Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 3: Drake's Deception

Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Arvio:
Nyt on tullut pelattua peli läpi, vaikealla tasolla. Aikaa meni noin 9 tuntia.
Ensiksi täytyy sanoa, että yksi vuoden parhaista peleistä. Juoni oli erittäin kiinostava.
Puzzlet olivat edelleen aika helppoja ja välillä oli kovia tulitaisteluja, jossa tuli kuoltua monesti.
Pelattavuus oli hyvin tasapainotettu. Grafiikka oli edelleen nättiä. Jopa näyttelijät vetivät hyvät roolit!
Pieniä korjauksia peliin oli tehty ja jatkettiin samaa tuttua rataa, mikä on siis hyvä asia. Täyden kympin peli!
_____________________________________
Plus
- Grafiikka
- Juoni
- Näyttelijät
- Pelattavuus
- Taistelusysteemi
-------------------------------
Miinus
- Olisi saanut olla vähän pidempi
- Enemmän syvyttää Naten historiaan.
____________________________________

Pelin puolessa välissä meinasi tulla joku tylsistyminen, mutta se katosi mysteerisesti. Peli antoi loppujen lopuksi täydellisen Uncharted seikkailu fiiliksen.
Itse en ole vielä testannut moninpeliä ja co-oppia, ehkäpä tänään?
Pelin loppukin oli hyvä ja nyt kerämään trophyt + platina.

10/10
 
WOW! HOLY SHIT! COWABUNGA!

Tämä peli pääsi yllättämään kyllä todella hienosti. En aikonut edes ostaa julkaisussa, mutta joku tuossa moninpelin betassa koukutti kuitenkina kaikessa raivostuttavuudessaan ja oli pakko sen vuoksi hankkia heti. Yksinpeli oli sellainen "katsellaan, mitä se nyt tarjoaa" Uncharted kakkosen tarjoaman pettymyksen vuoksi. Ja nyt peli tarjosikin yhden parhaista yksinpelikokemuksista, mitä on tullut pelattua.

Uskomattoman eeppinen seikkailu. Aivan kuin pelaisi elokuvaa. Ei jaksa alkaa eritellä kaikkea sitä, mikä pelistä teki niin hienon. Tämä vaan yksinkertaisesti on mahtava peli ja tuntui hetkittäin jopa sellaiselta PS3.5 kokemukselta. Uskomattoman vaikuttavaa jälkeä Naughty Dogilta.

Vaikka tähtäämiseen tottui loppujen lopuksi aika nopeasti, niin Crushingin aion pelata vasta patchin jälkeen. Näin tulee maksimoitua nautinto vielä siitä läpipeluukerrasta.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Yksinpeli oli sellainen "katsellaan, mitä se nyt tarjoaa" Uncharted kakkosen tarjoaman pettymyksen vuoksi.

Itse joudun ihmettelemään näitä kommentteja, missä kakkonen on tuottanut pettymyksen, mutta tämä osa on sitten ollut taivaallinen. Itse olen aina pitänyt Unchartedeista niin paljon, että julkaisun alla ne ovat olleet parhaita yksinpelejä, mitä PS3:lla on tarjolla. Mutta sen, minkä kakkonen paransi ykkösestä, oli aivan pöyristyttävää. Muistan vieläkin kakkososan lopputekstien pärähtäessä ruutuun sen fiiliksen, miten tämä on mahdollista. Peli oli täysin bugiton, kaikki oli viimeiseen asti hiottua ja tarina oli timanttia.
Tässä kolmososassahan pari henkilöä katoaa tarinan osalta täysin pelin puolessa välissä ja itselleni ainakin tarininan juoni ei ole niin smoothi, mitä se kakkosessa oli

Kolmonen ei myöskään pettänyt minun odotuksia ja se otti paikkansa ps3:n parhaina yksinpeleinä. Ainut, joka tuosta paikasta kamppailee sen kanssa, on juurikin kakkososa. Tämä sanottua, ei kolmonen enää pystynyt parantamaan pelisarjaa samalla mitalla, mitä kakkonen paransi ykkösestä. Jotain pieniä lisäparannuksia tuli toki, mutta myös bugeja ilmestyi, mikä on todella outoa. Itse kun kerkesin jo kakkososassa tottua siihen, että nämä tekeleet ovat "täydellisiä".

