Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onnea, sä olet kova jätkä. Mahtaa olla hyvä fiilis nyt kun Crushing on läpi ja vaikeaa oli...

Varmasti on parempi fiilis, koska normi crushingilla ois ohjain ja TV ruutu säpäleinä, ku mikään ei onnistu ;) Mua ei aiankaan kiinnosta pelata crushingilla, kun sen verran ylivaikea on.

Nyt peli menty 51% läpi, ens viikolla sitten varmaan 100% :cool:
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Mua ei aiankaan kiinnosta pelata crushingilla, kun sen verran ylivaikea on.

Nyt peli menty 51% läpi, ens viikolla sitten varmaan 100% :cool:
Näinhän se nykyään on, jos joku on vaikeaa niin sitten sitä ei tehdä, se teetetään jollain muulla tai mennään sieltä mistä aita on matalin. Videopelien kohdalla maailma ei ehkä siihen kaadu, mutta ihan noin yleisesti:rolleyes:

Onhan se Crushing vaikea mutta sitten kun se menee läpi, niin kyllä se tuntuu hyvältä. UC 1:ssä jumitin parissa kohdassa iltakaupalla mutta sitten kun ne meni läpi koettiin niitä elämyksiä.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Eikä Crushing ole edes mitenkään ylivoimaisen vaikea. Ainoa, mitä tarvitaan on malttia pysyä suojassa ja hieman hahmottamiskykyä, että mistä se vihu voisi lähestyä. Harmittaa kyllä, että tällaiset "xiittajat" saavat myös Trophyja, mutta omaksi iloksihan noita hommataan.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Pääsin tänään viimeinkin aloittelemaan pelin kanssa. Vähän yli pari tuntia on takana ja eipä ole suuria moitteita pelistä. Aiempiin viesteihin ei ole muuta lisättävää kuin kysymys välivideoiden grafiikasta.

Vilkkuuko muilla esimerkiksi Draken ja Chloen silmissä paljon valkoista videoiden aikana? Muissakin kohdissa videolla näkyy valkoisia pisteitä, mutta silmissä eniten. Mietiskelen tässä vain, että onko ongelma television kontrasteissa vai videossa. Kontrastit ja värit kyllä muuten näyttäisivät olevan kohdillaan.

Eipä näy valkoisia pisteitä silmissä. Yhdessä videossa näkyi kuvaruudun reunassa valkoisia pikseleitä hetken aikaa.

Voit kokeilla tarkastaa xmb:stä, olikohan kuva-asetusten tai järjestelmäasetusten alta, onko "superwhite" tila päällä. Se voisi olla yksi asetus mikä vaikuttaa noihin valkoisiin pikseleihin. Ja tietenkin töllön pitää myös tukea tuota asetusta. HD-telkkuun nyt muutenkin kannattaa kääntää päälle täysi rgb ja superwhite. Kaikki muut kuvan "parannus" asetukset kannattaa kääntää xmb:stä pois päältä. Ne on tarkoitettu lähinnä analogisille telkuille.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Omasta mielestäni on halveksittavaa touhua tuommoinen huijaaminen. Siinä et saa itsellesi mitään saavutusta. Crushingilla läpi mentäessä peli tuntui olevan parhaillaan, piti oikeasti olla varovainen ja valita oikeat aseet. Jos et pääse läpi, niin vaihtaa taktiikaa "ehkä pitäisi hiippailla eikä men run 'n gunilla". Mitä vaikeampi kohta, sitä paremmalta tuntuu päästä se läpi. Oli mahtava tunne kun pääsin Drazasta yli, joka oli vaikein kohta crushingilla. Viimesessä vastuksessa ei tullut yhtään kuolemaa, edes ruutu ei muuttunut missään vaiheessa mustavalkoiseksi.

Nyt puuttuu enää 3 aarre-trophya, niin tulee platina.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

:D Tänää muuten mulle kävi kiva bugi, chapter 17 olin Hardilla pelaamassa, Tenzin laittaa köyden, mä hyppään ni Nate lentää köyden läpi. Näin kävi 3 kertaa. :D
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Mulle tuli vastaan myös bugi onlinepuolella. Pelimuotona oli kukkulan kuningas ja ekana 50 pts. päässyt jengi voittaa. Me saatiin melkein heti se 50 pts. täyteen mut eipä vaan peli loppunutkaan. Meillä oli päälle 150pts kun se peli loppu. En oo varma loppuko peli lopulta siihen et vastustaja sai 50pts. vai loppuko vaan aika.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Varmasti on parempi fiilis, koska normi crushingilla ois ohjain ja TV ruutu säpäleinä, ku mikään ei onnistu ;) Mua ei aiankaan kiinnosta pelata crushingilla, kun sen verran ylivaikea on.

Nyt peli menty 51% läpi, ens viikolla sitten varmaan 100% :cool:

Crushing on kyllä jossain määrin vaikea mutta ei sitä voi sanoa ylivaikeaks. Myös mun mielestä on aika raukkamaista käyttää noita apuja, kun ei ole edes testannut "normi" crushingia.

Muissa peleissä toivottavasti tollanen kostautuu.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Eipä näy valkoisia pisteitä silmissä. Yhdessä videossa näkyi kuvaruudun reunassa valkoisia pikseleitä hetken aikaa.

Voit kokeilla tarkastaa xmb:stä, olikohan kuva-asetusten tai järjestelmäasetusten alta, onko "superwhite" tila päällä. Se voisi olla yksi asetus mikä vaikuttaa noihin valkoisiin pikseleihin. Ja tietenkin töllön pitää myös tukea tuota asetusta. HD-telkkuun nyt muutenkin kannattaa kääntää päälle täysi rgb ja superwhite. Kaikki muut kuvan "parannus" asetukset kannattaa kääntää xmb:stä pois päältä. Ne on tarkoitettu lähinnä analogisille telkuille.

mulla vilkkuu kans välissä jotain valkoisia pisteitä ihan pelin aikana ja sit silmät kierossa kikkailen että aarreppa siellä mutta eipä siellä sit mitään ollukkaan, ja sit uudestaa käyn vähän ajan päästä tsekkaan saman mestan ku joku siellä vilkkuu ;P
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

mulla vilkkuu kans välissä jotain valkoisia pisteitä ihan pelin aikana ja sit silmät kierossa kikkailen että aarreppa siellä mutta eipä siellä sit mitään ollukkaan, ja sit uudestaa käyn vähän ajan päästä tsekkaan saman mestan ku joku siellä vilkkuu ;P

Veikkaan että tätä tapahtuu ainoastaan
luostarikentässä
Siellä minuakin hämäsi aika usein nuo välähdykset jotka sitten päättelin olevan lumisadetta, joka aina välillä läpäisee rakennuksen seinän. Tuo tekee kyllä ihan niiden oikeiden aarteiden etsimisen hieman vaikeammaksi.

Itse pelistä sanon vaan että onpahan teos! Jopa parempi kuin ykkösosa tarinallisesti ja graafisesti aivan omaa luokkaansa.
Mitä kunnon seikkailupeli olisikaan ilman aarretta suojelevia mörköjä?
Hankin tänään myös nuo pakolliset online-trophyt. Deathmatch on deathmatch ja se toimii. Ei mitään uutta, mutta miksi pitäisikään? Tietysti hieno suojasysteemi ja kiipeilymahdollisuudet luovat uusia mahdollisuuksia, siitä plussaa. Mutta tuo yhteistyöpeli, huhhuh! Kahden tuntemattomankin jermun kanssa on kyllä aivan älyttömän hauskaa mättää äijää pinoon. Ehkäpä tulenkin pelaamaan onlinea muutenkin kuin vain kahden trophyn takia ;)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onko muilla moninpelissä kontrollit jäätynyt hetkeksi? Itselläni nyt on viime päivinä jäätynyt kontrollit n. 3-5s ajaksi vähintään muutaman kerran pelissä. Muutenkin välillä vähän laginen peli, niin ei voi pahemmin mennä hermot, kun pääsee vihulaista selkään ja juuri tappamassa. Sitten kontrollit jäätyy ja tulee tapetuksi. :mad:

Vika ei todellakaan johdu ohjaimesta, sillä netistä löytyy kyllä vastaavia kokemuksia. Toivottavasti korjaisivat ongelman pikaisesti, sillä varsinkin tuo elimination pelimuoto maistuisi kyllä, mikäli kaikki pelittäisi moitteetta.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onko tämän pelin grafiikka yksinpelissä niin erikoinen lopulta kun pääsee itse näkemään ja pelaamaan? Siis teräväpiirtona pelatessa.

Jos on, niin mikä mahtaa olla vaikka hienoja kohtauksia voi olla useita, mutta koko pelin yksinpelissä hienoin yksittäinen kohtaus jossa meni mahdollisesti melkein sanattomaksi sen komeuden edessä?

Pitää olla siis peliosuutta tämä kyseinen kohtaus, jossa itse saa liikkua, ei siis välijaksoja lasketa.

Olisi myös mukava nähdä ko. kohdasta jokin hyvälaatuinen video.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Mulla näkyy aina pelikuvan reunassa joku valkoinen tai lila neliö. Tai sitten peliruudun reunassa (alhaalla ja/tai oikealla) näkyy sellainen viiva, ihan kuin pelin ruutu loppuisi parin pikselin päähän tv-ruudusta/näytöstä ja loppu täytetään taas peliruudun alkupisteestä. Sori, en osaa paremmin selittää mutta häiritsevä juttu.

Ja vielä noista "valkoisista pisteistä". Olen aika varma, että niiden on tarkoitus olla pölyä. Ja mielestäni ihan pölyltä se näyttääkin.

Eilen pelatessa tuli pari bugia vastaan:

Siellä hotellin katolla cutscene ei alkanut ollenkaan vaikka kuinka hyppi. Sitten selvisi, että katolle piti mennä juuri tietystä kohdasta sitä kaidetta, eikä esim. sieltä talon toiselta puolelta.

