Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nudedude
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Harmillisen pienille päivityksille kuitenkin jäädään. Ongelmaa ei sinänsä ole ruudun kulkua mukavasti pehmentävän techin ja nopean responsen takia, mutta näyttäähän tuo aikamoiselta sotkulta loppupeleissä.

Tämä on ärsyttävää, sillä voisin nähdä, minkälaiselta Vanquish näyttäisi tehokkaammalla masiinalla. Itse pelihän on niin hyvä, ettei sitä tohdi ymmärtää.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

F1 2010:stä vähän grafiikkavertailua täällä.

Näyttäisi ps3-versio olevan hieman Xboxia jäljessä, pc-version luonnollisesti voittaessa molemmat ylivoimaisesti.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

F1 2010:stä vähän grafiikkavertailua täällä.

Näyttäisi ps3-versio olevan hieman Xboxia jäljessä, pc-version luonnollisesti voittaessa molemmat ylivoimaisesti.

Monet arvosteluista on ainoan miinuksensa antaneet grafiikasta joka on kyllä uskomatonta...vaikka ps3:lla onkin heikoin graffa, niin ps3:n videoitakin on nähty kyllä, ja mielestäni se on tajuttoman upeaa enkä voi käsittää moitteita siinä
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Enslavedin demoa on syynännyt Digital Foundry. Unreal 3 -moottorilla tämäkin peli kulkee, ja sehän on perinteisesti tiennyt vaikeuksia PS3-versiolle. Ongelmitta ei selvitty nytkään, vaan Pleikkarilta puuttuva v-sync aiheuttaa kuvaan kovasti repeilyä. Muut erot ovatkin sitten lähes olemattomia. Toivottavasti Ninja Theory ehtii julkaisuun mennessä rukata PS3-version ruudunpäivitystä.

Performance aside, there are not so many differentiating factors. The borderline-useless MSAA in the 360 UE3 appears to be turned off here meaning both games are rendering at 720p with no anti-aliasing. Bloom is used liberally which helps mask some of the aliasing, and while this appears to have been dialled up a notch on the Microsoft platform, the games' overall look is mostly identical (though a window texture appears to have dropped off the pod in the opening cut-scene on 360).

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Ninja Theoryn edustaja selittelee Enslavedin PS3-version repeilyä sillä, että "PS3:lla on vaikea saada asioita toimimaan nopeasti". Tilanne hoituisi kyllä lisävaivalla, mutta rivien välistä on luettavissa, ettei sitä haluta/ehditä/jakseta tehdä.

... we have found that it’s usually harder for us to get things working fast on the PS3. It’s a really powerful piece of kit but it’s a little more complex to work with than the 360. So maybe there is slightly more work being done on the PS3 as we can be pretty sure that if we get it working at a decent FPS on PS3 then it’s going to work on 360 too.

Lähde: PlayStation Lifestyle
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Digital Foundryn pikselinlaskentakoneet ovat syynänneet Star Wars: The Force Unleashed II:n demoja. Onko Voima heikkoa PS3-versiossa vai putoaako X360-versio pimeälle puolelle? Erot ovat onneksi melko hienoisia. PlayStation 3:n sisällä tikittävää Celliä on vaihteeksi hyödynnetty, ja Pleikkarilla motion blur -efekti on aavistuksen parempi. Sonyn vehkeellä valomiekat myöskin hohkavat enemmän.

Xbox 360 runs with fewer samples, though it's only really on fast action involving the whole screen that the reduced fidelity of the effect is apparent. However, in still screens we also see superior edge-detection on PS3, which is almost certainly the result of using CPU to produce the effect over the GPU version used on 360.

Another interesting difference we see between the two versions is the implementation of the all-important lightsabers, with the PS3 having "fatter" blades and a wider glow effect compared to a slightly different, thinner implementation on 360. Amusingly it is reminiscent of the difference between the rotoscoped laser swords in the Holy Trilogy and the CGI effects seen in the newer prequels.

SPU-hyötykäytöstä huolimatta boksiversio vetää pidemmän korren, kun tullaan ruudunpäivitysnopeuteen ja repeilyyn. Märät pinnat näyttävät X360-demossa hieman, öh, märemmiltä, ja jostain syystä pelin päähahmon Starkiller on boksilla saanut enemmän kurttuja naamaansa.