Itseäni eniten harmittava asia Uncharted 3:ssa oli aseiden tarkkuus. Rynnäkkövihollinen on 10m päässä minusta ja napsin pääosumia kerta toisen jälkeen, mutta kypärä ei vaan lennä tiehensä. Vihollinen rynnii tasaiseen tahtiin lähemmäksi ja lopulta kuolen hänen haulikkoon. Peli lataa tilanteen uudelleen, kaikki menee samalla tavalla, mutta tällä kertaa vihollisen kypärä lentääkin, ja sen jälkeen seuraava(t) pääosuma(t) tappavat hänet. Tähtääminen itsessään on riittävä tälläiseen peliin, mutta sitä en voi enää hyväksyä, että peli sen jälkeen vielä arpoo, miten osumat nyt sitten lasketaankaan.

Joka tapauksessa, peli sisältää hienoimman alun mitä itse olen peleissä kokenut ja sen jälkeen tasaista (huippu) laatua (muutamaa suvantovaihdetta lukuunottamatta) loppuun asti. Itselleni paras peli tänä vuonna ehdottomasti. Seuraavaan osaan tarvitaankin sitten jo jotain muuta/uutta, jos halutaan pysyä kilpailijoitten koskemattomuuksissa.

10/10
 
Itse en vaan nähnyt kakkosta samanlaisena hyppäyksenä ykköseen. Tuntui enemmän, että teknologia oli tullut siinä mielessä eteenpäin, että tearing ja framerate oli saatu korjattua ykkösestä. Muuten peli oli tasaista puurtamista.

Tasoloikan määrää oli lisätty ykkösestä, joka jo ykkösessä oli helppoutensa vuoksi vähän liiallista. Porukka valitti ykkösen olevan liian taistelupainotteinen ---> kakkosessa loikkaa oli aivan helvetisti ja täysin ilman vaihtelua. Kolmosessa oli todella mahtavan jännittäviä takaa-ajoja ja pieniä kikkoja, joilla tasoloikan helppous ja automaattisuus oli ikäänkuin paremmin piilotettu. Ja teknologiakin oli kehittynyt huomattavasti, joka jo itsessään teki monista kohtauksista upeampia ja tätä kautta tylsyys, joka kakkosta vaivasi, oli tipo tiessään.

Sinänsä koomista, että siltikin oli vaikka kuinka porukkaa, joka valitti, että räiskintää oli liikaa, kuten myös kolmosen kohdalla on käynyt. Tuntuu, että monen mielestä Uncharted olisi parhaimmillaan, jos se olisi pelkkää automatisoitua loikkaa alusta loppuun ja välillä tulisi kaksi vihua suoraan edestä, jotka saa nopeasti hoidettua yhdellä pääosumalla.

Samoin taistelu oli kakkosessa huomattavasti ykköstä heikompaa. Ykkösessä oli vihollisaaltoja, joka pakotti pelaajaa liikkumaan edes vähän. Näistä valitettiin ykkösen kohdalla -----> kakkosessa tultiin uudelle alueelle, istuttiin yhden suojan takana ja tapettiin edessä olevat vihut, ei aaltoja. Kolmosessa taas nämä vihollisaallot tuotiin takaisin + vihollisten tekoälyä oli tehty huomattavasti agressiivisemmaksi. En muista montaakaan mestaa, jossa olisi pelkällä istumisella voitettu taistelua, koko ajan piti katsella ympärilleen ja liikkuakin aika agressiivisesti. Meleekin toi alkukankeuden jälkeen uutta ulottuvuutta ja kontekstuaaliset jutut oli meleesysteemissä jälleen teknologian ansiosta uudella tasolla.

