Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

UFC Undisputed 2010 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maickkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: UFC Undisputed 2010 [PS3 Hype]

Itsellä on kanssa ongelma tuohon Full mounttiin menemisessä :D
Tosiaan saattaa joutua sahaamaan 5 kertaa että pääsee hetkeksi nauttimaan tilanteesta.
Demosta tykkäsin vaikkakin peli on 70% vanhaa settiä.
Ärsytti myös kun tuntui että tekoäly jälleen huijaa.
Aavistaa iskut liian hyvin ja väistää päällä.
Ei ole tullut kokeiltua huijaako samanlaila subeissa kuin vanhassa...
Uutta opeteltavaa riittää :)
Ei muuta kuin peli ennakkotilaukseen.

Jooh, tuo full mountiin siirtyminen.. action listin mukaan side controliin mennään major transitionilla ja posture up on minor. Jostain syystä se tykkää 70% ajasta mennä myös ihan pienestä tikun liikkeestä side controliin. Muutenkin mattopeli on melkoisen kankeaa ainakin näin alkuun. Pystymatsailun uudistukset sen sijaan ovat kaikki varsin kivoja, tosin en ole vielä tajunnut miten se single leg takedown tehdään. Extroissa lukee, että oikea tikku vastustajaan päin.. mutta ei kuitenkaan kerrota, että missä tilanteessa. Double leg shootista ei ainakaan onnistu.

Ärsytti myös kun tuntui että tekoäly jälleen huijaa.
Aavistaa iskut liian hyvin ja väistää päällä.
.

ööö... miten voi olla mahdollista, kun 6 vuotias tyttäreni voitti toiseksi vaikeimmalla kaikki aina kyynärpää lyönneillä... :eek:
jos ois huijannut, ni ois luullu, että ois ees kerran torjunu, muttei, aina se tyrmättiin ekassa erässä...

Tuntu ihan kun ois pelannu UFC 2009: Undisputedia uusilla valikoilla. Oikeesti... Kaikki selostajan sanomiset ja näytökset oli periaatteessa ihan samat. Yhen matsin kerkesin kokeilemaan, mut pitää myöhemmin kokeilla lisää.

Pelattavuudessa tässä ei taida olla juuri mitään muutoksia. Jotain mattopainiparannuksia, joista en niin välitä, mut eipä varmaan muuta. Suurimmat lisät tulee varmaan sitten uusissa pelimuodoissa.

Kokeilepa uudestaan...

Yep, kyllä tuosta uudistuksia löytyy vähän joka suuntaan. Omaan silmään näyttää ottelut kokonaisuudessaan elävimmiltä. Mattopainin puolella nuo ranteesta kiinniotot tuovat otteluun luontevuutta, lukot ovat uudistuneet ja iskut tuntuvat rajummilta edellisosaan verrattuna.

Viimeksi muokannut moderaattori:

No okei. Kokeiltiin kaksinpelinä tuota ja onhan se edelleen yhtä hauskaa. En silti huomannut mitään rajumpia uudistuksia. Liikkeet oli vähän erilaiset, samoin äänet ja esimerkiksi torjutut potkut ei "läimähdä" kuten edellisessä pelissä, vaan siitä ei kuulu edes juuri ääntä. Ja nyt ainakin tähän mennessä kaikki lopetusiskut ovat hidastuksissa jopa osuneet tyyppiä naamatauluun. Mattopainia en osaa kovin hyvin, joten en sitä edes kerennyt vielä kokeilemaankaan. En edes muista UFC 2009:n nappeja kunnolla, joten vähän vaikee yrittää mitään. Muistan myös lukeneeni, että pelissä pystyisi nyt paremmin tekemään väistöliikkeitä ja etenkin Lyoto Machidaa vastaan palatessani, tää tyyppi väisteli ihan 90 % iskuistani.

Suurimmat uudistukset ovat mielestäni tulleet pelimuodoissa. Pelimekaniikka on miltei sama pieniä uudistuksia lukuunottamatta. Tuo Tournament Mode on melko hauska kaksinpelinä. Onpahan lisää tekemistä nyt kaksin pelatessa. Lisäksi matsin jälkeen nyt löytyy valikosta nappi "Select fighters", jotta pääsee nopeasti valitsemaan uudet hahmot ja pääsee heti seuraavaan otteluun (UFC 2009:ssä piti valita "Quit", ja mennä alkuvalikosta kaikki alusta asti, jotta pääsi pelaamaan uusilla taistelijoilla).

Kyllä mä tämän tulen ostamaan, mutta vasta sitten kun saa 30 eurolla...

