Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Kakkos osas pystyy "lukemaan" tuota päiväkirjaa, kun painoi select nappia ihan koska vaan. Mutta ykkös osas se päiväkirja aukes aina tietyn puzzlen kohdalta automaattisesti.

Miten mä muistelen, että ainakin useimmissa puzzleissa Select aukaisi suoraan sen oikean aukeaman (välillä tosin piti kai käyttää kahtakin aukeamaa yhtä aikaa), mutta sitä aukeamaa ei ikinä "lukittu", eli L2:sta/R2:sta(?) pystyi kääntelemään sivuja ja katselemaan kaikkia Draken piirroksia yms. :D Ykkösessä tosiaan ei voinut kirjaa selailla ja aukesi aina se tietty aukeama.


...Minusta Drake eroaa juuri siinä, että se pystyy ja SAA olla monipuolisempi pelihahmo kun esim. totiset ja geneeriset shooter-hahmot tai yli-eeppisten sci-fi-tarinoiden elämää suuremmat hahmot (jotka pelastavat about puoli maailmaa jos ei muuta). Drake on sankari - mutta haavoittuvainen ja välillä jopa "harmaalla alueella" käyvä hahmo. Siihen on helpompi samaistua tavallaan kun rosoa ja karheutta löytyy.

Olen samaa mieltä. (Vaikkakin tuohon haavoittuvaisuuteen sen verran että Draken täytyy olla samaan aikaan sekä onnekkain että epäonnekkain henkilö maailmassa, kun joutuu aina joihinkin sortuviin taloihin ja juniin, sekä nyt kolmosessa johonkin putoavaan lentokoneeseen sun muihin. Ja onnekkuus näkyy siinä, että kaveri selviää aina kaikesta. =D

...Mikä nykysukupolvessa ollut pelihahmo sitten oikein sytyttää? Nimenomaan että se olisi erityisen kiinnostava, hyvin ääninäytelty, kantaa pelin toisensa jälkeen, on karismaattinen, on toimintaa, huumoria ja "lämpöä", yms?...

Assassin's Creed II:n, Brotherhoodin ja Revelationsin Ezio Auditore da Firenze tulee heti ensimmäisenä mieleen. Siinä on kyllä hyvin toteutettu hahmo kaikin puolin. Tätä samaa hahmoa vaan on venytetty nyt jo kolmanteen osaan, mutta itsekinhän juuri sanoit, että "kantaa pelin toisensa jälkeen". Toinen hahmo, mikä tulee mieleen, niin Red Dead Redemptionin John Marston, vaikkakin se sen munattomuus häiritsi hieman. Niin ja Cole Phelps L.A. Noiresta, siinä oli kyllä hieman "erilainen sankari".
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Yritin tätä pohtia ja aika harvassa ovat. Metal Gear Solid-sarja sisältää mielestäni pelimaailman hienoimpia hahmoja. MGS4 on mulle edelleen tän genin parhaimpia yksinpelejä monestakin syystä.

Juu, noh MGS4 on mullekin ehkä tämän sukupolven paras peli. Siinä natsasi lähes kaikki ja Old Snake on tietenkin sekin hahmona omalla tasollaan. Snaaake! ...on aina snake.

Ezio Auditore da Firenze on mulla osin korkkaamatta, koska tarkoitus aloittaa homma AC2:sta (oliko tuo hahmo ykkösessä? Ei kai?). John Marston oli kyllä sinänsä hyvä sekin, mutta
eipä hahmolla ole jatkuvuutta.

Onhan tietysti Commander Shepard ja Master Chief, mutta molemmat aika vakavia ja syvällä sci-fissä. Mutta genressään toimivia.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

...Onhan tietysti Commander Shepard ja Master Chief, mutta molemmat aika vakavia ja syvällä sci-fissä. Mutta genressään toimivia.

