Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nudedude
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Mistäs noin kuulit?
Oletettavasti tästä:

Due to the grass and other environmental alterations, the PS3 version is now capable to deliver an experience the same as the PC and Xbox 360 version. The game experience remains the same over the three systems, but the PS3 version is the weakest of the three and does lack some graphical elements. The trade for some minor graphical cuts was a better running game in the end.
Eli joutuivat pudottamaan yksityiskohtia pois saadakseen PS3-version pyörimään siedettävästi. Tuttu tarina (tahoilta, jotka eivät näe tarpeeksi optimointivaivaa).

Ja ihan alkuperäinen lähdehän on 2K:n edustaja, joka sanoi tarkalleen ottaen näin:

We had to make some alterations to the PS3 environment that resulted in the removal of grass. This allowed us to maintain an acceptable framerate and we can deliver a consistent gameplay experience across all three platforms.

Lähde: Examiner & 2K Games
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Ja arvatkaa mikä on kaikkein pahinta? 2K games ei edes tehnyt ps3-versiota. Linkki:Mafia II Ported To The PS3 By Inexperienced PS3 Developer: Massive Bear Studios | N4G

Bayonetan tapauksessa kyseinen asia myönnettiin, mutta nämä 2k:n edustajat ovat valehdelleet päin naamaa. Useasti ovat sanoneet, että he ovat työskennelleet kaikkien versioiden parissa ja että he ovat tehneet kaiken... valheita. On muuten uskomattoman törkeä eräs kehittäjä tuolla 2K:n foorumeilla(ei 2K Elizabeth), haukkuu pelin faneja päin naamaa jos he vähääkään kritisoivat. Luulisi nyt kehittäjillä olevan sen verran älliä, että jos he eivät kestä kuulla fanien kitinää, niin pysyisivät poissa... mutta ei. Idiootit.

Usko 2K:n edustajiin mennyt, mutta ostan pelin silti pc:lle. Tuntuu siltä, että pelin parissa työskennellyt tiimi on erittäin sympaattinen, mutta näiden edustajat ovat kuin goodfellasista napattuja. Ymmärrän, että ps3 saattoi osoittautua liian suureksi haasteeksi, mutta tuo törkeä älämölö ja fanien suoranainen HAUKKUMINEN ärsyttää. Kuten myös valehtelu.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Oletettavasti tästä: Eli joutuivat pudottamaan yksityiskohtia pois saadakseen PS3-version pyörimään siedettävästi. Tuttu tarina (tahoilta, jotka eivät näe tarpeeksi optimointivaivaa).

Kyllä ahdistaa. Tuollaisilta pelitaloilta pitäisi kieltää pelien tekeminen kokonaan, jos eivät viitsi sitä vertaa harjoitella, että tuollainen "yksinkertainen" asia onnistuisi. Se on kuitenkin moneen kertaan jo todettu, että molemmilla HD-konsoleilla saa aikaiseksi ihan yhtä nätit multiplatformit, kunhan vähän vaan viitsii. Tuo alkaa olemaan jo melkoista kettuilua PS3-omistajia kohtaan, kun ajattelee, että Red Dead Redemption oli hieman heikompi(erinomainen peli silti!), alkuvuodesta oli Bayonetta ja nyt sitten tämä. Kaikki kolme melkoisen hypetettyjä ja odotettuja julkaisuja ja pelintekijät kehtaavatkin sanoa, että "oltiin sen verran laiskoja, ettei viitsitty ihan täysillä perehtyä Pleikkarin tekniikkaan, että tää peli nyt on tällanen torso, mutta ostakaa silti hei!". Täytyy ihan pohtia, että viitsiikö tätä räpellystä sitten edes ostaa...
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Kyllä ahdistaa. Tuollaisilta pelitaloilta pitäisi kieltää pelien tekeminen kokonaan, jos eivät viitsi sitä vertaa harjoitella, että tuollainen "yksinkertainen" asia onnistuisi.

