Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nudedude
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Brütal Legendin demon tuloksia Beyond3D:n foorumilta
Part 1:

360 Average(29.476) Tearing(1.431%) Min-Max(19.5-31.5)
PS3 Average(29.782) Tearing(6.696%) Min-Max(23.0-31.5)

Part 2:

360 Average(29.355) Tearing(3.850%) Min-Max(20.0-33.0)
PS3 Average(29.936) Tearing(4.672%) Min-Max(23.0-35.5)
PS3-version ruudunpäivitys on n. 0,5 FPS parempaa, mutta toisaalta revenneitä ruutuja tulee enemmän.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

PS3-version sisäinen tarkkuus on 1024x576, mutta Tekken 6:ssa on mukana erikoinen motion blur -efekti, jonka ansiosta matalampi tarkkuus peittyy kivasti. X360-versiossa puolestaan on tarjolla useampia eri tarkkuuksia, joista yksi jopa ylittää 720p:n, jos motion blurin ottaa pois päältä. Mutta vaikka tarkkuus näennäisesti lähes tuplaantuu, ei pelin ulkoasu silti muutu käytännössä yhtään sen paremmaksi.
Digital Foundry jatkaa nyt siitä, mihin viimeksi jäi ja tarkemmassa käsittelyssä on Tekken 6:n PS3-versio.

Eli toisin kuin X360:llä, jossa vaihtoehtoina on 1024x576 motion blurilla ja ilman anti-aliasingia tai 1366x768 ilman motion bluria & anti-aliasingia, on PS3:lla käytössä koko ajan vain tuo matalampi tarkkuus. Kuitenkin jos motion blurin ottaa pois, tuleekin reunoja pehmentämään 2xMSAA. Digital Foundryn mielestä tuo tila tarjoaa parasta kuvanlaatua kaikista eri yhdistelmistä molemmat alustat huomioiden.
Overall, although there's really nothing in it in the heat of gameplay, we'd take the PS3's blur-off 576p 2xMSAA picture as the best IQ option available across both versions, the realisation of which suggests that the whole game would've benefited a lot more with the more traditional arrangement of native 720p and MSAA. Screen-filling bosses aside, there's nothing to suggest that this wouldn't have been possible.
Pleikkarin omistajat voivat halutessaan myös asentaa reilun 3 gigan verran dataa kiintolevylle, jolloin latausajat lyhentyvät huomattavasti. Ja koska BD-levyltä tilaa on haukattu peräti 20 gigaa, ilmeisesti CGI-välianimaatiot ovat PS3-versiossa parempia kuvanlaadultaan.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Pleikkarin omistajat voivat halutessaan myös asentaa reilun 3 gigan verran dataa kiintolevylle, jolloin latausajat lyhentyvät huomattavasti. Ja koska BD-levyltä tilaa on haukattu peräti 20 gigaa, ilmeisesti CGI-välianimaatiot ovat PS3-versiossa parempia kuvanlaadultaan.

Pystyyhän tuon Boxillakin halutessaan asentamaan kiintolevylle, jolloin latausaikojen luulisi silläkin helpottavan huomattavasti. Harmittavasti näissä vertailuissa ei tuota vaihtoehtoa yleensä edes mainita tai testata. Olisi mukava saada myös tietää, että kuinka paljon tuosta vapaaehtoisesta asennuksesta on Boxin puolella hyötyä näiden tulevien pelien kohdalla. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että suurimmalta/suurelta osalta Boxin omistajista tuo kiintolevy löytyy, joten siinä mielessä tuon voisi ihan perustellusti ottaa näihin testeihin mukaan.

Tekkenin tulen kuitenkin mitä luultavammin hankkimaan Pleikkarille jo ihan siitä syystä, että tähän peliin DS3 soveltuu omasta mielestäni huomattavasti kilpailevan konsolin virkaveljeään paremmin.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Pystyyhän tuon Boxillakin halutessaan asentamaan kiintolevylle, jolloin latausaikojen luulisi silläkin helpottavan huomattavasti. Harmittavasti näissä vertailuissa ei tuota vaihtoehtoa yleensä edes mainita tai testata.
Olen samaa mieltä. Kiintolevyasennettujen boksiversioiden latausajat olisi hyvä saada vielä verrokiksi mukaan. Siitä vaan antamaan palautetta mm. IGN:lle, Lens of Truthille ja Digital Foundrylle. :)
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Pystyyhän tuon Boxillakin halutessaan asentamaan kiintolevylle, jolloin latausaikojen luulisi silläkin helpottavan huomattavasti.

