Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tupakoitko?

Vastaus: Tupakoitko?

Tänään 16.3 2009 katkoin kaikki tupakkani ja heitin roskiin. Yritän siis lopettaa. Tähän mennessä ei niin hirveitä viekkareita. Tiedän että olen ollut polttamatta vasta vähän aikaa(eilisestä n. klo 22.00 asti), mutta en ole 23 vuoden aikana ollut päivääkään polttamatta, joten kai tämäkin jo jotain on. Ja olen tosissani kun yritän lopettaa!! :)

Wow! Tsemppiä. :)
 
Vastaus: Tupakoitko?

Koskaan en ole edes maistanut. Enkä aio, turhaa hommaa. Onnea niille jotka koettaa irti päästä. Loppujen lopuksi se on jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää joten eipä oikein voi saarnatakkaan.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tänään 16.3 2009 katkoin kaikki tupakkani ja heitin roskiin. Yritän siis lopettaa. Tähän mennessä ei niin hirveitä viekkareita. Tiedän että olen ollut polttamatta vasta vähän aikaa(eilisestä n. klo 22.00 asti), mutta en ole 23 vuoden aikana ollut päivääkään polttamatta, joten kai tämäkin jo jotain on. Ja olen tosissani kun yritän lopettaa!! :)

Kovasti tsemppiä sinne suunnalle täältäkin! Itse en voi edes kuvitella kuinka tiukka paikka tuo on, kun koskaan en ole itse "vakituisesti" alkanut polttamaan. Voin kuitenkin kuvitella, että sisua ja varsinkin lujaa tahtoa tuo varmasti vaatii todella paljon. Omat tupruttelut on tullut hoidettua joskus harvoin kännissä. Koskaan en siis itse koukussa ole ollut.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kovasti tsemppiä sinne suunnalle täältäkin! Itse en voi edes kuvitella kuinka tiukka paikka tuo on, kun koskaan en ole itse "vakituisesti" alkanut polttamaan. Voin kuitenkin kuvitella, että sisua ja varsinkin lujaa tahtoa tuo varmasti vaatii todella paljon. Omat tupruttelut on tullut hoidettua joskus harvoin kännissä. Koskaan en siis itse koukussa ole ollut.

Kiitos. Otin myös Champix nimisen lääkkeen haasteeseen mukaan, taitaa jopa auttaa. Lääkkeessä on tosin niin paljon sivuvaikutuksia, etten halunnut edes lukea niitä loppuun..

- Erittäin yleiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä kymmenestä:
päänsärky, unihäiriö, poikkeavat unet
pahoinvointi.

- Yleiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä sadasta:
ruokahalun lisääntyminen, makuhäiriöt, suun kuivuminen
uneliaisuus, väsymys, huimaus
oksentelu, ummetus, ripuli, turvonnut olo, mahavaivat, ruoansulatushäiriöt, ilmavaivat.

- Melko harvinaiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä tuhannesta:
rintaontelon tulehdus, epämiellyttävä tunne tai kipu rintakehän alueella, poskionteloiden tulehdus
kuume, palelu, heikotuksentunne, sairaudentunne, virusinfektio, hengenahdistus, yskä, käheys, kurkkukipu ja nieluärsytys, poskionteloiden tukkoisuus, vuotava nenä, kuorsaaminen
ruokahaluttomuus, janontunne, painonnousu
paniikintunne, ajattelun vaikeudet, mielialan vaihtelut
vapina, koordinaatiovaikeus, puhevaikeus, tuntoaistin heikkeneminen, lisääntynyt lihasjännitys, levottomuus
sydämen rytmihäiriöt, verenpaineen nousu, sydämensykkeen tiheneminen
näköhäiriöt, silmänvalkuaisten värjäytyminen, silmäkipu, mustuaisten laajeneminen, likinäköisyys, valonarkuus, silmien vetistys
korvien soiminen
verioksennus, mahalaukun ärsytys, närästys, vatsakipu, poikkeavat ulosteet, veriuloste, röyhtäily, suun limakalvohaavaumat (aftat), kipu ikenissä, katteinen kieli
ihottuma, kysta (hyvänlaatuinen rakkulakasvain), sieni-infektio, ihon punoitus, kutina, akne, lisääntynyt hikoilu
kipu rintalastassa ja kylkiluissa, nivelten jäykkyys, lihasnykäykset
sokerivirtsaisuus, virtsamäärän lisääntyminen ja tihentynyt virtsaaminen
runsaat kuukautiset, emätinvuoto, sukupuolivietin tai -kyvyn muutokset.

Potilailla, jotka ovat yrittäneet tupakoinnin lopettamista CHAMPIXIN avulla, on ilmoitettu sydänkohtauksia, masennusta, itsetuhoisia ajatuksia ja yliherkkyysreaktioita (jotka voivat ilmetä kasvojen tai kielen turvotuksena). :D

http://www.lääkeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=15165&i=PFIZER_CHAMPIX
 
Vastaus: Tupakoitko?

poltin tuossa 8 vuotta varmaan ja nyt on tullut sitten lopetettua... ainakin toistaiseksi. Ensimmäistä kertaa kokeillaan tätäkin. Kohta on tullut kaksi viikkoa täyteen lopettamisesta ja ei ole ollut käytännössä mitään ongelmia. Poltin silloisen askin loppuun enkä vain enää ostanut lisää ja siinäpä se. Mitään korvaushoitoja en tarvitse enkä halua... varmaan jäisin vain siihen nikotiiniin sitten koukkuun.

Emäntä ei ole lopettanut, mutta ei se minua haittaa. Vähentänyt sekin on kun en ole lähdossä enää tupakille. Mutta katsellaan eteenpäin.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kännissä on joskus tullut poltettua tupakka tai pari, joskaan ei nyt pariin vuoteen. Koskaan en ole tupakkaa ostanut tai vakituisesti polttanut, enkä siis tietenkään ole siihen milläänlailla koukussa. Onnea vaan kaikille lopettamista yrittäville.

En muuten ole tupakoimista vastaan, jokainen tekee omat päätöksensä(monet kaverit polttavat), mutta jos tyttöystävä jostain kumman syystä alkaisi polttaa niin jäisi kyllä suukottelut vähemmälle, ihan jo pelkän hajun ja maun vuoksi...
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kyllähän sitä norttia itsellä palaa päivässä valitettavan paljon, pitäisi koittaa lopettaa, ei tässä mene kuin terveys ja rahat. Perheessä viellä tuore esikoinenkin niin olisi ainakin motivaatiota lopetella itsekkin :)
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kyllähän sitä norttia itsellä palaa päivässä valitettavan paljon, pitäisi koittaa lopettaa, ei tässä mene kuin terveys ja rahat. Perheessä viellä tuore esikoinenkin niin olisi ainakin motivaatiota lopetella itsekkin :)

Vastaava motivaatio minullakin nikotiinipurukumin jauhamiseen leuat puuduksissa. Ei ole selkärankaa riittävästi olla kokonaan ilman nikotiinia!
 
Vastaus: Tupakoitko?

päänsärky, unihäiriö, poikkeavat unet
pahoinvointi.
ruokahalun lisääntyminen, makuhäiriöt, suun kuivuminen
uneliaisuus, väsymys, huimaus
mahavaivat, ruoansulatushäiriöt,
epämiellyttävä tunne tai kipu rintakehän alueella
heikotuksentunne, sairaudentunne, hengenahdistus, yskä, käheys
janontunne, painonnousu
ajattelun vaikeudet, mielialan vaihtelut
vapina, koordinaatiovaikeus, puhevaikeus, levottomuus
sydämensykkeen tiheneminen
sukupuolivietin tai -kyvyn muutokset.

Nuo kaikki oireet tulivat minulle jonkinasteisena, kun itse lopetin sauhuttelun kymmenen vuoden jälkeen. Ja ilman mitään korvaavaa hoitoa, eli johtuivat vain tupakasta vieroituksesta. Siis, jos lääke auttaa, niin popsi vaan menemään, vittumaisia oireita saattaa tulla kaikesta huolimatta. Minäkin toivotan kovasti sisua koitokseen, alussa pirun vaikeata mutta helpottaa paljon jo muutaman päivän jälkeen. Tosin minulla tekee vieläkin joissakin tilanteissa mieli röökiä ja unia näen polttamisesta joka viikko, vaikka polttamatta olen ollut 2,5 vuotta. Yhtiäkään savuja en ole ottanut, enkä uskalla enää ottaakaan etten enää koukkuun jäisi.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tupakointi on kyllä todella paha tapa, jota itsekin harrastelen. Päivässä palaa aski, joka on kyllä ihan liikaa. Pitäisi yrittää lopettaa, mutta kun motivaatiota ei oikein ole.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kiitos. Otin myös Champix nimisen lääkkeen haasteeseen mukaan, taitaa jopa auttaa. Lääkkeessä on tosin niin paljon sivuvaikutuksia, etten halunnut edes lukea niitä loppuun..

