Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pistetääs nyt mietteitä tuosta Far Cry 6:sta kerta eilen saatiin siitä jo se traileri. ihan hyvältähän tuo siis tosiaan näyttää. Miljöö vaikuttaa mielenkiintoisemmalta kun FC5:ssa, samoin mukavaa että Hevosillakin päästään ratsastamaan, Mukava myös että noita Pettejä voi tameta kuten trailerissa näkyy mäyris ja krokotiili/alligaattori, mutta joo se niiden vaatetus menee jo vähän överiksi. Itse Story tulee kyllä vahvat Breaking Bad/Kartelli Vibat kiitos pääpahiksen :). Sanoisin jo nyt että kyllä tämä parempi peli tulee olemaan kun FC5 tai ainakin mielenkiintoisempi.

jos ei ihmiset uskalla clickkailla noita venäläisiä linkkejä niin nyt on tosiaan itse pätkäkin youtubessa. Tämä on siis se sama pätkä mikä tullaan mitä luultavammin näkemään tänään tuolla FC6 Pressissä.

 
Viimeksi muokattu:
Far Cry 6 näyttää kyllä kaikinpuolin hyvältä, mutta eniten pisti hymyilyttämään hajoavat ympäristöt. Puut kaatui, talot räjähteli. Toivon mukaan tämä on implementoitu valmiissa versiossa kunnolla.

Muutenkin oli vauhdikasta ja brutaalia toimintaa, paljon erilaisia aseita ja kiinnostava kartellimiljöö. Hype nousi, vaikka en ole sarjan suurin fani.
 
En odottanut yllättyväni näin pahasti loistavan Far Cry 5 jälkeen, mutta tämä uusi näyttää vielä paremmalta.

Loistava ympäristö, paljon aseita ja tärkeimpänä peli vaikuttaa todella todella hauskalta leikkikentältä ja enempää ei Far Cry peliltä voi toivoa. Siihen päälle vielä se näyttää todella hienolta.

Tämä ja Horizon näyttää kyllä lunastavan niille asetetut odotukset, odotus alkakoon ja Far Cryn julkaisupäivä varmaan saadaan tänään illalla.
 
Pistetääs nyt mietteitä tuosta Far Cry 6:sta kerta eilen saatiin siitä jo se traileri. Peli näyttäisi sijoittuvan Puolan Nowy Kaupunkiin, Joten Kurwaa tiedossa :D, ihan hyvältähän tuo siis tosiaan näyttää. Miljöö vaikuttaa mielenkiintoisemmalta kun FC5:ssa, samoin mukavaa että Hevosillakin päästään ratsastamaan, Mukava myös että noita Pettejä voi tameta kuten trailerissa näkyy mäyris ja krokotiili/alligaattori, mutta joo se niiden vaatetus menee jo vähän överiksi. Itse Story tulee kyllä vahvat Breaking Bad/Kartelli Vibat kiitos pääpahiksen :). Sanoisin jo nyt että kyllä tämä parempi peli tulee olemaan kun FC5 tai ainakin mielenkiintoisempi.

jos ei ihmiset uskalla clickkailla noita venäläisiä linkkejä niin nyt on tosiaan itse pätkäkin youtubessa. Tämä on siis se sama pätkä mikä tullaan mitä luultavammin näkemään tänään tuolla FC6 Pressissä.


Tuo oli ilmeisesti vitsi, että peli sijoittuisi Puolaan? Meni vähän itseltäni tuo vitsi ohi, mutta vitsihän se tietenkin pakosti oli. Sinänsä peli näyttää huolestuttavan paljon viimeisimmiltä Just Cause-peleiltä, mikä ei omaan makuuni ole kovin hyvä juttu. Menee jo liian överiksi tuo taistelun hektisyys ja räjähtelyt joka puolella. Muutenkin alkaa näyttää aika aivottomalta tuo meininki, kun noita eläimiäkin puetaan jne. Vieläkin kohtuullisen odotettu peli itselleni, koska olen erittäin suuri Far Cry-pelien ystävä, mutta kyllä ne kovimmat odotukset nyt väistämättä aikamoisen kolauksen saivat noiden edellä mainitsemieni asioiden takia.
 
