Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Väärin. Sinä olet voinut turruttaa jo oman hajuaistisi, mutta ihmiselle, joka ei tupakoi, tupakanhaju haisee yleensä melko pahalle, joten kyllä siitä on haittaa.
Sekö on snobismia, jos ei halua haistella sitä paskan hajua, mitä sinä höngit siinä vieressä? Melko erikoista sanon minä.
Eli nyt tupakoijat ovat "koviksia", jotka jauhavat esim. pillusta, rasistisista jutuista ja muista paheksuvista asioita (paheksuvia lauselmia)? Toisaalta hyvä jos ajattelet noin, eli menet istumaan sitten jonkun toisen tupakoivan henkilön viereen. Ja jos et tiennyt, niin ei se tupakansavu ole mitenkään terveellistä, joten jos sinä olet tyhmä ja haluat polttaa/saastuttaa elimistöäsi, se ei tarkoita, että minä haluaisin.
Vaikka sitten niin.
Pointtini oli, rakas Watson, että se haju joka JÄÄ ihmiseen ei satuta tai pilaa terveyttäsi.Melko snobia se, että pitää muita arvostella sen perusteella että mille toinen haisee. Naurettavaa ja tavallaan säälittävääkin.
![]()
En itekkään pidä hajusta yhtään.. Toki eihän sille mitään voi, jos haju jää vaatteisiin, ja kävellään ohi. Mutta kun tullaan siihen tupakoimattomien viereen polttamaan, niin se ei ole hauskaa. Siitä pitää sitten kävellä pois, kun ei itse tupakoija yleensä tajua/huomaa.
Eli kyllä se haju voi niihin vaatteisiin jäädä, mutta ei erikseen tartte sauhutella niskaan. Sen jos tajuaisivat.![]()
Kertokaas joku jokin oikein suuri plussa/hyöty tupakoinnin aloittamisessa!![]()
Ro0Ki3:n pointti varmasti oli varmasti se, että vaikkei sillä terveydellisiä vaikutuksia olekaan, se haisee. Ja haiseekin muuten tupakoimattomaan nenään aivan karmean pahalle. Itse sitä et voi enää tunnistaa, joten kannattaisi vähentää tuota nimittelyä ja halveeraamista. Sitä paitsi tuo haju tuottaa usein ainakin itselleni päänsärkyä.
Itseä ainakin ärsyttää suunnattomasti nuo tupakoijat, jotka eivät välitä vähääkään lähellä olijoiden olosta. Juuri nuo niskaan puhaltelijat saa otsasuonen mukavasti pullistumaan. Moisesta kuitenkaan harvoin kukaan jaksaa huomauttaa ja vaikka huomauttaisikin, saa vastaukseksi jotain ihmeellistä äninää.
Kerro ihmeessä minulle, miksi tuo on naurettavaa ja säälittävää. Tupakoinnista ei kannata olla ylpeä.
En ymmärrä mitä iloa tuosta rajoittamisesta on ja miksi tupakoijia pitää jonkin hajun perusteella arvostella. En itse ainakaan menisi jollekkin oudolle tyypille sanomaan/kertomaan haitoista ja kehumaan että hän haisee pahalle, vaan karttaisin sitä ihmistä mieluummin ilman vastalauseita.
Njoo, tuo "rakas Watson" vain körähti silmään. Kunpa tuo karttaminen vain olisikin aina mahdollista. Eikä itselläni olekaan tapana tuosta valittaa (en tosin kiellä, etteikö mieli tekisi), mutta liian usein joidenkin uskaltautuessa valittamaan, saavat he vastaukseksi vain jotain tyyliin "mee ite muualle."
Ja korostan vielä: tupakanhaju on yksi kamalimmista hajuista, joita ei-tupakoivan nenä saattaa haistaa. Vetää aivan vertoja sille aiemmin mainitulle sonnalle![]()
En todellakaan ole mielestäni sen huonompi ihminen vaikka poltan, ehkä jotkut teistä kokee niin, mutta se on teidän asianne.![]()
Heh, elä kehtaa henkilökohtaisesti. Ei tässä kukaan ole kenenkään ihmisarvoa halventamassa niin millään tavalla.![]()
Ro0Ki3:n pointti varmasti oli varmasti se, että vaikkei sillä terveydellisiä vaikutuksia olekaan, se haisee. Ja haiseekin muuten tupakoimattomaan nenään aivan karmean pahalle. Itse sitä et voi enää tunnistaa, joten kannattaisi vähentää tuota nimittelyä ja halveeraamista. Sitä paitsi tuo haju tuottaa usein ainakin itselleni päänsärkyä.
Itseä ainakin ärsyttää suunnattomasti nuo tupakoijat, jotka eivät välitä vähääkään lähellä olijoiden olosta. Juuri nuo niskaan puhaltelijat saa otsasuonen mukavasti pullistumaan. Moisesta kuitenkaan harvoin kukaan jaksaa huomauttaa ja vaikka huomauttaisikin, saa vastaukseksi jotain ihmeellistä äninää.
Kerro ihmeessä minulle, miksi tuo on naurettavaa ja säälittävää. Tupakoinnista ei kannata olla ylpeä.
Suomalaisilla tuppaa olemaan sellanen luonne, että jos joku ärsyttää niin siitä ei voi millää huomauttaa ystävällisesti....ja jos huomautetaan niin se on sitä räyhäämistä ja tupakoiva ihminen on vähän pihalla, 'että mikäs nyt...jäikö pillerit ottamatta'![]()