Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan niissä telkkareissa toki eroja, veikkaisin että vanhemmat telkkarit kärsii tästä input lagi ongelmasta enemmän ja uusimmissa ei välttämättä tarvitse pitää sitä 'Game Modea' päällä. Ja mielestäni juuri 3rd person action/adventureissa ja räiskinnöissä tuo inputlag korostuu kaikista eniten.
ALLM:n ansiosta ei ainakaan LG G3:a tarvitse peli-tilassa pitää. HDR-kirkkaus myös hieman putoo peli-tilassa, niin tulee Filmmaker-tilaa käytettyä, eikä tarvitse kuvaa juuri mitenkään säätää. Samsung S95C oli pari päivää kokeilussa, ja siinä oli niin vaikea säätää kuva kohilleen ja oli muutenkin aivan hirveä käyttis, niin se piti palauttaa.
Ja mitä tulee tuohon HDR:ään, olen huomannut että se on omalla televisiolla ihan kuraa niin olen sen ottanut pois päältä Xbox- asetuksista niin se ei aktivoi sitä päälle automaattisesti tai muuta sellaista. Ja on juurikin tuollaista harmaata mössö mitä tuossa @Remeded kuvaili. Halvemmissa telkkareissa tuo HDR ei vain yksinkertaisesti toimi niin kuin pitäisi vaikka kuinka säätäisit kuva-asetuksia. Itsellänikin oli päällä vuoden päivät kunnes tajusin ottaa pois ja SDR kuva tilalle mikä oli huomattavasti paremman näköinen ja hyvin toteutettu tässä televisiossa.
Erikoista. Omassa TV:ssä HDR:ssä merkittävästi parempi kuva kuin SDR:ssä.

Jos joskus vielä telkkarin hommaan, niin se on vähintään LG:n G-sarjaa, tai jopa Sony. Aikaisemmin on ollut LG B7, C1 ja Panasonic ST60, niin G3:ssa on merkittävästi parempi kuva kuin niissä. Harmaan tasaisuus ja mustan toisto ihan omaa luokkaa, ei mene mustat tukkoon niinkuin LG B7:ssa, C1:ssä ja Samppa S95C:ssä. Vieläkin ihan hämmästynyt kuinka hyvä kuva siinä on (G3), paras kuva heittämällä missään (Sonyn telkkareita, esim. A95K, A95L en oo nähny).

ALLM:n ansiosta ei ainakaan LG G3:a tarvitse peli-tilassa pitää. HDR-kirkkaus myös hieman putoo peli-tilassa, niin tulee Filmmaker-tilaa käytettyä, eikä tarvitse kuvaa juuri mitenkään säätää. Samsung S95C oli pari päivää kokeilussa, ja siinä oli niin vaikea säätää kuva kohilleen ja oli muutenkin aivan hirveä käyttis, niin se piti palauttaa.

Erikoista. Omassa TV:ssä HDR:ssä merkittävästi parempi kuva kuin SDR:ssä.

Jos joskus vielä telkkarin hommaan, niin se on vähintään LG:n G-sarjaa, tai jopa Sony. Aikaisemmin on ollut LG B7, C1 ja Panasonic ST60, niin G3:ssa on merkittävästi parempi kuva kuin niissä. Harmaan tasaisuus ja mustan toisto ihan omaa luokkaa, ei mene mustat tukkoon niinkuin LG B7:ssa, C1:ssä ja Samppa S95C:ssä. Vieläkin ihan hämmästynyt kuinka hyvä kuva siinä on (G3), paras kuva heittämällä missään (Sonyn telkkareita, esim. A95K, A95L en oo nähny).
LG G3 onkin erittäin hyvä televisio niin en ihmettele vaikka HDR siinä näyttäisikin paremmalta. Itsellänikin ollut juuri tuo malli kiikarissa.

Mulla on itellä jokin 400 euron kampanja philipsi televisio. Hintaisekseen on kyllä hyvä kuva mutta pimeät kohdat ei ole mitään kovin herkkua.

Olen hankkimassa 65 tuumaista OLED-telkkaria. Mitkä ovat pelaamisen kannalta tärkeimmät asiat? Olen katsellut Samsungin ja LG:n malleja. Onko näistä kokemuksia? Hintaluokka 1300 - 3000 €.

Olen hankkimassa 65 tuumaista OLED-telkkaria. Mitkä ovat pelaamisen kannalta tärkeimmät asiat? Olen katsellut Samsungin ja LG:n malleja. Onko näistä kokemuksia? Hintaluokka 1300 - 3000 €.
Pistä oheinen linkki talteen ja osta, kun hinta on mielestäsi sopiva. Tuota on tähän mennessä saanut edullisimmillaan 1 999 eurolla. En lähde erittelemään, mitkä ovat pelaamisen kannalta tärkeimmät ominaisuudet, mutta tuosta ne varmasti löytyvät.

