Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tupakoitko?

Vastaus: Tupakoitko?

Elokuussa tulee vuosi tupakoimatta. Kyllähän se kivaa oli ja toi elämään sisältöä mutta aikansa kutakin.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Lopetin joku 5kk sitten. Joskus kännissä tulee poltettua ja hyvä sikari kelpaa aina
 
Vastaus: Tupakoitko?

Väärin. Sinä olet voinut turruttaa jo oman hajuaistisi, mutta ihmiselle, joka ei tupakoi, tupakanhaju haisee yleensä melko pahalle, joten kyllä siitä on haittaa.

Sekö on snobismia, jos ei halua haistella sitä paskan hajua, mitä sinä höngit siinä vieressä? Melko erikoista sanon minä.

Eli nyt tupakoijat ovat "koviksia", jotka jauhavat esim. pillusta, rasistisista jutuista ja muista paheksuvista asioita (paheksuvia lauselmia)? Toisaalta hyvä jos ajattelet noin, eli menet istumaan sitten jonkun toisen tupakoivan henkilön viereen. Ja jos et tiennyt, niin ei se tupakansavu ole mitenkään terveellistä, joten jos sinä olet tyhmä ja haluat polttaa/saastuttaa elimistöäsi, se ei tarkoita, että minä haluaisin.



Vaikka sitten niin.

Pointtini oli, rakas Watson, että se haju joka JÄÄ ihmiseen ei satuta tai pilaa terveyttäsi. ;) Melko snobia se, että pitää muita arvostella sen perusteella että mille toinen haisee. Naurettavaa ja tavallaan säälittävääkin. :D :rolleyes: Ja toisekseen, minä en kauniiden mainitsimiesi asioden puhuja ole, puhun mieluummin asiaa, väheksymättä niitä ihmisiä joiden kanssa elän tässä maailmassa. Jotenkin toki ärsyttää tuollainen "rasismi", jota ihmiset harjoittaa. Toivottavasti pääset tuosta asenteestasi eroon, siitä kun ei ole mitään muuta kuin haittaa. Juurihan täällä mainittiin aikaisemmin (mikäli olisit lukenut) että se passiivinen tupakointi ei ole todistetusti vaarallista. ;)
Ja muuten, aika huonosti menee jos et erota tupakin ja paskan hajua toisistaan. :D
 
Vastaus: Tupakoitko?

En itekkään pidä hajusta yhtään.. Toki eihän sille mitään voi, jos haju jää vaatteisiin, ja kävellään ohi. Mutta kun tullaan siihen tupakoimattomien viereen polttamaan, niin se ei ole hauskaa. Siitä pitää sitten kävellä pois, kun ei itse tupakoija yleensä tajua/huomaa.

Eli kyllä se haju voi niihin vaatteisiin jäädä, mutta ei erikseen tartte sauhutella niskaan. Sen jos tajuaisivat. :rolleyes:
 
Vastaus: Tupakoitko?

Pointtini oli, rakas Watson, että se haju joka JÄÄ ihmiseen ei satuta tai pilaa terveyttäsi. ;) Melko snobia se, että pitää muita arvostella sen perusteella että mille toinen haisee. Naurettavaa ja tavallaan säälittävääkin. :D

Ro0Ki3:n pointti varmasti oli varmasti se, että vaikkei sillä terveydellisiä vaikutuksia olekaan, se haisee. Ja haiseekin muuten tupakoimattomaan nenään aivan karmean pahalle. Itse sitä et voi enää tunnistaa, joten kannattaisi vähentää tuota nimittelyä ja halveeraamista. Sitä paitsi tuo haju tuottaa usein ainakin itselleni päänsärkyä.

Itseä ainakin ärsyttää suunnattomasti nuo tupakoijat, jotka eivät välitä vähääkään lähellä olijoiden olosta. Juuri nuo niskaan puhaltelijat saa otsasuonen mukavasti pullistumaan. Moisesta kuitenkaan harvoin kukaan jaksaa huomauttaa ja vaikka huomauttaisikin, saa vastaukseksi jotain ihmeellistä äninää.

Kerro ihmeessä minulle, miksi tuo on naurettavaa ja säälittävää. Tupakoinnista ei kannata olla ylpeä.
 
Vastaus: Tupakoitko?

En itekkään pidä hajusta yhtään.. Toki eihän sille mitään voi, jos haju jää vaatteisiin, ja kävellään ohi. Mutta kun tullaan siihen tupakoimattomien viereen polttamaan, niin se ei ole hauskaa. Siitä pitää sitten kävellä pois, kun ei itse tupakoija yleensä tajua/huomaa.

Eli kyllä se haju voi niihin vaatteisiin jäädä, mutta ei erikseen tartte sauhutella niskaan. Sen jos tajuaisivat. :rolleyes:

Tuota juuri en harrasta, silti monet kaverini jotka ei polta tai edes ole polttaneet, tulee seurakseni tupakille. Eli siis ei polttamaan vaan ihan puhumaan. Tällaisia lisää. :D
 
Vastaus: Tupakoitko?

