Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nudedude
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Nykykoneilla on ollut muotina se, että välivideot eivät selkeästi pomppaa esiin peligrafiikkaa parempilaatuisina tuotoksina. Tässä tapauksessa pelikokemusta siirrettäisin pari sukupolvea takaisinpäin, PS1-aikaan, jolloin välivideot selvästi erottuivat varsinaisesta pelikuvasta.
Noin dramaattisesta erosta (PS1:n realtime vs. esirendattu CGI) ei sentään ole kyse, ja kyllä vielä ihan tämän sukupolvenkin peleissä nähdään aika usein esirendattuja välianimaatioita (jotka eivät edes käytä pelimoottoria).

Paitsi tietysti jos tässä haettiin näkökulmaa, jossa PS3-versio on graafisesti "PS1-tasoa" ja X360-versio huipputuotettua CGI:tä. ;)

Update! Siivosin tämän viestin jälkeen tulleita offtopic-lätinöitä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Gamestop pääsi näkemään Bioshock 2:n PS3-version. Alla lyhyesti, miten se erosi X360-versiosta.
What's Different: The look of the game seems to be on par with the Xbox 360 and boasts the various improvements and upgrades we’ve seen in that version of the game. The game’s color palette looks to feature some of the subtle differences that were on display in the original game. While we didn’t see any glaring changes in the game’s look, there was definitely a subtle difference in color usage and possibly even lighting. However, minor differences we saw aside, the game is looking super sharp on the PS3.
Tässä vaiheessa tulossa ihan laadukas multiplattis, mutta palataan asiaan ensi vuonna, kun peli on julkaistu.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Square Enix on vahvistanut pari eroa Final Fantasy XIII:n PS3 ja Xbox 360:n versioiden välillä.
In an interview in Famitsu they state that the video and audio is compressed on the Xbox 360 DVDs while the Playstation 3 version will be uncompressed and appear on a dual-layer blu-ray disc. The 360 version will obviously be released on multiple DVDs. This means that the uncompressed game will be 25GB minimum.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Cynamite.de tarjoaa Dante's Inferno -vertailukuvia. Visceral tuntuu tehneen hyvää työtä, koska näillä moukansilmillä katsottuna löysin eroja vain tuli- ja savuefekteistä. Ja nekin johtunevat ihan siitä, että kuvakaappaus ei ole tismalleen samasta framesta otettu, joten liekit/savu ovat hieman eri "asennossa".
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Eivät tainneet ihan ehtiä, IGN antoi 360-versiolle 9.5 ja PS3-versiolle 8.2.
Joo, ei tuollaisia asioita muutamassa viikossa fiksata. Palataan asiaan, jos/kun päivitys ilmestyy.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Cynamite.de tarjoaa Dante's Inferno -vertailukuvia. Visceral tuntuu tehneen hyvää työtä, koska näillä moukansilmillä katsottuna löysin eroja vain tuli- ja savuefekteistä. Ja nekin johtunevat ihan siitä, että kuvakaappaus ei ole tismalleen samasta framesta otettu, joten liekit/savu ovat hieman eri "asennossa".

Peli on tosiaan muutenkin erittäin vakuuttavaa jälkeä myös teknisesti. Tekstuurit ovat oikein mukavan tarkkoja, ja peli pyörii solidisti 60 fps, tai näin ainakin oma silmä kertoisi.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