Nyt olisi 65 tuumainen LG C4 tarjouksessa. En tiedä onko hyvä vai ei.

Kun on elisa-boxi niin onko oikea kytkentätapa se, että elisa-boxiin menee antenttipiuha ja kaapeli modeemista ja HDMI telkkariin?

Kun ostin uuden telkkarin tekee sellaista, että kun aloittaa katsomaan telkkaria elisa-boxin kautta toimii normaalisti, mutta kun menen MTV-maksulliseen palveluun katsomaan esim. lätkää, kuvaa pätkii satunnaisesti ja kun sitten palaa boxille katsomaan ”normaalikanavia” pätkiminen jatkuu.

Varoituksen sana kaikille G4:sta miettiville. Kaikki oli auvoista kunnes päätin liittää pleikkarin suoraan töllöön vahvarin kautta kierrättämisen sijaan.

Pro ei enää sitten millään näytä tukevan 4K@120hz tai RGB väriavaruutta. Joku hdmi handshake probleema ja myös tästä löytyy melko paljon valituksia foorumeilta.

Välttäisin ja ostaisin S95D:n.

Onko porukalla kokemusta Hisense telkkareista? Itselleni olisi näillä näkymin tulossa ilmeisesti uuden veroinen 55" Hisense U7-sarjalainen edulliseen 250€ hintaan Specsit näyttää lupaavalta:

-Miniled syvillä mustilla sävyillä(local dimming zone, VA-panel)
-144hz Amd Freesync Premium, VRR
-Gamebar (Fps countteri yms...)
-Dolby ja HDR tuet

jne.

Ei tosiaan huonolta paperilla näytä.

Päivitystä G4-ongelmiin. LG julkaisi uuden päivityksen ja nyt 4k@120hz toimi ainakin eilen.

TV ei silti herätä luottamusta kun esimerkiksi vahvistimen sulkeminen saa kuvasignaalin häviämään useaksi sekunniksi pleikkarilta ja uudenkarhea vahvvari on muutenkin alkanut käyttäytymään oudosti telkkarin kanssa. Täytyy vielä tutkia enemmän ajan kanssa, mutta itseäni toistaen, en voi suositella G4:n ostamista - ainakaan jos soundbar tai vahvari on käytössä. Joku mättää tossa töllön hdmi-handshakessa, jonka uskoisin aiheuttavan ongelmia niin pleikan kuin vahvarin kanssa.

Päivitystä G4-ongelmiin. LG julkaisi uuden päivityksen ja nyt 4k@120hz toimi ainakin eilen.
Kiitos tilannepäivityksestä. G4-ostosuunnitelmiini ei siis tarvitse tehdä muutosta, koska mulla ei ole vahvaria taikka soundbaria välissä, vaan konsolit tulisivat suoraan telkkariin kiinni.

Kiitos tilannepäivityksestä. G4-ostosuunnitelmiini ei siis tarvitse tehdä muutosta, koska mulla ei ole vahvaria taikka soundbaria välissä, vaan konsolit tulisivat suoraan telkkariin kiinni.
Ei mitään, laitan lisäpäivitystä jahka olen ehtinyt pleikan käynnistää useamman kerran ja todennut, että se 4k@120hz on siellä aina tuettuna.

TV ei silti herätä luottamusta kun esimerkiksi vahvistimen sulkeminen saa kuvasignaalin häviämään useaksi sekunniksi pleikkarilta ja uudenkarhea vahvvari on muutenkin alkanut käyttäytymään oudosti telkkarin kanssa. Täytyy vielä tutkia enemmän ajan kanssa, mutta itseäni toistaen, en voi suositella G4:n ostamista - ainakaan jos soundbar tai vahvari on käytössä. Joku mättää tossa töllön hdmi-handshakessa, jonka uskoisin aiheuttavan ongelmia niin pleikan kuin vahvarin kanssa.
Onkohan G5:ssakin samoja ongelmia? Puoltoista vuotta käyttäny G3:a, eikä siinä ole vastaavia ongelmia. Vahvari, Pleikka ja Xbox on suoraan telkassa kiinni. 4K@120hz toimii ongelmitta.

Onkohan G5:ssakin samoja ongelmia? Puoltoista vuotta käyttäny G3:a, eikä siinä ole vastaavia ongelmia. Vahvari, Pleikka ja Xbox on suoraan telkassa kiinni. 4K@120hz toimii ongelmitta.
G4:n ketjussa avforumilla muutama mainitsi, että olisi.

Ihme touhua. Samsungilla oli taas S95C:n kanssa vastaavia ongelmia.

Ylös Bottom