...Minusta Drake eroaa juuri siinä, että se pystyy ja SAA olla monipuolisempi pelihahmo kun esim. totiset ja geneeriset shooter-hahmot tai yli-eeppisten sci-fi-tarinoiden elämää suuremmat hahmot (jotka pelastavat about puoli maailmaa jos ei muuta). Drake on sankari - mutta haavoittuvainen ja välillä jopa "harmaalla alueella" käyvä hahmo...

:) Mutta joo, Master Chiefiin en kommentoi mitään (eihän se taida edes puhua?), mutta esimerkiksi komentaja Shepard on juuri tuollainen "yli-eeppisen sci-fi-tarinan elämää suurempi hahmo, joka pelastaa about puoli maailmaa", kuten hyvin kuvailit. :p Itse en ole vielä ME2:ta korkannnut (ja ykkönen pelaamatta vielä), mutta mitä oon seurannut vierestä veljen peluuta, niin melko geneerinen sankari tuo Shepardkin. Onhan siinä oma viehätyksensä, että saa luoda sen naamavärkin jotakuinkin itse, mutta tuo ääninäyttelykin on melko ponnetonta.

Ezio on tosiaan ekan kerran Assassin's Creed II:ssa. Ykkösosan päähahmo on kasvoton ja äänetön Altaïr, joka ei kyllä ole parhaimmasta päästä.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

niin melko geneerinen sankari tuo Shepardkin. Onhan siinä oma viehätyksensä, että saa luoda sen naamavärkin jotakuinkin itse, mutta tuo ääninäyttelykin on melko ponnetonta.
Tuossa tavallaan on se vapauden ongelma, eli jos hahmon ulkoasun saa itse päättää ja vielä sen ulosantiinkin pelin varrella vaikuttaa niin eipä siitä ikimuistoista saa tekemälläkään. Ei sillä, etteikö Shepard olisi ollut tuossa sarjassa jopa poikkeuksellisenkin mainiosti toteutettu sankari mutta ainahan nämä "valmiit paketit" paremmin toimivat jos ylipäätään ovat toimiakseen. Nathanissa tosiaan on sitä vekkulia, Indy-henkistä karismaa, joka joko uppoaa tai sitten ei.

Ensisijaisesti "tärkeintä" on, että sankarilla on sekä yksilöivä naama että yksilöivä ääni. Siihen päälle pitää kuitenkin vielä ympätä luonne ja siellä se uskottavuus vasta kunnolla punnitaan. Nathanin kohdalla onnistutaan mielestäni siinä, että mies on nimenomaan monipuolinen paketti; heikko ja vahva, vitsaileva ja vakava, pelokas ja rohkea, tunteellinen ja tunteeton... Ei sankari tai antisankari vaan joku, joka hoitaa homman kotiin ihan vaan koska vaihtoehtoja ei ole.

Melkeinpä hämmästyttää, ettei tuo lähestymistapa ole suuremmassa suosiossa. Miltei peli kuin peli tarjoaa yrmyn, hymy-pyllyssä ammattilaisen, joka vihaisena ja kyvykkäänä hanskaa überasenteella ja silkalla parhaudella sen oman tonttinsa ja siinä se. Käy pitkässä juoksussa aika helkkarin tylsäksi.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Juu, noh MGS4 on mullekin ehkä tämän sukupolven paras peli. Siinä natsasi lähes kaikki ja Old Snake on tietenkin sekin hahmona omalla tasollaan. Snaaake! ...on aina snake.

Ezio Auditore da Firenze on mulla osin korkkaamatta, koska tarkoitus aloittaa homma AC2:sta (oliko tuo hahmo ykkösessä? Ei kai?). John Marston oli kyllä sinänsä hyvä sekin, mutta
eipä hahmolla ole jatkuvuutta.

Onhan tietysti Commander Shepard ja Master Chief, mutta molemmat aika vakavia ja syvällä sci-fissä. Mutta genressään toimivia.

MGS 4 on ollut omassa pelihyllyssä jo 2-3 vuotta ja pari kertaa olen kyllä yrittänyt aloittaa pelin, mutta molemmilla kerroilla peli on jäänyt aika pian kesken. Itsekin olen sitä ihmetellyt, että mistä johtuu, kun MGS 1 on edelleen paras yksinpelikokemus mikä on tullut vastaan. Ajanpuutteen takia joutuu aina välillä jättämään kesken "hyviä" pelejä, joissa vaan aihepiiri ja tarina eivät onnistu tempaamaan mukaansa ( esim. AC 1 , AC 2 , RDR, Fallout : New Vegas melkein ja Batman AA alkoi lopussa puuduttamaan aika lailla)

Siinä mielessä tarvii kyllä nostaa hattua Uncharted-peleille, kun niiden "esikuva" eli Indy-leffat ovat itselle aiheuttaneet lapsuuden jälkeen korkeintaan myötähäpeää tekijöiden puolesta, ovat jaksaneet kiinnostaa tarinan ja henkilöhahmojen takia alusta loppuun saakka.

Toisaalta Heavy Rain ( joka oli välillä, kuin pelattava teknologiademo ja paikoitellen todella tylsä) on ainut peli, jossa itse olen oikeasti välittänyt pelihahmoista.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuli tänään hankittua kyseinen peli pelihyllyyn. Tällä hetkellä olen tyytyväinen peliin. Multiplayeria en ole vielä kokeillut mutta kuitenkin loggasin itseni jo aulaan.
Pitänee tuotakin testata. Pelaako kukaan konsolifinläinen moninpeliä?
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuskin pelailee, tässä kakkosessa tuo multiplayer on aivan paska...
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuskin pelailee, tässä kakkosessa tuo multiplayer on aivan paska...

Miten niin? Valikot ja kaikki muu on paljon yksinkertaistetumpaa, mikä on hyvä juttu (eli ei mitään boostereita ja kickbackeja ja mitä lie power play'tä ja kaikkee muuta ihme turhaa ja sekottavaa). Lisäksi moninpelin kartat on kakkosessa selvästi parempia (The Sanctuary, ahh...). Tosin saatiinhan kolmoseenkin nyt nuo kakkosen parhaat kentät, mutta maksullisena DLC:nä. Muilta osin kolmosen moninpeli on parempi. Ainiin, ja kakkosen co-op oli myös paljon parempi ja toteutettu selvästi laadukkaammin (kolmosen ne tehtävät tuntu ihan joltain hätäisesti päälleliimatuilta, ne kentätkinhän oli otettu suoraan UC1:stä ja UC2:sta) ja lopussa vielä kolme "ammu minua 50 kertaa päähän pysäyttääkseni minut" -pomoa vastassa...

The_Akzu, pelasitko siis ensin kolmosen läpi ja hankit nyt vasta kakkosen? Vai menetkö järjestyksessä? Koska ykkösen jälkeen tuon kakkosen pitäis kyllä olla melkonen mestariteos, eikä pelkkä "ihan jees", mitä sun viestistä sain kuvaksi. :p
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

The_Akzu, pelasitko siis ensin kolmosen läpi ja hankit nyt vasta kakkosen? Vai menetkö järjestyksessä? Koska ykkösen jälkeen tuon kakkosen pitäis kyllä olla melkonen mestariteos, eikä pelkkä "ihan jees", mitä sun viestistä sain kuvaksi. :p