En saanut vastausta, kun tästä asiasta tiedustelin täällä jokunen päivä sitten. :-D

Rupesin ihmettelemään, kun PS3 installointien jälkeen aina kehutaan miten latausajat ovat sen ja sen verran nopeammat kuin boksilla. Varmaan aika suuri osa boxereista kopsaa pelit kovolle.

Olettaisi, että boksin HDD-install pelit latautuu aina nopeammin kuin PS3:lla. Joutuuhan PS3 välillä streamaamaan ja toisinaan kopiomaan pelin aikana lisää matskua kiintolevylle (tyyliin Metal Gear Solid 4)
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Digital Foundryn Bayonetta: PS3/360 demo showdown ei jätä paljoa selittelyn varaan. "Converted by Sega" alkaa olla PS3-versioissa suoranainen käänteisen laadun merkki.
Right from the off, it's clear that the PlayStation 3's lack of unified memory pools has been an issue for SEGA's conversion-smiths: texture quality is pared back significantly. More than that, frame-rates are considerably lower, and tearing is far more frequent. There is also some evidence of the normal-mapping having a quality edge on Xbox 360. Platinum appears to have deployed one the Xenos GPU's unique compression modes (DXN/3Dc+) for a higher-quality finish, whereas the more standard DXT texture compression can look a bit rough on SEGA's PS3 version, in particular with blocky artefacting on curved edges.
Kaiken tuon päälle PS3:lla Bayonetta-demon hektisimmissä kohdissa jopa ~70 prosenttia ruutukuvista repeilee. Auts!
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

"Converted by Sega" alkaa olla PS3-versioissa suoranainen käänteisen laadun merkki.

It takes ageS to be this good, vai mitäs niissä Segan paidoissa lukikaan :p Ei voi kuin ihmetellä miten edelleen julkaistaan tällaisia vasemmalla kädellä tehtyjä porttauksia. En kyllä ihmettele miksi boksiversion tehnyt studio haluaa pestä kätensä tästä versiosta. Tosin, olisivat tehneet itse molemmat versiot. Noloa toimintaa molemmilta tahoilta, mennään sieltä mistä aita on matalin. Saa nähdä onko lopulliseen versioon pystytty joitain demossa olevia ongelmia korjaamaan.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

It takes ageS to be this good, vai mitäs niissä Segan paidoissa lukikaan :p Ei voi kuin ihmetellä miten edelleen julkaistaan tällaisia vasemmalla kädellä tehtyjä porttauksia. En kyllä ihmettele miksi boksiversion tehnyt studio haluaa pestä kätensä tästä versiosta. Tosin, olisivat tehneet itse molemmat versiot. Noloa toimintaa molemmilta tahoilta, mennään sieltä mistä aita on matalin. Saa nähdä onko lopulliseen versioon pystytty joitain demossa olevia ongelmia korjaamaan.

Mahdollisesti Platinum Gamesilla ei ole ollut alun perin kiinnostusta multiplattarijulkaisua kohtaan, mutta PS3-versio on tullut mukaan sitten Segan kanssa julkaisusopimusta väännettäessä. Kyseessä on studion ensimmäinen peli tehokonsoleille, vaikka tekijät ovatkin alan konkareita.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Brütal Legendin myyntiversiot Lens of Truthin vertailussa. X360-versio vei voiton hiuksenhienosti, koska se repeili vähemmän ja reunat oli pehmennetty paremmin.
This game was very close, overall, but the deciding factor came down to performance. And for that, the Xbox 360 wins this Head2Head.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Totuushan on se, että mihin räikkään ne raa'alla työllä hankkimat pennit ovat menneet, (jos omat?) on sitä myös puolustettava. Mutta tämä lapsellinen rääkyminen toisen laitteen vioista (joita on molemmissa! usko tai älä!) on merkki siitä, että tämä henkilö ei ole tyytyväinen omastaan,
jolloin täytyy etsiä valittamista toisesta että oma näyttäisi paremmalta.

