Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Voi helvetti, piti mennä blogiin kirjoittamaan ja pyytämään vasurin ohjauksia, kun Xshava kertoi ettei ainakaan testiversiossa ollut niitä. ND olisi varmasti lisännytkin kontrollit, Wellsiltä on pyydelty blogissa erinäisiä juttuja ja kaverit korjailivat puutteita sitä mukaa. Nyt on kuitenkin myöhäistä mennä pyytämään, kun peli oli mennyt jo kultaan. Mahdollisesti yksi parhaita pelejä menee jälleen pilalle kontrollien säätövaran niukkuuden takia. Toivottavasti lopullisessa pelissä ne löytyy, muuten ottaa niin uskomattoman pahasti päähän ettei mitään rajaa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Voi helvetti, piti mennä blogiin kirjoittamaan ja pyytämään vasurin ohjauksia, kun Xshava kertoi ettei ainakaan testiversiossa ollut niitä. ND olisi varmasti lisännytkin kontrollit, Wellsiltä on pyydelty blogissa erinäisiä juttuja ja kaverit korjailivat puutteita sitä mukaa. Nyt on kuitenkin myöhäistä mennä pyytämään, kun peli oli mennyt jo kultaan. Mahdollisesti yksi parhaita pelejä menee jälleen pilalle kontrollien säätövaran niukkuuden takia. Toivottavasti lopullisessa pelissä ne löytyy, muuten ottaa niin uskomattoman pahasti päähän ettei mitään rajaa.

Eikö se nyt vaan alkaisi olla pikkuhiljaa aika opetella tuo normaalikin ohjaus? Ymmärrän tietysti, että ketuttaa, mutta että jättää vaikka kuinka ja monta peliä pelaamatta tuon takia?
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Linkitys sanoi:
Jep, sitten kun joku toinen firma väänsi Crash Bandicootin, pelissä oli aivan käsittämättömän pitkät latausajat. Niin pitkät, että tulee peli aina mieleen jos joku puhuu latausajoista.
Taisi olla juuri tuo ensimmäinen ps2 crash: wrath of cortex... Crash kuoli kyllä siinä vaiheessa, kun Naughty Dog sen jätti....

Onko Unchartedin tekijöinä vanhat kultaiset Crash makerit? xD UUUAA
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Voi helvetti, piti mennä blogiin kirjoittamaan ja pyytämään vasurin ohjauksia, kun Xshava kertoi ettei ainakaan testiversiossa ollut niitä. ND olisi varmasti lisännytkin kontrollit, Wellsiltä on pyydelty blogissa erinäisiä juttuja ja kaverit korjailivat puutteita sitä mukaa. Nyt on kuitenkin myöhäistä mennä pyytämään, kun peli oli mennyt jo kultaan. Mahdollisesti yksi parhaita pelejä menee jälleen pilalle kontrollien säätövaran niukkuuden takia. Toivottavasti lopullisessa pelissä ne löytyy, muuten ottaa niin uskomattoman pahasti päähän ettei mitään rajaa.

Saishan ne sen lisättyä PSN kautta varmaan ihan hyvin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

nothing sanoi:
Eikö se nyt vaan alkaisi olla pikkuhiljaa aika opetella tuo normaalikin ohjaus? Ymmärrän tietysti, että ketuttaa, mutta että jättää vaikka kuinka ja monta peliä pelaamatta tuon takia?

Toi on ihan sama asia ku että sanoisit vasenkätiselle ihmiselle miksei se opettele olemaan oikeakätinen.

Tai yritäpä itse opetella vasurilla tähtäämään vaikkapa Halossa. Väitän ettet 200 tunnin harjottelunkaan jälkeen ole lähelläkään sitä tasoa mitä olet oikealla. Ja omalla kohdalla se on vielä niin, ettei ole kyseessä vain "muutamien millien heittely tarkkuudessa eri asetusten välillä" vaan olen yksinkertasiesti TÄYSIN käsi oikealla kädelä tähdätessä, ammun metrejä ohi oikealla sihdatessa enkä osaa liikkua kunnolla samalla kun yritän tähdätä.

Ja Xshava juu, ajattelin että vois kyllä kysellä mahdollista päivitystä jos lopullisessa pelissä ei vasurin kontrolleja ole..
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Toi on ihan sama asia ku että sanoisit vasenkätiselle ihmiselle miksei se opettele olemaan oikeakätinen.

