Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä
Hyvää tekstiä avanto! Itse en ole taas yksinpeliin koskenut kuin muutaman hassun minuutin verran. Olen vain jotenkin niin puutunut tekoälyvihollisten kaatamiseen ja koska pelissä ei ole kunnon puzzlejakaan, niin ei ole vielä motivaatiota yksinpelin peluuseen likennyt, vaan moninpeli on vienyt kaiken ajan.
Pelien hakeminen todella kestää yleensä tuskastuttavan kauan!
Moninpelin tasapainotus ja toimivuus vaativat mielestäni sen, etteivät hahmot kuole yhdestä tai kahdesta kudista(lukuunottamatta tiettyjä aseita), vaan pelaajat voivat liikkua hieman vapaammin kentissä. Hahmojen sulava liikkuminen suorastaan kerjää sitä, että uskallat roikkua reunoilta, hyppiä vastustajan selkäpuolelle jne. Taitava pelaaja tiputtaa vihollisen kyllä reilusti alle lippaallisella: täytyy vain tietää millä ampuu ja milloin ampuu. Olisi pelimekaniikkaa kohtaan huutava vääryys, jos pelaajat vain kökkisivät nurkkien takana kytäten sitä typerystä, joka uskaltaa päänsä esiin nostaa... Toki HC-muoto päivityksenä voisi olla aina vaihtoehto. Itse kuitenkin pidän pelin moninpeliä Cod4:n jälkeen parhaana, mitä olen konsoleilla pelannut räiskintäpeleissä. Gearsille kaikki kunnia, mutta korkeuserot ja ketteryys vain maistuvat itselleni paremmin.
Joo kirjotetaan tähän samaan syssyyn omat mielipiteet pelistä. Yksinpeliä en ole vielä kokeillut. Olen pelannut pelkkää moninpeliä ja taso taitaa olla jotain 20. Niin paljon ollut töitä viikonloppuna ettei kerennyt niin paljoa pelata kuin olisin halunnut.
Jokatapauksessa moninpeli on täyttä rautaa. Joku voisi hakea "viralliset" tiedot netistä, että kuinka paljon ukko kestää osumaa milläkin aseella, mutta fakta on se, ettei tässä tarvi lippaallista ampua jos osaa. Falilla riittää kolme burstia mihin kohti kehoa tahansa jos kaikki osuu, 2 burstia riittää jos osuu päähän.
AK47:lla taitaa olla jotain 10 luodin luokkaa mihin tahansa kohtaan vartalosta? Lyöntejä tarvitaan kaksi. Kranaatti tappaa kerrasta jos osuu tarpeeksi lähelle.
Onhan tämä monesti aikamoista hippaa mutta entäs sitten? Itse vertaan tätä xboxin gears of wariin, mutta vihut kuolee aavistuksen helpommin ja ohjaus on 100x parempaa ja ukon apina kiipeily ja kuperkeikka väistelyt on rautaa.
Tässä tuntuu olevan aika iso merkitys henkilökohtaisella taidolla, ei perkeillä yms, vaan taidolla, taidolla ja taidolla, mutta myös joskus onnettarella on oma osuutensa lopputilastoihin.
Parhaaksi metodiksi moninpelissä olen huomannut että kaukaa ammuttaessa falilla nopeasti 3 burstia, tai läheltä AK47:lla parin sekunnin nopea ruiskutus ja sitten yksi lyönti ja vihu on vainaa. Snipuista ja kranaatinheittimistä yms singoista en perusta.
Miinuksia moninpelissä on pelin haun hitaus, mutta ehtiipähän käydä röökillä noissa rundien väleissä, sekä haulikossa on kuulemma pahemmanlaatuinen automai tai muu juttu. En ole huomannut sitä mutta kaveri selitti jostain sellaisesta. Ei meinaa kyllä töiss edes olla kun himottaa niin paljon mennä pelaamaan.
Myös kenttäsuunnittelu ja respaus on tehty hyvin, koska tässä ei ole mahdollista respakämppiä, vaan respat ovat suht sattumanvaraisia, mutta yleensä respaa sinne, missä on omia lähellä, ettei mihinkään vihollispesäkkeeseen niin helposti. Parikertaa on kyllä respattu siten että vihu oli jo valmiiksi selässä.
Kerran mulla myös bugasi peli siten, että upposin vyötäröä myöten maahan enkä pystynyt liikkumaan, olin myös kuolematon, joten tönötin siinä ja tapoin vihuja ennätys määrän, lopulta tosin kuolin omaan kranaattin kun ei se lähtenyt minnekkään ja kudit oli aseissa loppu.
Hauskaa viihdettä, ehkä jopa klaanipeli ainesta. Voisihan tässä olla enemmän aseita yms, mutta kyllä tämäkin riittää
Olen tyytyväinen ostokseen jo pelkän moninpelin takia.
nimimerkillö "Servuhakua nopeuttavaa pätsiä odotellessa vedetään röökiä kaksi askia päivässä"