Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nudedude
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Eikös tämä tiedetty jo ajat sitten? Vai olenko minä vaan olettanut näin jo pidemmän aikaa ;)

Onko tämä nyt vasta virallista?
Nyt se on virallista. Ja ainakin itse olin tuohon asti vielä siinä käsityksessä, että PS3-versio ilmestyisi jonkin verran aiemmin (siis muuallakin kuin Japanissa). Mutta oli miten oli, keväällä 2010 alkaa sitten varmasti armoton "mun versio on parempi!" "eiku mun" -vääntö vailla järkeä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Nyt se on virallista. Ja ainakin itse olin tuohon asti vielä siinä käsityksessä, että PS3-versio ilmestyisi jonkin verran aiemmin (siis muuallakin kuin Japanissa). Mutta oli miten oli, keväällä 2010 alkaa sitten varmasti armoton "mun versio on parempi!" "eiku mun" -vääntö vailla järkeä.

Ja tätä kiistaa me kaikki odotamme innolla :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

No jos peli ei ole aluekoodattu ja Japanilaisessa versiossa on myös englanti pistettynä niin mikä estää hankkimasta peliä sieltä PS3:lle aikaisemmin?

Paremmuudesta en tiedä, mutta varmaan menee normaalien multiplatformien tavoin nuo erot. Ja silloinhan ne eivät pelaamista haittaa tai pitäisi aiheuttaa mitään valitettavaa tai vittuilua toista versiota kohtaan.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

No jos peli ei ole aluekoodattu ja Japanilaisessa versiossa on myös englanti pistettynä niin mikä estää hankkimasta peliä sieltä PS3:lle aikaisemmin?
Aluekoodauksesta ei PS3:lla onneksi tarvitse huolehtia, mutta pahoin pelkään, ettei japsiversiossa ole välttämättä edes englanninkielisiä tekstejä, ääninäyttelystä puhumattakaan. Importtaus jäänee siis vain kaikista kovimpien fanien harrastukseksi.

Paremmuudesta en tiedä, mutta varmaan menee normaalien multiplatformien tavoin nuo erot. Ja silloinhan ne eivät pelaamista haittaa tai pitäisi aiheuttaa mitään valitettavaa tai vittuilua toista versiota kohtaan.
Nimenomaan. Mutta eipä tuo ole ennenkään estänyt tolkutonta kiistelyä ja "minun versio on paras, koska siinä on Efekti 1 ja Tekniikka 2, ja sulla ei" -pullistelua. :)
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Nimenomaan. Mutta eipä tuo ole ennenkään estänyt tolkutonta kiistelyä ja "minun versio on paras, koska siinä on Efekti 1 ja Tekniikka 2, ja sulla ei" -pullistelua. :)
No toisille tuollaisilla seikoilla on merkitystä.

Jos samasta sarjakuva-albumista myytäisiiin painolaadultaan kahta erilaista versiota, minä valitsisin sen paremman.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

No toisille tuollaisilla seikoilla on merkitystä.
Kyllä, mutta toisille ei ole. Ja jostain syystä ne, joille asialla on merkitystä, julistavat näkemystään kovaan ääneen, ja pahimmillaan antavat vaikutelman kuin toisin ajattelevat olisivat väärässä, ehkä jopa tyhmiä, kun eivät ymmärrä valita "parasta" versiota.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Kyllä, mutta toisille ei ole. Ja jostain syystä ne, joille asialla on merkitystä, julistavat näkemystään kovaan ääneen, ja pahimmillaan antavat vaikutelman kuin toisin ajattelevat olisivat väärässä, ehkä jopa tyhmiä, kun eivät ymmärrä valita "parasta" versiota.

Noh noh, nyt ollaan jo melko syvällä jossain siellä PS3 puolustuskannalla.
Missäköhän tuollaista vaikutelmaa annetaan, vai olisiko se jopa syntynyt oman pään sisällä? ;)

Tämän ketjun nimi on "Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3", täällä keskustellaan multiplattojen eroista,
ja lähtökohtaisesti oletan että keskusteluun osallituvat / keskustelua seuraavat he joille asialla on merkitystä?

Eikö?

Edit: Alleviivaan aiheen otsikon vs. termiä.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Noh noh, nyt ollaan jo melko syvällä jossain siellä PS3 puolustuskannalla.
Missäköhän tuollaista vaikutelmaa annetaan, vai olisiko se jopa syntynyt oman pään sisällä? ;)
Oman pään sisällähän se fiilis aina syntyy. Eikä tarkoitus ole puolustaa mitään tiettyä alustaa, vaan saada ihmiset tajuamaan, että eroista huolimatta peli voi olla kummallakin alustalla käytännössä ihan yhtä nautinnollinen kokemus. Sitä "teknisesti heikompaa" versiotakin voi pelata tuntematta mitään "syyllisyyttä" tai "katumusta".