Teknisesti huonojen pelien tekijöiltä pitäisi kieltää pelien tekeminen?
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

onko kukaan ihmetellyt, miksi ne tekee toisinaam xboxille parempaa grafiikkaa? Mafia 2:lla xboxilla huomattavasti enemmän sisältöä graafisesti, kuin ps3:lle. Nyt ostan kaikki yksinpelit xboxille ja ne jossa moninpeli niin ps3:lle.

t,Kp
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

onko kukaan ihmetellyt, miksi ne tekee toisinaam xboxille parempaa grafiikkaa? Mafia 2:lla xboxilla huomattavasti enemmän sisältöä graafisesti, kuin ps3:lle. Nyt ostan kaikki yksinpelit xboxille ja ne jossa moninpeli niin ps3:lle.

t,Kp

Todennäköisin syy on se, että PC:ltä käännetty boxille tuota peliä. Se kun melko helppoa. PS3:lle taas joutuu tekemään ihan kokonaan ns. tyhjästä peliä. Ja turha muuten lähteä nyt vertailemaan näitä eri konsoleiden välillä. Melko turhaa materiaalia se.

Peli näyttää ihan riittävän hyvältä PS3:llakin, kun kuitenkin tärkeintä on varmasti tässä pelissä se sisältö. Grafiikan tulee palvella muuta peliä. Eikä muun pelin grafiikkaa.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Peli näyttää ihan riittävän hyvältä PS3:llakin, kun kuitenkin tärkeintä on varmasti tässä pelissä se sisältö. Grafiikan tulee palvella muuta peliä. Eikä muun pelin grafiikkaa.

Itse olen erimieltä - hieman. Mafia 2:sen kaltaisessa elokuvamaisessa ja realistisessa pelissä tulisi mielestäni olla erittäin fotorealistinen ja hieno grafiikka. Visuaalinen ilme on erittäin tärkeä peleissä, visuaalista kamaahan ne ovat. Borderlands toimii hyvin sarjakuvamaisella ilmeellään ja Mafia 2 toimii hyvin realistisella ilmeellään. Esim. Red Dead Redemption ja Uncharted 2 olisivat paljon huonompia pelejä, jos niissä olisi heikompi visuaalinen ilme. Nyt olen 45 tuntia vääntänyt RDR:ää ja aina vaan haluan olla sen kukkulan päällä nähdäkseni upean auringonlaskun.

Mafia 2:sen taas tulisi esittää loistavan näköinen 50-luvun kaupunki ja kasvoanimaatioiden tulisi olla erittäin hyviä. PC:llä mahtavan nköinen, mutta mielestäni PS3:sen grafiikka on hieman liian virheellistä pelin hyväksi. Ruohikolla voi myös olla suurikin psykologinen vaikutus(ps3:selta se puuttuu) ja mieluusti näen hyvää vaatteidenliikuntaa sekä realistisia verilammikoita.

Grafiikalla on suuri merkitys pelien kannalta, niidenhän kautta me peliä pelaamme. Tämä ei tarkoita sitä, että kaikkien grafiikoiden tulisi olla fotorealistisia, mutta silmää niiden tulee ehdottomasti miellyttää. Jos en peliä halua katsoa, niin tuskin haluan pelatakaan.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

onko kukaan ihmetellyt, miksi ne tekee toisinaam xboxille parempaa grafiikkaa? Mafia 2:lla xboxilla huomattavasti enemmän sisältöä graafisesti, kuin ps3:lle. Nyt ostan kaikki yksinpelit xboxille ja ne jossa moninpeli niin ps3:lle.

Kaikki multiplattarit on tähän mennessä ollu huonomman näköisiä pleikkarilla ku boxilla, mutta usein eroa ei normaali kaduntallaaja edes paljaalla silmällä näe. Mulle vanhan ajan pelaajalle ne grafiikat on usein sivuseikka ellei peli edellyttä loistavaa grafiikkaa(esim. GT5). Pelin sisältö on se asia mitä mafiastakin haetaan, eli jos sisältö on susi ei sitä enää mikään pelasta. Peli on silloin onnistunut jos se houkuttaa pelaajan kaivamaan pelin hyllystä kerta toisensa jälkeen.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Peli on silloin onnistunut jos se houkuttaa pelaajan kaivamaan pelin hyllystä kerta toisensa jälkeen.

