Tämä digivastaisuus on ollut minulla jo X360-ajasta lähtien, joten ei se nytkään yhden tai parin pelin takia miksikään muutu. Ei vaikka minua itseänikin harmittaa että en "voi" tukea Remedyä tai Mimimiä.
Mitä tukemiseen tulee: olin jo kuukausia sitten googletellut että joko on ennakkotilauksia Gambitille koska tilasin uutiskirjettä ja tiesin pelin olevan tulossa ennen kuin siitä näkyi uutisointia muualla. Samoin olisin ostanut Alan Wake II:sta spessun mutta ei. Kyse ei siis ole siitä ettenkö haluaisi tukea hyviä kehittäjiä ja/tai pelejä vaan siitä mitä en halua tukea.
Toisessa vaakakupissa painaisi siis se että tukisin digiä. Olkoonkin että onhan tuo väistämätön suunta ja voisi yhtä hyvin luovuttaa. Mutta tämä homma on enemmän sellaista omassa mielessä olevaa, että ei tunnu että digissä saisi yhtä paljon vastinetta rahalle. Varmaan jos olisi kasvanut enemmän digiajassa eikä siinä, jossa ne pelit on tottunut saamaan hyllyynsä.
Isoimpia syitä muuten samalla miksi pc-pelaaminen ei kiinnosta yhtään. Jotenkin sen digin ostaminenkaan ei tunnu oikein samalta kuin fyysisen. Olkoonkin että pohjimmaisena se itse peli on tietysti se millä on eniten merkitystä.
Harmittaa se minuakin mutta ehkä haluan tällä valinnallani myös osoittaa että jos tuovat fyysisen niin olen heti tukemassa sitä. Haluaisin viestiä että on vielä meitä, jotka voidaan maksaa vaikka enemmän että saadaan se fyysinen versio.
Aika outo jo lauseena kun vastaus on tavallaan jo mukana: ei tietenkään ole. Jos julkaisija huomaa että digi myy kunnolla vasta -50% alessa ja fyysinen vieläpä myy paremmin niin eikö siinä ole selvä viesti että mistä saisi paremmin rahaa. Sitä viestiä minä haluan sanoa: fyysisestä harkitsisin jopa spessuversioita mutta digiä en osta kuin alesta.