Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Tuo on Overwatch Marvel-skineillä. Ei ole kovin kummoista hurraa-huutoa saanut aikaiseksi, lähinnä naurua. Kyllähän tuota mielellään kokeilisi, mutta vähän tuntuu että tulee olemaan dead on arrival. :D
Olen aika Overwatch-noobi, eli en ole katsonut kuin parit Dunkeyn videot, mutta tuo näytti minun silmääni 1:1 samalta peliltä mutta eri kuoseilla. Vaikuttaa karummalta "palette swapilta" mitä Palworld.

Mutta enemmän asiaan vihkiytyneet varmaan osaa sanoa että olen ihan väärässä ja pelit on oikeasti merkittävästi erilaiset. Minun kokemukseni ovat, kuten sanoin, melko suppeat Overwatchin suhteen.
 
Friends Per Second -podcast oli päässyt testaamaan Ken Levinen uutta Judas peliä ja samalla haastattelemaan herraa. Ken Levine on monille varmaan tuttu Bioshockeista (1 ja Infinite) ja uusi pelikin vahvasti antaa "Bioshock avaruudessa" vibat. Oli kyllä todella mielenkiintoinen haastattelu ja jos ylipäätään pelikehitys kiinnostaa, niin kannattaa ehdottomasti kuunnella. Ken Levine on kyllä alansa huippuja ja puhuu paljon mielenkiintoisista jutuista myös mm. Bioshockin tekemiseen liittyen. Haastattelu alkaa kohdasta 36:37.



Mitä Judakseen tulee, niin peli tosiaan antaa alkuun vahvat Bioshock vibat, mutta peli on paljon muutakin. Podcastissa sanotaan, että oikeastaan mitään juuri tällaista peliä ei ole aiemmin tehty, vaan se yhdistelee monille tuttuja elementtejä eri peleistä uudenlaiseksi kokonaisuudeksi.

Peli on tarinavetoinen FPS, jossa on mukana myös roguelite elementtejä. Tämän lisäksi erityisen mielenkiintoista oli se, että pelin kentät ja jossain määrin myös pelaaminen on proseduraalisesti generoitua. Eli kentät ei ole valmiiksi rakennettuja, vaan rakentuvat pelin edetessä erilaisista "palikoista", ja nämä käytetyt palikat valikoituvat pelaajan tekemien valintojen perusteella. Levine puhui tästä jo vuonna 2014, Youtubesta löytyy "Narrative Legos with Ken Levine", jos kiinnostaa (on myös todella hyvä video). Silloin enemmänkin narratiivin rakentumisen näkökulmasta, mutta nyt hän kuitenkin vie ajatusta vielä pidemmälle siinä mielessä, että tarinankerronnan lisäksi myös pelattavuus rakentuu näistä palikoista.

Tämä tarkoittaa siis sitä, että kun peli huomaa pelaajan pelaavan tietyllä tapaa, esimerkiksi hiiviskelevän paljon, niin peli mukautuu tähän ja muuttuu sitä mukaa. Levine kuitenkin korostaa sitä, että heille on ollut äärimmäisen tärkeää, että tämä proseduraalinen generointi ei näy pelaajalle millään tapaa, vaan pelaajasta pitäisi tuntua siltä, että kaikki on käsin rakennettua.

Tässä pelissä on kyllä paljon mielenkiintoisia juttuja ja odotan kyllä suurella mielenkiinnolla miltä lopullinen teos näyttää. Ainakin aikaa Levinellä on ollut tätä tehdä ja kaikesta hänessä kyllä huokuu rakkaus pelejä ja pelikehitystä kohtaan.
 
Take-Two ostaa kehittäjä Gearbox Entertainmentin Embracer Groupilta 460 miljoonalla.

 
Peli ei arvostelujen perusteella ole kovin kaksinen, mutta mielenkiintoisen tästä uutisesta tekee se, että Predator Hunting Grounds on alunperin Sonyn julkaisema peli ja nyt se tulee Xbox Series -konsoleille.

