Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä
Uskokaa pois, että UC3 tarjoaa myös paljon ammuntaa ja ongelman ratkontaa, sekä ne yliluonolliset vithut jossain vaiheessa. Se on UCn kaava. Jos se ei ole selviö viimeistään seuraavassa pelissä ja edelleen valittaa ammuskelusta, niin ei parane kuin syytellä itseään. UC on oma keitoksensa, ei ole pakko syödä.
Uskokaa pois, että UC3 tarjoaa myös paljon ammuntaa ja ongelman ratkontaa, sekä ne yliluonolliset vithut jossain vaiheessa. Se on UCn kaava. Jos se ei ole selviö viimeistään seuraavassa pelissä ja edelleen valittaa ammuskelusta, niin ei parane kuin syytellä itseään. UC on oma keitoksensa, ei ole pakko syödä.
No en mää nyt loppujen lopuksi oikeen tierä... Yksinpeli on kyllä imo hieman eri tasolla kuin mitä metacritic osoittaa. Itse antaisin arvosanaksi ~75.
Kommentteja yksinpelistä [myös uncharted 1 spoileria]:
- Hirveästi otebugeja loikintakohtauksissa
- Täysin olematon juoni (ykkösessä oli sentään hahmoihin paneuduttu ja muutenkin videoissa oli sentään jotain järkeä. hauskoja juttuja kuten sullyn "kuoleminen", petturuus jne. kakkosessa ei ollut mitään tällaista tehtynä niin hyvin, että kiinnostaisi)
- Räiskintä viety Gears of Warin suuntaan [ei hyvä] (oonpas tän suojan takana ja ammun teitä ja sit ku kaikki on kuollu meen seuraavan suojan taakse, kun ykkösessä joutu taas kikkailemaan paljon enemmän ympäri ämpäri). Onneksi sentään hiippailuosuudet oli ihan hyviä.
- "Puzzlet" ihan yhtä helppoja kuin ykkösessä. Tällä nyt ei olisi muuten niin väliä, mutta jos kerran tehdään ajallisesti vaativita puzzleja (hirveetä mokkuloitten kääntelyä ja eessuntaassun juoksua), miksei niistä tehdä samalla aivojumppaa? Täysin turhaa epämiellyttävää juoksua ja kääntelyä.
- No joo, ei jaksa edes kirjottaa enempää. Pelissä oli paljon hyvää, mutta liian paljon huonoa.
Grafiikat hemmetin jees, yksinpeli ei.
Onneksi nettipeli ei pettänyt, muuten tämä olisi ollut vuosituhannen pettymys.
on sanottava kyllä sen verran, että hiemanhan se oli sarjassa mielikuvitukseton taisto. Tuota tosin tuntuu olevan aika monessa pelissä, eli jos lopussa on selkeä boss-taisto, niin se tuppaa olemaan pieni pettymys. Itsestä välillä tuntuu, että pelien loput voisi ratkaista jollain muullakin tavalla kun pakollisella boss-taistolla.
Samaa mieltä. Metal Gear Solid 4 on tässä asiassa lähiaikojen harvoja onnistujia, vaikka mielikuvitusta siinäkään ei oltu hirveästi käytetty. Pelkästään nyrkein Liquidia vastaan mano-a-mano + MGS-saagan legendaarisia kappaleita = Toimii.
on sanottava kyllä sen verran, että hiemanhan se oli sarjassa mielikuvitukseton taisto. Tuota tosin tuntuu olevan aika monessa pelissä, eli jos lopussa on selkeä boss-taisto, niin se tuppaa olemaan pieni pettymys. Itsestä välillä tuntuu, että pelien loput voisi ratkaista jollain muullakin tavalla kun pakollisella boss-taistolla.
Niin, kunhan loppua ei tehdä yhtä järkyttävästi kuin esmes Fable 2:ssa, jossa
ammuttiin yksi laukaus loppuvastustajaa naamariin ja se oli siinä.
Siis aivan järkyttävän yrjökuran karmean latteaa skeidaa, jossa ei ole mitään järkeä taikka "eeppisen lopun" tuntua.
Omasta mielestä Uncharted 2:n yksinpelin paras osio oli loppu. Siis se, ettei peliä enää tarvinnut pelata. Järkkyä skeidapettymystä, hyi.