1Upin toimittaja oli päässyt pelaamaan Final Fantasy XIII:n X360-demoa ja todennut sen olevan käytännössä täysin identtinen PS3-versioon nähden.
It was therefore a pleasant surprise when I discovered FFXIII runs just as smoothly on 360 as it does on PS3. It's a brisk, action-packed RPG with tons happening on the screen at any given time (and the series' requisite flashy visuals cranked up to full throttle), yet I didn't see a hint of slowdown or choppiness or screen tearing or any of the other visual hiccups that serve as hallmarks of a sloppy port. Admittedly, I didn't see the two versions running side-by-side -- the bus set them apart with a looping trailer dividing the kiosks -- but I honestly saw no tangible difference from my time with the PS3 version.
Edelleen ne käytännön erot tulevat vain PS3-version häviöttömästi pakatusta ääniraidasta, 1080p-välivideoista sekä X360-version useammasta DVD-levystä.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Ei oo ihan perinteinen vertailu, mutta menköön... Eli Mass Effect 2 PC vs. X360. Alla vielä PC-version speksit:
1920x1080 - High Quality Bloom: On / Film Grain: Off / Motion Blur: On / Dynamic Shadows: On / Light Environment Shadows: On / Number of Cinematic Lights: 3 / Use Spherical Harmonic Lighting: On / Anisotropic Filtering: 16x / Anti-Aliasing: 0
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Aliens vs. Predatorin demoa on syynätty. PS3-versiossa repeilyä esiintyy lähes kymmenen kertaa (!) useammin kuin X360:llä (23,5 % vs. 2,51 %). Lisäksi Pleikkarilla tekstuurien yksityiskohdista on taas karsittu. Ja oma lukunsa on toki PS3-demossa oleva matchmaking-bugi, johon Rebellion on jo luvannut korjausta.
Conclusion: Just to reiterate, this is only the demo, but given first impressions, we had fun with this game. The super speed of the Alien, the cloaking features of the Predator, and the full arsenal of the marines just does not get old. When it comes down to a win, the Xbox takes it home for better graphics and performance. The Lens of Truth looks forward the full retail version of Aliens Versus Predator for a more complete analysis and for personal collections.

Lähde: Lens of Truth
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Myös Gamespotin FFXIII-previkassa oli mainintaa pienistä eroista PS3- ja X360-versioiden välillä.
After getting over the initial shock of playing a Final Fantasy game on the Xbox 360, we found it was difficult to tell the two versions apart. Both look spectacular, with the game's engine creating stunning vistas. As we walked around the environments, we could pick out all the details on our characters' clothes and see their hair floating around in the wind. Battles looked fantastic, with vibrant lighting effects filling the screen during summons. We were constantly reminded that the summons were fully rendered in real time, as it was often difficult to tell whether it was the game engine at work or a full-motion video sequence. Also of note is the lip-syncing during cutscenes. Character animations have been reworked for the English voice acting, so speech lines up perfectly. However, we noticed at this stage that the movies on the Xbox 360 suffered from more compression than on the PlayStation 3, while the Xbox 360 had an overall crisper image quality in the main game.
Eli X360-versio olisikin vähän skarpempi itse peligraffojen osalta, kun taas PS3:lla välivideot näyttävät paremmailta Blu-rayn mahdollistaman lisätilan ansiosta?

Lähde: Gamespot
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Eli X360-versio olisikin vähän skarpempi itse peligraffojen osalta
Tämähän olisi varsinainen skandaali!

Olisi kiva tietää jo, kuinka paljon FFXII nyt sitten vie tilaa Blu-Ray-levyltä. Oliko videon kompressointi aivan pakollista? Tosin jos tuollaisella pienellä tempulla sitten säästetään sen +1:n levyn käyttö, niin mikäs siinä.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Olisi kiva tietää jo, kuinka paljon FFXII nyt sitten vie tilaa Blu-Ray-levyltä. Oliko videon kompressointi aivan pakollista? Tosin jos tuollaisella pienellä tempulla sitten säästetään sen +1:n levyn käyttö, niin mikäs siinä.
Digital Foundryn artikkelista löytyi vastaus:
Taking a look at the structure of the Blu-ray disc, we see an absolutely colossal 32.6GB of what looks to be pre-rendered movies, while the actual gameplay content itself is a more reasonable 6.8GB. Co-incidentally, 6.8GB is also the maximum usable space developers have on the dual-layer DVD (yes, Xbox 360 games theoretically have less storage available than PS2 and Wii titles).
Eli 30+ gigaa rendattua videota ja 6,8 gigaa varsinaista pelidataa.

Karkeasti arvioituna X360-version videot vievät noin 13 gigaa, eli vähän reilun kolmanneksen PS3-version vaatimasta tilasta. Kyllä sellainen ero saattaa ollakin jo huomattavissa.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Karkeasti arvioituna X360-version videot vievät noin 13 gigaa, eli vähän reilun kolmanneksen PS3-version vaatimasta tilasta. Kyllä sellainen ero saattaa ollakin jo huomattavissa.

Tosin riippuu aika paljon koodekista. Muunmuassa yleiset H.264, XviD ja DivX tuottavat oikein nättiä jälkeä ja vievät kiintolevytilaa murto-osan raakamateriaalin tilasta. MP3 VBR on myös mukiinmenevää pakkaamista.

