Ei olisikaan ongelma jos sitä kuvaa pidettäisi 120hz ruudulla putkeen sama aika kuin 60hz ruudulla. Tekniikka vaan taitaa olla se että se 120hz päivitys sisällöstä riippumatta tapahtuu siten että tyhjennyksen ja täytön välissä on joko hetken aikaa vievä päivitys tapahtuma ja/tai mahdollisesti taustavalo pimennetään hetkeksi ettei LCD ruudun hidas vaihtuminen näkyisi.
(Jos yksi kuva on liian pitkään näkyvissä siitä voi aiheutua omanainen blur ilmiö,.. sama syy miksi elokuvissa ei vaan näytetä sitä kuvaa 1/24s ja vaihdeta vaan kuvien välillä on iso osa mustaa.. normaalisti 48/72hz koska 24hz mustan välkytys jo näkyisi. Saman blurrin takia jopa OLED ruuduissa ei välttämättä näytetä kuvaa 100% ajasta... mallista riippuen.)
Ongelma tässä 120hz 60fps peli jutussa on sama kuin 30fps peli 60hz ruudulla, liike + kuva tulee jaksoissa 1,1,2,2,3,3, jne ja siinä silmä-aivo akseli tarttuu tuohon vaihto kohtaan ja ennustaa siitä että vastaava muutos tapahtuu myös seuraavaksi (eli näkee 1,2 -> olettaa että 3 tulee seuraavaksi mutta tuleekin 2 uudestaa joka aistitaan epäjatkuvuutena/nykivyytenä)
Ihan käytänössä olen tuon 120hz vs 60fps peli olen todennut parilla telkulla.. ostin sitten suosiolla aikoinaan plasma telkun. Siinä on nyt sentään vaihtuva ruudunpäivitys, 60hz, 100hz 25/50fps materiaalille (pienempi välkyntä kuin 50hz ruudunpäivityksellä olisi), ja 96hz 24fps elokuva matskulle.