Ei vaan sama kuin sanoisi vasurille, että yritä mielummin opetella tekemään jotain oikeakätisesti, kuin jätä tekemättä kokonaan.

Cyrus1 sanoi:
Tai yritäpä itse opetella vasurilla tähtäämään vaikkapa Halossa. Väitän ettet 200 tunnin harjottelunkaan jälkeen ole lähelläkään sitä tasoa mitä olet oikealla.

En, mutta olisin ainakin pelannut sen 200 tuntia.

Sorry OT ja ei todellakaan ollut tarkoitus loukata tai vinoilla.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

nothing sanoi:
En, mutta olisin ainakin pelannut sen 200 tuntia.

Nauttimatta siitä pätkääkään. Mieluummin pelaan senkin ajan CoDia netissä tai vaikka käyn lenkillä kuin tuskailisin Unchartedissa kehittäjien idioottimaisuutta ja omaa kädettömyyttä.;)

Mut joo, ehkä tarpeeksi offia tälle päivälle..
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Itsekin olen vasuri mutta kun olen aina pelannut perusasetuksilla, en ole aikasemmin edes ajatellut tuota "kätisyyttä". Jos pitäisi pelata päinvastoin, en varmasti osuisi minnekään. Eli jos alusta asti vasenkätinen olisi tahkonnut oikeakätisen ohjausasetuksilla, tuskimpa siinä mitään eroa olisi.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Menee kyllä ohi aiheen, mutta vasuri täälläkin, ja oli pakko opetella hiiren käyttö oikealla, ja hyvin sujuu nykyään molemmilla, myös nopeat tarkkuusjutut, niin kyllä se siitä, kun vaan totuttelee aikansa..

Mainitaan nyt vielä aiheeseenkin, että tuo peli ei voisi tulla liian nopeasti mun kirjahyllyyn..! On sitä jo odotettukin, ja kun näki ne vesiskootterikohtaukset, niin pelikuume vaan kasvoi..!
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Toi on ihan sama asia ku että sanoisit vasenkätiselle ihmiselle miksei se opettele olemaan oikeakätinen.

Tai yritäpä itse opetella vasurilla tähtäämään vaikkapa Halossa. Väitän ettet 200 tunnin harjottelunkaan jälkeen ole lähelläkään sitä tasoa mitä olet oikealla. Ja omalla kohdalla se on vielä niin, ettei ole kyseessä vain "muutamien millien heittely tarkkuudessa eri asetusten välillä" vaan olen yksinkertasiesti TÄYSIN käsi oikealla kädelä tähdätessä, ammun metrejä ohi oikealla sihdatessa enkä osaa liikkua kunnolla samalla kun yritän tähdätä.
Olen oikea kätinen, mutta PS2:lla tuli vastaan joku FPS (hitto kun en millään muista mikä), jossa oli ns. vasuriohjaukset automaattisesti. Siilloin oli hektken aikaa liikkuminen ja tähtäily aika vammasta. Hetken pelailun jälkeen homma alkoi kuitenkin toimia ja huomasin, että ihan yhtä hyvähän se ohjaus oli, kuin toisinkin päin.
Sama juttu on muuten itselläni vertikaali invertin kanssa. Alun alkujaan pelasin normaalisti, sitten joskus PC:llä se vaihtui taas invertiksi. PS2:lla SOF oli ilman inverttiä, joten opettelin taas pelaamaan ilman ja sillä tiellä nyt olen. Joka kerta on kuitenkin aina joutunut hetken totuttelemaan, mutta se ei kestä kauheita aikoja.
En tiedä, ehkä nämä jutut ovat sitten joillekin vaikeampia sisäistää.
Vilpittömästi kuitenkin toivon, että pääset Unchartedista nauttimaan. :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Itse olen pelannut oikealla kädellä Oblivionia 100h, BF:ää hieman vajaat 100h, Strangleholdia, ym. enkä silti osaa. Olen oikea kätinen. Ei sitä opi, jos sitä ei opi. Jos pelissä pitää tähdätä, se menee pilalle jos ei saa vasurille asetuksia. Sille ei voi mitään, vaikka kuinka haluaisi.