Tuo oli ilmeisesti vitsi, että peli sijoittuisi Puolaan? Meni vähän itseltäni tuo vitsi ohi, mutta vitsihän se tietenkin pakosti oli. Sinänsä peli näyttää huolestuttavan paljon viimeisimmiltä Just Cause-peleiltä, mikä ei omaan makuuni ole kovin hyvä juttu. Menee jo liian överiksi tuo taistelun hektisyys ja räjähtelyt joka puolella. Muutenkin alkaa näyttää aika aivottomalta tuo meininki, kun noita eläimiäkin puetaan jne. Vieläkin kohtuullisen odotettu peli itselleni, koska olen erittäin suuri Far Cry-pelien ystävä, mutta kyllä ne kovimmat odotukset nyt väistämättä aikamoisen kolauksen saivat noiden edellä mainitsemieni asioiden takia.

Ainakin tuossa trailerissa lukee Nowy gameplay ja Nowy on puolassa niin sillä ajattelin että sijoittuisi sinne.
 
Graafisesti varsin kivan näköinen tuo Far Cry 6, mutta kun kyseessä on Ubin peli, niin heti nousee mieleen ajatus, että kuinka kauan menee, että peli alkaa toistamaan itseään. Samantyyliset alueiden puhdistukset/avaukset, samantyyliset sivutehtävät...Ja kauanko tuo silmitön räiskiminen ja räjäyttely sitten jaksaa kiinnostaa? Itse varmaan kyllästyisin viimeistään siinä 10 pelitunnin kohdalla...

Ei jatkoon edes alelaarista.

Dying Light 2 taasen näytti kaikinpuolin kivalta ja saattaa päätyä loppuvuodesta ostoslistallekin.
 
Ainakin tuossa trailerissa lukee Nowy gameplay ja Nowy on puolassa niin sillä ajattelin että sijoittuisi sinne.
Nowy tarkoittaa myös uutta tai uutuutta Puolaksi. Karibianmeren jollekin saarelle pitäisi pelin käsittääkseni sijoittua.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin tuossa trailerissa lukee Nowy gameplay ja Nowy on puolassa niin sillä ajattelin että sijoittuisi sinne.
Kyllä tuo lähes satavarmasti Etelä-Amerikkaan sijoittuu. Meksiko, Kuuba ja niin edelleen.

Graafisesti varsin kivan näköinen tuo Far Cry 6, mutta kun kyseessä on Ubin peli, niin heti nousee mieleen ajatus, että kuinka kauan menee, että peli alkaa toistamaan itseään. Samantyyliset alueiden puhdistukset/avaukset, samantyyliset sivutehtävät...Ja kauanko tuo silmitön räiskiminen ja räjäyttely sitten jaksaa kiinnostaa? Itse varmaan kyllästyisin viimeistään siinä 10 pelitunnin kohdalla...

Ei jatkoon edes alelaarista.
Mainitsemistasi syistä en ole ollut kovinkaan suuri Far Cry -fani, mutta jotenkin tämä vaan näyttää selvästi kiinnostavammalta kuin sarjan aikaisemmat osat.

Jos hajoavat ympäristöt on toteutettu hyvin, niin silloin ollaan jonkun hienon äärellä. Muuten saattaa mennä alelaaritavaraksi riippuen siitä kuinka ruuhkaisa julkaisuajankohta on.
 
Aa niinpä tietenkin, joo eipä tuo oikein puolalta näyttänytkään, joo Caribean merelle/islandille näyttäisi sijoittuvan lisää vain vielä enemmän sitten omaa kiinnostusta. jos pelissä on mukana merenkäynti ja muu nyky-aika Pirates meininki. joo Toi tuhoutuva ympäristö on kyllä kova juttu, hyvä että nyky konsoleiden tehoilla pystytään sekin toteuttumaan.
 