Pakatun ja pakkaamattoman äänenlaadun erottaminen voi olla hankalaa ja tarvitsee väistämättä hyvän audiolaitteiston. Tilaa pakattu MP3 taitaa viedä noin kymmenen kertaa vähemmän kuin pakkaamaton WAV, eikä äänenlaatu kärsi.

Minusta hyvän pakkaustavan käyttö on järkevää, vaikka tilaa olisikin ylimääräistä.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Tosin riippuu aika paljon koodekista. Muunmuassa yleiset H.264, XviD ja DivX tuottavat oikein nättiä jälkeä ja vievät kiintolevytilaa murto-osan raakamateriaalin tilasta.
Ei se Blu-rieskallakaan oleva video mitään pakkaamatonta sentään ole, vaan todennäköisesti esim. H.264:ää tai VC-1:tä. Ero tässä tapauksessa tullee ihan vain bitratesta, eli X360-versiossa bitrate on pienempi, ja kuvanlaatu siten jonkin verran heikompi.

Ja kyllä myös audiokin Pleikkari-versiossa on pakattua, mutta se on pakattu häviöttömästi (tyyliin FLAC, Apple Lossless). Dolby Digital 5.1 puolestaan on häviöllisesti pakattua (tyyliin mp3, ogg).
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Ei se Blu-rieskallakaan oleva video mitään pakkaamatonta sentään ole

Onko kaikki Blureiskan videomateriaali ollut VC-1 tai H.264 pakattua? Muissakin peleissä kuin ff13.

Ja kyllä myös audiokin Pleikkari-versiossa on pakattua, mutta se on pakattu häviöttömästi (tyyliin FLAC, Apple Lossless).

Tästäkin pitää kysyä, että onko PS3-pelien äänet aina pakattu FLACilla? Hyvä kuitenkin, että pakataan. Olin käsityksessä, että kun tilaa on millä mällätä, ei viitsitä turhan päiten pakkailla. (joka olisi typerää..)
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Onko kaikki Blureiskan videomateriaali ollut VC-1 tai H.264 pakattua? Muissakin peleissä kuin ff13.
Pelien videoissa toki voi olla periaatteessa mitä vaan. Yksin varsin yleisesti peleissä käytetty video-codec on Bink. Mutta siis sinällään sillä ei ole merkitystä, miltä medialta peliä luetaan, onpa se sitten DVD, BD tai vaikka kiintolevy. Videot ja ääniraidat voi olla peleissä vaikka firman omalla proprietary-codecilla, jos niikseen tulee.

Tästäkin pitää kysyä, että onko PS3-pelien äänet aina pakattu FLACilla?
Tämäkin menee jo siihen osastoon, ettei noita asioita yksinkertaisesti voi tietää (koska niitä ei kerrota julkisesti). Blu-ray-leffoissa käytetään esim. DTS-HD Master Audiota ja Dolby TrueHD:ta.

Ylivoimaisesti suurimmassa osassa PS3-pelejä on kuitenkin vain nämä perinteiset DD/DTS-ääniraidat. Häviöttömästi pakattujen ääniraitojen formaatista PS3-peleissä ainakaan mulla ei ole mitään tietoa.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Muutamia vertailukuvia Final Fantasy XIII:sta PS3:lla ja X360:llä. Varoituksen sana: saitti tuntuu olevan ihan kyykyssä, eli kuvien lataaminen kestää ja kestää...

Lähde: Siliconera

Update! Nevermind, ovat feikkejä. Eli sama kuva, johon on vaan photoshopattu PS3:n ja X360:n ohjaimen napit.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Bad Company 2:n demosta on tehty kevyttä vertailua. Tässä vaiheessa X360-versiolla on hienoinen etumatka vähemmän repeilyn vuoksi (12,51 % vs. 18,23 %).
Battlefield – Bad Company 2 demo performed pretty well considering the insane amount of explosions and the level of destruction rendering to the screen, but we did notice some performance hits. Both versions had a lot of screen tearing going on, especially when in a heated conflict, but the Xbox 360 version seemed to handle the chaos a little more effectively.
Lisäksi kummallakin alustalla oli ongelmia alpha-kanavan (eli käytännössä erinäisten läpinäkyvyysefektien) kanssa, mutta se lienee ihan vain demon hiomattomuutta.

Lähde: Lens of Truth
 
Ylös Bottom