Pelaan varmasti Unchartedinkin läpi vaikkei siinä olisi vasureita, mutta pelinautinto laskee puolet huonommaksi. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Pitääpä kattoa tuota vasurioptiota kun lopullinen peli saadaan. Ei vapaiden kontrollien pistäminen peliin ole lähimainkaanniin helppoa kuin ihmiset kuitenkin täällä luulevat.

Xshava, sua ei vaivannut ampumisen...onttous pelissä? Jotenkin demon tulitaisteluissa ei ole mitään fyysisyyttä tai jännittävyyttä. Viholliset rullaa paikalla aina samaan videopelimäiseen tyyliin ja kun ne delaa, ne heittää sen kaksi volttia metrin ilmaan joka näyttää vähän hassulta :)

Uuden demon alku oli kyllä rohkaiseva, koska siinä pelaaminen on juuri sitä ND:n mainitsemaa traversal (ympäristön navigoiminen) ja kevyttä puzzle-solvea...se vakuutti.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Everlast sanoi:
Xshava, sua ei vaivannut ampumisen...onttous pelissä? Jotenkin demon tulitaisteluissa ei ole mitään fyysisyyttä tai jännittävyyttä. Viholliset rullaa paikalla aina samaan videopelimäiseen tyyliin ja kun ne delaa, ne heittää sen kaksi volttia metrin ilmaan joka näyttää vähän hassulta :)

En minä tollaseen kiinnittänyt huomiota, olin niin mehuissani. No minä vaan nautin, teikäläinen taisi tehdä "töitä" :cool:

Sen huomasin, että kun kuollutta ruumista ammuskeli, niin nytkähteli. Muuten en vihujen käyttäytymiseen kiinnittänyt huomiota. Piilossahan nuo kökkivät ja kimppuun myös tulivat. Muutaman kanssa pääsin nyrkkeilymatsiin. Pitää tuolta kantilta tarkastella, kun tuota taas tässä uudelleen tyyppään.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Dodiin, eli demo on varmistettu iskevän ensikuun 8. (?) eurostoreen, eli hyvällä säkällä aikaisemmin jenkkien puolelle..
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Voi juma! Nyt päässyt hakkaamaan eteenpäin edellisen koodin lopusta ja kyllä tää on on ihan killeriseikkailua.
Omasta mielestäni ammuskeluissa ei ole haettukaan mitään FPS-pelien tuntua, vaan jotain arcademaisempaa meininikiä, jolloin räiskinnät ovat vähän kuin puzzleja muiden joukossa.
Ja maisemilla kyllä tykitetään hyvää tahtia eteenpäin mennessä. :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Oliver sanoi:
Voi juma! Nyt päässyt hakkaamaan eteenpäin edellisen koodin lopusta ja kyllä tää on on ihan killeriseikkailua.

Sanos muuta.

Tässä mietin, että jos tätä nyt vertaa Laraan. Niin eikös Larassa hahmon ohjaus ollut hivenen tönkkö. Ei silleen aina mennyt ihan minne piti ja tuntuma vähän hukassa. Mulla nyt on viimeisestä larasta aikaa kun oon pelannut, mutta sellainen muistikuva jäänyt. No jos noita kahta vertaan, niin tämä tuntuu paljon paremmalta minun mielestä kuin Lara aikoinaan. No onhan tietty vuosia välissä ja paljon on taustat ja maisemat niistä ajosita muuttuneet. Mutta kuitenkin.

Ovat yksinkertaisesti saaneet kontrollit toimimaan ja hahmo tuntuu menevän juuri sinne minne haluaa. Ja tottelee ohjausta todella jouheesti. Mahtava fiilis hyppiä pitkin seiniä, kun hahmo menee sinne minne yrittääkin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Vaikka arvostelijat haukkuivat laran ohjattavuutta aikoinaan, ohjaukset oli tehty millimetrin tarkaksi. Niissä ei ollu silloin vikaa eikä varsinkaan näissä uusissa. Silti hieno homma jos ohjaukset toimii drakessa. Itse en ole edes epäillyt niiden toimivuutta, mutta hieno kuulla kuitenkin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Kauniimpaa ja täydellisempää ulkoasua pelissä saa kyllä hakea... Kaikki kohdallaan. Nyt pitää vaan toivoa niitä vasurin ohjauksia.
 
Ylös Bottom