Pitäisi silti olla mahdollisuus valita pelitapansa. Onhan se todella yksipuolista, jos vain meleeaseilla mennään. Pelkkä melee-pelaaminen se vasta tylsää on, ainakin itselleni. Ja kyllä zombie-peleihin nimenomaan kuuluu se, että on erilaisia mahdollisuuksia taistella zombeja vastaan. Kyllä tässä nyt iso takapakki otetaan heti suoraan sillä, että pelaaja pakotetaan tiettyyn taistelutapaan. Vihaan ylipäätään sitä, kun pelintekijät änkevät jonkun oman visionsa liian vahvasti peleihin. Pelien pitäisi olla valintoja täynnä ja antaa pelaajalle elementit tehdä itsensä näköinen ja oloinen seikkailu. Annan piut paut joidenkin pelisuunnittelijoiden ”mahtaville” visioille aina, kun ne ovat kovin pelkistettyjä ja pakotettuja.
No mutta kyllähän pelissä muullakin tapaa voi vihollisia tappaa kuin pelkillä melee-aseilla. Katsoitko eilisen trailerin?

Vihaan ylipäätään sitä, kun pelintekijät änkevät jonkun oman visionsa liian vahvasti peleihin."
Nytkö olemme syyttämässä devejä siitä, että luottavat omaan visioonsa sen sijaan, että pyrkivät miellyttämään kaikkia mahdollisia ihmisten mieltymyksiä?

Mielestäni pelisuunnittelussa mennään aina vihkoon siinä kohtaa, kun lähdetään miellyttämään kaikkia ihmistyyppejä ja tingitään omasta rohkeasta alkuperäisestä visiosta. Minun mielestäni lähes kaikki parhaimmat pelit ovat syntyneet juuri rohkeista ja massasta poikkeavista ratkaisuista pelisuunnittelussa.
 
Nytkö olemme syyttämässä devejä siitä, että luottavat omaan visioonsa sen sijaan, että pyrkivät miellyttämään kaikkia mahdollisia ihmisten mieltymyksiä?

Mielestäni pelisuunnittelussa mennään aina vihkoon siinä kohtaa, kun lähdetään miellyttämään kaikkia ihmistyyppejä ja tingitään omasta rohkeasta alkuperäisestä visiosta. Minun mielestäni lähes kaikki parhaimmat pelit ovat syntyneet juuri rohkeista ja massasta poikkeavista ratkaisuista pelisuunnittelussa.
Peli on aina luojiensa vision summa. Kun peliä lähdetään tekemään, niin ainahan kehittäjillä ja luojilla on oma "agendansa" ja visionsa, jonka mukaan se tehdään. Käytännössä koskaan kaikkia ei voi miellyttää. Aina joku loukkaantuu tai ei pidä jostain. Joku aina toteaa "mutku mä haluisin mieluummin näin!". Aina joku ärsyyntyy jostain hahmosta, josta taas monet muut pitävät. Se on sitten ihmisestä kiinni, että haluaako enemmän keskittyä valittamaan ja kitisemään niistä peleistä, joista ei pidä, vai keskittyykö enemmän pelaamaan ja keskustelemaan niistä, joista pitää.

Minusta tuo Dying Light 2 näytti kaikin puolin lupaavalta. Vapaudet valita tehtävien ja tarinan suuntaa kiinnittivät positiivisessa mielessä huomioni. Pelimaailma näytti kiinnostavalta, mutta tietenkin vasta myöhemmin nähdään, onko se kovasti itseään toistava, toivottavasti ei. Parkour ja liikkuminen näytti hyvältä. Itselle tuliaseiden puuttuminen ei myöskään ole mikään iso miinus, koska pelasin ykkösosaakin enemmän hiiviskellen ja parkourin puolella. Todennäköinen hankinta kaiken kaikkiaan.