Tämän ketjun nimi on "Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3", täällä keskustellaan multiplattojen eroista, ja lähtökohtaisesti oletan että keskusteluun osallituvat / keskustelua seuraavat he joille asialla on merkitystä?
Kyllä. Mutta sitä tietoa voi pyrkiä esittämään myös objektiivisesti, eikä jatkuvasti toista osapuolta piikitellen ja vahingoniloisesti ilkkuen. Pyrin vain kertomaan, miten asiat ovat. Toiset ottavat sitten "hahaa, taas Pleikkarilla on tuo ja tuo huonommin" -kannan. Siinä on se ratkaiseva ero.

Toisille on tärkeää pelaaminen, ja toisille oman alustan hehkuttaminen ja ylivertaisena pitäminen kaikkien muiden kustannuksella.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Toisille on tärkeää pelaaminen, ja toisille oman alustan hehkuttaminen ja ylivertaisena pitäminen kaikkien muiden kustannuksella.
Eli kumpaan kategoriaan tämän keskustelun ydin kuuluu?

Kuulostaa melko mustavalkoiselta.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Eli kumpaan kategoriaan tämän keskustelun ydin kuuluu?

Kuulostaa melko mustavalkoiselta.
Heh, jotenkin arvasin tämän. Tuo jaottelu oli toki mustavalkoinen, mutta käytännössähän asia ei ole noin yksioikoinen. Itse asiassa moni noista kiihkeimmistä fanittajista on myös aidosti silkasta pelaamisestakin innostuneita. Lisäkicksit tulevat sitten siitä, kun voi röyhistellä julistamalla oman lempikonsolin ylivertaisuutta.

Yritän vielä sanoa tämän jotenkin ymmärrettävästi: se "huonompi" versio ei ole yhtä kuin huono peli, kuten ei se "parempi" versiokaan ole absoluuttisesti ainoa hyvä versio. Tämän keskustelun ydin pitäisi siis olla siinä, että voidaan kiihkoilematta ja muita loukkaamatta kertoa niistä mahdollisista eroista noiden alustojen välillä.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Toisille on tärkeää pelaaminen, ja toisille oman alustan hehkuttaminen ja ylivertaisena pitäminen kaikkien muiden kustannuksella.

Näinhän se ehdottomasti menee! Pelaamisen tulisi olla se tärkeämpi asia, sillä kyllä kaikista tämän sukupolven peleistä pystyy nauttimaan kummalla konsolilla tahansa, ei ne erot niin suuria ole, että se pelaamisen hauskuuteen vaikuttaisi.

Toisilla vaan on joku ristiretkiasenne, että pitää pyrkiä löytämään mitä tahansa piikiteltävää toisesta laitteesta. En sitten tiedä, mistä sellainen johtuu, ehkä pettymys omaan konsolivalintaan ja sitä kautta vakuuttelu toisille ja ennen kaikkea itselle, aiheuttaa tuollaisen noidankehän. Toisaalta on aika ihmeellistä, että kun kyseessä on kuitenkin yleensä ns. "HC-pelaaja", joka pelaa paljon, niin kuinka sitä aikaa jää sitten pelaamiselle kaiken tuon "sodanlietsonnan" jälkeen, vai onko se pelaamisen pohjimmainen tarkoitus sittenkin vain se toisille piikittely ja turhanpäiväinen jauhanta? Vai onko niin valitettavasti asiat, että elämä rajoittuu vain siihen konsoliin, sillä pelaamiseen ja kilpailevan konsolin mollaamiseen ja sillä pelaaville räksyttämiseen?
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Kyllä, mutta toisille ei ole. Ja jostain syystä ne, joille asialla on merkitystä, julistavat näkemystään kovaan ääneen, ja pahimmillaan antavat vaikutelman kuin toisin ajattelevat olisivat väärässä, ehkä jopa tyhmiä, kun eivät ymmärrä valita "parasta" versiota.
OT: Omassa päässä kumman usein syntyy vaikutelma että olisin väärässä, ehkä jopa tyhmä kun
olen kiinnostunut näistä teknisistä eroavaisuuksista.

Agressiivisimmin täällä huutelevat he jotka haluavat, syystä tai kolmannesta, vaientaa tämän
keskustelun, mm. ihmettelemällä kuinka meillä nolifereilla riittää tällaiseen aikaa.