Heavy Rain on ylivoimaisesti vaikuttavin peli, mitä olen ikinä pelannut. Pelasin sen kerran läpi, sitten möin sen pois. En halua pelata sitä uudelleen. Ehkä sama kohtalo odottaa Mafia 2:stakin. Pelaan kerran sen läpi ja myyn sen pois. Näin se jää omaksi henkilökohtaiseksi kokemukseksi, jonka haluaa kokea vain kerran. Tuo sinun argumenttisi on aika kapeakatseinen. Red Dead Redemptionin tapauksessa se ehkä pitää paikkansa, mutta ei pelkkä vetovoima tee pelistä hyvää. Ei elokuvakaan ole välttämättä huono, vaikka en haluaisikaan nähdä sitä uudelleen.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Onhan se hienoa että pc-versioon on panostettu, mutta sen että panostaa toiseen ei tarvitse tarkoittaa että tekee toisen huonosti.

noinhan se yleensä menee kun multiplättärinä pc versio tulee ulos huonompana versiona

Kyllä ahdistaa. Tuollaisilta pelitaloilta pitäisi kieltää pelien tekeminen kokonaan, jos eivät viitsi sitä vertaa harjoitella, että tuollainen "yksinkertainen" asia onnistuisi.

jos tätä käytettäisiin pc versioiden tekijöihin niin monen multiplättärin osalta olisi jo monta pelitaloa jo suljettu
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Ja arvatkaa mikä on kaikkein pahinta? 2K games ei edes tehnyt ps3-versiota.

Asia ei taida olla aivan noin mustavalkoinen. 2K Games kyllä haki apua Massive Bear Studiosilta, joka myy optimointipalveluita, mutta ettäkö PS3-versio olisi kokonaan MBS:n tekemä? Ehkei kuitenkaan. :)

Esimerkiksi Xbox 360:n yksinoikeus Kinect Joy Ride on Massive Bear Studiosin optimoima, mutta pelin tekijänä toimii silti Big Park.

Mafia II:n puutteet johtunevat osittain aikataulusta, joka oli aivan liian optimistinen - ehkä kaikille versioille - mutta etenkin PS3:lle. Pelin julkaisua lykättiin jo kertaalleen viimeistelysyistä, mutta PS3:lla ei sekään auttanut takelteluun ja lopulta vain leikattiin, leikattiin, leikattiin. Ehkä näin selviin karsimisiin ei olisi jouduttu, jos sovituksen sudenkuopat olisi otettu jo aiemmin huomioon. Voi olla, ettei Mafia II:n moottori lopulta taipunut kovin hyvin konsolin erikoisuuksiin, teki pelille mitä tahansa. Ei yllättäisi, ensimmäisen Mafian heikohkot konsoliversiot huomioiden.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Asia ei taida olla aivan noin mustavalkoinen. 2K Games kyllä haki apua Massive Bear Studiosilta, joka myy optimointipalveluita, mutta ettäkö PS3-versio olisi kokonaan MBS:n tekemä? Ehkei kuitenkaan. :)

Esimerkiksi Xbox 360:n yksinoikeus Kinect Joy Ride on Massive Bear Studiosin optimoima, mutta pelin tekijänä toimii silti Big Park.

Miehekäs nimi studiolla. Mietin myös hetken, mistä tunnistin tuon nimen. Sittenpä muistin, että eräs NeoGAF-moderaattori on töissä kyseisellä studiolla.

Jotta viesti ei leimautuisi täysin offtopiciksi, mainittakoon ettei Mafia II:n Xbox 360 -versio ainakaan demon perusteella mikään kaunotar sekään ole. Vaikea tällä raudalla on kuitenkin tehdä realistista, urbaania avoimen maailman peliä.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Vanquish [lausutaan: wänk-fish] on olevinaan molemmilla alustoilla yhtä nätti, ainakin jos pelin tekijöiltä kysytään. Bayonetta-katastrofia ei pitäisi enää nähtämän, sillä pelin rendausmoottori on kirjoitettu kokonaan uusiksi, ja PS3 on tällä kertaa jopa se ns. lead platform.

Even the developers on the Vanquish team have a hard time telling the two versions apart at a glance… So no matter which console you have, you have nothing to worry about!

Lähde: Siliconera
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Itse odotin PS3:n superioriteettiä tämän pelin kohdalla, varsinkin kehittäjien kommentteja lukiessani. Hieno juttu, että saivat kuitenkin optimoinnit kohdalleen.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Tämä ei sinällään liity mihinkään yksittäiseen tulevaan multiplattariin, vaan on lähinnä mielenkiintoinen teknologiademo. Digital Foundry siis kertoo Lucasartsin koodivelhon, Dmitry Andreevin kehittämästä tekniikasta, jolla 30 fps:n ruudunpäivitysnopeudella pyörivän pelin saa näyttämään 60 fps:ltä.