Onneksi on vapaus valita! Jos haluaa avoimemman ja enemmän meleehen perustuvan pelin, niin voi ostaa aikanaan Dying Light 2:n. Jos taas haluaa räiskintäpainotteisemman zombipelin, niin Resident Eviliä saa kaupasta jo nyt.
 
No mutta kyllähän pelissä muullakin tapaa voi vihollisia tappaa kuin pelkillä melee-aseilla. Katsoitko eilisen trailerin?


Nytkö olemme syyttämässä devejä siitä, että luottavat omaan visioonsa sen sijaan, että pyrkivät miellyttämään kaikkia mahdollisia ihmisten mieltymyksiä?

Mielestäni pelisuunnittelussa mennään aina vihkoon siinä kohtaa, kun lähdetään miellyttämään kaikkia ihmistyyppejä ja tingitään omasta rohkeasta alkuperäisestä visiosta. Minun mielestäni lähes kaikki parhaimmat pelit ovat syntyneet juuri rohkeista ja massasta poikkeavista ratkaisuista pelisuunnittelussa.
Se on tullut selväksi, että arvostat elokuvamaisia ja putkimaisia - paljonkin devejen tarkasti määrittämiä ja rajaamia pelejä. Se on toki sinun ja monen muun sellaisista peleistä pitävien oikeus. Itse taas nimenomaan karsastan niitä elementtejä peleissä. Koen elokuvat ja kirjallisuuden toki tuollaisena toimiviksi, mutta pelit ovat minulle hyvin voimakkaasti nimenomaan interaktiivista viihdettä, johon en kaipaa niin paljoa suunnittelijoiden ohjausta ja valmiissa paketissa määrittelyä.

Yksi suuri Sonya kohtaan kokemani antipatia tulee juuri siitä, että aivan liiankin voimakkaasti satsaavat sen kaltaisiin peleihin omasta mielestäni. Eivät juuri sellaisella omasta mielestäni tuo juurikaan uutta ja mielenkiintoista pelimaailmaan. Toki teknisesti niin varmasti tekevät, mutta omasta mielestäni pelillisesti eivät ole alaa juurikaan osanneet uudistaa, kun satsaavat niin kovasti niihin ennalta-arvattavan tarkkaan määriteltyihin ja skriptattuihin elokuvamaisiin ja tarinallisiin peleihin. Niillekin toki on joskus itsellenikin paikkansa, mutta liika on todellakin liikaa.

Mutta tosiaan olemme kovin eri mieltä tästä asiasta, kuten vaikuttaa olevan paljolti muidenkin asioiden suhteen. Ole toki rauhassa eri mieltä kanssani, kunhan ollaan puolin ja toisin kunnioittavia eriäviä mielipiteitä kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aa niinpä tietenkin, joo eipä tuo oikein puolalta näyttänytkään, joo Caribean merelle/islandille näyttäisi sijoittuvan lisää vain vielä enemmän sitten omaa kiinnostusta. jos pelissä on mukana merenkäynti ja muu nyky-aika Pirates meininki. joo Toi tuhoutuva ympäristö on kyllä kova juttu, hyvä että nyky konsoleiden tehoilla pystytään sekin toteuttumaan.
Jep sijoittuu kuvitteelliselle Yaran saarelle Caribialla.

Ubisoft explains that Far Cry 6 is set on Yara, a fictional island in the Caribbean.

 
Kyllä tuo lähes satavarmasti Etelä-Amerikkaan sijoittuu. Meksiko, Kuuba ja niin edelleen.

Tarkkana näissä, Meksiko ja Kuuba eivät ole Etelä-Amerikkaa! :)

Ja omaan silmääni erityisesti Dying Light 2 vaikutti yllättävänkin mielenkiintoiselta, pitääkin ottaa seurantaan. Far Cry ei omaan makuun ole koskaan oikein kiinnostanut. Tosin molemmat näistä voivat lopulta olla "liian avointa maailmaa" omaan makuuni, mutta tuo DL2:n taistelu, yleinen pelimekaniikka ja tunnelma vaikutti oikein kivalta.
 