Lisäksi tarina oli mielestäni mielenkiintoisempi. Kakkosessa en jaksanut välittää tapahtumista paskan vertaa. Ykkösessä oli enemmän mysteeriä kuin kakkosessa. Kolmonen toi mysteeriä ja lämpöä hahmojen välille takaisin.

Myös puzzlet, ne vähäiset, olivat kolmosessa juuri sopivia ajattelupaloja. Aika helppoja, mutta silti sellaisia, että jouduit sentään laittamaan 1+1 yhteen. Ykkösessä ei ollut mitään tällaista, oli vain "puzzleja", jotka toimivat pelin hidastajana, kun ratkaisu oli täysin suoraan kirjasta katsottavana. Sama kakkosessa, mutta paljon pahempana, kun näidenkin määrää oli lisätty ykkösen saaman kritiikin vuoksi. Kolmosessa tällaiseen toimintaseikkailuun nuo oli laitettu juuri sopivan haastaviksi minuutin pureskeltaviksi ja juuri sopiva määrä.

Mielestäni tässä oli löydetty lähes täydellinen tasapaino loikinnan ja räiskinnän, seikkailun, elokuvamaisuuden, puzzlejen kanssa. Ja teknologia fysiikoineen toi pelaamiseen uuden ulottuvuuden. Historian paras on-rails kohtakin löytyy pelin loppupuolelta. Kaikki toimi. Pieniä juttuja ja yksityiskohtia, jotka tekivät kokonaisuudesta kuitenkin tuhat kertaa kovemman.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Mielenkiintoisia pointteja sinulla ja arvostan, että jaksoit perustella näkemyksiäsi. Vaikka näen kyseiset pelit aivan eri tavalla tämä auttoi ymmärtämään miten pystyit pitämään kakkosta pettymyksenä.

Itselleni peli tosiaan vaan kolisi niin lujaa, vihollisten hyökkäys tiibetiläiseen kylään, helikopterin alas ampumienn talojen katolla pomppien, talojen sortuminen alta, junakaappaus ja jäämaailmassa tutkiminen jäi niin syvälle mieleen positiivisessa mielessä, että oli pakko tarttua jonkun haukkuessa sitä pettymykseksi :)

Joka tapauksessa, ihmiset selvästi tykkäävät erilailla erinäkösistä juonista ja tarinoista, joten niitä ei kannata edes rueta pohtimaan sen enempää.

Sinänsä koomista, että siltikin oli vaikka kuinka porukkaa, joka valitti, että räiskintää oli liikaa, kuten myös kolmosen kohdalla on käynyt.

Tämä on outoa myöls minusta. Mielestäni kaikissa osissa räiskintää on liian vähän. Paljon oli kolmosessakin sellaisia kohtia, mitkä mielestäni olisi voinut täyttää jos jonkunlaisilla vihuilla ja tuoden vaikeutta/mielenkiintoa.

Kolmosessa taas nämä vihollisaallot tuotiin takaisin + vihollisten tekoälyä oli tehty huomattavasti agressiivisemmaksi.

Tämä ikävä kyllä vain johti siihen, että peli oli huomattavasti helpompi kuin kakkonen. Muun muassa kikka, että odotit vihun lähtevän toiseksi viimeisen pilarin luota viimeiselle pilarille ennen sinua nopea pyörähdys tälle pilarille ja lähitaisteluliikkeellä vihulta vintti pimeeksi ja sama ralli taas seuraavalle jne. (Spoilereissa pientä spoilia, joten ne jotka eivät ole peliä pelanneet läpi, älkää lukeko)
Itselleni ensimmäiset vaikeat tulitaistelut tulivat viimeisissä luvuissa, missä oli niitä yliluonnollisia vihollisia. Kaikki muut taistelut menivät viimeistään siinä vaiheessa läpi, kun peli suostui hyväksymään pääosumat