Tosin taitaa olla niin, että kehittäjä on saanut oikeudet peliinsä itselleen, jolloin saavat julkaista pelistä uuden version haluamillaan alustoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Peli ei arvostelujen perusteella ole kovin kaksinen, mutta mielenkiintoisen tästä uutisesta tekee se, että Predator Hunting Grounds on alunperin Sonyn julkaisema peli ja nyt se tulee Xbox Series -konsoleille.

Tosin taitaa olla niin, että kehittäjä on saanut oikeudet peliinsä itselleen, jolloin saavat julkaista pelistä uuden version haluamillaan alustoilla.

hyvä vaan tuota kannatan että pelin tekijät saavat itse päätää mille alustalle julkaisevat pelin
 
hyvä vaan tuota kannatan että pelin tekijät saavat itse päätää mille alustalle julkaisevat pelin
Parempihan se olisi näin, mutta julkaisija ne alustat kuitenkin aina päättää, koska sieltä se raha tulee. Tässä tapauksessa vaan nyt kehittäjä itse toimii myös julkaisijana näiden uusien versioiden kanssa.

Kun Sony oli tämän pelin julkaisija, niin vähemmän yllättäen Xbox versiosta ei ollut mitään puhetta.
 
Peli ei arvostelujen perusteella ole kovin kaksinen, mutta mielenkiintoisen tästä uutisesta tekee se, että Predator Hunting Grounds on alunperin Sonyn julkaisema peli ja nyt se tulee Xbox Series -konsoleille.

Tosin taitaa olla niin, että kehittäjä on saanut oikeudet peliinsä itselleen, jolloin saavat julkaista pelistä uuden version haluamillaan alustoilla.

No hitto, täällä olikin jo mainittu tuosta, no heitin myös tonne pelin omaan ketjuun tuosta samasta asiasta :)
 
Take-Two ostaa kehittäjä Gearbox Entertainmentin Embracer Groupilta 460 miljoonalla.


Embracer maksoi vain kolme vuotta sitten hulppeat 1,3 miljardia Gearboxista, eli tappiota tuli peräti 840 miljoonaa. Näinköhän tuo pulju näkee vuotta 2025.
 
Corpse Party II: Darkness Distortion julkistettu kaikille merkittäville alustoille. Ainakin jenkeissä fyysinen versio tulossa.

Julkistustraileri:

Siis mitä nyt taas... Oletin että tämä olisi remake Corpse Party II: Dead Patient-pelistä mutta tämähän on uusi peli. Saisivat nyt tuoda sitten kaikki osat kaikille alustoille eikä jättää vain siihen ensimmäiseen ja tähän uuteen. :D

Muoks. En pysy oikein enää mukana. Siis Dead Patient-peliä ei ikinä julkaistu. Onko tämä nyt sitten sen tilalla... Olen ihan pihalla. Tiedän vain sen että itsellä oli PS Vitalla kolme Corpse Party-peliä, ekasta nyt tehty remake ja haluan loputkin muille alustoille. :D
 
bafkreiaaw3qfgutwnkmtjxpbxkwzbz773mffeyvktxgfhsrkacb3rl7jhq@jpeg

Viime aikoina kerrottuja pelijulkaisuja.
Knoebel Bluesky
 
Nightdive seuraava projekti. Juuri katsoin muutama päivä sitten videon Doom klooneista ja tämä oli yksi listalla. Näytti kyllä sen verran oudolta etten tiedä mitä ajatella.

 
Konami tuo kaksi menneiden vuosien pelisarjaa takaisin kokoelmien muodossa.


Paljoa valehtelematta olen enemmän innoissani Felix the Catin pelaamisesta uudelleen kuin melkeinpä mistään muusta tänä vuonna (nykytietojen mukaan) julkaistavasta. Ja! Kun Konami näitä kokoelmia nyt pistää pihalle yhtä toisensa perään, niiiiiiin ehkä on pieni mahdollisuus Goemon-kokoelmalle myös olemassa?
Kyllä se aika oli kuulkaa kullannut muistot, ei se Felix the Cat ollutkaan niin hyvä nykysilmillä katsottuna. Arvostelun otsikkokin sen paljastanee. :D

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom