Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ei kyllä itsensä myrkyttäminen "tavan vuoksi" on melkoisen säälittävää, vaikkei nyt tässä ketään tuomitakaan. Mieti nyt vaikka jos tupakka löydettäisiin tänään? Tulisiko se myyntiin? Sallittaisiinko sen käyttö lailla??
Ei tod.
Jos oikeasti näkisit tai tuntisit jotain pitkän linjan kessumiehiä niin luulisi senkin tavan vaihtuvan vaikka kutomiseen tai johonkin. Ei siihen välttämättä kuole, mutta tupakan kautta tyhjän potkaiseminen on helvetin hidas ja tuskallinen tapa lähteä.
Jos kahvi esimerkiksi aiheuttaisi johonkin mahasyöpään sairastumisen riskin nousun monikymmenkertaiseksi niin en minä sitä joisi.
EDIT: Hernettä on turha ottaa tästä nenään sillä esimerkiksi ukkini joka on polttanut 60 vuotta elää ja voi "hyvin" vieläkin. Se on pojat arpapeliä :b
Tupakki on itselläni osa identiteettiäni, päinvastoin että se tekisi minusta säälittävän, se tekee minusta enemmän ihmisen.![]()
Repesin. Siis hyvässä mielessä
. Juuri oikea asenne, ei häpeile sitä, että tupakoi. Taidat olla niitä ihmisiä jotka tykkää korostaa itseään tupakalla
? Kesken lauseen aina vedetään taidehenkoset
"Meidän tarvitsee...*savut+pitkä puhallus*...mennä bussilla"
.
Itse olen tupakoinut jo reilut 10 vuotta. Eihän se mitään viisasten hommaa ole, mutta turha on silti tupakoitsijoita ruveta Hyssälöiden sun muitten sivistämään ja rajoittamaan heidän oikeuksiaan. Eiköhän jokainen tupakoitsija tiedä tupakan vaarat ja haitat, mutta se lopettaminen ei aina vaan ole niin helppoa, kun tupakoitsijoille jokainen aikamääre lasketaan tupakan mitassa. Kahvin keitto=1 tupakka, työmatka (oma siis)=1 tupakka, koiran kanssa ulkoilu=2 tupakkaa jne. jne. Ja nämä "passiivisesta tupakoinnista" puhuvat voisivat kerrankin hankkia jotain tieteellistä todistusta siitä, että passiivinen tupakointi on vaarallista, koska tähän mennessä ei ole yksikään tutkimus näin todistanut.
Ja se kun kiellettiin tupakointi ravintoloissa aiheuttaa suoraan haittaa ravintolalle. Itse ravintola-alalla työskentelevänä tiedän, että ihmisten ruokailuajat ovat lyhentyneet huomattavasti tämän savuttomuuden myötä. Ihmiset eivät enää jää ruokailun jälkeen nauttimaan alkoholia ravintolaan, kun ei voi siinä samalla tupakoida, vaan tarvisi joka kerta lähteä ulos savuille. Ja se jos on ravintolassa kiireistä, niin ravintolasta lähteminen niin, ettei maksa on helpompaa kuin lapselta tikkarin vieminen.
Tietysti ymmärrän mitä näillä laeilla yritetään saada aikaan ja joissakin tapauksissa varmasti edes jossain määrin onnistuttu. Mutta onko se kuitenkaan enää vapaa maa jossa yhteiskunta ohjaa sinua kädestä pitäen kuin 6-vuotiasta?
Eiköhän se tärkein motivaation lähde tupakoinnin kitkemisessä ole tupakoitsijoiden järkyttävä hinta koko yhteiskunnalle. Henk koht kohdistaisin voimavarat ensin alkoholismin poistoon, mutta hyvä näinkin (tosin ei tarpeeksi hyvä).
Ja väitätkö oikeasti, että jokainen tupakoitsija tietää kessun kaikki vaarat kun aloittaa harrastuksensa siellä teboilin pihassa välitunnilla![]()
Repesin. Siis hyvässä mielessä
. Juuri oikea asenne, ei häpeile sitä, että tupakoi. Taidat olla niitä ihmisiä jotka tykkää korostaa itseään tupakalla
? Kesken lauseen aina vedetään taidehenkoset
"Meidän tarvitsee...*savut+pitkä puhallus*...mennä bussilla"
.
Kyllä aika rajoittunut tiedonomaksumiskyky saa olla, mikäli vastaus jonkun kohdalla on kielteinen. MInä olen kuullut tupakkavalistusta jo tarhassa (päiväkoti, tiedättehän) ja se jatkui ala- ja yläasteen jokaisella luokalla, muuttuen jatkuvasti tarkemmaksi kuvaukseksi tupakoinnin todellisista vaikutuksista elimistöön.Ja väitätkö oikeasti, että jokainen tupakoitsija tietää kessun kaikki vaarat kun aloittaa harrastuksensa siellä teboilin pihassa välitunnilla![]()
Eiköhän se tärkein motivaation lähde tupakoinnin kitkemisessä ole tupakoitsijoiden järkyttävä hinta koko yhteiskunnalle. Henk koht kohdistaisin voimavarat ensin alkoholismin poistoon, mutta hyvä näinkin (tosin ei tarpeeksi hyvä).
Ja väitätkö oikeasti, että jokainen tupakoitsija tietää kessun kaikki vaarat kun aloittaa harrastuksensa siellä teboilin pihassa välitunnilla![]()
New Yorkin tupakkaverosta suurmenestys
Samanlainen "tupakkavero" tännekkin, askille hintaa vaikka 15-20.
Ainakin täällä helsingissä tupakoitsijat ovat niin raivostuttavaa ja välinpitämätöntä sakkia. Tunkevat joka paikkaan tupakoimaan ja siitähän se haju sitten leviää muuallekkin. Esimerkkinä bussipysäkit, joissa ei varsinaisesti kielletä tupakointia, mutta suositellaan, ettei siinä tupakoida. Sitten nämä sankarit tulevat bussiin, kun juuri on saatu se rööki poltettua ja koko bussi haisee.
Minusta rajoja tulee kunnioittaa, mutta että se että on tupakkinsa jo polttanut ja tulee bussiin.. Totta kai sitä haisee/tuoksuu! Mutta ei se haju kenellekkään mitään pahaa tee.![]()
En itse ainakaan menisi edes moisien snobien viereen istumaan, jos haju muka on kamala.. Kuten sanottua, ei hajun perusteella pidä ihmisiä syrjiä, sama kuin joku laittaisi oikein pahalta "tuoksuvaa" dödöä ja sen perusteella ei päästettäisi bussiin/arvosteltaisiin.![]()
Itse siis noudatan periaatetta, -älä mene moisten tervehenkisten lähelle. Saattaa olla, että savun ja hajun takia joudut kuuntelemaan paheksuvia lauselmia tai joutua vihaisen tuijotuksen kohteeksi.
Tuollaiset säädökset on vain askel kohti totalitarismia ja niin sanottuna, askel ihmisten täydelliseen tuotteistamiseen ja hallintaa.