Mutta nyt takaisin aiheeseen, tahtoi mennä vähän offtopikiksi.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Uncharted 1 ja 2 oli mun lempipelit ja odotin innolla tätä uutta. Nyt kuitenkin olen kyllästynyt tähän paskaan, sillä vihaan näitä kohtauksia missä tarvii kaivaa sen Drake-vihon ja ruveta miettii. selvästi pitäs olla joku fyysikko et tajuis jotai niistä. Itellä meni varmaa 20min tajuta se Chapter 10 kohta.. Lopulta piti luntata youtubesta :/
Juuri näiden puzzle-kohtien vuoksi olen kaikki unchartedit pelannut. Omasta mielestäni ne ovat mukavaa vaihtelua ammuskelulle, jota onneksi oli vähennetty tässä pelissä kakkososaan nähden. Itsekin kyllä jumiuduin hetkeksi kyseiseen kohtaan, mutta pieni tauko & kuppi kahvia ja alkoi homma hahmottua :D Ja voi sitä onnistumisen tunnetta, kun onnistuu itse asian päättelemään ilman mitään apuja :)
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Itselleni peli tosiaan vaan kolisi niin lujaa, vihollisten hyökkäys tiibetiläiseen kylään, helikopterin alas ampumienn

Tuo unohtui itseltäni, kun muistelin, mitä oikeasti hienoja kohtauksia kakkosessa oli. Itselleni tuli jatkuvasti mieleen vain se junakohtaus (joka jälleen kalpenee totaalisesti kolmosessa esim. sille laivaosuudelle) ja se kylä, jonka läpi käveltiin hitaasti. Esim. jääluola oli mielestäni todella ankea ja tunnelmaton Tomb Raidereiden lukuisien massiivisten luolien jälkeen, vaikka tuotakin olen nähnyt kehuttavan muuallakin kuin sinun toimesta. Tämä muuten mielestäni yksi tärkeä pointti, kun porukka aina hehkutti Unchartedin jättäneen Tomb Raiderit totaalisen turhiksi ja jälkeensä seikkailupeleinä. Tomb Raider tekee mielestäni muinaisten mestojen tutkimisen niin hienosti, että Unchartedin suoraviivainen ja hidas loikinta eri paikoissa tökki omalla kohdalla tosi pahasti. En vaan päässyt siihen tunnelmaan, jota kehittäjät olivat tavoitelleet. Kolmosessa näitä osuuksia oli korjattu erinäisillä kikoilla ja muutenkin karsittu paljon turhaa tauhkaa.

Tämä on outoa myöls minusta. Mielestäni kaikissa osissa räiskintää on liian vähän. Paljon oli kolmosessakin sellaisia kohtia, mitkä mielestäni olisi voinut täyttää jos jonkunlaisilla vihuilla ja tuoden vaikeutta/mielenkiintoa.


Jep. Tuntuu järjettömältä, että ND näkee niin paljon vaivaa ympäristöjen tekemiseen, joiden läpi vain juostaan nopeasti. Mutta porukka valittaa räiskinnästä räiskintäpelissä, joten kannattaahan niitä osuuksia silloin karsia. :)

Tämä ikävä kyllä vain johti siihen, että peli oli huomattavasti helpompi kuin kakkonen. Muun muassa kikka, että odotit vihun lähtevän toiseksi viimeisen pilarin luota viimeiselle pilarille ennen sinua nopea pyörähdys tälle pilarille ja lähitaisteluliikkeellä vihulta vintti pimeeksi ja sama ralli taas seuraavalle jne.

Mielestäni Unchartedit ovat kaikki helppoja pelejä, vaikeimmillakin tasoilla. Ykkönen ja kolmonen ovat vaan ainakin omaan makuuni taistelultaan dynaamisempia ja siksi hauskempia juuri mainitsemieni seikkojen vuoksi.

Mutta tosiaan, aika pahaa offtopicia. :D
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Mielestäni Unchartedit ovat kaikki helppoja pelejä, vaikeimmillakin tasoilla.