Olen pelannut Drakes Fortunen läpi mutta en ole kolmanteen osaan koskenut koska en ole pelannut tätä. Tuo siis oli vain alkutuuminnat koska en ollut vielä kauheasti kerennyt peliä pelata. Mutta nyt täytyy sanoa että kyllä on loistava peli. Valoefektit ovat täydellisiä, kontrollit toimii ja ympäristö on vaihtelevaa. Isot plussat tulee making of videoista niitä on mukava katsella ja miinukset menee pieniin suomennosvirheisiin. Naughty Dog siirtyi näennä pelissä havokin fysiikoihin ja hienoa jälkeä tulee. Tällä hetkellä pelissä olen napolissa.
Nuo uudet hahmot on aika hyvin kirjoitettu mutta mikä uncharted peli olisikaan ilman Sulivania.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Täytyy sanoa että uncharted 2 nostaa rimaa kokoajan pelin edetessä. Varsinkin hotellin katolla ollut uima-allas oli todella realistisen näköinen. Tuosta havokista vielä sen verran että en ole nähnyt kunnollista demonstraatiota siitä mihin havok pystyy mutta tuo hotellin kaatuaminen/sortuminen oli mielettömän tyylikäs.
[video=youtube;lZBDam9Ih40]http://www.youtube.com/watch?v=lZBDam9Ih40[/video]
Alkaa kohdasta 2:50

Bonusvideoista paras liittyy cellin hyödyntämiseen:
[video=youtube;Az0CXkyoWjg]http://www.youtube.com/watch?v=Az0CXkyoWjg[/video]

Kyllä on mielestäni loistava peli.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuli ostettua tämä ja pikasen kokeilun perusteella vaikuttaa todella hyvältä. Ykköstä en ole vielä onnistunut metsästämään. Mahtaako se olla kuinka oleellinen vai voisko sen skipata ja pelata vaan kakkonen ja kolmonen? :eek:
 
Tuli ostettua tämä ja pikasen kokeilun perusteella vaikuttaa todella hyvältä. Ykköstä en ole vielä onnistunut metsästämään. Mahtaako se olla kuinka oleellinen vai voisko sen skipata ja pelata vaan kakkonen ja kolmonen? :eek:

Mä olen myös tällainen myöhään valaistunut tämän pelisarjan suhteen. Ostin sen "tuplapakkauksen" jossa oli UC1 ja UC2. Hintaa tais olla 49€, eli ei pjaha. Mainioita pelejä molemmat.

Toki se eka kannattas pelata läpi ensin, koska siinä on tiettyjä asioita jotka kakkososassa tulevat ilmi. Ja muutenkin se oli hyvä peli joten senkin vuoksi jo kannattaa hankkia. Sen verran nuo koukutti että tuli aika nopsaan pelattua molemmat läpi. Nyt sit UC3:n hankintaan...
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuli ostettua tämä ja pikasen kokeilun perusteella vaikuttaa todella hyvältä. Ykköstä en ole vielä onnistunut metsästämään. Mahtaako se olla kuinka oleellinen vai voisko sen skipata ja pelata vaan kakkonen ja kolmonen? :eek:

Kuten Truck totesi, myös Uncharted-sarjan ensimmäinen osa on laatupeli, joten kannattaa se jo sen takia hommata. Tottakai siinä myös saa selville kaikkea kivaa, kuten miten Nathan ja Elena tapasivat yms. Mielestäni ykkösosan juoni on edelleen paras. Itse pelattavuus sitten on selvästi yksinkertaistetumpaa ja ympäristöt itseääntoistavia. Mutta jo pelkän elokuvamaisen juonen takia tuo kannattaa ostaa ja kokeepahan samalla sen koko sarjan sitten.

Varsinkin kun tuon Drake's Fortunen löytää joka paikasta varmasti alle kahdenkympin, ulkomailta vielä halvemmalla. Tosin Suomesta tuo näyttää jo loppuneen useasta paikkaa.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuli ostettua tämä ja pikasen kokeilun perusteella vaikuttaa todella hyvältä. Ykköstä en ole vielä onnistunut metsästämään. Mahtaako se olla kuinka oleellinen vai voisko sen skipata ja pelata vaan kakkonen ja kolmonen? :eek:

Varmaankin löytyy jostain netin pelikaupasta. Jos haluat suomenkieliset tekstitykset niin varmista että on nordic versio. Kannattaahan tuo ykkönen pelailla läpi. Onneksi nyt ei kuitenkaan ole niin paha kynnys kuin Matrix elokuvasarjassa. Aloitin reloadedilla enkä oikeastaan tajunnut paljoa mitään paitsi sitten jonkun matkaa katsottuani alkoi valoittumaan.