Vaikka kaverisi toimivat noin, ei se tarkoita sitä että muut haluaisivat sitä tupakansavua hengitellä. Isänikin polttaa muiden läsnäollessa ja olen siihen tottunut, mutta ei se kyllä kivaa muille ole.

Tupakoimaan alkaminen on ihmisen oma valinta ja se tarkoittaa sitä, ettei muiden saa joutua kärsimään valinnastasi. Asia on sinun loppuun saakka, muiden ihmisten keskuudessa ei tarvitse polttaa.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kertokaas joku jokin oikein suuri plussa/hyöty tupakoinnin aloittamisessa! :cool:
 
Vastaus: Tupakoitko?

Ro0Ki3:n pointti varmasti oli varmasti se, että vaikkei sillä terveydellisiä vaikutuksia olekaan, se haisee. Ja haiseekin muuten tupakoimattomaan nenään aivan karmean pahalle. Itse sitä et voi enää tunnistaa, joten kannattaisi vähentää tuota nimittelyä ja halveeraamista. Sitä paitsi tuo haju tuottaa usein ainakin itselleni päänsärkyä.

Itseä ainakin ärsyttää suunnattomasti nuo tupakoijat, jotka eivät välitä vähääkään lähellä olijoiden olosta. Juuri nuo niskaan puhaltelijat saa otsasuonen mukavasti pullistumaan. Moisesta kuitenkaan harvoin kukaan jaksaa huomauttaa ja vaikka huomauttaisikin, saa vastaukseksi jotain ihmeellistä äninää.

Kerro ihmeessä minulle, miksi tuo on naurettavaa ja säälittävää. Tupakoinnista ei kannata olla ylpeä.

No eiköhän se nyt ole selvää, että nykyaikana tupakoijia syrjitään ja karsastetaan oman valintansa johdosta. Siinä nyt muutama syy. Tuo ei ollut tarkoitettu HENKILÖKOHTAISEKSI viestiksi (tai siis loukkaukseksi), vaan yleisluontoiseksi ilmaisuksi kaikille jotka tuota harrastelee. Syrjiminen on v***maista, varsinkin kun tuntuu että missään ei saa enää polttaa, ei edes omalla parvekkeella. Baareihin ei ole puhettakaan mennä tupakoimaan (ennen se oli itsestäänselvyys) ja skidit tulee vinkumaan tupakista ja sen vaaroista joista olen HYVIN selvillä.

Itse en polta oudossa seurassa kysymättä ensin ja jos ei esim. siinä ei saa polttaa, menen kauemmas/ulos tupruttelemaan, puhumattakaan että ylipäätään haluaisin sisällä polttaa. Toisekseen, onhan jopa joillakin työpaikoilla nykyään ns. bonukset polttamattomille, vai pitäisikö paremminkin sanoa, että tupakoitsijoille maksetaan vähemmän palkkaa. Tuo jos jokin kertoo tietyistä asennemuutoksesta tupakkipopulaa kohtaan. Samalla tavalla ne muutkin pitää taukoja (esim. kahvi) ja vaikka tupakoitsijat suorittaisivat toimenpiteensä VAIN silloin, silti heitä rangaistaan tupakasta. Puhumattakaan veroista, yms..

En ymmärrä mitä iloa tuosta rajoittamisesta on ja miksi tupakoijia pitää jonkin hajun perusteella arvostella. En itse ainakaan menisi jollekkin oudolle tyypille sanomaan/kertomaan haitoista ja kehumaan että hän haisee pahalle, vaan karttaisin sitä ihmistä mieluummin ilman vastalauseita.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kertokaas joku jokin oikein suuri plussa/hyöty tupakoinnin aloittamisessa! :cool:

Voi tumpata näsäviisasta lapsosta naamaan tupakilla, mikäli käy viisastelemaan haitoista yms. :D :D Ainakaan ei tarvitse syrjiviä pissapäitä sietää kun he pysyttelevät kauempana. HUUMORIA! :D :D Ei kai siitä hyötyä ole, paitsi että se maistuu hyvälle ja saa paremmalle päälle jos joutuu avautumista/kitinää kuuntelemaan. Tai jos hermot muuten vain on kireällä, niin tuo mystinen rentoutumisen muoto auttaa aina. Haju ei krapulassa oikein viehätä, tosin.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Ok... Kyllä näyttäisi niin kehnoilta perustelut, että enpä taida aloittaa :)
Ja sitten siitä kaamean saastan hönkäilystä saa vielä maksaa itsensä kipeäksi :eek:
 
Vastaus: Tupakoitko?

En ymmärrä mitä iloa tuosta rajoittamisesta on ja miksi tupakoijia pitää jonkin hajun perusteella arvostella. En itse ainakaan menisi jollekkin oudolle tyypille sanomaan/kertomaan haitoista ja kehumaan että hän haisee pahalle, vaan karttaisin sitä ihmistä mieluummin ilman vastalauseita.