Horizon ja DL2 kyllä vaikuttaa hyvältä. Kumpaakaan ei ollut oikein mitään odotuksia mutta nyt odotukset nousi. Pitää kattoa vielä se FC6 tänään, niistä peleistä itse olen aina tykännyt.
 
Yksi suuri Sonya kohtaan kokemani antipatia tulee juuri siitä, että aivan liiankin voimakkaasti satsaavat sen kaltaisiin peleihin omasta mielestäni. Eivät juuri sellaisella omasta mielestäni tuo juurikaan uutta ja mielenkiintoista pelimaailmaan. Toki teknisesti niin varmasti tekevät, mutta omasta mielestäni pelillisesti eivät ole alaa juurikaan osanneet uudistaa, kun satsaavat niin kovasti niihin ennalta-arvattavan tarkkaan määriteltyihin ja skriptattuihin elokuvamaisiin ja tarinallisiin peleihin. Niillekin toki on joskus itsellenikin paikkansa, mutta liika on todellakin liikaa.
Kyllä Sonyn yksinoikeudet on vielä kaukana sellaisista peleistä, joita kutsuisin putkimaisiksi. Nimenomaanhan se Sonyn kaava on ollut 3rd person open world. Sen sisällä toki usein asiat saattaa joutua tekemään tietyllä tapaa mutta niin on pitkälti kaikissa open worldeissä mitä minä olen pelannut. Mene paikkaa X, tapa kaikki/ota joku tavara, toista.

Olisi kiva tietää mitä pelin pitäisi kirjoittajan mielestä olla ettei se olisi tällainen Sony-tyylinen peli? TLoU2 on ehkä lähimpänä putkea ja sekin on silti avarampi kuin ensimmäinen osa. Niiden kaveriksi löytyy Horizon, Days Gone, Spider-Man, InFamous ja Tsushima, jotka kaikki täysin open worldia.

Mitä keskustelun aloittaneeseen asiaan tulee: jokaisessa pelissähän kehittäjä valitsee mitä välineitä pelaajalle antaa, joten miksi jonkun puuttuminen on millään tavalla sen erikoisempaa kuin vaikkapa se että Ghost of Tsushimasta puuttuu rynnäkkökiväärit? Syy on toki selvä ja realistinen mutta yhtä lailla voi kehitellä syyn tuliaseiden puuttumiselle peliin kuin peliin jos pelkkä syy riittää oman (tuliase-)tarpeensa lieventämiseen.

Melee-aseillakin saa silti hyvin paljon vaihtelua ja ne tuliaseet vasta geneerisin mahdollinen valinta ovatkin. Eikä kaikkien pelien tarvitse klikata jokaisen checklistan jokaikistä rastia. Nioh on aika hyvä esimerkki kun liika on jo liikaa. Siinä on mekaniikkoja vaikka muille jakaa ja todellakin yksinkertaistaminen olisi tarpeen. Moni toki tuostakin pitää että on valintoja ja ymmärrän senkin mutta jos kehittäjä haluaa esim. iholle tulevan melee-taistelun kautta hektisyyttä peliin niin minusta se on ihan hyvä syy jättää tuliaseet pois.

Pitkälti tietenkin mielipideasia tämä(kin) mutta kyllä pelattavaa riittää jos tuliaseet on se juttu tai se että on sekä ne että muita vaihtoehtoja. Dead Islandissa en paljoa muista aseita käyttäneeni kun olivat niin tylsiä ja panokset aina loppu. Tulimiekka sahanterillä (tai joku vastaava) FTW!

Sitä paitsi jos yhtään zombileffoja ja muuta on kuluttanut niin tietää että aseet on viimeinen oljenkorsi monesta, monesta syystä.
 
Ylös Bottom