Itse siis omistin Xbox 360, johon olin todella tyytyväinen (ostan uuden Jasper- mallin Falconin tilalle) mutta en ala kuitenkaan puhumaan pahaa toisesta osapuolesta (jota en ole edes testannut.)
jonka tiedän olevan laadukas tehoiltaan ja yksinoikeuspeleiltään (Uncharted 2, Killzone 2 yms..)

En usko että olen ainoa jota käy ärsyttämään nähdessään kommentin: "RÄKSPOKS ON P***A, RROD LOLOLOL" tai "GAYSTATION HAHAHAHAHAH".

Mutta lopuksi täytyy sanoa että: " KONSOLIT ON PASKOJA!!! PC RULZZ" tai sitten ei...
Itse aion jatkaa boxilla pelaamista ennen kuin tulee sellaisia esteitä joita en voi millään ylittää.
(Ja KONSOLIT ON PASKOJA!!! PC RULZZ oli sitten vitsi jos joku ei ymmärtänyt :p)
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

"Converted by Sega" alkaa olla PS3-versioissa suoranainen käänteisen laadun merkki.

On se perhana kummallista, että osa (onneksi vain pieni osa kuitenkin) pelifirmoista jättää PS3-version ikäänkuin oman onnensa nojaan ja dumppaa sen jollekin muulle firmalle.. Sitten ihmetellään kun vasemmalla kädellä portattu PS3-versio saa kritiikkiä..

Kuulostaa tosiaan siltä, että Bayonetta olisi ollut alunperin "360 exclusive" tms, josta sitten on hätäisesti tehty multiplatform-diili.. Olisiko syynä juuri Japanin markkinat, joissa PS3-versio myy ilmeisesti tätä(kin) peliä huomattavasti paremmin.

Ainiin, kunnon vertailu nyt olemassa:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-bayonetta-faceoff
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Kuulostaa tosiaan siltä, että Bayonetta olisi ollut alunperin "360 exclusive" tms, josta sitten on hätäisesti tehty multiplatform-diili.. Olisiko syynä juuri Japanin markkinat, joissa PS3-versio myy ilmeisesti tätä(kin) peliä huomattavasti paremmin.

OT: Mistäs tämän johtopäätöksen vedit? Omasta päästä vai onko tuollaisesta ollut jotain ihan keskusteluakin?

Pettymys kuitenkin, että tämä(kin) kohtuullisen hyvältä vaikuttava peli on sitten syystä tai toisesta menty kääntämään huolimattomasti PS3:lle. No, pitää aikanaan sitten XO:lle hankkia...
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Tämä siis Japanissa. Euro/US ovat sitten tulevaisuuden asia.

Luonnollisesti Bayonetta myy enemmän PS3:lla kuin XO:lla Japanissa, tässähän ei todellakaan ole mitään yllättävää, mutta tämä ei ollutkaan se kysymys. Tarkoitin, mistä vedit johtopäätöksen, että tämä olisi ollut exclusive XO:lle.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Tarkoitin, mistä vedit johtopäätöksen, että tämä olisi ollut exclusive XO:lle.

Ainakin ulkomaisilla foorumeilla on tuosta ollut paljon spekulaatioita, itse en tiedä onko mitään virallista sanottu. On tosin hyvin todennäköistä että Platinum Gamesin tarkoituksena on alunperin ollut kehittää vain Xbox-versio, ja sitten myöhemmin julkaisusopimuksen solmimisen yhteydessä Sega on tarjoutunut porttaamaan pelin myös PS3:lle. PG on kuitenkin käsittääkseni melkoisen pieni studio ja kyseessä on heidän ensimmäinen pelinsä HD-konsoleille. Mutta liekkö asialla mitään väliä loppupeleissä nyt kun peli on multiplatformi? :-)
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Kuulostaa tosiaan siltä, että Bayonetta olisi ollut alunperin "360 exclusive" tms, josta sitten on hätäisesti tehty multiplatform-diili..
Tuon DF:n artikkelin perusteella Bayonetta on alunperin tehty puhtaasti X360:n arkkitehtuuria ajatellen, joten sen rautakikkojen kääntäminen PS3:lle ei onnistu ilman rankkaa optimointia.
The crux of the matter is that the PlatinumGames team has created a game engine that targets all the things that the Xbox 360 architecture does well, to the point where it's almost as if the core development was on similar lines to a first-party exclusive. Indeed, Bayonetta is technically more ambitious than many of Microsoft's own titles this year.

