiden sallimisesta < (Tiedän, että rajanveto tässä on häilyvää. Käyttäkää maalaisjärkeä.) Nettiyhteyttä ei saa manipuloida. Toisen henkilön avulle tehtävät glitshit tai näkymättömien tunneleiden, seinien tms. hyödyntäminen tai sisään meneminen on kielletty. Kaikki paikat joihin pääset normaalisti hyppäämällä omin neuvoin tai useampaa hyppyä käyttäen (ilman näkymättömiä siltoja), on sallittu. Yleisenä ohjeena sanoisin, että pyrkikään välttämään "tuntemattomia" glitshejä sillä se vain aiheuttaa närää vähemmän pelanneiden pelaajien parissa.
Kesken pelin lähtenyt pelaaja/joukkue tuomitaan luovuttaneeksi, ellei kyseessä ole tekninen ongelma tai vastaava. Tiimi selvittää ongelmatilanteen hostin kanssa. Tässä vaiheessa PSN:viestejä tms. meseä voidaan käyttää. Jos pelaaja on "tippunut" niin häntä odotetaan "kohtuullinen" eli max. 5 min. Jos pelaaja tippuu servulta heti ottelun alussa, serveri käynnistetään uudestaan. Jos pelaaja tippuu kesken pelin (vaikka tilanteessa 2-1), peli jatkuu.
5) Kaikkien ulkoisten kommunikointivälineiden käyttö (skype, msn, kännykkä yms.) sekä PSN:n chättitoiminnon käyttäminen on kielletty. Vain pelin sisäisellä kommunikoinnilla saa kommunikoida. Muistakaa herrasmiessäännöt erikoisesti tässä asiassa.”I hear dead people” ei ole hyväksyttävää käytöstä.
6) Liigojen aikarajoituksia on noudatettava. Peleissä viikko eteen tai viikko taaksepäin (kts. säännöt). Ottelut raportoidaan pikaisesti.
7) Pistepörssiä varten ei anneta tahallisesti virheellistä informaatiota.
8) On suositeltavaa käydä tarkistamassa otteluthreadia ja keskustelulokeja sivuilla päivittäin varsinkin ottelun lähestyessä. Pitäkää riittävää kommunikaatiota viikon vastustajiin.
MAHDOLLINEN KIISTATILANNE
Jos ilmenee kiistatilanne, ottelun keskeyttäminen, päättyminen tms. niin teamleaderit ottavat yhteyttä järjestäjään kuvaillen ongelman. Selvittäkää mahdolliset riitatilanteet itse (jos se on mahdollista). Muutoin > turnausisäntä.
Ainakin seuraavien aseiden, lisäosien ja perkkien käyttö on kielletty turnauksessa:
Aseet:
kesken
Time Limit: 2.5 minutes
Plant time: 5 seconds
Defuse time: 7.5 seconds
Bomb Timer: 45 seconds
Score Limit: 8
Switch Sides: Every Round
Attachmenteista kiellettyjä ovat:
Kesken
Equipmenteista kiellettyjä ovat:
Kesken
Perkeistä kielletyt:
Kesken
Turnauksessa huomioitavaa:
- koska peli on K-18 leimalla varustettu alle 18-vuotiaat eivät voi osallistua turnaukseen
- hiiripelaaminen on jatkossa kielletty virallisissa Konsolifin-turnauksissa
- vain konsolifin.net-sivustolle rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua turnaukseen
*UNDER CONSTRUCTION*
Viimeksi muokannut moderaattori: