Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mulla on nyt ps4 pro ja samsung KS8005 telkkari. Onko nyt jotain asetuksia, joita pitäisi laittaa iskuun, jotta saa varmasti parhaan mahdollisen kuvan/suorituskyvyn peleille? videoasetuksissa kaikki on automaatti -asetuksella (kone ilmeisesti osaa poimia parhaan mahdollisen videoulostulon jne.).
ja info ikkuna videulostulo näyttää tältä:

Resoluutio 3840x2160 - 60Hz
väriformaatti YUV422
HDR televisiossasi 2k/4k -tuki
HDCS 2.2

Onko kaikki nyt ok? vähän ihmetyttää, että eikö toi 60Hz pitäisi olla jotain muuta? enemmän kenties?

mulla muuten sama, mutta väriformaatti RGB. en havainnut isoa eroa noissa, tietääkö joku viisaampi mitä niillä on eroa?

Mitähän sekin tarkoittaa, kun Digital Foundryn testeissä aina välillä mainitsevat siitä että nykyiset 4K-televisiot eivät edes pysty 4K-resolutioon liikkuvan kuvan kanssa. Onko se paikallaan oleva kuva 4K:ta ja kuvan liikkueessa se sitten tippuu alempaan resolutioon? Tästä olisi kiva tietää lisää, Googlella en löytänyt mitään.

kokeile laittaa HDMI UHD color päälle?

Siis televisiosta vai? Ultra deep Color tms. On päällä. Sekä ps4pro että Xbox one S heittää hdr-signaalin kyllä telakalle ja asetus tv:stä näyttää HDR BT.2020 -tilaa. PS4Pro vaan automaattiasetuksilla siis tuon RGB-tilan tunnistaa.

Mitähän sekin tarkoittaa, kun Digital Foundryn testeissä aina välillä mainitsevat siitä että nykyiset 4K-televisiot eivät edes pysty 4K-resolutioon liikkuvan kuvan kanssa. Onko se paikallaan oleva kuva 4K:ta ja kuvan liikkueessa se sitten tippuu alempaan resolutioon? Tästä olisi kiva tietää lisää, Googlella en löytänyt mitään.
Ei se resoluutio varsinaisesti vähene vaan kuvan liikkuessa se ei vaan näy niin tarkasti johtuen tekniikasta yms. Liikeresoluutio on se minkä kokoiset viivat erottuu liikkuessaan selkeänä ( esim 1pix välein vaihteleva musta & valkea = natiivi resoluution liikereso, 2pix leveät erottuu = puolet natiiviresosta jne)

Siis televisiosta vai? Ultra deep Color tms. On päällä. Sekä ps4pro että Xbox one S heittää hdr-signaalin kyllä telakalle ja asetus tv:stä näyttää HDR BT.2020 -tilaa. PS4Pro vaan automaattiasetuksilla siis tuon RGB-tilan tunnistaa.

jaa justii okei se on siis päällä. En kyl osaa sanoa mitä noilla on eroa, että kumpi on edes parempi; YUV422 vs. RGB?

mulla muuten sama, mutta väriformaatti RGB. en havainnut isoa eroa noissa, tietääkö joku viisaampi mitä niillä on eroa?
No jos pystyy käyttämään niin rgb, tuo yuv422 yms on pakattu pikselimuoto jossa värien resoluutio ei ole kuin puolet tai 25% kuvan resoluutiosta.

ok, pitääpi kokeilla jossain vaihees. Onpa jännä että pleikkari ei osaa ite valita tota RGB -tilaa, vaan ottaa tuon pakatun YUV422 -moodin.

ok, pitääpi kokeilla jossain vaihees. Onpa jännä että pleikkari ei osaa ite valita tota RGB -tilaa, vaan ottaa tuon pakatun YUV422 -moodin.

Voi olla että telkkari ei tue. Mä valitsin tv:n siten, että on sekä Dolby vision että HDR10 tuettuna.

mikä telkkari sulla on? mulla on samsung KS8005

LG 55UH8500V. Aiemmat 3 olleet Samsungeja, mutta tuo "HDR-viidakko" (HDR Pro, HDR1000 jne) sai päätymään tähän, kun spekseissä suoraan sanottiin HDR10/Dolby Vision.

Mulla on samsung ue65ks7505 itsellä ja ps4ssä seuraavat asetukset. Resoluutio 3840×2160 60Hz , väriformaatti RGB , HDR telvisiossasi 2K/4K tuki ja HDCP 2.2. Eikä mitään ongelmua, kuva on selkeä ja pelit pyörii hyvin!

Kyllä tohon Mamelukin telkkariin pitäs saada väriformaatti rgb:ks. Itellä viime vuoden 7005, ni siinä piti ainaki hdmi portin asetusta muuttaa valikoista kun tuli nämä hdr jutut. Mulla samaa näyttää asetukset kun KepaGt:llä.

juu kyllä siinä muuten onkin RGB :) mulla vaan oli taustalla uncharted 4 pyörimässä, niin se näköjään pakotti formaatin toho YUV muotoon. kun suljin pelin niin sitten se muuttui RGB:ksi. en tiedä tekeekö kaikki pelit noin, vai onko tuo peli vain.

juu kyllä siinä muuten onkin RGB :) mulla vaan oli taustalla uncharted 4 pyörimässä, niin se näköjään pakotti formaatin toho YUV muotoon. kun suljin pelin niin sitten se muuttui RGB:ksi. en tiedä tekeekö kaikki pelit noin, vai onko tuo peli vain.

Jostain luin, että pelit vääntää sen asetuksen haluamakseen, kun se on jätetty autolle.

Ehkä on parempi pelin päättää mitä se haluaa käyttää. Ilmeisesti siis automaatti on paras vaihtoehto?

Itselläni tekee samoin että HDR-pelit ottavat YUV422:n käyttöön ja muulloin on RGB. Tuossa on taustalla ilmeisesti semmoinen seikka, että nykyisestä HDMI:stä loppuu puhti kesken kymmenen bitin väreillä, joten RGB:stä on luovuttava siksi aikaa.

Ylös Bottom