Lopputulos on nyt sitten sen näköinen, että tästä taitaa tulla sellainen harvinaisuus, jonka ostan suosiolla X360-versiona. Tuo vertailuvideo oli sen verran masentavaa katsottavaa PS3-version puolesta. Joissain kohtauksissa Pleikkarilla ruudunpäivitys tippui peräti 20 ruutukuvaan sekunnissa, kun boksi porskutti täyttä kuuttakymppiä. Muutenkin suuren osan ajasta fps oli 30 vs. 60 X360-version hyväksi. Vaikka muistissa toki onkin NHL08 ja sen PS3-versio (joka oli siis puolet pienemmällä frameratella minusta täysin pelattava), nyt ero alkaa olla sietämätöntä luokkaa. Enkä millään jaksa uskoa, että noin isot ongelmat saataisiin korjattua tammikuun 8. päivä ilmestyvään länsimaiseen versioon.

PS. Digital Foundry nostaa myös yhden oikein hyvän pointin pelin välianimaatioista.
It's at points like this where you have to wonder why the developer didn't capture the Xbox 360 cut-scenes, perform v-sync clean-up and render them out as full-motion video, streamed straight from Blu-ray disc. PS3 has the storage space and oodles of decoding power that would've produced a better look than the 360 game, and no loading would've been required either.
Tuossa voisi olla hyvä idea monille multiplattisjulkaisijoille.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

PS. Digital Foundry nostaa myös yhden oikein hyvän pointin pelin välianimaatioista.

Tuossa voisi olla hyvä idea monille multiplattisjulkaisijoille.

Tuota cut-scenejen konvertoimista videoksi vastaan sotii (ainakin) kaksi seikkaa:

1) Videoiminen ja masterointi pitäisi todella myöhäisessä vaiheessa, koska muutosten tekeminen jälkeenpäin on mahdotonta. Tämä aiheuttaa aikataulutuspaineita.
2) Ja se tärkeämpi pointti lienee tietenkin marketplacen myytävät roinat; mikä pettymys olisikaan kun bikineillä tuunattu pelihahmo näkyisikin välipätkissä ihan perusvaatteissa. Kerrankin kun saisi tiirailla ilman kuolemanpelkoa. ;)
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Tuota cut-scenejen konvertoimista videoksi vastaan sotii (ainakin) kaksi seikkaa:

1) Videoiminen ja masterointi pitäisi todella myöhäisessä vaiheessa, koska muutosten tekeminen jälkeenpäin on mahdotonta. Tämä aiheuttaa aikataulutuspaineita.
2) Ja se tärkeämpi pointti lienee tietenkin marketplacen myytävät roinat; mikä pettymys olisikaan kun bikineillä tuunattu pelihahmo näkyisikin välipätkissä ihan perusvaatteissa. Kerrankin kun saisi tiirailla ilman kuolemanpelkoa. ;)
Ongelmaton ratkaisu tuokaan ei tietysti ole, ja etenkin tuota jälkimmäistä on nähtävissä vaikkapa Uncharted 2:ssa. Siinä osa välianimaatioista on valmiiksi purkitettu pelin omalla moottorilla, joten jos ekan läpipeluun jälkeen haluaa hahmoaan vaihtaa, näkyy se silti tavis-Drakena joissain välipätkissä.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Tuota cut-scenejen konvertoimista videoksi vastaan sotii (ainakin) kaksi seikkaa:

Kolmas seikka olisi sitten pelätty paluu menneeseen. Nykykoneilla on ollut muotina se, että välivideot eivät selkeästi pomppaa esiin peligrafiikkaa parempilaatuisina tuotoksina. Tässä tapauksessa pelikokemusta siirrettäisin pari sukupolvea takaisinpäin, PS1-aikaan, jolloin välivideot selvästi erottuivat varsinaisesta pelikuvasta.
 
Ylös Bottom