En sitten tiedä, mistä sellainen johtuu, ehkä pettymys omaan konsolivalintaan ja sitä kautta
vakuuttelu toisille ja ennen kaikkea itselle, aiheuttaa tuollaisen noidankehän.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

OT: Omassa päässä kumman usein syntyy vaikutelma että olisin väärässä, ehkä jopa tyhmä kun olen kiinnostunut näistä teknisistä eroavaisuuksista.
Ymmärrä jo, kiinnostus teknisistä ja muista eroista ei ole missään määrin huono juttu. Sen vuoksi itsekin seuraan ja luen näitä vertailuja hyvin aktiivisesti. Ja jos et ole pistänyt merkille, aika huomattavan suuri osa tämän ja sen toisen vertailuketjun viesteistä on käsialaani.

Agressiivisimmin täällä huutelevat he jotka haluavat, syystä tai kolmannesta, vaientaa tämän keskustelun, mm. ihmettelemällä kuinka meillä nolifereilla riittää tällaiseen aikaa.

En sitten tiedä, mistä sellainen johtuu, ehkä pettymys omaan konsolivalintaan ja sitä kautta
vakuuttelu toisille ja ennen kaikkea itselle, aiheuttaa tuollaisen noidankehän.
Muiden puolesta en voi puhua, mutta omalta osaltani totean, etten pidä ketään "noliferina" sen vuoksi, että on kiinnostunut pienistäkin eroista. Sen sijaan pidän vahingoniloisia ja jatkuvasti vähintään piilovinoilevia ihmisiä lapsellisina.

Tarkoitus ei ole vaientaa keskustelua, vaan saada se täysin tarpeeton brassailu ja morkkailu kitkettyä pois. Olet fiksu tyyppi, ja varmasti ymmärrät, mitä tässä ajan takaa.

PS. En ole pettynyt omiin konsolivalintoihini. Toivottavasti kovin moni muukaan ei ole.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Kait silti arvostat edellisen viestini pikkunäppärää piilovinoilua? :rolleyes:
Suoraan sanottuna en. Tuommoiset pikkunäppärät heitot lähinnä vievät kämmeneni kohti otsaani.

Mutta jokohan tässä tuli jauhettua tästä aiheesta tarpeeksi? Seuraavaksi voisi vaikka veikkailla, onko GTA4:n PS3-version lisärit vielä samalla sub-HD-resoluutiolla kuin itse emopelikin.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Jäyhät fiilikset näin perjantaina.

Aiheeseen palataksemme, Dirt 2 demon Pleikka 3 versio repeilee rutkasti enemmän kuin Boksiversio.

360
Average fps: 29.942
Lowest fps: 29.0
Tearing 1.729%

PS3
Average fps: 29.833
Lowest fps: 28.0
Tearing: 20.261% (!!!)


Lähde: B3D
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Mutta jokohan tässä tuli jauhettua tästä aiheesta tarpeeksi? Seuraavaksi voisi vaikka veikkailla, onko GTA4:n PS3-version lisärit vielä samalla sub-HD-resoluutiolla kuin itse emopelikin.

En tiedä, miksi näin ei olisi. Tuskin Rockstar nyt kuitenkaan toimittaa uutta pelimoottoria tai merkittäviä parannuksia vanhaan ladattavan laajennuksen mukana.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Aiheeseen palataksemme, Dirt 2 demon Pleikka 3 versio repeilee rutkasti enemmän kuin Boksiversio.
Huh, yli 10 kertaa enemmän revenneitä ruutuja... Olisikohan tuo jo yhden sortin epämieluisa ennätys? Pitää vielä omilla silmillä vertailla demoja viikonloppuna. Noin suuren eron pitäisi olla jo käytännössäkin näkyvä (ja häiritsevä).
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Noin suuren eron pitäisi olla jo käytännössäkin näkyvä (ja häiritsevä).

No, saman testaajan mukaan Dirt 1:n demoissa repeili 30% (Xbox 360) ja 35% (PS3). :|

Edit: Ainakin kehitystä tapahtunut enginessä! :D
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Huh, yli 10 kertaa enemmän revenneitä ruutuja... Olisikohan tuo jo yhden sortin epämieluisa ennätys? Pitää vielä omilla silmillä vertailla demoja viikonloppuna. Noin suuren eron pitäisi olla jo käytännössäkin näkyvä (ja häiritsevä).

Jatkanee siis Codemastersin ja edellisen DiRT:n surullista tasoa. Samalla EGO enginellä on vielä tulossa F1. Whupiejaijee :mad:
 
Ylös Bottom