Eiväthän nuo mitään maailman vaikeimpia pelejä ole, mutta vaikken olekaan vielä kolmosta pelannut läpi odotan kauhunsekaisella mielenkiinnolla Crushing-pelikertaa. Normalilla on parissa kohdassa saanut olla pahasti hätää kärsimässä ja aivan viimeisillään pieniin tiloihin sijoittuvissa räiskintäkohdissa, etenkin kun joukkoon heitetään pari miekkosta haulikoilla ja ylemmillä tasoilla kärkkyvät vihut rynkkyineen tai kranaatinheittimineen. Chaptereissa 13-15 oli juuri sopivan haasteellisia toimintaosuuksia, jotka kuitenkin korkeammilla vaikeustasoilla voivat ainakin henk.koht. osoittautua yllättävänkin haasteellisiksi.
Etenkin Ramseksen laivassa oli pari hektistä kohtaa siellä tanssisalissa ja lastiruumassa ennen laivan uppoamista.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Eiväthän nuo mitään maailman vaikeimpia pelejä ole, mutta vaikken olekaan vielä kolmosta pelannut läpi odotan kauhunsekaisella mielenkiinnolla Crushing-pelikertaa.

No joo, tosiaan sanoin, etteivät Unchartedit ole vaikeimmallakaan vaikeita, mutta enhän ole vielä edes aloittanut Crushingia kolmosessa. :D Hardilla pelasin ekan läpipeluun ja aika sopivaa menoa oli. Toki isompi haaste olisi aina mukavaa.

Unohtui muuten vielä kehua soundtrackia. Ykkösessä oli todella vahva, mutta aika yksipuolinen soundtrack, kakkosessa oli tylsä, kolmosessa ykkösen tyylinen, mutta monipuolisempi. Sekin erottaa kolmosta ja kakkosta todella suurella tavalla. Aivan mahtavaa musiikkia. Ja moninpeliin tuo myyten hyvää kiireen ja paniikin tuntua, kun pitää musiikit päällä.

Highrise on muuten käsittämättömän paska mappi. Se on automaattinen "leave game" joka kerta, kun porukka äänestää Highrisen pelattavaksi. En muista huonompaa kenttää yhdessäkään räiskinnässä pelanneeni. Museo ei myöskään ole sieltä suosikkipäästä. Kaikki muut mapit maistuvat todella hyvin. Saa nähdä, kuinka paljon uusia ja kuinka paljon vanhoja mappeja tulee DLC:nä.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Highrise on muuten käsittämättömän paska mappi. Se on automaattinen "leave game" joka kerta, kun porukka äänestää Highrisen pelattavaksi. En muista huonompaa kenttää yhdessäkään räiskinnässä pelanneeni. Museo ei myöskään ole sieltä suosikkipäästä. Kaikki muut mapit maistuvat todella hyvin. Saa nähdä, kuinka paljon uusia ja kuinka paljon vanhoja mappeja tulee DLC:nä.

Tässähän on jo 4 mappia Uncharted 2:ta (DLC). Museo, Highrise, Flooded Ruins ja Facility. Pakko sanoa, että on tämä pieniä bugeja lukuunottamatta parempi kuin Uncharted 2:n MP. En vain ymmärrä, että miksi tästä on kadonnut esim Elimination, joka oli mielestäni todella hyvä pelimuoto. Mapit ovat paljon kehnompia kuin 2:sa.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Juu tiesin kyllä, että kakkosen mappeja löytyy. Facilityä en tiennyt, että oli kakkosessa. Mietityttää vaan tuo DLC, kuinka paljon tai vähän työtä tekevät sen eteen, kun season passiakin myyvät etukäteen.