Minun puolesta tappelua saisi olla vaikka enemmänkin U3:ssa. Varsinkin murskaavalla peli pääsi oikeuksiinsa, kun joutui oikeasti miettimään taktiikkaa. Pitkät siirtymiset taistelujen välillä olivat vain ärsyttäviä. Ja ne paljon vaaditut ongelmanratkaisut. Olihan ne sen ensimmäisen kerran ihan mukavia pähkinöitä, mutta uudelleenpelattuna enää pelkkää ajanhukkaa.
Räiskintää ei mielestäni ollut liikaa, vaan kaikki oli ihan hyvin ryhmitelty. Olisin tosin halunnut nähdä räiskintää sinänsä vähemmän että esim. kiipeilyä, ammutaan muutama tyyppi, lisää kiipeilyä, ja niin edelleen, sen sijaan että ensin kiipeillään tietty aika jonka jälkeen iso vihollislauma hyökkää päälle. Ei tämä kuitenkaan itseäni häirinnyt, lopussa peli vain alkoi käydä puuduttavaksi niiden takia.
Mun mielestä myös toimintaa voi kyllä olla jopa asteen enemmän seuraavassa pelissä - kunhan puzzle/seikkailu-meininkiä ei unohdeta (ja oikea "balanssi" säilyy). Tullut sanottua tämä jo moneen kertaan, mutta Uncharted on siitä loistava pelisarja, että se onnistuu niin hyvin yhdistämään molemmat (toiminta & seikkailu). Kyllä seuraavalla Tomb Raiderilla on tekemistä jos aikoo samaan päästä (veikkaan, että toimintaa tulee siinäkin olemaan nyt enemmän).
Itse myös pidin ekan Unchartedin
"kauhu-henkisistä" monstereista
ja niiden tuomasta tunnelmasta, ja mulle kelpaisi myös se, että U3:sessa olisi jotain "vastaavaa" menoa (ainakin asteen
supernatural-meininkiä
).
Mutta toisaalta U2:sen kaava on aika toimiva..
Oli miten oli, niin PS3:lla on nyt sellainen kultamuna, että erilaisia tarinoita ja pelejä tehdään varmasti sarjalle useita. Mulle kelpaa vaikka Uncharted 7 jos laatu vain pystytään säilyttämään. Jossain vaiheessa voisi toimia jopa joku PSP-peli sarjaan (a la God Of War/Resistance:Retribution, jotka toimivat kuin junan vessa).
Läpi pariin kertaan, platina kerätty, yksinpelin mitalit kasassa, joten tästä voisi sanoa hiukka enempi nyt.
Ensiksi täytyy todeta, että peli jää omaan pysyvään pelikirjastoon. Vaihtoon/myyntiin en ole roudaamaassa. Tää täytyy pelata fiilistelymielessä läpi taas joskus, samaan tapaan kun kattoo ekaa ja kolmatta Indiana Jonesia. Joille molemmat Unchartedit on tosi paljon velkaa.
Mitä porukka valittaa yliluonnollisuudesta, niin sehän kuuluu asiaan. Seikkaillaan viidakoissa, luolissa ja ties missä, niin sitä jo melkein odottaa. Tässä mennään vain hiukka enemmän hands-on-meiningillä ton taikamaailman kanssa, kuin esimerkiksi juuri noissa Indy-leffoissa. Mutta mitä tonne sitten laittaa, jos ei noita hommia mitä molemmissa on?
Tarkoitan siis ekan osan zombikirousta ja toisen osan taikamahlaa.
Kakkonen olis silti kaivannut vielä pimeitä puhuvan apotin tms. Se saksalainen ei oikein toiminut. Vähän valju.
Juoni siis toimi mun mielestä juuri tuollaisenaan. Läpänheitto toimi, varsinkin kun Natelta pääsee jotain tyyliin "I hate climbing shit up..." jne. Toisella pelikerrallakaan ei malttanut välianimaatioita skipata sen verran mainiota kamaa.
Hahmojen esittely meni aikalailla samaa linjaa kuin ekassa. Jopa paremminkin. Varsinkin pääpahis oli herkullisen kliseinen seikkailuleffojen hahmo. Palovammat naamassa ja kädessä oikein alleviivasi sen. Ja ekalla pelikerralla eräs tietty takinkääntäjä sai aikaan aika hervottomia hekotuksi, kun mentiin toista vaiko kolmatta kertaa. Aussityyppi oli mun mielestä mainio kans. Varsinkin se lopun pätkä, jossa edettiin porukalla toi lisää syvyyttä.