Mattosäädöt kyllä vähän tuntuvat vaikeilta toistaiseksi. Menty eteenpäin sielläkin, mutta vielä paljon säätämistä. Edelleen tuntuu että kaikki subit riippuvat vain ja ainoastaan kunnosta, en tykkää. Varsinkin jos tämä sama sitten näkyy jossain Penn vs randomamerikkalainenpainijajokaeiosaamatossamitään otteluissa, eli subitus on lähes mahdotonta ilman sitä täyttä pieksentää, vaikka olisi ylivoimaisen dominoiva matossa ja subeissa.

Pystyottelu on kyllä selvästi monipuolisempaa. Vääntöä riittää enemmän, nyt häkkikin otetaan huomioon näissä, jne.

Kaikkineen selvästi menty eteenpäin ja vaikka onkin varsinkin graafisesti/audiollisesti kausipäivitys, niin silti hyviä asioita tehty päivitykseen.

Pettävätkö silmäni vai tuleeko kroppaankin "mustelmia" kun tarpeeksi potkit samaan kohtaan kylkeen?

M

Pystyottelu on kyllä selvästi monipuolisempaa. Vääntöä riittää enemmän, nyt häkkikin otetaan huomioon näissä, jne.

Kaikkineen selvästi menty eteenpäin ja vaikka onkin varsinkin graafisesti/audiollisesti kausipäivitys, niin silti hyviä asioita tehty päivitykseen.

Pettävätkö silmäni vai tuleeko kroppaankin "mustelmia" kun tarpeeksi potkit samaan kohtaan kylkeen?

Jo Ufc 09 kävi noin. Iskut tuntuvat rajummilta äijän pää ihan oikeasti heilahtaa kun siihen kunnon lyönnin saa. Machidan potkut olivat aika onnettomia tai sitten en niitä itse osaa käyttää. Tyylillä millä Machida potkaisee (siis ne hyppypotkut) niin tekee oikeasti vahinkoa ja saa helposti äijän kaatumaan. En voittanut kertaakaan kaveria/bottia käyttämällä potkuja ja hieman nyrkkejä (Kaveri on aika susi vielä tässä pelissä Rashadilla vain paukuttelin pärtsäät mua).Matto painia en ymmärrä enään ollenkaan (kun se oli UFC09 hävyttömän helppoa BJJ tyypillä päästä karkuun), äijä ei nouse missään vaiheessa kunnolla pystyyn vaan makaa päällä kokoajan joko kiinnipidettynä tai vapaana. Matosta tosin pääsee helpommin pois. Eli missä vaiheessa on siinä kunnon mountissa esim, eikö äijä enään istu melkein selkäsuorana vai onko se aina siinä päällä makoilemassa?Hyvä peli kaikenkaikkiaan hyvin on tehty parannuksia.

Jo Ufc 09 kävi noin

Ilmeisesti mun low-kick&head-kick taktiikat sitten vain tekivät sen etten tuota huomannut;) Nyt muuten tuntuu olevan vähän enemmän noita osumakohtia namaassa, ja muutenkin monipuolisemman näköistä tuo turvotus ja cutit.

Pitää vielä testata kunnolla itse pelissä sitten low kick-festiä ja tehdä vaikkapa Ernesto Hoost tai Melvin Manhoef antamaan tuota kurmotusta... tuntui ainakin että tarpeeksi kun potkii alkaa vastustaja vähän aristamaan jalkaansa tai sitten se on vain optinen harha, koska toivoin sitä.

Viittiskö joku vähän valoittaa noita submission-juttuja meikäläiselle? Eli ihan aluksi olis kiva tietää, että mihin suuntaan sitä tattia pitää veivata kun yrittää itse jotain lukotusta? Ja mihin suuntaan tattia pitää silloin vatkata kun yrittää päästä irti jostain lukosta? Välillä tuntui, että vaikka kumpaan suuntaan tahansa sitä tattia pyöritteli, niin jollain ihmeen kaupalla se lukko aina vastustajalta onnistui. Ja sitten vielä, että millaisella tekniikalla porukka tykkää sitä tattia pyörittää, ihan vaan peukalolla vai koko kämmenellä? Tosiaan edellisvuoden versiota en ole pelaillut yhtään, joten etenkin tuo mattovääntö on aika hakusessa. :D
EDIT: Kiitoksia infosta! Vähän harmillista kun tuota tutoriaalia ei demossa ole, joten joutuu tällä tavalla tiedustelemaan. :p

Viimeksi muokannut moderaattori:

Viittiskö joku vähän valoittaa noita submission-juttuja meikäläiselle? Eli ihan aluksi olis kiva tietää, että mihin suuntaan sitä tattia pitää veivata kun yrittää itse jotain lukotusta? Ja mihin suuntaan tattia pitää silloin vatkata kun yrittää päästä irti jostain lukosta? Välillä tuntui, että vaikka kumpaan suuntaan tahansa sitä tattia pyöritteli, niin jollain ihmeen kaupalla se lukko aina vastustajalta onnistui. Ja sitten vielä, että millaisella tekniikalla porukka tykkää sitä tattia pyörittää, ihan vaan peukalolla vai koko kämmenellä? Tosiaan edellisvuoden versiota en ole pelaillut yhtään, joten etenkin tuo mattovääntö on aika hakusessa. :D

Örp, eli mielestäni submissionia lähtee tekemään painamalla R3 kun on asennossa josta voi/osaa tehdä submissionin. Tattia pitää tämän jälkeen pyörittää haluamaansa suuntaan, jos vaihdat submissionia kesken, joutuu vastustajasi pyörittämään vastakkaiseen suuntaan. Eli vaihto pakottaa suunnan muutoksen puolustajalle, muuten suunta on vapaavalintainen. (näin siis minun ymmärryksen mukaan) ja tatin pyöritys on kai aika henk.koht., kaikki tekee sen eritavalla. Itse pyörittelen koko kämmenellä jos on puolustamassa, peukolallo ja itse submissaamassa.

Joo eli tattia voi pyörittää ihan kumpaan suuntaan vain. Ja tärkeintä on että tekee kokonaisia ympyröitä.

Miten muuten on, onko kuinka vaikeeta tyrmätä vastustaja tässä 2010 versiossa? Ite en oo demoa päässy kokeilemaan, joten aattelin kysellä täällä. Nimittäin 2009 itteäni jäi eniten vaivaamaan se että se oli vaan niin älyttömän helppoa saada se kaveri sinne kanveesiin... Tähän itse toivois kyllä parannusta.

Miten muuten on, onko kuinka vaikeeta tyrmätä vastustaja tässä 2010 versiossa? Ite en oo demoa päässy kokeilemaan, joten aattelin kysellä täällä. Nimittäin 2009 itteäni jäi eniten vaivaamaan se että se oli vaan niin älyttömän helppoa saada se kaveri sinne kanveesiin... Tähän itse toivois kyllä parannusta.

samanlainen tyrmääminen on tässäkin.. oikea aikainen voimakas lyönti tai potku nukuttaa vastustajan.. ja lukottaminen toimii samanlai ku 09:ssä eli hakkaat vastustajan vartaloa paskaksi ja sit lukotus. ainakaan pelin ohjaamaa ukkoa ei saanu muuten lukotettua.. kaverin taas sai hyvinki helposti. :p
tiedä sit millainen toi lukottaminen on onlinessa.. varmaan tosi vittumainen.

lukottamisesta ei kyllä tässä demossa saa taas mitään tolkkua. sama oli edellisessä. tuleekohan sitten taas joku patchi tuohon. tosin jokaisella äijällä on hyvä sub defence. sitten taas mietityttää että miten mahtaa toimia ne uudet flash submissionit

Miten noista lukotus submissioneista pääsee irti? Ite yrittää niin aina vastustaja karkaa siitä ja mulle ku tekee vaikka peli ois ihan alussa niin samantien taputtaa mun jäbä. Onko siihen jotain defence liikettä?

Miten noista lukotus submissioneista pääsee irti? Ite yrittää niin aina vastustaja karkaa siitä ja mulle ku tekee vaikka peli ois ihan alussa niin samantien taputtaa mun jäbä. Onko siihen jotain defence liikettä?

Tattiahan siinä pitää veivata. Puhtaita ympyröitä vaan peräkkäin niin eiköhän se ala sujumaan. Sama toimii myös hyökkäävänä osapuolena lukoissa.

Demossa tullu kyllä hienoja parannuksia, mutta vituillaan olevia asioita ovat nuo submissionit... Ne menevät vastustajalla läpi 5 kertaa 10:stä... Hermo menee... Ja toinen on toi clinch... Siintä ei pääse yhtään mihinkään, jos molemmat osaa vähän torjua ja vaihtaa asentoa... Siinä ollaan ikuisesti... Voi mennä koko erä vaan halaillessa toista, ei hyvä... Tai sitte en vaan osaa en tiiä....

Ja toinen on toi clinch... Siintä ei pääse yhtään mihinkään, jos molemmat osaa vähän torjua ja vaihtaa asentoa... Siinä ollaan ikuisesti... Voi mennä koko erä vaan halaillessa toista, ei hyvä... Tai sitte en vaan osaa en tiiä....

Kyllähän se tuomari teitit erottaa, jos halailuksi menee. :p Ja kyllä siitä pääsee, expertilläkin (kyllä, sillä pelaan :D), oikeat transitionit vaan tai sitten vastustajan transitionien sinnikäs puolustaminen tai countteroiminen päästää kyllä pinteestä.

Ylös Bottom