Andreev and his colleagues have devised a system that gives an uncanny illusion of true 60FPS, and uses less system resources than its existing motion blur code. Swap out the blur for the frame-rate upscaler and you effectively have all the visual advantages of 60FPS for "free", as there's very little need to run full-on multi-sample motion blur if your game is already running at 60FPS.

Kikka muistuttaa televisioissakin paljon nähtyä tapaa luoda keinotekoisia välifreimejä. Samalla päästään eroon keinotekoisesta motion blurista, jota on käytetty peittämään matala ruudunpäivitysnopeus. Mutta toisin kuin telkkareissa, jossa hertsikikkailut yleensä tuovat myös lisää input lagia, suoraan peliin koodattuna interpoloinnin mukanaan tuoma viiveen määrä on hyvin mitätön, eli vain noin 1,5 millisekuntia.

The Force Unleashed II's motion blur eats up 2.2ms of resources on Xbox 360 (give or take 0.4ms), while the five-SPU-powered PS3 version is much faster at 1.4ms (give or take 0.5ms). Compare this with the frame-rate upscaler, which runs at 1.5ms on 360, and 1.4ms on PS3 (again parallelised over five SPUs).

Valitettavasti Force Unleashed II:ssa tätä hienoa keksintöä ei vielä päästä näkemään, mutta nähdyt tulokset ovat lupaavia, ja etenkin PS3-versiot saanevat tekniikasta hyötyä irti.

While there is some disappointment at not seeing this technique in the final, shipping game, what we've seen of the motion blur system in the Xbox 360 proof of concept looks good, and based on info revealed at the SIGGRAPH talk, the PS3 version should have a significant quality advantage.

Täysin ongelmatonta tällainen freimi-interpolointi ei tietystikään ole, vaan se saattaa aiheuttaa erityisesti nopeasti liikkuviin objekteihin erilaisia haamukuvia ja muita röpöjä, joita kuvassa ei normaalisti olisi. Suosittelen lataamaan havainnollistavan esimerkkivideon täältä.

Update! Alkuperäisen esityksen slaidit ovat nähtävissä täällä. Varsinaista teknopornoa asioista ymmärtäville. (En väitä ymmärtäväni, heh.)

Lähde: Eurogamer
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Vanquishin demo on nyt saatavilla kummallekin alustalle, ja pikselinlaskijat ovat heti ryhtyneet toimiin. Kumpikin versio toimii 1024x720-tarkkuudella kaksinkertaisen reunanpehmennyksen kera. Vertailukuvaparin voi käydä katsomassa lähdelinkin takaa, jos tekee mieli todeta, että tällä kertaa Platinum Games ihan aikuisten oikeasti on saanut versiot näyttämään käytännössä identtisiltä.

Ruudunpäivitysnopeuksista en tähän hätään löytänyt kovaa dataa.

Lähde: NeoGAF
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Peli näyttää silmääni 30fps:ltä, jossa on motion blur käytössä mutta tuntuma ja kontrollien vaste tuntuu 60fps:ltä.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Digital Foundry on hieman perehtynyt Vanquishin demoihin. Ainoa selkeämpi ero löytyy v-syncin käytöstä. PS3-versiossa v-sync on päällä, joten repeilyä ei tapahdu laisinkaan, mutta toisaalta X360-version ruudunpäivitysnopeus on hitusen parempi.

With Platinum Games handling both versions of Vanquish, it appears that PS3 owners can breathe easy after the Bayonetta debacle: this demo is excellent fun and technically solid on both platforms. Indeed, it may well be the case that the addition of v-sync could give the PS3 version the edge, though further testing on response and performance in like-for-like situations is clearly warranted.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Vanquish-demon fps-mittaustuloksia, olkaa hyvät.

XBOX360 Avg:29.108fps Min-Max:19.5-30.0fps Tear:13.611%(13.378%)
PS3 Avg:28.614fps Min-Max:16.5-30.5fps Tear:0.000%

QTE-pätkissäkään tilanne ei juurikaan muutu.

360 Avg:29.367fps Min-Max:27.0-30.0fps Tear:12.667%
PS3 Avg:28.933fps Min-Max:25.0-30.0fps Tear:0.000%

Lähde: Beyond3D
 
Ylös Bottom