Njoo, tuo "rakas Watson" vain körähti silmään. Kunpa tuo karttaminen vain olisikin aina mahdollista. Eikä itselläni olekaan tapana tuosta valittaa (en tosin kiellä, etteikö mieli tekisi), mutta liian usein joidenkin uskaltautuessa valittamaan, saavat he vastaukseksi vain jotain tyyliin "mee ite muualle."

Ja korostan vielä: tupakanhaju on yksi kamalimmista hajuista, joita ei-tupakoivan nenä saattaa haistaa. Vetää aivan vertoja sille aiemmin mainitulle sonnalle :eek:
 
Vastaus: Tupakoitko?

Njoo, tuo "rakas Watson" vain körähti silmään. Kunpa tuo karttaminen vain olisikin aina mahdollista. Eikä itselläni olekaan tapana tuosta valittaa (en tosin kiellä, etteikö mieli tekisi), mutta liian usein joidenkin uskaltautuessa valittamaan, saavat he vastaukseksi vain jotain tyyliin "mee ite muualle."

Ja korostan vielä: tupakanhaju on yksi kamalimmista hajuista, joita ei-tupakoivan nenä saattaa haistaa. Vetää aivan vertoja sille aiemmin mainitulle sonnalle :eek:

Tuota termiä käytän kavereidenikin keskuudessa huumorilla, mutta unohdin sen kuuluisan hymiön. :D Ehkäpä tuossa asiassa olisi pakko tehdä parannusta suuntaan ja toiseen. Tupakoivia ei saisi minusta siltikään väheksyä, vaikka he sattuisivatkin tuoksumaan sille ihanalle, lähes jumaluudesta kertovalle kääryleelle. :p En todellakaan ole mielestäni sen huonompi ihminen vaikka poltan, ehkä jotkut teistä kokee niin, mutta se on teidän asianne. :)
 
Vastaus: Tupakoitko?

En todellakaan ole mielestäni sen huonompi ihminen vaikka poltan, ehkä jotkut teistä kokee niin, mutta se on teidän asianne. :)

Heh, elä kehtaa henkilökohtaisesti. Ei tässä kukaan ole kenenkään ihmisarvoa halventamassa niin millään tavalla. :)
 
Vastaus: Tupakoitko?

Ro0Ki3:n pointti varmasti oli varmasti se, että vaikkei sillä terveydellisiä vaikutuksia olekaan, se haisee. Ja haiseekin muuten tupakoimattomaan nenään aivan karmean pahalle. Itse sitä et voi enää tunnistaa, joten kannattaisi vähentää tuota nimittelyä ja halveeraamista. Sitä paitsi tuo haju tuottaa usein ainakin itselleni päänsärkyä.

Itseä ainakin ärsyttää suunnattomasti nuo tupakoijat, jotka eivät välitä vähääkään lähellä olijoiden olosta. Juuri nuo niskaan puhaltelijat saa otsasuonen mukavasti pullistumaan. Moisesta kuitenkaan harvoin kukaan jaksaa huomauttaa ja vaikka huomauttaisikin, saa vastaukseksi jotain ihmeellistä äninää.

Kerro ihmeessä minulle, miksi tuo on naurettavaa ja säälittävää. Tupakoinnista ei kannata olla ylpeä.

Ei tupakkoinista ylpeä tarvitse olla, mutta ei sitä tarvitse hävetäkkään.

Suomalaisilla tuppaa olemaan sellanen luonne, että jos joku ärsyttää niin siitä ei voi millää huomauttaa ystävällisesti....ja jos huomautetaan niin se on sitä räyhäämistä ja tupakoiva ihminen on vähän pihalla, 'että mikäs nyt...jäikö pillerit ottamatta' :eek:
 
Vastaus: Tupakoitko?

Itse haju ei toki ole miellyttävä, mutta monissa tilanteissa se herättää useita muistoja hyvinkin kaukaisista ja mukavista asioista, kuten lapsuuden matkoista ym ym...

Ja sellainen sivuhuomio tähän väliin, että Suomen torjuntavoittoa 40-luvulla ei millään ilveellä olisi saavutettu ilman tupakkaa. Tämä ei ole myytti!
Joka miehelle jaettiin tupakkia, "poltti tai ei". Ja sen koettiin vain pitävän yllä taistelukykyä ym..
 
Vastaus: Tupakoitko?

Suomalaisilla tuppaa olemaan sellanen luonne, että jos joku ärsyttää niin siitä ei voi millää huomauttaa ystävällisesti....ja jos huomautetaan niin se on sitä räyhäämistä ja tupakoiva ihminen on vähän pihalla, 'että mikäs nyt...jäikö pillerit ottamatta' :eek:

Enpä minä tuosta olisi maininnut, ellei pyynnöt olisi olleet kohteliaita. Töykeään pyyntöön onkin ymmärrettävävämpää töksäyttää jotain takaisin, mutta kohteliaaseen ei.
 
Ylös Bottom