Tällä hetkellä suoritettu Nate vs Tankki. Ikävää ettei Sullya ole näkynyt alun jälkeen :(

Muuten todella hyvin mallinnettu tuo lumessa liikkuminen.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuli ostettua tämä ja pikasen kokeilun perusteella vaikuttaa todella hyvältä. Ykköstä en ole vielä onnistunut metsästämään. Mahtaako se olla kuinka oleellinen vai voisko sen skipata ja pelata vaan kakkonen ja kolmonen? :eek:

Pelkän ykkösen löytäminen ei välttämättä ole helpoin homma. Itse ostin sen double-packin, ja niitä taas löytyykin suhteellisen helpolla. 49€ hintaan kumpikin peli.

Tietysti jos nyt ei millään ykköstä löydy, niin voithan aina ostaa vielä sen doublen ja myydä sen mukana tulevan kakkosen avaamattomana hintaan 24,50€ :D
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuli tänään kokeiltua hieman moninpeliä ja hauskaa oli. Pelin moninpelihaku on hyvin toteutettu eli kun se etsii saman tasoista peliseuraa. Myös kentät ovat sopivan kokoisia. Harmi kun ei löytynyt muita kuin deathmatcheja. Onko nuo yhteistyöpelit kivoja?
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

... Onko nuo yhteistyöpelit kivoja?

On. Harmi, että niitä tehtäviä ei tainnut olla kuin kolme kappaletta. Mut 100x parempia nuo tehtävät on kuin Uncharted 3:n co-opin vastaavat. Tai no Adventure Co-op tarjoaa kyllä enemmän vaihtelua, mutta kaikin puolin UC2:n co-op on vain niin paljon viilatumpi. Kolmosen co-op tuntui melkein samalta kuin Tekken 6:n Scenario Campaign.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tervehdys!

Onkos kukaan törmännyt trophy bugiin? Ensimmäisen läpipeluun aikoinaan pelasin normalilla, nyt pelasin hardilla läpi muttei tullut hard tason torphyä? Katsoin luvuista että kaikki oli hardilla varmasti pelattu, mutta chapter 3 oli pelattu lukujen mukaan vain normalilla, vaikka pelasin samaa savea hardilla koko pelin läpi.. Pelasin chapter 3 uusiksi hardilla, nyt luvut valikossa näkyy että sekin on pelattu vaikealla tasolla läpi, mutta trophyä ei bongahda ruutuun niin millään.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tervehdys!

Onkos kukaan törmännyt trophy bugiin? Ensimmäisen läpipeluun aikoinaan pelasin normalilla, nyt pelasin hardilla läpi muttei tullut hard tason torphyä? Katsoin luvuista että kaikki oli hardilla varmasti pelattu, mutta chapter 3 oli pelattu lukujen mukaan vain normalilla, vaikka pelasin samaa savea hardilla koko pelin läpi.. Pelasin chapter 3 uusiksi hardilla, nyt luvut valikossa näkyy että sekin on pelattu vaikealla tasolla läpi, mutta trophyä ei bongahda ruutuun niin millään.
Eipä tuota minulle ole käynyt. Aukesiko kuitenkin Crushing-vaikeustaso? Jos aukesi niin paukuta se läpi ja sitten pitäisi tulla se Hard-trophykin.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Eipä tuota minulle ole käynyt. Aukesiko kuitenkin Crushing-vaikeustaso? Jos aukesi niin paukuta se läpi ja sitten pitäisi tulla se Hard-trophykin.
Eipä ollut auennut crushing vaikeustaso. Pelasin uudestaan viimeisen chapterin hardilla ja PLING trophy kilahti tilille. Outo bugi.
 
Ylös Bottom