Kakkosen mapit olivat kyllä loistavia, mutta pidän näistä kolmosen mapeistakin paljon.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Highrise on varmaan oma lemppari. Paljon kiipeilyä ja hyppimistä ja tämän takia myös Co-oppi on helpompi kuin muissa kentissä. Yemen on myös loistava kenttä mutta se tulee helvetin harvoin vastaan, olen vasta kerran päässyt pelaamaan siinä. Muitakin mappeja on tullut todella vähän pelattua, kun melkein aina tulee joko Chateau tai Pronssikaupunki.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Joo ihme juttu koska myös miusta high rise on todella makea. KEntät tuntuvat jakavan mielipiteitä ikävästi, huomaa jo voteista kun mappia valitaan. Esimerkiksi mielestäni airstrip on uskomattoman kuiva (lukuunottamatta alkua jossa jahdataan jumbojettiä). Myös temppelikenttä jossa laavaa pursuaa maisemissa on lähinnä visuaaliseti yksitoikkoinen (imo!). Pyssyjä/unlockattavaa voisi ehkä olla vähäsen enemmän.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

...

Unohtui muuten vielä kehua soundtrackia. Ykkösessä oli todella vahva, mutta aika yksipuolinen soundtrack, kakkosessa oli tylsä, kolmosessa ykkösen tyylinen, mutta monipuolisempi. Sekin erottaa kolmosta ja kakkosta todella suurella tavalla. Aivan mahtavaa musiikkia. Ja moninpeliin tuo myyten hyvää kiireen ja paniikin tuntua, kun pitää musiikit päällä.

...

Kakkosessa on aivan mahtavat musiikit ja jopa moninpelille on sävelletty omat kappaleensa. Ne kaikki soi siinä pelin alkuvalikossa ja siinä onkin tullut vietettyä tunti jos toinenkin, vain kuunnellen sitä orchestraa. :) Ykkösen musiikeissa hätkähdytti aikoinaan se dynaamisuus, mutta itse musiikit oli melko tylsiä sikermiä. Kolmosessa tuo main themekin oli huonompi, kun jotkut soittimet olivat vaihtuneet. Sen sijaan ne lähi-itämäisillä vivahteilla varustetut uudet kappaleet oli ihan jees, muttei ole mitään kakkosen musiikkivalikoimaan verrattuna.

Fiilistelkää:

[video=youtube;ar4KM4FXBEQ]http://www.youtube.com/watch?v=ar4KM4FXBEQ[/video]

Varsinkin tuo alussa soiva Uncharted 2:n oma tunnari (mitä ei kuulu muissa UC2-peleissä). Ne muut kappaleet soi sitten tuolla seassa summittain, joista yksi taitaa olla se UC:n pääteema.
EDIT: Siis tällä Uncharted-teemalla tarkotin tuota "Nate's Theme" -nimistä kappaletta ja se tosiaan löytyy jokaisesta Uncharted-pelistä. Alla kolme videota jokaisesta pelistä, jossa kaikkien kolmen pelin oma versio. Tuosta erottaa selvästi UC2:n ja UC3:n tunnarin eron. UC2 voittaa molemmat UC1:n ja UC3:n selvästi. Volyymit kattoon ja laittakaa tuo Nate's Theme 2.0 soimaan. :p

Videot alla spoilerissa:

Nate's Theme 1.0 (Uncharted: Drake's Fortune):
[video=youtube;2NLuVFBCtnM]http://www.youtube.com/watch?v=2NLuVFBCtnM[/video]

Nate's Theme 2.0 (Uncharted 2: Among Thieves):
[video=youtube;nkPF5UiDi4g]http://www.youtube.com/watch?v=nkPF5UiDi4g[/video]

Nate's Theme 3.0 (Uncharted 3: Drake's Deception):
[video=youtube;v0jJJbhmnhU]http://www.youtube.com/watch?v=v0jJJbhmnhU[/video]
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Aina karttanut "seikkailupelejä" mutta tätä nyt tyyppäsin. Ja myytyä miestä ollaan.

Aloitin turhan varovaisesti toiseksi helpommalla tasolla. Ei ole kovin haastava ollut kun savetuskin onnistuu joka paikassa. Vaikeustasoa ei liene mahdollista muuttaa kesken kaiken? Olen nyt vasta chapter 4:ssä, joten ehkä muuttuu näinkin kinkkisemmäksi. Mutta miten tuo vaikeustason nousu peliä muuttaa? Enemmän vihuja? Nopeampia vihuja? Vähemmän kuteja?
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Vaikeustasoa ei liene mahdollista muuttaa kesken kaiken?
Vaikeustason vaihtaminen onnistuu muistaakseni kesken pelin (paina start ja sieltä jostain asetuksista se löytyy).

