Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ei ole vielä minkäänlaisia vertailuja olemassa, joten ihan mahdotonta sanoa. Palataan siis asiaan vasta lähempänä julkaisua.Kummalle alustalle kannattais Just Cause 2 hankkia?
Myös Gamespotin FFXIII-previkassa oli mainintaa pienistä eroista PS3- ja X360-versioiden välillä.
Eli X360-versio olisikin vähän skarpempi itse peligraffojen osalta, kun taas PS3:lla välivideot näyttävät paremmailta Blu-rayn mahdollistaman lisätilan ansiosta?
Pikselinlaskijat asialla ruutukaappausten kera molemmista FFXIII versioista:
PS3: 1280x720 2 x MSAA
X360: 1024x576 2 x MSAA
NeoGAF - View Single Post - Final Fantasy XIII Information Thread | March 9, 2010 NA/EU
Johdonmukaista olisi myös alkaa nyt haukkumaan Square-Enixin porukkaa kädettömiksi apinoiksi.Mutta tuskin 360-leiri näin helposti luovuttaa, eli vetäydyn odottamaan lisäarvioita..
Voi herrajumala sentään mitä paskaa. Mikä estää kahden levyn käytön lineaarisessa pelissä? Puolet kampanjasta toiselle levylle, puolet sekä moninpeli toiseen.Capcomia voi myös alkaa haukkua: Lost Planet 2:n X360-versiosta joudutaan pudottamaan "huomattava määrä sisältöä" jotta peli saadaan mahtumaan DVD:lle:
Lost Planet 2 Significantly Cut On 360 | Edge Online
Ei ole vielä minkäänlaisia vertailuja olemassa, joten ihan mahdotonta sanoa. Palataan siis asiaan vasta lähempänä julkaisua.
Pelin varsin lineaarisesta luonteesta johtuen eri levyillä on oletettavasti aika vähän redundanttia dataa, ja suurimman osan tilasta napannee CGI-välivideot.Website Ve3tro.com has reported the NXE hard disk install sizes for each of the three game discs that make up the Xbox 360 version of Final Fantasy XIII.
According to the site - which has posted screenshots as proof - disc one weighs in at 5.9GB, while the second and third discs install at 5.8GB and 6.6GB respectively. This combined 18.3GB compares with a total of 39.4GB for the Japanese PS3 version, making the 360 game less than half the size of the PlayStation 3 release.
Lopullista Final Fantasy XIII:n Xbox 360 -versiota on tutkittu ja sen CGI-välianimaatiot ovat paljastuneet olevan vain 1024x576-tarkkuudella. PS3:lla välipätkät ovat 1080p-videoina.
Lähde: NeoGAF
Mitä tuo tarkoittaa sitten käytännössä? X360-versio on todellakin vain 576p niin pelissä kuin välianimaatioidenkin aikana. Toki kuva skaalataan siitä ylöspäin, mutta lopputuloksena pienet yksityiskohdat kärsivät ja kuvanlaatu ei vaan yllä PS3-version tasolle. Jo aiemmin oli puhetta siitä, että esimerkiksi hiusten renderöinti X360-versiossa tuottaa kovasti ongelmia, eikä se asia ole miksikään muuttunut julkaisuversioon mennessä.The rumours are true. Final Fantasy XIII on Xbox 360 isn't anywhere near as impressive as it is on PlayStation 3. The real kicker is that it's a lot worse than it should have been.
"Adequate but a touch disappointing" best sums up the Xbox 360 version. Fine edges lose precision, and while the effect is mitigated thanks to the MSAA along with the multitude of post processing effects the engine has at its disposal, the fact is that the lack of resolution can make the 360 build look sub-par. The clean CG look of the PS3 game in motion is unduly compromised, and while it's still a handsome enough title on Xbox 360, it lacks the pristine presentation of its sibling.
Viimeinen naula Xbox 360 -version arkkuun tulee CGI-videoiden huonossa laadussa. Pelkkä tarkkuuden pudotus ei ole riittänyt, vaan välipätkät on yksinkertaisesti enkoodattu huonosti. Etenkin liikkeessä kuva palikoituu.You'll see that while both versions can drop frames, it is the Xbox 360 version that is undoubtedly smoother on average. Minimum frame-rate is 26FPS on 360, and 20FPS on PS3. It's interesting to note that the character close-ups are seemingly no problem for the 360: 30FPS is maintained while PS3 struggles.
Kerta se on varmaan ensimmäinenkin, mutta nyt joutuu toteamaan; jos voitte valita, ostakaa ehdottomasti PS3-versio.Unfortunately, when any particular scene ramps up the motion, the encoding solution Square has employed collapses horribly. Detail disappears in a sea of macroblocking and banding, while the PS3 version remains pretty close to pristine thanks to the incredible amount of bandwidth (and thus video information) available.
Category | 360 | PS3
Discs | 3 (DVD)* | 1 (BD)
Resolution | 576p** | 720p
Audio | Compressed Only | Both Compressed and Lossless
FMV*** | 576p (BINK) | 1080p (AVC)
*Xbox 360 optional install, like other 360 games (about 18GB for this game).
**Scaled to 720p
***FMV's are 1080p for PS3, and pre-rendered cut-scenes are both 720p
Update 2! Laitetaan vielä muutama vertailukuva noista CGI-eroista.
Sepä siinä onkin, että ykkös- ja kakkoslevyllä tilaa olisi ollut kummallakin noin gigan verran. Eli bitratea olisi voitu nostaa jonnin verran.Tiedä sitten oliko DVD:llä tila tosiaan niin kortilla, että videoiden enkoodauksessa piti pakkausruuvi vääntää noin tiukalla.
Lisäksi arvostelun kohteeksi on joutunut tuon BINK, jolla videot on X360-versiossa hoideltu.
Luulisi, että välianimaation aikaan ei prossutehoa tarvita juuri muuhun kuin sen videon toistamiseen. Sen takia aika kummallinen ratkaisu.BINK taitaa tosiaan vaatia vähemmän prosessoritehoa dekoodauksessa, joten ehkä SE:n oli pakko tehdä kompromissi sen suhteen, että CPU kapasiteettiä jää enemmän muuhun käyttöön.