Toinen bugi: Kun olin kiipeämässä samaiselle hotellin katolle, yhtäkkiä kuului se kuolemamusa (vaikka Nate ei kuollut) ja peli heitti takaisin edelliselle checkpointille.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onko tämän pelin grafiikka yksinpelissä niin erikoinen lopulta kun pääsee itse näkemään se grafiikka kuin sitä sanotaan? Siis teräväpiirtona pelatessa.

Jos on, niin mikä mahtaa olla vaikka hienoja kohtauksia voi olla useita, mutta koko pelissä yksinpelissä hienoin yksittäinen kohtaus jossa meni mahdollisesti melkein sanattomaksi sen komeuden edessä? Pitää olla siis peliosuutta tämä kyseinen kohtaus, jossa itse saa liikkua, ei siis välijaksoja lasketa.

Olisi myös mukava nähdä ko. kohdasta jokin hyvälaatuinen video.

Kyllä tää yksi parhaimman näköisistä konsolipeleistä on ihan taatusti vaikka en niitä kaikkia ole pelannut :p Valaistus ainakin on hyvin lähellä oikeaa elämää joissakin kohdissa.

Parhaimman näköiset/säkähdyttävimmät in-game kohtukset ovat varmaankin
Ennen joukkohautaan menemistä Borneossa. Oikealla puolella avautuu merinäköala ja suoraan alhaalla on tiheää viidakkoa. Kieleke jolta tätä pääse ihailemaan on varmaan 400m korkeudessa (siltä se ainakin tuntui :D)

Toinen hieno paikka oli tiibetiläiskylä kokonaisuudessaan. Värimaailma on aivan uskomaton ja vuoristomaisema todella upea. Ihastelin tätä paikkaa varmaan puoli tuntia ennen kuin jatkoin. Tässä on joku video sieltä, harmittavan huonolaatuinen tosin. Mutta kyllä tästä jotain näkee: YouTube - Uncharted 2 - Nepal Gameplay *SPOILERS*
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Kyllä tää yksi parhaimman näköisistä konsolipeleistä on ihan taatusti vaikka en niitä kaikkia ole pelannut :p Valaistus ainakin on hyvin lähellä oikeaa elämää joissakin kohdissa.

Parhaimman näköiset/säkähdyttävimmät in-game kohtukset ovat varmaankin
Ennen joukkohautaan menemistä Borneossa. Oikealla puolella avautuu merinäköala ja suoraan alhaalla on tiheää viidakkoa. Kieleke jolta tätä pääse ihailemaan on varmaan 400m korkeudessa (siltä se ainakin tuntui :D)

Toinen hieno paikka oli tiibetiläiskylä kokonaisuudessaan. Värimaailma on aivan uskomaton ja vuoristomaisema todella upea. Ihastelin tätä paikkaa varmaan puoli tuntia ennen kuin jatkoin. Tässä on joku video sieltä, harmittavan huonolaatuinen tosin. Mutta kyllä tästä jotain näkee: YouTube - Uncharted 2 - Nepal Gameplay *SPOILERS*


Vähän huono laatuinen tuo
tiibetiläiskylästä
. Luultavasti paremmalla laadulla tai ruudussa ihan eri näköinen kun tuo. Uskoisin. Olisiko tuosta toisesta paikasta videoa jonkunlaatuista
( tuosta borneon kohtauksesta
?
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

http://www.youtube.com/watch?v=RbuNyb55iRY&feature=SeriesPlayList&p=471CAF9CBE3F4A36&index=16 Tuossa olisi Borneosta. Oman koneeni kyykytti kyllä tuo video, mutta kyllä se ihan hyvänlaatuinen näytti olevan
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Vaikea sieltä on nostaa yhtä yksittäistä näkyä ylitse muiden, sen verta runsaasti kuitenkin tarjoillaan silmäkarkkia pitkin matkaa. Valon kajo tunnelin seinämillä, viidakossa valon ja varjon vuorottelu ja ne lukuisat monumenttaaliset kohtaukset joissa meinasi jo huimata. Parasta on kuitenkin kaiken yleinen toimivuus loiston keskellä.

Tuossa omassa trailerissa on alussa muutama tälläinen esitys: KonsoliFIN - Media - Uncharted 2 Among Thieves (PS3)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

http://www.youtube.com/watch?v=RbuNyb55iRY&feature=SeriesPlayList&p=471CAF9CBE3F4A36&index=16 Tuossa olisi Borneosta. Oman koneeni kyykytti kyllä tuo video, mutta kyllä se ihan hyvänlaatuinen näytti olevan

Näyttääkö nuo molemmat paikat kuitenkin huomattavasti hienommalta oikein oikeasti teräväpiirtotelkkarilla kuin noissa YouTube-videoissa? Luulisi, että pystyt sanomaan kun olet ne kai itse mennyt oikein pelaten ja kun vertaat tuota videota siihen kuvaan millä pelasit peliä näyttikö pelikuva hienommalta nuo paikat noissa videoissa?
 
Ylös Bottom