Tää on ihan hyvä pointti. Mielestäni tässä keskustelussa aika useasti unohtuu keskustelu siitä, että miten pitkälle aikavälille televisiota hommataan, ominaisuudet pitää mitoittaa sen mukaan.
Itse päivitän telkkaria n. 5v välein, joten itse koin, että minun kannatti ostaa televisio, jossa on HDMI 2.1 ynm herkut jo nyt, koska siinä vaiheessa kun viisi vuotta alkaa tulla täyteen, niin uskon, että esim. PS5 peleissä revitään ne tehot irti mitä konsolista saadaan ja silloin HDMI 2.1 ja 120Hz saadaan hyöty pelaamiseen.
Sitten taas jos telkkaria ostaa 1-3 vuodeksi eteenpäin niin nuo HDMI 2.1/120Hz ynm. ominaisuudet eivät mielestäni ole täysin välttämättömiä. Olen nyt vuoden omistanut PS5 ja puoli vuotta LG CX:n ja rehellisesti sanottuna en ole huomannut niin järjen suurta eroa sulavuudessa verrattaessa entiseen Sonyn kaarevaan malliin, jolla pelasin vaivatta ekan puoli vuotta PS5 kaverina ja esim Spidermanin remasterin olen vetänyt molemmilla telkkareilla lävitse. Näkyvin tälläisen nelisilmän silmään on vain värisyvyys, kiitos OLEDin.
Kertokaa viisaammat, mutta käsittääkseni vähän heikommallakin paneelilla pystyy pelaamaan 60fps? Omaan silmään seuraava askel pelimarkkinoilla on lukittu 60 fps kaikissa peleissä. Mielestäni nyt eletään murrosta jossa saat päättää ray tracking + 30 fps tai lukittu 60 fps, joten mielestäni ollaan vielä aika monen vuoden päässä, etenkin näin pitkittyneen koronakurimuksen vuoksi, että voitaisiin edes haaveilla siitä, että pelit toistaisivat 120fps, se kai tuon HDMI 2.1 vahvuus on, että se venyy moisiin lukemiin saakka? Eiks 8K materiaalikin ole aika olematonta vielä tällä hetkellä.