Mutta makuasioista ei voi kuin kiistellä, jos kliseisiin sorrutaan. Itse tykkäsin, tykkään edelleen. Ehdoton helmi PS3:n pelitarjonnassa. Saas nähdä oliko kovin yksinpelikokemus mulle tänä vuonna. Dragon Age Origin on tulossa, mutta BioWarella saa olla melkoinen ässä hihassa, että pistää tosta paremmaksi. Yksinpelipuolella U2 on mun mielestä vahva GOTY-ehdokas.
Pamahti eliminationissa level50 jamppa toiseen jengiin eikä pettänyt 13tappoa kaveri tikkas ja se oli 10enemmän kuin toiseksi parhaalla Oli viihdettä katsoa sen menemisiä kun se minut melkein kaikissa eka niittas, venaili vaan kontin takana äijät juoksi ohi ja se napsi ne yksitellen, oli ihan käsittämätön skilli. Ei taida edes tuosta korkempaa leveliä olla mahdollista saada?
En tiedä missä on ollut vika mutta tänään illalla on ollut lähes mahdotonta löytää pelejä onlinesta. Aargh, toiminut tosi nätisti pitkään mutta nyt oli jotain häikkää.
Hassua lukea täällä juttuja missä puhutaan jostain kaavoista Uncharted - sarjan yhteydessä. Ei tällä sarjalla nyt ihan vielä mitään kaavaa. Katsotaan sitten 4 tai 5 osan jälkeen.
Jos itse lähtisin peliä muuttamaan niin ottaisin räiskinnästä pois sen 10-15% ja lisäisin 3-4 haastavaa puzzlea, johon ei löydy vastausta Nathanin seikkailuvihosta. Yliluonnolliset vihut sekä loppubossi pois.
Liikaa ei voi lähteä muuttamaan, ettei käy niinku Tomb Raider - sarjalle on käynyt.
Pamahti eliminationissa level50 jamppa toiseen jengiin eikä pettänyt 13tappoa kaveri tikkas ja se oli 10enemmän kuin toiseksi parhaalla Oli viihdettä katsoa sen menemisiä kun se minut melkein kaikissa eka niittas, venaili vaan kontin takana äijät juoksi ohi ja se napsi ne yksitellen, oli ihan käsittämätön skilli. Ei taida edes tuosta korkempaa leveliä olla mahdollista saada?
En tiedä missä on ollut vika mutta tänään illalla on ollut lähes mahdotonta löytää pelejä onlinesta. Aargh, toiminut tosi nätisti pitkään mutta nyt oli jotain häikkää.
Havainnoin ihan saman. Yleensä Deathmatch-tupa on täynnä muutamassa sekunnissa, mutta illalla ei vartissakaan saanut linjoille ketään murhattavaksi. Co-op arenaan, jossa lössiä saa normaalisti odotella kyllästymiseen saakka, löytyi porukkaa 1-2 minuutissa
Havainnoin ihan saman. Yleensä Deathmatch-tupa on täynnä muutamassa sekunnissa, mutta illalla ei vartissakaan saanut linjoille ketään murhattavaksi. Co-op arenaan, jossa lössiä saa normaalisti odotella kyllästymiseen saakka, löytyi porukkaa 1-2 minuutissa
En jaksa uskoa, peliä ei ollut vielä edes julkaistu ja porukkaa oli onlinessa ihan normaalisti. Tänään taas hommat on skulannu tosi hyvin ja matsia löytyy vaikka kuinka.
Tällä hetkellä toinen läpipeluu hardilla menossa.
Chapteri on:
24 eli "The Road to Shambala"
Aarteita taskussa 66 ja pari sellaista tapausta jossa olen huomannut aarteen liian myöhään.
Eli kyllähän niitä sitten alkaa löytymään kun vaan huolella jaksaa ettiä.
Peli maistuu vieläkin hyvältä, ja toinen läpipeluukerta ei ole vesittänyt tunnelmaa liikaa. Hardin jälkeen yksinpeli saa jäädä vähäksi aikaa moninpelin varjoon, ennen Crushingilla läpipeluuta.
Kyllä tämä on yksi henkilökohtaisista GOTY-ehdokkaista.
Jos ostaa sieltä kaupasta loppumattomat panokset tai ihan mitä muuta vaan niin säilyykö ostokset kaikilla vaikeustasoilla ? Olen pelannut pelin nyt normitasolla läpi ja kokeilin peliä kaikista helpoimmalla. Ajattelin ostaa loppumattomat kranaatit mutta rupesin miettimään että joudunko maksamaan siitä myös normitasolla erikseen tai murskaavalla?