- Erittäin yleiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä kymmenestä:
päänsärky, unihäiriö, poikkeavat unet
pahoinvointi.

- Yleiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä sadasta:
ruokahalun lisääntyminen, makuhäiriöt, suun kuivuminen
uneliaisuus, väsymys, huimaus
oksentelu, ummetus, ripuli, turvonnut olo, mahavaivat, ruoansulatushäiriöt, ilmavaivat.

- Melko harvinaiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä tuhannesta:
rintaontelon tulehdus, epämiellyttävä tunne tai kipu rintakehän alueella, poskionteloiden tulehdus
kuume, palelu, heikotuksentunne, sairaudentunne, virusinfektio, hengenahdistus, yskä, käheys, kurkkukipu ja nieluärsytys, poskionteloiden tukkoisuus, vuotava nenä, kuorsaaminen
ruokahaluttomuus, janontunne, painonnousu
paniikintunne, ajattelun vaikeudet, mielialan vaihtelut
vapina, koordinaatiovaikeus, puhevaikeus, tuntoaistin heikkeneminen, lisääntynyt lihasjännitys, levottomuus
sydämen rytmihäiriöt, verenpaineen nousu, sydämensykkeen tiheneminen
näköhäiriöt, silmänvalkuaisten värjäytyminen, silmäkipu, mustuaisten laajeneminen, likinäköisyys, valonarkuus, silmien vetistys
korvien soiminen
verioksennus, mahalaukun ärsytys, närästys, vatsakipu, poikkeavat ulosteet, veriuloste, röyhtäily, suun limakalvohaavaumat (aftat), kipu ikenissä, katteinen kieli
ihottuma, kysta (hyvänlaatuinen rakkulakasvain), sieni-infektio, ihon punoitus, kutina, akne, lisääntynyt hikoilu
kipu rintalastassa ja kylkiluissa, nivelten jäykkyys, lihasnykäykset
sokerivirtsaisuus, virtsamäärän lisääntyminen ja tihentynyt virtsaaminen
runsaat kuukautiset, emätinvuoto, sukupuolivietin tai -kyvyn muutokset.

Potilailla, jotka ovat yrittäneet tupakoinnin lopettamista CHAMPIXIN avulla, on ilmoitettu sydänkohtauksia, masennusta, itsetuhoisia ajatuksia ja yliherkkyysreaktioita (jotka voivat ilmetä kasvojen tai kielen turvotuksena). :D

http://www.lääkeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=15165&i=PFIZER_CHAMPIX

Fontit ja paksunnukset ei toimi samoin smilet, itse asiassa kirjoitus toimii ainoastaan. Kuitenkin, poikkeavat unet kuulostaa huvittavalta. Naisille ei taida olla ihan sopivin lääke lopun perusteella. Loput taas kuulostaa tavallisilta vieroitusoireilta. Tsemppiä vaan. BTW en tupakoi. ;)
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tänään 16.3 2009 katkoin kaikki tupakkani ja heitin roskiin. Yritän siis lopettaa. Tähän mennessä ei niin hirveitä viekkareita. Tiedän että olen ollut polttamatta vasta vähän aikaa(eilisestä n. klo 22.00 asti), mutta en ole 23 vuoden aikana ollut päivääkään polttamatta, joten kai tämäkin jo jotain on. Ja olen tosissani kun yritän lopettaa!! :)

odotappas vain ensiviikonlopun tsättiä ja kaljottelua, niin johan alkaa kessua tekemään mieli :p
Mutta jos siitäkin selviät iliman tup-akkaa, niin onnea hemmetisti:D
 
Vastaus: Tupakoitko?

En polta, en juo, en vedä huumeita.
Enkä aio alottaa ainakaan polttamista enkä huumeita.
Kait johtuu siitä et oon vasta 14.

Mut kai sitten kuolinpedillä ainakin yhen sikarin polttaa."Sayonara."-tyylii

Mut en polta enkä aio alkaakaan.
 
Vastaus: Tupakoitko?

16 vuotta vetänyt röökiä, nyt olis kyl vakaa aikomus lopettaa. Niille kaikille ketä ei polta, niin älkää koskaan edes ajatelko aloittavanne. Kadutte jälkeenpäin!
 
Ylös Bottom