Mutta miten tuo vaikeustason nousu peliä muuttaa?
Ainakin Drake kestää vähemmän osumaa ja taitavat viholliset myös ampua tarkemmin korkeammilla vaikeustasoilla.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Yksinpelistä en mitään tiedä kun säästelen sitä myöhempään ajankohtaan. Mutta tuosta moninpelistä voisin laittaa pari sanaa kun en ole aikoihin kirjoittanut...

Eli ensinnäkin peli näyttää aivan fantastiselta. Ja samaan aikaan kuitenkin pyörii ihan riittävän jouheesti ja ampuminen/liikkuminen onnistuu luontevasti. Mulla on nyt telkkari vaihtunut multiplayer experience-version ja tämän koko version välissä mutta ihan kuin näyttäisi vielä pikkasen paremmalta nyt? Tasapaino oli multiplayer experiencessä sen verta rikki, että blind fire roiskiminen ja melee oli ärsyttävä sekä tehokas pelityyli. Nyt asia on kunnossa, ko. taktiikkaa käyttävät rusherit saa ammuttua niin kuin kuuluu, siihen ne useimmiten lösähtää eteen elleivät pääse puskista yllättämään.

Mapit olikin jo suurimmaksi osaksi tuttua kauraa experiencen jäljiltä ja aivan parhauttahan ne on kautta linjan. Myös Highrise kuuluu omiin suosikkeihin toisin kuin täällä muutamilla näköjään. Omalle G-Mal pelityylille ainakin toimasee loistavasti ja lisäksi tykkään koijata ja jäädä reunoille roikkumaan siellä. Sitten repii ohi käveleviä alas, siitä tulee aina hyvä mieli. Toinen hauska temppu on rakentaa Barbeque ansoja siirtämällä niitä kaasupulloja sopivasti.

Tuuppasin Youtubeen gameplaytä nyt sitten koko versiostakin ja vähän paremmalla laadulla kuin ed. video. (joka oli pelin omalla systeemillä kaapattua) Kyllä se vaan hienosti istuu näppiin! Huomasin, että Bäfän jäljiltä totutteluun meni 5-10 peliä jonka jälkeen alkoi taas tuntuun luontevalta, eikä ottanut enää aivan joka 1 vs 1 tilanteessa lättyyn.

PS. Youtuben pakkaus pilaa kuvanlaatua ja tämän pelin kohdalla se alkaa jo erityisesti näkymäänkin jos katsoo 720p fullscreen :( Eli videosta kyllä meininkiä näkee, mutta Youtuben laatu on aika selkeästi huonomman näköinen kuin real thing.

[video=youtube;BypBChmBaLM]http://www.youtube.com/watch?v=BypBChmBaLM[/video]
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

HIghrise on vaan omaan makuun aivan liikaa kiipeilyä ja etsimistä ja aivan liian vähän hyvää räiskintää.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Nyt tuli sitten platina hommattua, eikä ollut mikään vaikea tehtävä ollenkaan. Murskaavalla peli meni yllättävän helposti läpi, enkä edes menettänyt hermoja lainkaan. Ainoastaan muutama kohta, missä joutui oikein vähän jo pelaamaan. :D
Jos vertaa Uc2 vastaavaan vaikeustasoon, niin on kyllä huomattava ero. :eek:
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Toimiiko peli hyvin, jos ei ole koskaan aiemmin pelannut sarjan aikaisempia osia (tai edes konsoleita ylipäätään)? Itsellä ei ole ollut moneen vuoteen edes konsolia, mutta tuli vastaan hyvä tarjous PS3+BF3+Uncharted 3 bundlesta (paljon kolmosia), ja mietin jospa tämänkin sitten ottaisi. Ainakin arvostelut ovat olleet varsin huikeita.
 
Ylös Bottom