Oletettavasti tarkempaa analyysia lopullisen pelin teknisistä yksityiskohdista saadaan lähiviikkoina.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Ubisoft, tai tarkemmin sanottuna pelin kenttädesignista vastaava Phillipe Bergeron, vakuuttelee, että Assassin's Creed: Brotherhoodin PS3-versio tulee olemaan vähintään yhtä hyvä ellei parempikin kuin boksilla hiippaileva versionsa. Aiemmat AC-sarjan pelit ovat Pleikkarilla ovat olleet teknisesti enemmän (AC) tai vähemmän (AC2) teknisesti jälkeenjääneitä, joten saapa nähdä, miten Ubisoft lunastaa puheensa.

At the end of ACII we realised that the PS3 was sort of an afterthought – or, not that it was an afterthought, but we hadn’t fully debugged it until the very end, and we had a bunch of frame rate issues and quality issues. This time around we knew that, because we went through it once, so we decided to attack it from the beginning, and I think the final product is much more on the level, and even on some parts, the frame rate is probably sometimes better on the PS3 than it is on 360.

Lähde: IGN
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

LucasArtsin "rendausinsinööri" Dmitry Andreev oli yhteydessä Digital Foundryyn ja hieman kommentoi vertailussa esitettyjä seikkoja. PS3-version paksummat valomiekat ja Starkillerin naamasta puuttuvat rypyt ovat kumpikin pelkkiä demon bugeja, jotka korjataan lopulliseen peliin viimeistään päivityksellä.

Unfortunately, there are two bugs ("features") that made it through: Lightsabers are a little fatter on the PS3 which some people happen to like more, and there is no tension map on the character's face in cut-scenes on the PS3. This is not because of any technical problem or hardware constraint of the PlayStation 3. Just a bug.

Herra Andreev kertoo mielenkiintoista tarinaa FU2:n erikoisesta reunanpehmennysmetodista, directional anti-aliasingista (DLAA:sta), ja perustelee, miksi päätyivät siihen eikä perinteiseen MSAA:han tai mm. GOW3:ssa ja LBP2:ssa nähtävään MLAA:han.

MSAA gives great results but is highly expensive on consoles and doesn't work well with deferred techniques. On the other hand, one can argue that MLAA gives better results on still images which I would agree with, but the difference is in details.

* "MLAA has only been shipped on PlayStation 3 at the moment and some advanced implementations take about 4ms on 5 SPUs. There are some attempts to implement it on Xbox 360 but they start at 3.75ms and up.
* "MLAA has serious stability issues which results in popping pixels and other temporal artifacts. Configuration of the edges changes in time with changing local conditions, for instance, when the edge passes across some noisy background.

Andreev myös hieman arvostelee multiplattarivertailuja yleisellä tasolla, koska liikkuvasta kuvasta napatussa pysäytyskuvassa esim. tekstuurit saattavat näyttää efektien vuoksi epätarkemmilta kuin ovatkaan. Lisäksi sillä on merkitystä, kaapataanko vertailukuvat komponentin vai HDMI:n kautta.

Component and HDMI signals make a difference, so I would assume that most of the reviews don't compare the game under the same conditions. In another case, one would look at the shot that was done in motion so the textures were slightly blurred at that moment, with the one on another console which had a different condition, and would say that the textures are in lower resolution. [But] all the textures are in the same resolution, with the same anisotropic filtering settings and mipmap levels.

Lähde: Eurogamer
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Wiiltä alun perin lähtöisin oleva No More Heroesin HD-versio jää ainakin P-Amerikassa sittenkin PS3-yksinoikeudeksi. Varsinaista syytä tälle ei annettu, mutta ehkä raha on puhunut ja härän ruoansulatuksen lopputuote kävellyt.

Apart from the original No More Heroes game in stunning high-def, the PS3 Heroes’ Paradise version also delivers “Rebout Mode,” allowing vanquished foes to be challenged again. There will also be additional boss characters and a “Viewer Mode” which will allow players to pour over “infamous cut scenes in crystal clear HD graphics.”

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Digital Foundry pelaili uutta Need for Speed: Hot Pursuit -demoa molemmilla HD-konsoleilla ja tuli siihen tulokseen, ettei eroja käytännössä ole. Molemmat pyörivät repeilemättä 30 ruutukuvaa sekunnissa 720p-tarkkuudella käyttäen 2xMSAA:ta syömään sahalaidat pois. Kummallakin alustalla ruudunpäivitys hieman laskee kolariuusinnoissa, jotta ruudulle saadaan taiottua entistä hienompia efektejä.

Yesterday's release of Criterion's Need for Speed: Hot Pursuit demo serves to remind us that when it comes to cross-platform development, the Guildford-based studio is in a class of its own. Everything about the demo suggests that the PlayStation 3 and Xbox 360 versions of the new racer are almost totally identical.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Kohtapuoliin ilmestyvä Assassin's Creed: Brotherhood haukkaa PS3-version omistajien kiintolevyiltä tilaa 4 gigaa. AC2 tyytyi vain puoleen tuosta määrästä, joten on hieman harmittavaa, että taas kerran PS3:lla pitää turvautua mammuttimaisiin asennuksiin.

Lähde: PlayStation Lifestyle
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Tämä vakuuttelu on kuultu jo niin monesti eri pelien kohdalla... Enivei, Irrational Gamesin tekninen pääsuunnittelija Chris Kline kertoo, että Bioshock: Infiniten PS3-versioon panostetaan ihan tosissaan. Enää ei siis tehdä puolivillaista porttausta Pleikkarille, vaan molempia versioita työstetään rinta rinnan - kiitos isomman tiimin. Lisäksi pelimoottorin luvataan olevan jatkossa entistä suosiollisempi myös PS3:lle.

Kline notes that the PS3 version of Infinite will not be a port at all. As the development team is larger than the team that worked on the original BioShock, the versions are being built simultaneously. Furthermore, the team has modified the game engine so that all platforms resemble the PS3 version from a programming perspective.

Aikanaan sitten taas nähdään, kuinka "identtisiä" konsoliversiot todellisuudessa ovatkaan.

Lähde: IGN
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Digital Foundry ehti Mass Effect 2 -vertailunsa lisäksi katselemaan myös Dead Space 2:n demoja kummallakin HD-konsolilla. Lopputulos oli totaalinen tasapeli molempien alustojen pyörittäessä avaruus-Iisakkia jatkuvan tasaisesti 30 ruutukuvaa sekunnissa ilman repeilyjä. Myös graafiset efektit, tekstuurit sun muut olivat samasta puusta veistettyjä.

We've played the demo code through several times now, taken video, extracted stills and pored over them and we're yet to find anything that really shows any kind of noticeable difference between the PlayStation 3 and Xbox 360 versions of the demo.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Feikki? totta vai mitä?.. aika kova jos tämmönen ero tulee TDU 2:n PS3 ja X0 versioihin KLIK!

EDIT: eiköhän tälle joku järkevä selitys löydy..
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Mitä helvettiä ylipäätään, TDU on MMO-peli! Pelaajia on samaan aikaan tuhansia.

Totta, mutta miksi noissa ei ole tyyliin esim mitään 2-unlimited tai 2-999.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Feikki? totta vai mitä?.. aika kova jos tämmönen ero tulee TDU 2:n PS3 ja X0 versioihin KLIK!

EDIT: eiköhän tälle joku järkevä selitys löydy..

How many players can there be in freeride?
Up to 8 players in freeride and up to 32 in "avatar zones"

Mikä tuo avatar zone on, niin siitä ei ole tietoa vielä :D
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

How many players can there be in freeride?
Up to 8 players in freeride and up to 32 in "avatar zones"

Mikä tuo avatar zone on, niin siitä ei ole tietoa vielä :D
Viitannee niihin klubeihin, koteihin sun muihin auloihin, joissa vietetään Sims-elämää autoilun sijaan.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Nyt ei kyllä pieni mieleni ymmärrä. Tämähän on kerta kaikkiaan naurettavaa.
 
Ylös Bottom